www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 29 de desembre de 2015. També podeu consultar les actes de plens anteriors
1. Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària anterior de data 23 de desembre 2014.
2. Aprovar els dos diumenges o festius addicionals amb obertura comercial autoritzada per a l'any 2015 a Caldes de Montbui, el 15 de març de 2015 i el 29 de novembre de 2015. Exp. número 4.5/2015 de Comerç.
Primer. Aprovar, amb el suport de la UCIC, els dos diumenges o festius addicionals amb obertura comercial autoritzada per a l'any 2015 a Caldes de Montbui, el 15 de març de 2015 i el 29 de novembre de 2015.
Segon. Notificar l’acord a la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya abans del 28 de febrer de 2015.
Tercer. Notificar l’acord a la Unió de Comerciants i Industrials de Caldes de Montbui, a les persones interessades del comerç del municipi i al departament de Promoció Econòmica d'aquest Ajuntament.
El punt s'aprova per unanimitat.
3. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal de Caldes de Montbui, referent al sistema de comunicacions de la xarxa viària territorial IV cinturó (clau CR). Exp. número TP202-2014-2.
Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009), referent al sistema de comunicacions de la xarxa viària territorial IV cinturó (clau CR).
Segon. Elevar diligenciat l'expedient de modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal referent al sistema de comunicacions de la xarxa viària territorial IV cinturó (clau CR) a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.
4. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal de Caldes de Montbui, referent a diversos articles del títol VI: Regulació i desenvolupament del sòl no urbanitzable. Exp. número TP202-2014-14.
Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009), referent a diversos articles del títol VI: Regulació i desenvolupament del sòl no urbanitzable.
Segon. Elevar diligenciat l'expedient de modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal referent a diversos articles del títol VI: Regulació i desenvolupament del sòl no urbanitzable a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU i les abstencions de PSC, PPC i ICV-EUiA.
5. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui, referent a la qualificació urbanística dels terrenys ocupats per l'edifici de l'associació Ateneu Centre Democràtic i Progressista (clau E4). Exp. número TP202-2014-18.
Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009), referent a la qualificació urbanística dels terrenys ocupats per l'edifici de l'associació Ateneu Centre Democràtic i Progressista (clau E4).
Segon. Elevar diligenciat l'expedient de modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal referent a la qualificació urbanística dels terrenys ocupats per l'edifici de l'associació Ateneu Centre Democràtic i Progressista (clau E4) a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.
6. Aprovar la verificació del Text refós de la modificació puntual del Pla d’ordenació urbanístic municipal de Caldes de Montbui pel canvi de classificació urbanística d’uns terrenys destinats a sistemes urbanístics al Raval Canyelles que incorpora les prescripcions derivades de l'acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 18 de desembre de 2014. Exp. número TP202-2011-7.
Primer. Aprovar la verificació del Text refós de la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal de Caldes de Montbui pel canvi de classificació urbanística d’uns terrenys destinats a sistemes urbanístics al Raval Canyelles que incorpora les prescripcions derivades de l'acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona de data 18 de desembre de 2014.
Segon. Trametre, a la Comissió d’Urbanisme de Barcelona el document del text refós de la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal de Caldes de Montbui pel canvi de classificació urbanística d’uns terrenys destinats a sistemes urbanístics al Raval Canyelles per triplicat, degudament diligenciat, per a la seva aprovació definitiva.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU i les abstencions de PSC i PPC i el vot en contra d'ICV-EUiA.
7. Ratificar inicialment la modificació dels estatuts del Consorci per a la Defensa del Riu Besòs. Exp. número TX499-2012-336.
Primer. Ratificar inicialment l'expedient de modificació dels Estatuts del Consorci per a la Defensa de la Conca del Riu Besòs (en endavant, un cop aprovada la modificació d'Estatuts definitivament i en vigor, CONSORCI BESÒS TORDERA) aprovat en la sessió de Junta General del dia 10 de desembre de 2014, per tal d'adaptar-los a allò que disposa la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) i la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector públic i altres mesures de reforma administrativa, d'acord amb el text que s'incorpora com a ANNEX al present acord, formant-ne part d'aquest a tots els efectes legals.
Segon. Sotmetre l'expedient a informació pública pel termini de trenta dies hàbils a efectes de presentació d'al·legacions i reclamacions, mitjançant la inserció d'un anunci al BOP de Barcelona, al DOGC i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament.
Tercer. Donar audiència, de forma simultània, als interessats i a les entitats que han exercit la iniciativa.
Quart. Considerar definitivament aprovat l'expedient de ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci per a la Defensa de la Conca del Riu Besòs pel cas que durant el període d'informació pública no es presenti cap reclamació o suggeriment.
Cinquè. Formular encàrrec al Consorci per a la Defensa de la Conca del Riu Besòs per tal que, actuant en nom i representació d'aquesta entitat, es procedeixi a la publicació dels corresponents anuncis d'aprovació inicial i definitiva, formuli el tràmit d'audiència als interessats, així com procedeixi a la publicació íntegra del text de la modificació dels estatuts, definitivament aprovada en el Butlletí Oficial de la província als efectes que preveu l'article 70.2 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
Sisè. Donar trasllat del present acord al Consorci per a la Defensa de la Conca del Riu Besòs, a l'efecte escaient.
8. Ratificar inicialment la modificació dels estatuts del Consorci per a la gestió dels residus del Vallès Oriental. Exp. número TX103-2015-15.
Primer. Ratificar inicialment l'expedient de modificació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental aprovat inicialment en sessió extraordinària celebrada en data 23 de desembre de 2014 per tal d'adaptar-los a allò que disposa la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local (LRSAL) i la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic.
Segon. Formular encàrrec al Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental per tal que, actuant en nom i representació de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, es procedeixi a la publicació, amb caràcter col·lectiu, dels corresponents anuncis d'aprovació inicial i definitiva, formuli el tràmit d'audiència als interessats, així com procedeixi a la publicació íntegra del text de la modificació dels estatuts, definitivament aprovada en el Butlletí Oficial de la província a l'efecte que preveu l'article 70.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, substituint, aquesta publicació, a la que hauria de fer l'Ajuntament de Caldes de Montbui.
Tercer. Considerar definitivament aprovat l'expedient de ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental pel cas que durant durant el període d'informació pública no es presenti cap reclamació o suggeriment.
Quart. Donar trasllat del present acord al Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental i altres ens consorciats, a l'efecte escaient.
9. Desestimar en la seva integritat les reclamacions presentades per la senyora Montserrat Romano i Bosch, en nom seu i en representació del Grup Municipal del PPC, referent a l'acord de Ple de 25 de setembre de 2014, pel qual s'aprova l'Acord de funcionarització i la modificació de la Plantilla i de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Caldes de Montbui. Exp. de Recursos Humans.
Únic. Desestimar el recurs presentat per la senyora Montserrat Romano i Bosch, en nom seu i en representació del Grup Municipal del PPC, a l’Acord de Ple de 25 de setembre de 2014, pel qual s’aprova l’Acord de funcionarització i la modificació de la Plantilla i de la Relació de Llocs de Treball de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, per haver-lo presentat fora de termini.
10. Donar compte al Ple de l’Informe de Tresoreria en matèria de morositat comptable corresponent al 4t trimestre de 2014. Exp. numero 12/2014.
Primer. Donar compte al Ple dels informes de tresoreria definitius corresponents al quart trimestre de l’any 2014 que consten en l’expedient en la data de celebració del Ple de l’Ajuntament, sobre el compliment dels terminis previstos en la legislació vigent per al pagament de les obligacions de les Entitats Locals, en termes de morositat comptable.
Segon. Publicar el present acord juntament amb els informes de tresoreria als quals fa referència, en el web municipal.
Tercer. Trametre els esmentats informes al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i al Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya abans del 31 de gener de 2015.
El punt s'aprova amb els vots a favor de ERC, les abstencions de CiU, PSC i ICV-EUiA, i el vot en contra del PPC.
11. Donar compte al Ple de l’Informe sobre els indicadors en matèria de morositat econòmica corresponent al 4t trimestre de 2014. Exp. número 77/2014.Primer. Donar compte al Ple dels indicadors relatius als càlculs del període mitjà de pagament, de les ràtios de les operacions pagades i de les operacions del pendent de pagament corresponents al quart trimestre de l’any 2014, en termes econòmics, segons el resum definitiu que constarà en l’expedient a la data de celebració del Ple i que a data d’avui, de forma provisional són els següents:
Indicadors del Període Mitjà de Pagament segons el RD 635/2014 corresponents a l’Ajuntament de Caldes de Montbui i relatius al 4t trimestre de l’any 2014.
Ràtio d’operacions pagades-3,82 dies
Import d’operacions pagades1.968.132,58 €
Ràtio d’operacions pendents de pagament-19,65 dies
Import d’operacions pendents de pagament998.815,22 €
Període Mitjà de pagament de l’Entitat-9,15 dies
Segon. Trametre al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques la informació definitiva abans del dia 30 de gener de 2015.
Tercer. Publicar el present acord, juntament amb la informació definitiva, en el web municipal.
12.1 Moció que presenta el grup municipal d'ERC al Ple de l'Ajuntament de Caldes de Montbui d'impuls a les mesures de la transparència i de govern obert al consistori de la vila.
La moció s'aprova per unanimitat.
El nostre país viu immers en una greu crisi econòmica, social i també en una crisi de valors que fan necessari un procés de regeneració de models de les administracions públiques. Els greus casos de corrupció contribueixen al descrèdit de la política i que el conjunt de la ciutadania acabi posant tothom al mateix sac. Cal acabar amb aquesta sensació: si volem construir un nou país també cal construir una societat on conductes que mereixin un rebuig social siguin tallades d'arrel.
L’administració local, com administració més propera a la ciutadania, i on aproximadament 9.000 persones a Catalunya hi dediquen moltes hores de manera desinteressada pot ser un punt on arranqui aquesta transformació política que ens cal. Segurament els ajuntaments no disposen de les eines legals necessàries, però poden convertir-se en motors dinamitzadors d’aquests canvis, d’una banda reclamant als poders legislatius l’aprovació de noves normes com la llei de “Transparència, accés a la informació pública i bon govern” i garantint-ne el compliment, i, per l’altra, aplicant canvis en el funcionament diari que permetin introduir mecanismes de major proximitat cap a la ciutadania.
La transparència i el dret d’accés a la informació pública constitueixen per tant el pas previ i necessari per promoure el concepte de «govern obert», entès com l’escenari que permet als ciutadans intervenir activament en la presa de decisions públiques, a partir del coneixement previ de totes les dades que cal valorar perquè aquella decisió sigui la més encertada i consideri tots els interessos en joc.
Tenint en compte que la transparència és un pilar del “govern obert” que consisteix en obrir l'administració perquè la ciutadania pugui accedir a tota la informació, el ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprova els següents
ACORDS :
PRIMER. Manifestar el compromís de tots els grups municipals a seguir treballant en el desplegament d’un model de “govern obert” a l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
SEGON. Impulsar i aplicar la Llei de transparència aprovada al Parlament el passat 18 de desembre de 2014, articulant el Portal de Transparència de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
TERCER. Elaborar i incorporar a l’ordenament jurídic de l’Ajuntament de Caldes el Codi de Bones Pràctiques del Consistori.
QUART. Continuar els treballs per elaborar el “quadre de documentació funcional”.
CINQUÈ. Seguir impulsant pressupostos participatius des de l'Ajuntament de Caldes de Montbui en què el ciutadà pugui actuar com a agent decisori sobre l’ús i destinacions del pressupost públic.
SISÈ. Publicar al portal de transparència i amb la màxima claredat informativa la informació econòmica del Consistori, seguint la línia de l'aplicació per telèfons mòbils i tauletes “Caldes Clar”.
SETÈ. Agafar el compromís d’aplicar aquelles recomanacions del programa “infoparticipa” per a la millora de l’accés públic a la informació municipal i poder incrementar les puntuacions per ésser avaluats com més aviat millor, amb el propòsit d’assolir el segell distintiu que atorga la UAB.
VUITÈ. Fer arribar aquest acord a la Presidència del Parlament de Catalunya, a tots els partits polítics amb representació al Parlament i als organismes de treball en matèria de Transparència.
12.2 Moció que presenten els grups municipals de CIU i del PPC, al Ple de l'Ajuntament de Caldes de Montbui per a la millora de la transparència d’accés a la informació pública i normes de bon govern del consistori de la vila.
La moció es desestima amb els vots en contra d'ERC i els vots a favor de CiU, PSC, PPC i ICV-EuiA.
El nostre país viu immers en una greu crisi econòmica, social i també en una crisi de valors, dins d’un context de creixent desafecció de la ciutadania respecte a la política. Cal doncs una resposta dels governs per tal de recuperar la confiança ciutadana en les institucions públiques, que fan necessari un procés de regeneració de models de les administracions. Per la qual cosa el nostre ajuntament hauria d’impulsar un model de “govern obert”, basat en els principis de transparència, participació i col·laboració amb la ciutadania.
Cal recuperar la confiança; si volem construir un país nou vol dir també construir una societat on certes conductes estiguin eradicades i mereixin un rebuig social, no pel conjunt de la gent que honradament gestiona l’administració pública, sinó per aquells que aprofiten la seva condició de càrrec electe i en fan un mal ús.
Atès que el millor exercici perquè la ciutadania recuperi la confiança en la gestió pública és la democràcia participativa i la transparència, es demostrarà així a la ciutadania la realitat econòmica dels càrrecs electes i de la gestió municipal.Atesa la necessitat de fer esforços per a incrementar la transparència en la gestió municipal, dels càrrecs electes i de l’autoanomenada classe política en general, començant per les administracions més properes als ciutadans, com són els ajuntaments.
Atès que l’administració local, com administració més propera a la ciutadania, pot ser un punt on engegui aquesta transformació política que ens cal. Reclamant als poders legislatius l’aprovació de noves normes o el compliment de les existents, i per l’altra aplicant canvis en el funcionament diari que permetin introduir mecanismes de major proximitat i transparència.
Atès que la comunicació d’un consistori ha de ser transparent i ha de reflectir la pluralitat sense ser usada com a instrument polític.
Atès que l’Ajuntament de Caldes de Montbui ha anat portant a terme, en aquesta línia, diverses actuacions concretes en diversos camps.
Atès que el dret a la informació dels ciutadans és un principi reconegut a la llei 30/1992 de Règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Així com en la directiva de la UE per l’autonomia local i regional.
Atès que el nostre Ajuntament no ha pogut aconseguir cap distinció en la segona edició del Segell distintiu “Infoparticipa” del proper dia 22 de Desembre, obrint l’oportunitat per millorar les puntuacions per poder ésser avaluat fins el proper 28 de Febrer del 2015, sobre les eines que els ajuntament posen a disposició de la ciutadania per informar de la gestió i facilitar-ne la participació democràtica.
Atès que un dels pilars més importants en una administració pública és la gestió de documents. La “classificació funcional” s’ha mostrat com l’estructura més adequada per dotar d’estabilitat la gestió i la localització de la informació a les organitzacions actives.
Atès que la “gestió documental” és el pal de paller d’un govern obert, comptant amb dades de qualitat, estructurades i refinades, com les que es generen dins dels sistemes de gestió documental, i amb una estructura, sostenible en el temps com la derivada dels quadres de classificació, la interoperabilitat semàntica permetrà a la ciutadania o a les organitzacions accedir de manera fiable i àgil als paquets d’informació que li siguin de major interès i decidir cada vegada quina és l’escalabilitat precisa de la seva recerca.
Atès que molts Ajuntament estan potenciant la creació d’Observatori Ciutadà Municipal, col·lectiu autogestionat, obert, apartidista, sense ànim de lucre i integrat per ciutadans voluntaris, que té per objectiu alliberar, vigilar, analitzar i divulgar els comptes de l’ajuntament per fomentar la transparència i la participació ciutadana en la política municipal.
Atès que el Parlament de Catalunya ha aprovat, el passat 18 de Desembre amb una amplia majoria la llei de Transparència, establint un seguit de mesures en aquesta línia, que serà d’aplicació per a tothom passat els 6 mesos de la seva aprovació.
Atès que la transparència ha d'arribar al màxim de processos interns del govern sempre garantint la protecció de les dades personals. L'apertura de dades públiques del govern, en format reutilitzable, permet analitzar i avaluar la gestió de l'administració.
Per tant la transparència és un pilar del govern obert que consisteix en obrir l'administració per a que la ciutadania recuperi la informació, que és seva, i conformi una societat responsable.
Per tot això el Grup Municipal de CIU i del PPC, proposen al Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui s’adopti els següents:
PRIMER. Manifestar el compromís de tots els grups municipals a treballar conjuntament per al desplegament d’un model de “govern obert” a l’Ajuntament de Caldes de Montbui, per crear un sistema de funcionament i gestió basats en la transparència, la participació pública i la col·laboració amb la ciutadania, entitats, empreses, organitzacions i altres administracions, amb la voluntat de contribuir a crear un clima social que ajudi a recuperar la confiança en les institucions públiques.
SEGON. Impulsar i aplicar de manera estricta la Llei de transparència aprovada al Parlament. Articulant un únic Portal de Transparència a la Web de l’Ajuntament.
TERCER. Elaborar e incorporar l’ordenament jurídic de l’Ajuntament de Caldes el Codi de Bon Govern Local.
QUART. Revisar, actualitzar i elaborar un nou Reglament orgànic municipal (ROM), així com un nou Reglament de participació ciutadana i transparència, que reculli els mecanismes i sistemes que han de fer efectius els drets de la ciutadania de Caldes de Montbui a l’accés a la informació i a la participació pública, e incorporant els principis establerts en el Codi del Bon Govern Local. L’actualització del dos Reglaments s’haurà de finalitzar, com a molt, durant el segon trimestre de l’any 2015, i es farà amb la participació de tots els grups municipals i amb el suport dels serveis tècnics i jurídics de l’Ajuntament.
CINQUÈ. Establir l’elaboració d’un “quadre de documentació funcional”, destinant una partida específica en el pressupost municipal 2015 pel seu desenvolupament.
SISÈ. Introduir que els propers Pressupostos de l’Ajuntament per any 2016 es faran mitjançant un procés participatiu, on el ciutadà pugui actuar com a agent decisori sobre l’ús i destinacions del pressupost públic, incloent una partida específica en els pressupostos 2015 pel seu desenvolupament .
SETÈ. Es publiqui al Portal de transparència i amb la màxima claredat informativa, la projecció dels venciments dels crèdits compromesos per aquest consistori, des de l’any corrent i fins on està actualment previst finalitzar-ne el pagament; tots els contractes i convenis on hi participin administracions públiques i tothom qui es relacioni amb l’administració pública, especialment pel que fa a les relacions econòmiques; així mateix publicar la relació de tots els noms dels proveïdors que treballen per l ajuntament de Caldes de Montbui.
VUITÈ. Publicar en el web municipal íntegrament els Plens en format àudio, quan tècnicament sigui possible i amb el compromís de treballar per millorar les actuals possibilitats tècniques de l’Ajuntament per assolir-ne la seva plena realització en el proper any.
NOVE. Impulsar la creació d’un OCM (Observatori Ciutadà Municipal), una plataforma formada des de la societat civil que vetlli per la transparència a nivell local.
DEZÈ. El compromís d’aplicar aquelles recomanacions del programa “infoparticipa” per la millora de l’accés públic a la informació municipal, i poder incrementar les puntuacions per ésser avaluats abans dels proper 28 de Febrer del 2015, amb el propòsit d’ assolir el primer segell distintiu.
ONZÈ: Retornar al planari municipal d'aquelles competències delegades:
Operacions de crèdit de mes del 10% dels recursos ordinaris del pressupost i tresoreria.
Contractacions i concessions quan l import superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost i en qualsevol cas els 6.000.000 euros i fins el 15% dels recursos ordinaris del pressupost,i els contractes i concessions plurianuals superiors a 4 anys i els plurianuals de menor durada que superin els percentatges abans indicats.
L‘aprovació de projectes d obres i serveis estiguin previstos o no el pressupost.
L’adquisició de bens i drets quan el seu valor superi el 10% dels recursos del pressupost ordinari i en qualsevol cas el 3.000.000 euros així com les vendes de vens patrimonials.
DOTZÈ: Engegar la figura del defensor del ciutadà.
TRETZÈ:. Permetre que els ciutadans i entitats afectats per un punt del ple municipal puguin intervenir abans de la votació del mateix .
CATORZÈ. Fer arribar aquest acord a la Presidència del Parlament de Catalunya, a tots els partits polítics amb representació al Parlament i als organismes de treball en matèria de Transparència.
12.3 Moció que presenta el grup municipal d'ERC al Ple de l'Ajuntament de suport al jove sahrauí Hassanna Aalia, després de la situació d'expulsió dictada pel govern espanyol.
La moció s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC i ICV-EUiA i l'abstenció del PPC.
Atès que el ciutadà sahrauí Hassanna Aalia el febrer de 2013 va ser condemnat per un tribunal militar marroquí a cadena perpètua després d’un judici celebrat en absència seva, i per tant essent en rebel·lia, pels enfrontaments produïts el novembre de 2010 durant el desmantellament del campament de Gdem Izik.
Atès que pels mateixos fets ja havia estat detingut, jutjat i posat en llibertat, a principis de 2011. El mateix any 2011 va obtenir sense problemes el visat per viatjar a l’Estat espanyol per estudiar i aprendre castellà, i des de llavors viu al País Basc amb una família.
Atès que en aquests darrers dies Hassanna Aalia ha demanat asil polític a l’Estat espanyol i li ha estat rebutjat amb data 19 de gener de 2015, i se li han donat 15 dies per abandonar el país amb el risc que suposa per la seva vida si és retornat a Marroc o al Sàhara Occidental.
Es per tots aquest motius exposats que el grup municipal Esquerra Republicana presenta a debat al Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui els següents acords:
ACORDS
PRIMER. Davant d’aquesta situació urgent i extrema exigim a l’autoritat competent que reconsideri la petició d’asil de Hassanna Aalia, ja que constatem que si retorna al seu país no es pot garantir la seva integritat física i es poden vulnerar els drets fonamentals.
SEGON. En tant que representants públics, i en nom també del moviment solidari amb el poble sahrauí, apel·lem al Govern de l’Estat espanyol perquè reconsideri la seva decisió i faci tot el possible per protegir els drets humans, per atendre la responsabilitat que té com a actor principal en el conflicte del Sàhara Occidental i per trobar de forma imminent una solució justa, duradora i d’acord amb la legalitat internacional que passa per la celebració del referèndum d’autodeterminació.
TERCER. Fer arribar aquesta moció al Parlament de Catalunya, al Congrés dels Diputats i al Ministeri d’Afers Exteriors, així com a l’entitat molletana Tibsima Mollet Sàhara.