Trobada del sector turístic calderí

Divendres, 25 d'octubre de 2019 a les 00:00

Bona rebuda de la nova campanya de promoció turística de Caldes per part de la Taula de Turisme. Fins a finals d'any, el sector pot presentar noves propostes que es votaran al gener

Una quinzena de persones han participat en aquesta nova trobada del sector turístic calderí que, per part de l’Ajuntament, ha comptat amb l’alcalde Isidre Pineda I la regidora de Turisme I Termalisme, Carme Germà.

La trobada ha tingut tres eixos principals. En primer lloc s’ha presentat al sector la nova campanya de promoció turística 2019: "La tenim Calenta, molt calenta", un lema que ja llueix als tòtems i rètols de les entrades principals de la població, i que, a més, es vol promocionar-la a través de xarxes socials, marxandatge i a mitjans de comunicació. i que, properament, també es mostrarà mitjançant publicitat al dors de dos autobusos de Sagalés, La idea és fer un pas més en el lema "Em toques", de la campanya anterior, en referència a l'aigua termal com a recurs singular i identificatiu de Caldes. En aquest sentit, es pretén cridar l'atenció a la gent perquè se'n parli, fet que ja està passant. Es preveu que la durada de la campanya sigui d'un any, o d’un any i mig com màxim. El nou eslògan és ben rebut pels assistents de la Taula de Turisme.

En segon lloc, s’han presentat i valorat diferents propostes d’actuació i dinamització turística sorgides en el marc dels pressupostos participatius i que es portarien a terme durant l’any vinent. En aquest sentit, es destinaran entre 15000 i 18000 euros per a la realització de diverses accions, entre les que destaquen l’edició de noves càpsules d’un vídeo promocional que tingui com a fil conductor l’aigua calenta i les reaccions que genera entre la gent l’aigua de la Font del Lleó, la realització d’una campanya perquè la gent pugui accedir als serveis (WC) dels establiments turístics de forma gratuïta i sense una consumició obligada, la realització d’una altra campanya (“Soc turista I compro a Caldes”) amb la implicació dels comerços, que promocioni l’ús del barnús al nucli antic, fer una compra de gots especials per la Fira de Nadal per tal de potenciar tant l’activitat com la marca turística, introduir un nou brou de Nadal - amb denominació d'origen de Caldes - elaborat amb productes ecològics i aigua termal i envasar-lo per comercialitzar en els establiments calderins i en botigues de la comarca, engegar accions per potenciar el cicloturisme i el senderisme, un segment de mercat que està a l'alça, amb l’edició de plànols desplegables de rutes de senderisme (seguint la línia dels de cicloturisme que ja es varen editar a inicis d'any) i l’edició de xapes amb el lema "pedala amb bicicleta per Caldes", participar en fires promocionals a l'estranger a través de l'Agència Catalana de Turisme i de la Diputació de Barcelona. En aquest sentit, cal recordar que l'Oficina de Turisme de Caldes i empreses d'allotjament de la població han obtingut recentment la marca de CICLOTURISME, acreditada per l'Agència Catalana de Turisme .

Encara pel que fa a accions de dinamització, el sector turístic pot encara presentar noves propostes a l'Oficina de Turisme. fins a finals de desembre. En una propera reunió que es portarà a terme durant el mes de gener de 2020 es seleccionaran per votació les propostes més prioritàries d’entre les que s’hagin presentat.


 

Darrera actualització: 25.10.2019 | 08:35