El Mercat de l’olla i la caldera ens deixa bones sensacions i millor sabor de boca

Dilluns, 18 de març de 2019 a les 10:00

Uns 20.000 visitants han passat pels carrers del centre històric de Caldes de Montbui durant la celebració del Mercat de l’olla i la caldera, la gran cita gastronòmica, familiar i termal del març

Isidre Pineda, regidor de Turisme i Termalisme

Tots els atractius de Caldes de Montbui han lluït sota el sol de dissabte i diumenge i en el marc del Mercat de l’olla i la caldera, la fira que té lloc cada tercer cap de setmana de març al centre històric de la vila termal.

L’estrella d’aquest mercat, l’olla més gran de Catalunya, ha repartit prop de 6.000 racions de llegums i botifarres del perol cuinades amb foc de llenya i aigua termal. I pel mercat han passat uns 20.000 visitants.

Thermalia (Museu i Oficina de Turisme), paradistes i responsables de les diferents activitats culturals, gastronòmiques i familiars del programa tanquen aquesta edició amb un bon sabor de boca i amb la certesa d’estar consolidant un cita anual imprescindible en l’agenda de fires i festes catalana.

Entre les activitats de més èxit es troba “L’anada de l’olla de la fira”, que enguany consistia en una tirolina per sobrevolar la Riera de Caldes per la qual han baixat unes 200 persones. Al Mercat li han falta dies per donar resposta a la demanda que va generar aquesta activitat amb la qual s’aconsegueix l’objectiu d’acostar visitants i calderins a l’entorn de la riera, recuperat i embellit.

Altres propostes que han fet un ple de públic han estat el concert “Reinterpretant vivaldi”, de Flaustaff, que es va fer diumenge a la tarda, a la Sala Noble de Can Rius, el tast de formatges, l’espectacle i els tallers infantils i les dues exposicions que van obrir per la fira (“L’aigua que cura”, a Thermalia, i “Fem coses”, a la Sala Delger). També ha estat un gran cap de setmana per als restaurants locals que s’afegeixen al “Se’ns en va l’olla” i guarneixen les seves cartes amb plats estrella inspirats en l’olla. Recordeu que les cartes especials que ofereixen una quinzena de restaurants es poden trobar fins el 24 de març (informeu-vos a www.visiteucaldes.cat).

També ha estat un gran cap de setmana per a Ràdio Caldes, encarregada de dinamitzar les hores de més afluència de visitants amb el programa en directe “Olles i ràdio”. Per l’estudi a l’aire lliure que l’emissora municipal va instal·lar davant de Thermalia van desfilar bona part dels protagonistes del Mercat (cuiners a càrrec de l’olla, organitzadors, restauradors, etc.). Durant el programa es van sortejar tres pacs termals entre els visitants que es van animar a participar al concurs que Ràdio Caldes va convocar a Instagram.

 

 

Darrera actualització: 18.03.2019 | 10:00