Banys Termals El Safareig, espai de salut, natura i art

Dimarts, 7 de juliol de 2015

Fa poc més de tres mesos que es van obrir les portes dels Banys Termals El Safareig i l'equipament a peus de les hortes calderines ha venut més de 1.500 entrades.

La petita piscina termal pública supera totes les expectatives i acull visites ininterrompudes durant les hores d'obertura de dimecres a diumenge.

Primer atractiu, l'aigua termal
El Safareig és un espai públic que s'ha adequat per gaudir d'un bany amb les propietats terapèutiques i relaxants de l'aigua mineromedicinal que brolla d'una zona de fractures i plegaments. La surgència natural se situa a la plaça de la Font del Lleó, amb una temperatura de 76 ºC, una de les més elevades d’Europa. Les aigües termals de Caldes de Montbui són mineromedicinals perquè són riques en substàncies minerals dissoltes, especialment en clor i sodi, que els proporcionen propietats terapèutiques. Els seus components estan indicats per als aparells locomotor, circulatori i respiratori; així com per a tractaments de bellesa. A més, proporcionen una sensació de sedació al cos. Relaxar-se i fer salut dins les aigües termals és un dels millors remeis per alliberar-se de l'estrès acumulat i recuperar les energies necessàries.

Segon atractiu, l'entorn
Els banys descansen en el límit entre la trama urbana i la Riera de Caldes, a cel obert i amb un balcó que mira l'entramat irregular de les hortes i la vegetació de la llera. El corona el campanar de l'Església de Santa Maria i t'hi porten els carrerons del centre històric de la vila romana.

Tercer atractiu, les mans de l'artista
El fotògraf vallesà Xavi Mañosa és el responsable de la tercera gran qualitat d'El Safareig: la decoració dels murs que el sostenen. Les parets del vell safareig són una narració plàstica de les incidències de la llum i de les estacions sobre l'entorn. Mañosa va fractalitzar un seguit de fotografies fetes en diferents moments del dia i de l'any fins extreure 38 colors principals atemporals que són els què configuren les més de 200 diferents formes polièdriques pintades a les parets. Les formes simulen la irregularitat de les hortes i els colors les seves essències canviants. Tot plegat té un embolcall blanc i blau que fa homenatge al blavet que es feia servir per blanquejar la roba.

L'obra s'emmarca en el conjunt d'iniciatives promogudes pel col·lectiu «Imagina't un Granollers amb + color» (amb Gemma Corbera al capdavant), que des de fa més de 4 anys reivindica la creativitat per convertir els espais urbans en ambients amables i amics de la ciutadania.

 

Àlbum de fotografies de Xavier Mañosa. © 2015 Xavi Mañosa - www.italler.com

 

 

 

Més informació:
Banys Termals El Safareig: www.safareigtermal.cat.
Xavier Mañosa: http://www.italler.com/projectes/
Imagina't un Granollers amb més color: https://www.facebook.com/ImaginatUnGranollersAmbColor

Darrera actualització: 7.07.2015 | 11:17