www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 30 de juliol de 2015. També podeu consultar les actes de plens anteriors
1. APROVAR L’ESBORRANY DE L’ACTA DE LA SESSIÓ PLENÀRIA ORDINÀRIA ANTERIOR DE DATA 25 DE JUNY DE 2015.
L'acta s'aprova per assentiment.
2. DECLARAR LES OBRES SOL.LICITADES PEL CENTRE ATENEU DEMOCRÀTIC I PROGRESISTA, COM A OBRES D'ESPECIAL INTERÈS. EXPEDIENT NÚM. 62/2015 – TL101-2015-000224.
Primer. Declarar que les obres sol·licitades per l’Ateneu, Centre Democràtic i Progressista de Caldes de Montbui per a dur a terme obres de conservació i manteniment de la coberta de la façana principal de l’edifici del carrer Corredossos de Baix, 9-11, es consideren obres d’especial interès per concurrència de circumstàncies de caire cultural.
Segon. Concedir una bonificació del 75 % de la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres a les obres indicades, a l’empara de l’article 6è de la vigent Ordenança reguladora.
Tercer. Comunicar els presents acords a l’Ateneu, Centre Democràtic i Progressista de Caldes de Montbui i a l’Àrea de Serveis Econòmics de l’Ajuntament.
El punt s'aprova per unanimitat.
3. MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 9/2015, MITJANÇANT SUPLEMENTS DE CRÈDITS. EXPEDIENT NÚM. SEMC 9/2015.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 9/2015, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2015, mitjançant suplements de crèdits, per un import total de 5.952,53 euros, segons el detall següent*, on s’especifiquen les aplicacions pressupostàries que es suplementen i les seves fonts de finançament que és a càrrec de baixa de crèdits de despeses d’unes altres aplicacions pressupostàries.
*(VEIEU LA TAULA AL DOCUMENT ADJUNT)
Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
El punt s'aprova amb el vots a favor d'ERC, les abstencions de SC, CiU, PSC i UPC i els vots en contra de PPC.
4. MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 10/2015, MITJANÇANT CRÈDITS EXTRAORDINARIS. EXPEDIENT NÚM. SEMC 9/2015.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 10/2015, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2015, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import total de 77.585,25 euros, segons el detall següent*, on s’especifiquen les previsions de les noves despeses i la seva font de finançament que és a càrrec de baixa de crèdits de despeses d’unes altres aplicacions pressupostàries.
5. MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 15/2015, MITJANÇANT SUPLEMENTS DE CRÈDITS. EXPEDIENT NÚM. SEMC 9/2015.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 15/2015 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2015, mitjançant suplements de crèdits, per un import de total de 713.791,92 euros, segons el detall següent* on s’especifiquen les aplicacions pressupostàries que es suplementen i la seva font de finançament que es a càrrec del Romanent de tresoreria per a despeses generals disponible del 2014:
Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
El punt s'aprova amb el vots a favor d'ERC, les abstencions de SC, CiU, PSC i els vots en contra de UPC i PPC.
6. MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 16/2015, MITJANÇANT CRÈDITS EXTRAORDINARIS. EXPEDIENT NÚM. SEMC 9/2015.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 16/2015 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2015, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import de total de 224.208,08 euros, segons el detall següent* on s’especifiquen les aplicacions pressupostàries que es creen i la seva font de finançament que es a càrrec del Romanent de tresoreria per a despeses generals disponible de l’exercici 2014:
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de SC, CiU, PSC i PPC i el vot en contra d'UPC.
7. APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTIC MUNICIPAL DE CALDES DE MONTBUI, REFERENT AL POLÍGON D'ACTUACIÓ PA-9 (CARRER ESCOLES PIES). EXPEDIENT NÚM. TP202-2012-43 DE SERVEIS TERRITORIALS.
Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual del Pla d’ordenació urbanístic municipal de Caldes de Montbui, referent al Polígon d'Actuació PA-9 (carrer Escoles Pies).
Segon. Suspendre l’atorgament de llicències en els àmbits inclosos en la modificació puntual aprovada inicialment excepte les llicències fonamentades en el règim vigent que siguin compatibles amb les determinacions del nou planejament inicialment aprovat.
Tercer. Sotmetre el document aprovat inicialment a un tràmit d’informació pública pel termini d’un mes, mitjançant la publicació dels corresponents edictes al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un diari de gran difusió, al web municipal i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Quart. Notificar aquests acords als interessats i donar-los un termini d'audiència d'un mes perquè puguin fer les al·legacions o reclamacions que estimin pertinents.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU, les abstencions de SC, PSC i UPC i el vot en contra de PPC.
8. APROVAR PROVISIONALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTIC MUNICIPAL, POLÍGON D'ACTUACIÓ PA-11 (TENERIA RIBA) I POLÍGON D’ACTUACIÓ PA-27 (SANDVIK). EXPEDIENT NÚM.TP202-2014-19 DE SERVEIS TERRITORIALS.Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’ordenació urbanístic municipal, Polígon d'Actuació PA-11 (Teneria Riba) i Polígon d’Actuació PA-27 (Sandvik).
Segon. Elevar diligenciat l'expedient de modificació puntual del Pla d’ordenació urbanístic municipal, Polígon d'Actuació PA-11 (Teneria Riba) i Polígon d’Actuació PA-27 (Sandvik) a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU i PSC i les abstencions de SC, UPC i PPC.
9. APROVAR LA PRÒRROGA DEL CONTRACTE DELS SERVEIS DE NETEJA DE LA VIA PÚBLICA I DELS EDIFICIS MUNICIPALS DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT NÚM. TC204-2013-30 DE SERVEIS TERRITORIALS.Primer. Prorrogar el contracte dels serveis de neteja de la via pública i dels edificis municipals de l'Ajuntament de Caldes de Montbui. signat entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i l’empresa Valoriza Serveis Mediambientals, SA, pel termini d’un any, del 6 d'octubre de 2015 al 5 de d'octubre de 2016, per un import anual de 973.870,94 euros (IVA inclòs), que es divideixen 369.433,95 (10% IVA inclòs), corresponent a neteja viària i 604.436,99 (21% IVA inclòs), corresponent a Neteja d'equipaments.
Segon. Aprovar l’autorització i disposició de la despesa per import de 87.227,46 € a càrrec de l’aplicació pressupostària 31 1630 22700 Servei de neteja viària, del pressupost municipal de 2015, corresponent al període del 6 d'octubre de 2015 al 31 de desembre de 2015.
Tercer. Aprovar l’autorització i la disposició de la despesa per import de 142.714,29 € a càrrec de les següents aplicacions pressupostàries:
31 3230 22700 Servei de neteja d'immobles educació 89.308,48 €31 3330 22700 Servei de neteja equipaments culturals i museus 11.399,23 €31 3420 22700 Servei de neteja equipaments esportius 12.390,40 €31 9200 22700 Servei de neteja d'immobles altres edificis 29.616,18 €
del pressupost municipal de 2015, corresponent al període del 6 d'octubre de 2015 al 31 de desembre de 2015.
La resta dels imports es comptabilitzaran en el pressupost municipal de l'any 2016.
Quart. Notificar aquest acord a la mercantil Valoriza Serveis Mediambientals, SA i citar-la per a la signatura del corresponent contracte.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, UPC i PPC i els vots en contra de SC i PSC.
10. APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ DE L'ORDENANÇA MUNICIPAL REGULADORA DE GUALS I ESTACIONAMENTS RESERVATS. EXPEDIENT NÚM. TL601-2015-000226.Primer. Aprovar inicialment la modificació l'Ordenança municipal reguladora de guals i estacionaments reservats.
Segon. Sotmetre a informació pública aquest expedient per termini de trenta dies, a fi que s'hi puguin presentar al·legacions, reclamacions o suggeriments, mitjançant els anuncis corresponents al BOPB, al DOGC, a un dels mitjanç de premsa escrita diària i en el tauler d'anuncis de la corporació.
Tercer. Disposar que, si no es formula cap al·legació, reclamació o suggeriment durant el termini d'informació pública, l'ordenança que ara s'aprova inicialment quedarà aprovada definitivament sense necessitat de cap més tràmit.
Un cop aprovada definitivament, l'Ordenança es publicarà de la forma següent:
a) Al BOPB i al tauler d'edictes de l'Ajuntament: El text de l'acord plenari adoptat i el text íntegre de la modificació.
b) Al DOGC: la referència al BOPB on s'hagi publicat l'acord plenari adoptat i el text íntegre de la modificació.
Quart. Aprovada l'ordenança definitivament, se'n donarà trasllat, de l'acord definitiu de l'ordenança i la còpia íntegra i fefaent d'aquesta, a l'Administració de l'Estat i de la Generalitat de Catalunya en el termini màxim de quinze dies, i l'Ordenança entrarà en vigor quan s'hagi publicat íntegrament el seu text al Butlletí Oficial de la Província i hagi transcorregut el termini de quinze dies hàbils previst a l'article 65.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de SC, CiU, PSC i UPC i el vot en contra de PPC.
11. APROVAR EL PROJECTE BÀSIC I EXECUTIU, FASE I D'UN APARCAMENT A LES HORTES DE BAIX I URBANITZACIÓ DE LA PLAÇA DEL SINDICAT. EXPEDIENT NÚM. TC203-2014-20.
Primer. Aprovar inicialment el projecte bàsic i executiu “Aparcament a les Hortes de Baix i urbanització de la plaça del Sindicat. Fase I” de Caldes de Montbui redactat pels arquitectes senyor Pere Joan Ravellat i senyora Carme Ribas (Ravellat-Ribas, SLP) amb un pressupost per contracte de 2.987.850,83 euros (IVA 21% inclòs).
Segon. Advertir que, abans de l'aprovació definitiva del projecte s'haurà de donar compliment a totes les prescripcions recollides pels serveis tècnics municipals en els seus informes.
Tercer. Aprovar la següent relació de béns afectats:
Referència cadastral 08033A009001970000EP, qualificada com zona verda segons el POUM, amb una superfície de 296,32 m2. Consten com a propietaris cadastrals les senyores Francesca i Marina Banús Torrents.Referència cadastral 0493104DG3009G0001JL, qualificada com a vial segons el POUM. Consta com a propietària la Fundació Residència Santa Susanna.
Quart. Sotmetre el projecte bàsic i executiu “Aparcament a les Hortes de Baix i Urbanització de la plaça del Sindicat. Fase I” de Caldes de Montbui a un tràmit d’informació pública de TRENTA DIES mitjançant la publicació dels corresponents anuncis al Butlletí Oficial de la Província i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament, als efectes de que el projecte pugui ser examinat, i en el seu cas es formulin les al·legacions que es considerin pertinents.
Cinquè. Donar audiència al Bisbat de Barcelona i a la Fundació Residència Santa Susanna.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de PSC, CiU i UPC i els vots en contra de SC i PPC.
12. NOMENAR ELS REPRESENTANTS DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI EN EL PATRONAT DE LA FUNDACIÓ PRIVADA “RESIDÈNCIA SANTA SUSANNA”. EXPEDIENT NÚMERO G1215-2015-000022 DE SERVEIS GENERALS.
Primer. Nomenar els senyors Josep Soley Marsal i Salvador López Ayguasanosa, representants de l’Ajuntament de Caldes de Montbui en el Patronat de la Fundació privada “Residència Santa Susanna”, per al quadrienni 2015-2019.
Segon. Comunicar l’acord a la fundació privada “Residència Santa Susanna” i a les persones interessades.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC, PPC i UPC i l'abstenció de SC.
13. APROVAR L'ADSCRIPCIÓ A L’ACORD SOC, FMC, ACM, UGT I CCOO SOBRE LA RETRIBUCIÓ DEL PROGRAMA TREBALL I FORMACIÓ 2015.Primer. Aprovar l'adhesió a l’Acord, de 12 de maig de 2014, relatiu a la pròrroga de l'Acord signat el 25 de juliol de 2013, adaptat a les noves convocatòries i a la normativa actual, relatiu a la contractació de persones aturades inscrites com a demandants d'ocupació no ocupades en el marc dels programes que combinen la contractació i la formació promoguts pel Servei d'Ocupació de Catalunya, en base a l'Acord pel Diàleg Social i Permanent de 31 de març de 2014, subscrit per la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, la Comissió Obrera Nacional de Catalunya i la Unió General de Treballadors de Catalunya i el Govern de la Generalitat.
L'Acord pel Diàleg Social i Permanent estableix que, “segons l'acord amb els agents socials, el 2013 el salari a percebre per les persones acollides a aquest programa va passar del salari mínim interprofessional als 850,00 €. El compromís és mantenir aquest import durant tots els exercicis d'aquesta legislatura (la del Govern de la Generalitat) per a persones aturades que hagin exhaurit la prestació per desocupació”. Per tant, serà d'aplicació l'Acord signat el 25 de juliol de 2013 a les convocatòries de subvencions del Programa Treball i Formació del 2015 adreçades a persones en situació d'atur que hagin exhaurit la prestació i/o el subsidi per desocupació o que siguin beneficiàries de la Renda mínima d'Inserció.
Segon. Trametre aquest acord al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, pel seu degut registre, dipòsit i publicació.
14. DONAR COMPTE AL PLE DELS INFORMES DE TRESORERIA CORRESPONENTS AL SEGON TRIMESTRE DE L’ANY 2015, SOBRE EL COMPLIMENTS DELS TERMINIS PREVISTOS A LA LLEI 15/2010, DE 5 DE JULIOL, DE MODIFICACIÓ DE LA LLEI 3/2004, DE 29 DE DESEMBRE, PER LA QUAL S’ESTABLEIXEN MESURES DE LLUITA CONTRA LA MOROSITAT DE LES OPERACIONS COMERCIALS. EXPEDIENT NÚM. 12/2015 DE SERVEIS ECONÒMICS.
Primer. Donar compte al Ple dels informes de tresoreria corresponents al segon trimestre de l’any 2015 que consten en l’expedient i que s’han tramès al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, sobre el compliment dels terminis previstos en la legislació vigent per al pagament de les obligacions de les Entitats Locals, en termes de morositat comptable.
Segon. Donar compte de la publicació de l'informe, juntament amb els informes de tresoreria als quals fa referència, en el web municipal.
15. DONAR COMPTE AL PLE DELS INDICADORS RELATIUS ALS CÀLCULS DEL PERÍODE MITJÀ DE PAGAMENT, DE LES RÀTIOS DE LES OPERACIONS PAGADES I DE LES OPERACIONS DEL PENDENT DE PAGAMENT CORRESPONENTS AL SEGON TRIMESTRE DE L'ANY 2015.(RD635/20147). EXPEDIENT NÚM. 29/2015, DE SERVEIS ECONÒMICS.Primer. Donar compte al Ple i als membres de la Comissió Informativa dels indicadors definitius relatius als càlculs del període mitjà de pagament, de les ràtios de les operacions pagades i de les operacions del pendent de pagament corresponents al segon trimestre de l’any 2015, en termes econòmics, segons el resum següent:
Indicadors del Període Mitjà de Pagament segons el RD 635/2014 corresponents a l’Ajuntament de Caldes de Montbui i relatius al 1r trimestre de 2015.Ràtio d’operacions pagades8,55 diesImport d’operacions pagades1.683.899,56 €Ràtio d’operacions pendents de pagament11,73 diesImport d’operacions pendents de pagament617.654,76 €Període Mitjà de pagament de l’Entitat9,40 dies
Segon. Trametre al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques la informació esmentada.
Tercer. Donar compte de la publicació de l'informe, juntament amb les sèries històriques de cadascun dels indicadors, en el web municipal.
16. DONAR COMPTE DEL DECRET NÚM. 000647/2015, DE DATA 17 DE JUNY D'ENGUANY, PEL QUAL ES RESOL APROVAR LA REVISIÓ DEL PADRÓ MUNICIPAL DE CALDES DE MONTBUI, REFERIDA A L'1 DE GENER DE 2015. EXPEDIENT NÚM. G5308-2015-000004.Únic. Restar assabentats del Decret d’Alcaldia número 000647/2015, dictat en data 17 de juny d’enguany, pel qual es resol aprovar la revisió del Padró municipal de Caldes de Montbui amb el resultat de la xifra final de la gestió del padró de la Diputació de Barcelona de 17.098 habitants, referida a l’1 de gener de 2015.
17. DONAR COMPTE DEL DECRET NÚM. 000711/2015, DE DATA 15 DE JULIOL D’ENGUANY, PEL QUAL ES RESOL APROVAR LA MODIFICACIÓ DE L'APARTAT QUART, E), AMB LA INCLUSIÓ DE L'ORDENACIÓ DE PAGAMENTS. EXPEDIENT G1215-2015-000002.Únic. Restar assabentats del Decret d’Alcaldia número 000711/2015, dictat en data 15 de juliol d’enguany, pel qual es resol aprovar la modificació de l'apartat quart, e), amb la inclusió de l'ordenació de pagaments, el qual s'ha transcrit anteriorment.
18. CONEIXEMENT DE COMUNICACIONS OFICIALS I CONEIXEMENT DE DECRETS D'ALCALDIA.
Des del número 503, de data 13 de maig de 2015, fins al número 714, de data 16 de juliol de 2015.
19.1 MOCIÓ QUE PRESENTEN ERC I CIU I SOM CALDES DE SUPORT AL CORRELLENGUA 2015. EXPEDIENT NÚM. AA002-2015-000009.«Atesa la necessitat d’assolir la plena normalització de la llengua catalana arreu del territori, convertint-la en la llengua vehicular i comuna de la nostra societat i en l’element d’integració de les persones nouvingudes,Atesa la marginació que rep el català per part de les institucions estatals, cada cop més recentralitzadores. Des de la sentència del Tribunal Constitucional de 2010, que menysprea la llengua i la nació catalanes, fins a la Llei Wert que dinamita els fonaments del nostre sistema educatiu,
Atès el desig d’una gran majoria del poble català d’assolir l’estat propi, que ens obrirà un futur de més llibertat i de millores socials, polítiques, econòmiques i lingüístiques,
Atesa la consolidació que després de 19 anys està assolint la iniciativa cívica del Correllengua gràcies al suport d’ajuntaments, consells comarcals, associacions i societat civil en general,Atesa la voluntat de la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL), organitzadora del Correllengua, de ratificar i augmentar aquest suport i arribar a tots els municipis i comarques de parla catalana,Atès el compromís amb la llengua catalana que sempre ha caracteritzat aquest municipi, els grups municipals d'ERC i de CiU i de Som Caldes proposen al Ple de l’Ajuntament que ACORDI:Primer. Donar suport al Correllengua 2015 com a instrument reivindicatiu de la societat a favor de la plena normalització en l’ús social de la llengua arreu dels territoris de parla catalana i a favor de la seva unitat.Segon. Donar suport a les entitats i grups del municipi interessats en organitzar el Correllengua i aportar la infraestructura i l’ajuda necessària per al bon desenvolupament de les activitats programades.Tercer. Fer pública aquesta iniciativa i estendre-la a tots els àmbits que siguin propis d’aquesta corporació.Quart. Donar suport a les iniciatives de voluntariat promogudes per la CAL i encaminades a facilitar l’apropiació i l’ús del català oral entre persones i col·lectius, especialment entre la població nouvinguda.Cinquè. Fer arribar aquest acord a la seu nacional de la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL), al carrer Muntadas, 24-26 baixos, 08014 de Barcelona, o a través del correu electrònic cal@cal.cat.»
La moció s'aprova amb els vots a favor d'ERC, SC, CiU, PSC, CiU i UPC i l'abstenció del PPC.
19.2 MOCIÓ QUE PRESENTEN ERC, CIU, PSC I SOM CALDES DE SUPORT A LA CREACIÓ DE LA PRESTACIÓ “GARANTIA+55”. EXPEDIENT NÚM. AA002-2015-0000010.«Atès el context de massiva desocupació en que ens trobem on el 19,6% de la població activa major de 55 anys es troba a l’atur, amb escasses perspectives de recuperació d’una activitat laboral amb garanties després de perdre el lloc de treball, amb menys capacitat per a modificar les seves trajectòries laborals i empentats a un retir avançat del mercat de treball, és essencial que hi hagi una major vinculació entre les polítiques d’ocupació i les de protecció per desocupació.
Donat que el col·lectiu de persones desocupades de més de 55 anys és més vulnerable a caure a l’atur de molt llarga durada, composen el 54,2% del total d’atur de molt llarga durada, és evident que en poc temps gran part d’aquest col·lectiu passaran d’un nivell de protecció contributiu a un d’assistencial, en el millor dels casos, i deixaran de cotitzar a efectes d’una futura possible pensió de jubilació, excepte els que tinguin dret a rebre el subsidi de majors de 55 anys que cotitzaran tan sols per la base mínima de cotització.
Ja que les darreres reformes normatives relatives a la percepció de subsidis per desocupació, a partir dels Reials Decret-Llei 20/2012 i 5/2013, s’han dirigit en reduir la intensitat de la protecció elevant l’edat de les persones beneficiàries del subsidi de majors de 52 anys a 55, passant a computar els ingressos de tota la unitat familiar per accedir-hi, limitant el temps durant el que es pot cobrar i reduint la cotització per jubilació del subsidi de majors de 55 anys, què és l'únic subsidi que cotitza, del 125% de la base mínima de cotització al 100%, podem suposar una altra ràpida reducció de la cobertura de la protecció per desocupació en els majors de 55 anys.
També és una realitat que les darreres reformes en la protecció per desocupació ha prioritzat la suficiència econòmica del sistema de prestacions per desocupació, entenem que s’ha deixat sense protegir adequadament a les persones majors de 55, i fins i tot de més de 45 anys, desatenent a tot un col·lectiu que pot quedar fins i tot fora del sistema de protecció o deixar-les als marges dels sistemes assistencials i empènyer-les a futures pensions de jubilació per sota de mínims, fins i tot després de llargues carreres de cotització.
Constatem que aquestes reformes han trencat el trànsit cap a la jubilació d’aquelles persones que són expulsades del mercat de treball en edats pròximes a la jubilació, limitant les estratègies d’accés a una pensió de jubilació més avantatjosa en funció de les trajectòries laborals personals i possibilitats individuals.
Constatem que aquests fets afecten directament en les rendes actuals d’aquest col·lectiu de persones que en moltes ocasions tenen encara càrregues familiars, acabant la seva vida activa cobrant, si compleix requisits, un subsidi de 426 euros mensuals. Però que també afecta als seus futurs drets de jubilació i a la quantia d’aquesta, doncs els anys en desocupació en un context on s’ha augmentat l’edat ordinària de jubilació els penalitzarà durament, ja sigui o perquè augmentaran proporcionalment els anys de cotització mínima per al càlcul de la base reguladora de pensió, o perquè hi hauran més llacunes de cotització que s’ompliran fins i tot amb la meitat de les bases mínimes de cotització, o perquè se’ls aplicarà coeficients reductors de pensió perquè hauran d’anticipar les seves jubilacions.
Gairebé 8 de cada 10 persones a l’atur de més de 55 anys o bé cobren un subsidi de més de 426 euros mensuals, o bé reben la renda mínima d’inserció o algun altre ajut econòmic, o bé no cobren res, entenem que aquest col·lectiu és molt més vulnerable a patir la pobresa i l’exclusió social
Atès que col·lectiu voreja l’edat de jubilació, entenem que és especialment important que es prioritzin actuacions que reforcin la seva contribució al sistema de la Seguretat Social per tal que se’ls asseguri unes pensions dignes.
Per tot això, els grups municipals d'ERC, de CiU, del PSC i de Som Caldes proposen al Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui que acordi donar suport a la proposta impulsada per la UGT de Catalunya, anomenada <> i que significa:
1. Sol.licitar al Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social i a la Conselleria d'Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, la creació de la prestació "Garantía +55" per a les persones de més de 55 anys que es trobin en situació de desocupació, tinguin cotitzats un mínim de 15 anys i hagin exhaurit la prestació per desocupació contributiva. Aquesta prestació serà una proposta integral i que contempla:
a. Una prestació econòmica igual al SMI vigent
b. El manteniment d’entre un 90 i el 100% del còmput de les bases de cotització en la mateixa quantia que la darrera prestació contributiva per desocupació durant la percepció d’aquesta prestació, a efectes del càlcul de les prestacions de Seguretat Social per IP, mort i supervivència i jubilació.
2. Apostar per un SMI de 1.000 euros que ens apropi als estàndards dictats per la Carta Social Europea.
3. Afrontar la gran complexitat i fragmentació dels diferents sistemes de protecció. Cal simplificar i racionalitzar l’actual sistema de prestacions, i cal fer-ho amb la col·laboració de l’administració central. En conseqüència, abordar i millorar les inequitats de les prestacions, i assegurar la compatibilitat de les prestacions econòmiques amb altres rendes (salarials o no).
4. Finalitzar amb l’estigmatització de les persones desocupades en general i, concretament, de les majors de 55 anys. Només d’aquesta manera podrem millorar l’ocupabilitat d’aquestes persones.
5. Analitzar l’eficiència dels programes d’inserció i apostar per accions d’inserció i de formació amb continguts reals.»
La moció s'aprova per unanimitat.
19.3 MOCIÓ QUE PRESENTEN ELS GRUPS MUNICIPALS D'UNITS PER CALDES I EL PPC AL PLE DE L’AJUNTAMENT PER ADAPTAR L’ACTIVITAT I NORMATIVA A LA NOVA NORMATIVA DE TRANSPARÈNCIA, ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA, ACCÉS I REUTILITZACIÓ DE LA INFORMACIÓ I BON GOVERN. EXPEDIENT NÚM. AA002-2015-000008.«De conformitat amb l’article 97.3 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, el grup municipal Units Per Caldes (UPCaldes) presenta aquesta moció en base als motius següents:Atès actualment l'Ajuntament de Caldes de Montbui disposa de la Ordenança de creació i funcionament del registre electrònic i del Reglament de creació i funcionament de la seu electrònica electrònica aprovats pel Ple de la corporació en data 28 d’abril de 2001.Atès que la Llei 19/2014 de 19 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern neix de la necessitat de regular conceptes bàsics per parlar d’una Administració que dóna compliment al principi de legalitat i de qualitat en les seves actuacions, per tant té un triple abast:a)Incrementa i reforça la transparència en l’activitat pública.b)reconeix i garanteix l’accés a la informació.c)estableix les obligacions de bon govern que han de complir els responsables públics així com les conseqüències del seu incompliment.
Per aquest motiu els grups municipals UNITS PER CALDES (UPCALDES) i el PPC proposa la nova redacció d’una ordenança d’administració electrònica, transparència, accés i reutilització de la informació i bon govern.
Aquesta moció proposa:
a) Un proposta d’ordenança com a model o document base per el debat entre els diferents grups polítics i la ciutadania.b) La creació d’un equip de treball format per representants polítics i ciutadans per debatre les propostes i enriquir la redacció de la proposta.c) La creació d’una comissió formada per els diferents grups polítics per treballar i redactar una proposta d’ordenança que es presentarà al ple de la corporació abans de final d’any per la seva aprovació.»
Es desestima la moció amb els vots en contra d'ERC, les abstencions de SC, CiU i PSC i els vots a favor d'UPC i PPC.
19.4 MOCIÓ DE SUPORT A L’ACTIVITAT INDUSTRIAL A LA PLANTA DE VALEO – MARTORELLES
Atès que la multinacional francesa ha presentat un pla pel trasllat de l’activitat industrial de la planta de Martorelles a Saragossa, que afecta a la totalitat de la plantilla i que a partir de l’1 de Gener del 2016 deixa la planta catalana sense activitat.
Atès que des de l’any 2009 la planta de Valeo Martorelles ha patit diversos Expedients de Regulació Temporal d’Ocupació, fent que la plantilla hagi passat de 422 persones a 257 actuals.
Atès que al Juliol del 2014 es va arribar a un acord amb la direcció que garantia la producció fins al 2019 amb possibilitats d’arribar al 2024.
Atès que la situació de Valeo – Martorelles és una mostra més del greu empitjorament de les condicions laborals, i de vida, de la població, deguda a la nefasta reforma laboral, ja que amb l’anterior marc legislatiu aquesta mesura no hagués estat possible.
Entenent que no estem davant d’una mesura de caràcter econòmic ja que al cost final del producte fet a la planta catalana només el 10% és relatiu al personal de producció i incloent tècnics i direcció el 22,5%. Que el 70% del cost és imputable al propi grup que és qui fixa el preu de la matèria primera més el tant per cent que descompta la matriu.
Atès la gran majoria de la producció és comprada per clients situats a Catalunya (NISSAN 18%, VW-SEAT 54%) i la resta es distribueix en PSA 6%, recanvis 13%, injecció 3%, d’altres 6%. Pel que fins i tot a nivell logístic és injustificable la mesura.
Atès la situació de Valeo – Martorelles sembla una obsessió per part de la direcció de Valeo a l’estat espanyol, que tal i com s’ha manifestat públicament i reiteradament no vol la continuïtat de la planta catalana. Tot això quan la matriu anuncia que al primer semestre del 2015 ha augmentat els beneficis en un 34%.
Es proposen els següents:
ACORDS
1. Reclamar a la direcció de Valeo que garanteixi la continuïtat de la planta martorellessenca amb un pla industrial de recorregut negociat amb la representació dels treballadors/es.
2. Demanar al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya que intercedeixi a favor de la planta martorellessenca i faciliti el diàleg entre les parts.
3. Demanar a la Presidència de la Generalitat de Catalunya que intercedeixi davant la matriu francesa.
4. Donar el nostre suport a la plantilla de Valeo Martorelles i a la representació sindical en defensa de l’activitat a l’empresa i pel manteniment dels llocs de treball.
5. Demanar als parlamentaris europeus catalans que realitzin accions per protegir la producció a Valeo - Martorelles
6. Donar trasllat d’aquests acords al Comitè d’Empresa de Valeo – Martorelles, a les representacions al territori de CCOO, UGT i CGT, a la direcció de Valeo, al Departament d’Empresa i Ocupació i a la Presidència de la Generalitat de Catalunya.
Llistat de municipis afectats per la mesura a la planta martorellessenca:
Badalona 8 personesBarcelona 29 personesCaldes d Montbui 2 personesCanovelles 1 personaCastellar del Vallès 1 personaCastellbisbal 1 personaCerdanyola 2 personesCervelló 2 personesCornellà del Llobregat 9 personesEl Prat del Llobregat 3 personesGranollers 2 personesHospitalet del Llobregat 3 personesLa garriga 1 personaLa Llagosta 4 personesLa Roca del Vallès 2 personesL’Ametlla del Vallès 3 personesLliçà de Munt 6 personesLliçà de Vall 1 personaLlinars del Vallès 1personaMartorell 1 personaMartorelles 8 personesMolins de Rei 1 personaMollet del Vallès 36 personesMontcada i Reixac 8 personesMontgat 1 personaMontmeló 7 personesMontornès del Vallès 10 personesParets del Vallès 9 personesPineda de Mar 1 personaPolinyà 2 personesPremià de Mar 1 personaRipollet 5 personesSant Fost de Campsentelles 2 personesSabadell 7 personesSant Adrià del Besós 2 personesSant Boi del Llobregat 6 personesSant Feliu de Codines 1 personaSant Feliu del Llobregat 1 personaSant Quirze del Vallès 1 personaSant Vicens dels Horts 1 personaSanta Coloma de Cervelló 1 personaSanta Coloma de Farners 1 personaSanta Coloma de Gramanet 10 personesSanta Perpètua de Mogoda 8 personesSitges 1 personaTiana 1 personaViladecans 3 personesTerrassa 3 personesVallgorguina 1 persona