La Taula de Comerç avança cap a la construcció d’un espai de venda virtual

Dijous, 9 de maig de 2019 a les 13:15

El comerç calderí rep assessorament sobre la construcció d’un Market Place local que permeti la venda per Internet i el repartiment a domicili i acosti el sector als hàbits de consum més actuals

 

 

La darrera sessió de la Taula de Comerç, celebrada ahir dimecres 8 de maig, ha posat fil a l’agulla a la creació d’un mercat virtual de comerç local que permeti la compra i distribució a domicili a través d’una plataforma a Internet.

Aquesta va ser l’opció més votada pels comerciants entre les opcions que es van plantejar en el marc del pressupost participatiu de comerç, segons el qual l’Ajuntament de Caldes de Montbui ofereix 20.000 € per a la realització d’accions de dinamització del sector. La segona opció, també sobre la taula, va ser la creació d’una marca comercial calderina unificada en la qual es començarà a treballar al juny.

Durant la trobada de dimecres, a la que van assistir l’alcalde, Jordi Solé, la regidora de Desenvolupament Econòmic, Núria Carné, i el regidor de Turisme i Termalisme, Isidre Pineda, els comerciants van rebre l’assessorament de Jordi Pugidellívol, especialista en innovació, estratègia i model de negoci, entre altres.

Projecte de comerç cohesionat, a disposició dels usuaris 24 hores 7 dies a la setmana

Puigdellívol va reafirmar la necessitat de transformació del comerç local incorporant el sistema de venda on line (un Market Place a Internet) amb un model adaptat a la realitat calderina i amb una oferta de productes i serveis. Per això, cal crear una plataforma de comunicació i de relació amb els usuaris que sigui aparador i font d’informació dels productes i serveis que s’ofereixen, així com un sistema eficaç de distribució (amb entrega a domicili i amb punts habilitats de recollida o consignes). Aquest sistema permet incrementar les opcions de vendes donant el màxim de facilitats a l’usuari per comprar des de qualsevol lloc i a qualsevol hora i per rebre o per recollir el productes. També fa augmentar la fidelització i la visualització d’un comerç cohesionat, modern i organitzat.

A l’esforç de creació de la plataforma s’ha d’afegir una marca que la identifiqui, la posicioni i que transmeti la voluntat de servei i cohesió del comerç calderí. Per això, La propera sessió de treball amb la Taula comptarà amb una empresa especialitzada en comunicació que ajudarà a  definir l'estratègia de la marca. En paral·lel es treballarà per fer viable el model local de compra online, i la definició del Marquet Place, avançant en l'adaptació del sistema a Caldes, per tal que sigui viable i sostenible.

La Taula de Comerç, seguint l’exemple d’altres experiències de pressupost participatiu d’èxit, com la Taula de Turisme o el Nervi Jove, es va crear al gener amb l’objectiu de dissenyar un Pla Estratègic del Comerç calderí. Des dels seus orígens ha comptat amb el suport de PIMEC –Comerç Vallè Oriental. Les seves trobades són obertes i tenen lloc en dimecres, de 15 h a 16.45 h, a Les Cases dels Mestres.

Més informació: Servei d’Empresa (La Piqueta, c. Dr. Delger, 6 – T. 93 862 70 25 – serveiempresa@caldesdemontbui.cat).

Darrera actualització: 09.05.2019 | 13:21