Google incorpora visites virtuals de 360º als atractius turístics calderins

Dimecres, 10 de gener de 2018 a les 14:00

Clou el primer projecte proposat per la Taula de Turisme en el marc dels pressupostos participatius 2017, que consisteix en promocionar la vila termal a través de la plataforma Google

El passat juny l’Ajuntament va presentar la posada en marxa d’aquest projecte de posicionament i millora de la visibilitat dels atractiu turístics calderins a Google i aquest octubre l’empresa Capture ha acabat la primera fase, que inclou visites virtuals de 360º pels principals punts d’interès patrimonial.

El projecte, que té per objectiu augmentar l’atracció i l’accessibilitat dels punts d’interès turístic de Caldes de Montbui entre els usuaris de Google de tot el món, s’ha centrat en espais d’interès i prestigi com Thermalia (Oficina de Turisme i Museu), l’Espai Can Rius, la Font del Lleó, els Banys Públics El Safareig, el safareig de la Portalera, el Pont Romànic i el passeig de la Riera. Quedarà pendent la visita virtual per les Termes Romanes, que es farà un cop acabi la remodelació de la plaça de la Font del Lleó i l’entorn de la piscina termals romana adopti el seu aspecte definitiu.

Capture ha aplicat a la divulgació del nostre entorn patrimonial eines de màrqueting digital eficaces per a la promoció dins el cercador: les fitxes Google My Business, la geolocalització, els recorreguts Street View, la fotografia 360º. Queda pendent, per a una segona fase, la programació HTML, que permet que els continguts generats a Google es mostrin en altres plataformes, com el web www.visiteucaldes.cat o les xarxes socials locals.

Es fa realitat així la primera proposta de la Taula de Turisme durant la confecció dels pressupostos participatius de l’any 2017, que compten amb un total de 20.400 € per a tot l’any i de 4.000€ per a aquesta acció concreta de promoció.

La fi del projecte ha estat explicada en roda de premsa a càrrec d’Isidre Pineda, regidor de Turisme i Termalisme, Cultura i Patrimoni, i del representants de l’empresa Capture, Lluís Jovell i Daniel Mas.

Pressupostos participatius 2017

La tercera experiència calderina de pressupost participatiu per al sector turístic comptarà amb 20.400 €, uns 5.000 € més que en les passades edicions, que es destinaran als projectes:

  • Promoció a Google dels punts d'interès turístic de la població (4.000,00 €)
  • Edició d’un plànol turístic en paper a disposició dels usuaris dels establiments turístics (2.500,00 €)
  • Edició d’una guía de cicloturisme familiar, BTT i senderisme (3.000,00 €)
  • Campanya publicitària a mitjans de comunicació amb els nous vídeos promocionals (7.000,00 €)
  • Pla de dinamització de la 3a Via del Pintxo (3.000,00 €)
  • Recull de noves fotografies d'elements turístics per a ús gratuït en accions de promoció del municipi (900,00 €)

 

Més informació sobre les eines de posicionament a Google

FITXES GMB

Presència a Internet per a cada un dels espais, equipaments i llocs d’interès sense necessitat de crear un lloc web.

Disposició de la informació bàsica i dades de contacte en només un clic.

Aparició, de forma eficaç i econòmica, entre els primers resultats de cerca (local) a Google (96% cerques), sense necessitat de fer campanyes de màrqueting digital per aportar la visibilitat i el posicionament necessaris a totes les localitzacions.

Redirecció dels diferents elements referits a la pàgina web de l’Ajuntament per potenciar-ne el posicionament.

Autogestió de la informació.

Interacció amb els usuaris.

Generació d'una base de dades actualitzada i editable que serveix de guia del municipi.

 

GEOLOCALITZACIÓ

Ubicar, de forma inequívoca, els llocs d’interès.

Orientar i indicar a l’usuari com arribar-hi.

Aconseguir, de l’única manera possible, presència a Google Maps.

TOURS VIRTUALS I FOTOGRAFIA 360°

Millorar el rendiment de les fitxes de Google i la imatge del municipi perquè el tour està allotjat a la fitxa de Google corresponent.

Mostrar tot el potencial del poble de forma innovadora i atractiva.

Generar transparència i confiança als usuaris.

Facilitar l’ús, la cessió i/o lloguer d’espais i la seva gestió.

Tenir una preservació fotogràfica del patrimoni que permet ampliar i enriquir l’arxiu fotogràfic patrimonial del municipi i, alhora, crear un registre històric de l’evolució del poble.

Reutilitzar els tours i les imatges realitzades i incorporar-les fàcilment a la pàgina web de l’ajuntament.

Fer-ho totalment compatible amb les noves tecnologies VR i 3D (ulleres de realitat virtual, etc.).

MÒDUL DE PROGRAMACIÓ HTML (FASE II, pendent)

Unificar, de forma ordenada i pràctica, tots els equipaments i llocs d’interès en una mateixa plataforma, facilitant la cerca i navegació.

Impulsar la promoció integral del poble introduint tots els llocs d’interès cultural i turístic.

Crear una guia virtual d’equipaments i serveis.

Crear visites guiades virtuals d’indrets concrets: museus, rutes, llocs històrics, etc. que també són d’utilitat quan es visita l’espai en qüestió.

Afegir i complementar la informació amb continguts multimèdia com textos, enllaços, veus en off, fotografies i vídeos.

Darrera actualització: 10.01.2018 | 13:59