www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 26 de febrer de 2015. També podeu consultar les actes de plens anteriors
1. APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA ORDINÀRIA ANTERIOR DE DATA 29 DE GENER 2015.
2. RESTAR ASSABENTATS DE LA MODIFICACIÓ DELS MEMBRES INTEGRANTS I ELS PORTAVEUS DEL GRUP POLÍTIC MUNICIPAL DEL PARTIT DELS SOCIALISTES DE CATALUNYA DE LA JUNTA DE PORTAVEUS DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT NÚM. SGGE201100056 – G1215-2014-000002.
Primer. Restar assabentats de la modificació de l'acord aprovat anteriorment, en relació amb la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Caldes de Montbui com a òrgan complementari de l’organització municipal, de manera que els membres integrants i els portaveus del grup polític municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya de la Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Caldes de Montbui són els següents:
Pel Grup municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya:
Titular: senyor Xavier Ortega GuillénSuplent: senyor Montserrat Coll Mañosa
Segon. Fer públics aquests acords al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a la seu electrònica de la pàgina web de l’Ajuntament, en compliment del que disposen els articles 44.2 i 46.1 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Tercer. Notificar aquest acord als regidors designats en el benentès que si, en el termini de CINC dies des de la recepció de la notificació, no manifesten res en contra s’entendrà que accepten tàcitament els nomenaments que conté.
Quart. Comunicar aquest acord als caps de les diferents àrees de l'Ajuntament.
3. APROVAR INICIALMENT EL REGLAMENT DELS USOS DELS EQUIPAMENTS PÚBLICS I DE LA CESSIÓ DEL MATERIAL MUNICIPAL DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT NÚM. G1213-2015-1.
Primer. Aprovar inicialment el Reglament dels usos dels equipaments públics i de la cessió del material municipal de Caldes de Montbui, amb el seu Annex (11 fitxes d'equipaments municipals), els quals s'acompanyen a aquesta proposta.
Segon. Sotmetre a informació pública el present expedient per un termini de trenta dies hàbils, per tal que s’hi puguin presentar al·legacions, reclamacions o suggeriments, mitjançant la inserció de l’anunci corresponents al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOP), al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal. El termini d’informació pública començarà a comptar des de l’endemà de la darrera de les publicacions oficials esmentades.
Tercer. Disposar que, si no s’hi formula cap al·legació, reclamació o suggeriment durant el termini d’informació pública i d’audiència als interessats, aquest acord que ara s’aprova inicialment, es considerarà aprovat definitivament sense necessitat de cap tràmit ulterior.
Un cop aprovat definitivament aquest acord es publicarà íntegrament al Butlletí Oficial de la Província, al tauler d’anuncis, a la web municipal, i al DOGC la referència del BOPB on s’hagi fet la publicació municipal anteriorment esmentada.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC, ICV-EUiA i l'abstenció del PPC.
4. APROVAR LA REVISIÓ DE PREUS CORRESPONENT A LA CONCESSIÓ DEMANIAL PER A L’EXPLOTACIÓ D’UN BAR-CAFETERIA A L’EQUIPAMENT SOCIOCULTURAL LES CASES DELS MESTRES DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT NÚM. G511201100010.
Primer. Aprovar la revisió de preus corresponent a la concessió demanial atorgada al senyor Jorge Alonso Serrano, amb NIF 34731175W, per a l’explotació d’un bar-cafeteria a l’equipament sociocultural “Les Cases dels Mestres” de Caldes de Montbui, d’acord amb l’índex de preus al consum interanual de Catalunya del mes de desembre de 2014, que va ser del -0,7%, resultant el cànon de la concessió per a l’exercici 2015 per un import anual de 6.184,83 euros.
Segon. Notificar a l’àrea de serveis econòmics i al concessionari la present resolució.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.
5. APROVAR LA CESSIÓ GRATUÏTA DEL TERRENY SITUAT AL CARRER MARIA AURÈLIA CAPMANY, NÚM. 2., A FAVOR DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA, ENTRE ALTRES ACORDS. EXPEDIENT NÚM. TP302-2012-25.
Primer. Deixar sense efecte els acords presos pel Ple municipal en data 30 d'octubre de 2014 en què es va acordar la cessió del solar de 9.165 m2 per a la construcció de l'escola El Calderí, ja que aquests recollien com a destí d'aquesta cessió la construcció i posada en funcionament d’un col·legi d’educació infantil i primària, sent el destí d'aquesta cessió la construcció i posada en funcionament d'un institut.
Segon. Cedir gratuïtament a favor de la Generalitat de Catalunya, el domini de la finca de 9.165 m2 inscrita a l'inventari de Béns del Municipi com a bé patrimonial, lliure de càrregues i servituds, inscrita al Registre de la Propietat com a finca independent, per destinar-la a la construcció i posada en funcionament d'un institut i que es descriu d'aquesta manera:
“Limita: pel sud, al nord i oest amb part de la parcel·la a segregar que delimita en una forma poligonal seguint la tanca de l'edifici destinat com a una sessió d'institut, aquest terreny s'ha de agrupar a la finca inscrita amb el número 2126 de propietat municipal i a l'est, en el carrer Maria Aurelià Capmany.”
Pertany la finca descrita a l'Ajuntament de Caldes de Montbui a títol de propietat.
Inscripció: Figura inscrita a nom de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, en el Registre de la Propietat de Granollers, al tom núm. 2, llibre 294, foli 186, finca 12.372, inscripció 2925.
Càrregues: lliure de càrregues i gravàmens.
La seva referència cadastral és 0800 A 003000570000 EO
Tercer. La finca objecte de cessió s'ha de destinar a equipament escolar mitjançant la seva construcció i/o ús per a tal finalitat.
A tals efectes, si la finca cedida no es destina a dita finalitat en el termini de 5 anys o deixa de complir-se dins dels 30 següents, el bé objecte de cessió revertirà automàtica de ple dret a favor de l'ajuntament cedent, en els termes que resulten de l'article 50 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre pel qual s'aprova el Reglament de Patrimoni dels Ens Locals.
Quart. La construcció de l'equipament escolar a que fa referència aquest Acord podrà ser dut a terme per la pròpia Generalitat de Catalunya o per un tercer mitjançant qualsevol negoci jurídic, si be la prestació del servei educatiu en aquest haurà d'efectuar-lo únicament la Generalitat de Catalunya.
El solar és apte per al seu correcte destí com a equipament escolar, no té cap condicionant medioambiental i compta amb abastament d'aigua, evacuació d'aigües, subministrament d'energia elèctrica amb la potència suficient per l'execució de l'obra i posterior correcte funcionament de l'equipament escolar així com amb la instal·lació d'una estació transformadora d'energia -en el supòsit de ser necessari i que s'ubicarà fora del recinte escolar-, xarxa telefònica i conducció de gas -en cas de disposar-ne-, i els vials que limiten amb el solar es trobaran pavimentats la calçada i tindran encintades les voreres. Correspondrà a l'Ajuntament qualsevol despesa per les actuacions urbanístiques que puguin afectar a l'immoble cedit i adoptar les mesures necessàries per aconseguir el seu destí a plena satisfacció del cessionari, sense cap cost o càrrega per aquest, i eliminat qualsevol obstacle que pugui impedir la correcta execució de les obres.
Cinquè. La quota de l'impost sobre construccions, instal·lacions i obres que s'acrediti per la construcció del centre, en base a l'article 103 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les Hisendes Locals, gaudirà d'una bonificació del 95% atès que es tracta d'una construcció d'especial interès o utilitat municipal. Per la resta de tributs s'aplicarà el que indica les Ordenances fiscals vigents.
Sisè. El cessionari podrà dur a terme la construcció objecte d'aquesta cessió per sí mateix o per terceres persones i pot establir els drets reals i les càrregues que consideri oportunes sobre la finca cedida a favor d'organismes, entitats o empreses que estiguin participades, de forma directa o indirecta, majoritàriament per la Generalitat de Catalunya.
Així mateix el cessionari o el seu causahavent, podrà destinar la part del terreny no edificat i les construccions aixecades en l'exercici del seu dret, a altres usos alternatius vinculats o compatibles amb el d'equipament escolar, sempre que no limitin o condicionin el seu normal desenvolupament.
Setè. Es faculta a l'Alcalde president per a la signatura de la documentació que sigui necessària per a l'efectivitat del que es disposa en el present acord.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC i PPC i l'abstenció d'ICV-EUiA.
6. APROVAR LA REVISIÓ DE PREUS DEL CONTRACTE DE SERVEIS DE NETEJA DE LA VIA PÚBLICA I DELS EDIFICIS MUNICIPALS DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI, SIGNAT AMB L’EMPRESA VALORIZA, SA, PEL PERÍODE QUE VA DEL 5 D’OCTUBRE DE 2014 AL 5 D’OCTUBRE DEL 2015. EXPEDIENT NÚM. TC204-2013-30.
Primer. Aprovar la revisió de preus del contracte de serveis de neteja de la via pública i dels edificis municipals de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, signat amb l’empresa Valoriza, SA, pel període que va del 5 d’octubre de 2014 al 5 d’octubre del 2015, passant d’un preu anual de:
a) Neteja viària: de 369.748,24 euros (IVA 10% inclòs) euros a 369.433,95 euros (IVA 10% inclòs) que representa el 85% de decrement anual de l’IPC. Aquest import es comptabilitzarà a l'aplicació pressupostària 31 1630 22700 Servei Neteja Viària.
b) Neteja equipament: de 604.951,20 euros (IVA inclòs 21%) a 604.436,99 euros (IVA 21% inclòs) que representa el 85% de decrement anual de l’IPC. Aquest import es comptabilitzarà a les següents aplicacions pressupostàries:
31 3230 22700 Servei de neteja d'immobles educació, 378.247,70 euros31 3330 22700 Servei de neteja equipaments culturals i museus, 48.279,08 euros31 3420 22700 Servei de neteja equipaments esportius, 52.477,00 euros31 9200 22700 Servei de neteja d'immobles altres edificis, 125.433,21 euros
Segon. El nou import mensual del servei de neteja d’immobles i espais públics és de 81.155,91 euros (IVA inclòs), quedant l’import anual per 973.870,94 euros.
Tercer. Comunicar-ho als interessats i als serveis econòmics de l’Ajuntament.
7. APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL POUM. POLÍGON D'ACTUACIÓ PA-11 (TENERIA RIBA) I POLÍGON D’ACTUACIÓ PA-27 (SANDVIK). EXPEDIENT NÚM. TP202-2014-19.
Primer. Aprovar inicialment la Modificació Puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal en dos sectors: Polígon d'Actuació PA-11 (Teneria Riba) i Polígon d’Actuació PA-27 (Sandvik).
Segon. Suspendre l’atorgament de llicències en els àmbits inclosos en la modificació puntual aprovada inicialment, excepte les llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment aprovat.
Tercer. Formalitzar, durant la tramitació d'aquest expedient, la cessió dels terrenys destinats a xarxa viària, lliure de càrregues i gravàmens, en relació amb la finca situada al carrer Bigues, 7, finca que es proposa excloure de la nova delimitació poligonal.
Quart. Sotmetre el document aprovat inicialment a un tràmit d’informació pública pel termini d’un mes, mitjançant la publicació dels corresponents edictes al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un diari de gran difusió, al web municipal i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Cinquè. Notificar aquests acords als interessats i donar-los un termini d'audiència d'un mes perquè puguin fer les al·legacions o reclamacions que estimin pertinents.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU i PPC i les abstencions de PSC i ICV-EUiA.
8. APROVAR DEFINITIVAMENT LES BASES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER A PROJECTES DE COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT I SOLIDARITAT AMB ELS POBLES MÉS DESAFAVORITS I RESOLDRE LES AL·LEGACIONS. EXPEDIENT NÚM. 9.7/2014 DE COOPERACIÓ.
Primer. Acordar admetre, en part, l'al·legació 1, quedant la redacció de l'article 11.a) relatiu els criteris de valoració i la seva puntuació de la manera següent:
Context i Intervenció: 10 puntsCoherència i Planificació: 25 puntsViabilitat: 20 puntsBeneficiaris del projecte: 5 puntsResponsables de projectes: 40 puntsTOTAL: 100 punts
Segon. Acordar no admetre l'al·legació 2, segons el fonaments de dret indicats, doncs l'entitat subvencionada haurà d'acreditar l'aportació de mà d'obra pròpia, o amb materials propis amb la seva inclusió a la memòria justificativa, així com de totes aquelles despeses que no es puguin acreditar mitjançant les factures corresponents, però si amb altres mitjans acreditatius, justificant-se, d'aquesta manera, totes les despeses del projecte i no només les objecte de subvenció.
Tercer. Acordar no admetre l'al·legació 3, doncs el sentit de la redacció de l'article 5 aprovat per les bases i la proposta presentada, és exactament el mateix, per la qual cosa és una mera qüestió d'estil de redacció sense cap tipus d'incidència jurídica ni de gestió.
Quart. Donar per aprovades definitivament, amb la inclusió de l'al·legació, les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a projectes de cooperació al desenvolupament i solidaritat amb els pobles més desafavorits.
Cinquè. Publicar íntegrament les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a projectes de cooperació al desenvolupament i solidaritat amb els pobles més desafavorits al Butlletí Oficial de la Província, a la web municipal i al tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.
Sisè. Notificar aquest acord al senyor Daniel López Codina, com a representant de la entitat Caldes Solidària, a les entitats i persones interessades.
El punt s'aprova per unanimitat.
9. APROVAR LA RESOLUCIÓ DE LES RECLAMACIONS DEL GRUP MUNICIPAL DEL PPC EN RELACIÓ AMB LA CREACIÓ DEL LLOC DE TREBALL DE CAP DE L’OAC. EXPEDIENT DE RECURSOS HUMANS.
Únic. Desestimar les reclamacions presentades per la senyora Montserrat Romano i Bosch, en nom seu i en representació del Grup Municipal del PPC, a l’Acord de Ple de 26 de juny de 2014, pel qual es modifica la plantilla i la relació de llocs de treball, per estar aquestes fora de termini.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de PSC i ICV-EUiA i els vots en contra de CiU i PPC.
10. RATIFICAR L'APROVACIÓ D'ADAPTACIÓ DELS ESTATUTS DEL CONSORCI PER A LA GESTIÓ DE LA TELEVISIÓ DIGITAL LOCAL PÚBLICA DE LA DEMARCACIÓ DE GRANOLLERS (CONSORCI TELEDIGITAL GRANOLLERS). EXPEDIENT NÚM. AC004-2015-1 D'ALCALDIA.
Primer. Ratificar l’aprovació inicial d'adaptació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió de la televisió digital local pública de la Demarcació de Granollers (Consorci Teledigital Granollers), al contingut de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalitat i sostenibilitat de l'Administració Local, així com les disposicions de la Llei 15/2014, de 16 de setembre de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administrativa, tot modificant el següent articulat dels Estatuts :
Article 1:
Els ajuntaments d’Aiguafreda, Bigues i Riells, Caldes de Montbui, Canovelles, Cànoves i Samalús, Granollers, la Garriga, la Roca del Vallès i les Franqueses del Vallès constitueixen el Consorci, de caràcter local, per a la Gestió de la televisió digital local pública de la Demarcació de Granollers (Consorci Teledigital Granollers) a l'empara del que es preveu l'article 87 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, els articles 191, 269 i següents del Decret Legislatiu 2/2003 de 28 d'abril, que aprova el Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya , els art. 312 i següents del Decret 179/1995, de 13 de juny, Reglament d'Obres, activitats i Serveis dels ens locals i la Llei 22/2005, de 29 de desembre, de la Comunicació Audiovisual de Catalunya.
El Consorci, per a la Gestió de la televisió digital local pública de la Demarcació de Granollers (Consorci Teledigital Granollers) queda adscrit a l'Ajuntament de Granollers en virtut de la Disposició Final segona de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalitat i sostenibilitat de l'Administració Local, atenent al criteri de prioritat recollit en l'apartat 2 lletra h) de la disposició addicional vigèsima de la Llei 30/1992 , de 26 de novembre de Règim de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Article 5:
El domicili del Consorci és Centre Audiovisual – 2 planta- Edifici Roca Umbert – Fàbrica de les Arts de l’avinguda Prat de la Riba, 77 de Granollers -08401-. Per acord del Ple Consorci podrà ser modificat el domicili.
Article 21:
2. El Consorci estarà subjecte al control pressupostari i comptable del Municipi al qual estigui adherit, formant part del seu pressupost i incloent-ne en el seu compte general d'acord a les disposicions vigents sobre règim local.
4. El règim de comptabilitat, aprovació i rendició de comptes serà el de la comptabilitat pública i s'adaptarà a les disposicions vigents sobre règim local, i en tot cas estarà subjecte al del Municipi al qual estigui adherit.
Article 22:
5. En tot cas, les entitats consorciades exercitaran el dret de separació del Consorci, d'acord amb el procediment i efectes regulats als art. 12 i 13 de la Llei 15/2014 de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administratives.
Article 23:
2. La dissolució del Consorci produirà la liquidació i extinció del mateix. L'acord de dissolució determinarà el liquidador i com s'haurà de procedir a la liquidació dels béns del Consorci i en el seu cas, a la reversió de les obres o de les instal·lacions existents, d'acord amb el règim aplicable a la Llei 15/2014 de 16 de setembre, de racionalització del Sector Públic i altres mesures de reforma administratives.
Per a la modificació d'aquests Estatuts es tindrà en compte l'article 14 .6 dels Estatuts del Consorci, en el que estableix que caldrà el quòrum de la majoria absoluta de vots, d'acord amb el sistema de ponderació establert en el present article i tenint en compte els membres presents a la sessió i els vots delegats
Segon. Sotmetre l'acord primer al tràmit d'informació pública mitjançant la publicació en el tauler d'edictes i en el BOPB i DOGC, pel termini de 30 dies establerts en l'art. 160.1 en relació a l'art. 313.3 del Decret 179/1995, de 13 de juny pel qual s'aprova el Reglament d'Obres , activitats i Serveis dels ens locals, per tal que qualsevol interessat pugui formular, al·legacions, suggeriments, esmenes que es creguin convenients.
Transcorregut aquest termini sense haver-ne produït cap reclamació, ni al·legació a aquest acord, s'entendrà que el text modificat dels Estatuts del Consorci s'entendrà aprovat definitivament.
Tercer. Donar trasllat del present acord d'adaptació dels Estatuts del Consorci per a la Gestió de la televisió digital local pública de la Demarcació de Granollers, juntament amb el certificat d'haver-ho exposat al públic , al Consorci Teledigital Granollers.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, PSC i ICV-EUiA i les abstencions de CiU i PPC.
11. DONAR COMPTE DEL DECRET NÚM. 51/2015, DE 3 DE FEBRER DE 2015, CORRESPONENT A LES OBLIGACIONS TRIMESTRALS DE SUBMINISTRAMENT D’INFORMACIÓ AL MINISTERI D’HISENDA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES CORRESPONENT AL 4T. TRIMESTRE DE 2014. EXPEDIENT NÚM. 75/2014 DE L'ÀREA ECONÒMICA.
Únic. Restar assabentats del Decret d’Alcaldia número 000051/2015, dictat en data 3 de febrer d’enguany, pel qual es resol aprovar les obligacions trimestrals de subministrament d’informació corresponent al 4t. trimestre de 2014 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, el qual s'ha transcrit anteriorment.
12. MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL D'ICV-EUIA AL PLE DE L'AJUNTAMENT D'ADHESIÓ AL MANIFEST SOBRE LA NOSTRA SALUT I EL SISTEMA SANITARI DE CATALUNYA.
La moció s'aprova amb les abstencions d'ERC, CiU i PSC i els vots a favor PPC i ICV-EUiA.
Text íntegre de la moció:
Atès que diverses entitats constituïdes en la Plataforma pel dret a la Salut de Catalunya han elaborat una proposta amb el nom “Pel dret a decidir sobre la nostra salut i el Sistema Sanitari de Catalunya”, que planteja un model de salut pública a Catalunya al qual s’aspira assolir, i que es transcriu a continuació:
“ Volem sotmetre a ampli debat uns punts bàsics que considerem rellevants per donar alternativa a la privatització-mercantilització i biomedicalització de la salut i la sanitat, apartant-la de la influència del complex industrial mèdic-farmacèutic i tecnològic. Volem bastir una proposta de programa per a la Salut i la Sanitat Pública a Catalunya que pugui ser, si s’escau, un punt de trobada i confluència per a la majoria d’organitzacions que defensen la salut i una sanitat pública per a totes i tots, de qualitat i accés garantit, al servei de la població de Catalunya”.
Programa per un Servei Nacional de Salut a Catalunya.
1. Per conquerir la sobirania en salut i sanitat cal actuar sobre els veritables determinants de la salut. La salut no és només una qüestió individual, exclusiva de cada persona. La salut col·lectiva, de tots i totes, depèn sobretot de condicions socials, econòmiques, culturals, ambientals, polítiques i de gènere. Les decisions crucials relacionades amb valors sobre el que és bo o dolent per a la societat i per a la salut es prenen en el terreny de la política. Per això els governs, a tots els nivells, han de ser responsables de posar «salut en totes les polítiques» (1) i donar una especial rellevància als treballs socials. Per això caldrà també la restauració de l’Agència Catalana de Salut Pública amb les funcions de la Llei General de Salut Pública de Catalunya, reforçant els programes de prevenció, promoció i protecció de la salut (aliments, medi ambient, salut laboral, salut mental, etc.)
2. Caldrà iniciar un procés de reversió de l'actual tendència medicalitzadora motivada per una visió biologista de la salut i per la cultura del consum, la intolerància al malestar o a les expectatives sobredimensionades de la capacitat del sistema sanitari. Aquesta medicalització està originant costos que no es tradueixen en resultats en la salut dels ciutadans; al contrari, està produint efectes adversos. Impuls del debat social i professional i un canvi en el discurs polític, ajustant-lo a les possibilitats reals que ofereix actualment el coneixement científic i els recursos disponibles.
3. Cal garantir el Dret a la salut i a un model d’atenció sanitària públic, de cobertura universal i sense exclusions, equitatiu i finançat per impostos progressius suficients per cobrir les necessitats de la població. Derogació de les lleis, decrets i altres instruments jurídics que s’oposin a aquests principis generals expressats. Caldrà Desenvolupar una legislació catalana que asseguri aquests principis per un Sistema Nacional de Salut gratuït en el moment de l’ús.
4. Es posarà en marxa un Pla de Nacionalització dels serveis públics de salut. Convertir el Servei Català de la Salut (SCS) en el Servei Nacional de Salut de Catalunya (SNSC), amb funcions de planificació, finançament, gestió i avaluació dels serveis de salut públics, integrals i integrats de Catalunya. La col·laboració público-privada existent ha d’anar limitant el seu àmbit fins a la seva total separació i definitiva eliminació, atenint-se mentrestant a les directrius i codi ètic de la Sanitat Pública. Amb el criteri que tots els serveis assistencials que es paguen amb diners públics han de ser públics, caldrà la definició i declaració, per part del SNSC, dels proveïdors públics com a medi propi del SNSC. Progressivament, les entitats del SISCAT, amb hospitals i/o amb equips d’atenció primària hauran de passar a ser entitats que siguin mitjà propi de la Generalitat.
5. Assegurar la transparència, equitat, universalitat, eficiència, autonomia de gestió, avaluació independent. Amb un codi ètic comú de tots els serveis, amb més autonomia dels governs sanitaris territorials, centres i treballadors de la sanitat. I amb una avaluació independent i amb control democràtic amb transparència absoluta de resultats en salut i despeses. Aquest punt implica també l’eliminació de les “portes giratòries” en la sanitat pública i que els responsables del Sistema de Salut col·laborin totalment perquè les persones incriminades per corrupció compareguin davant de la Justícia.
6. Fomentar la participació ciutadana. Apoderada en sanitat i salut en el sentir d’afavorir la democràcia real per millorar la sanitat a Catalunya. Participació real del personal de la sanitat, ciutadans i ciutadanes en els òrgans de govern del Sistema, territorials i de centres sanitaris, regulant aquesta participació per tal que sigui efectiva.
7. Fomentar l’ús adequat dels medicaments, de les tecnologies i eines terapèutiques. Volem un sistema de salut sense l’omnipresència de la indústria farmacèutica, i en el qual es regulin i es vigilin els conflictes d’interessos de polítics, gestors i prescriptors, i s’hi seleccionin els que de veritat són necessaris, de manera que es deixi de comprar fum a preu d’or en el mercat internacional de les tecnologies. Caldrà establir un sistema rigorós, àgil i independent d’avaluació de noves tecnologies i prestacions abans de oferir-les en el sistema públic i elaborar un catàleg de prestacions basat en la seva efectivitat i eficiència. La indústria farmacèutica no pot ser determinant en la formació mèdica disfressada de màrqueting. El sistema de salut haurà d’invertir en investigació mèdica i terapèutica en els centres públics i recuperar les competències en recerca i els recursos perduts per les retallades.
8. Millora del sistema assistencial potenciant una Atenció Primària forta i fer un pla de reforma de l’atenció hospitalària adequant-la a les necessitats de salut actuals. Fer de l’Atenció Primària i Comunitària, l'instrument bàsic per a una atenció global i integrada, propera a les persones i comunitats, que sigui la porta principal d'entrada al sistema, amb dotació pressupostària pròpia i suficient.
9. Derogació de coREpagaments sanitaris i farmacèutics i compromís de no imposició de noves taxes com l’euro per medicament que, com s’ha demostrat, signifiquen barreres d’accés al tractament. Són impostos a la malaltia, especialment injustos i regressius, i afecten especialment a la gent gran a les persones amb malalties cròniques.
10. Garantir els drets de les persones. Dret a respectar l’autonomia i llibertat individual en les decisions sanitàries. Dret a la interrupció voluntària de l’embaràs en el sistema públic, com a mínim en els terminis actualment en vigor, i sense penalització en el Codi Penal, que apoderi a les dones com a persones autònomes i amb dret a decidir, i que vagi acompanyada d’accions d’educació sexual i afectiva per a tota la població (homes i dones). Implicació del Sistema de Salut amb els recursos necessaris en la lluita contra la violència masclista. Dret a l’atenció al patiment i tractament del dolor, al no aferrissament terapèutic i a una mort digna. Dret a la preservació de les dades personals i no cessió a entitats privades. Dret a l’eliminació de les desigualtats de gènere en salut. ”
Per tot això, el grup municipal d’ICV-EUiA proposa que el Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui que ACORDI:
Primer. Aprovar l’adhesió de l’Ajuntament de Caldes de Montbui al Programa “Pel dret a decidir sobre la nostra salut i el Sistema Sanitari de Catalunya”.
Segon: Traslladar aquest acord a la Plataforma pel dret a la salut de Catalunya, a la Plataforma Caldes en Lluita, als grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, a la Federació de Municipis de Catalunya i l’Associació Catalana de Municipis.