www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada 24 de setembre 2015. També podeu consultar les actes de plens anteriors
1. APROVAR ELS ESBORRANYS DE LES ACTES DE LES SESSIONS PLENÀRIES SEGÜENTS:
1.1. SESSIÓ ORDINÀRIA DE DATA 30 DE JULIOL DE 2015.
El punt s'aprova per unanimitat.
1.2. SESSIÓ EXTRAORDINÀRIA DE DATA 2 DE SETEMBRE DE 2015.
2. APROVAR LES DUES FESTES LOCALS DE CALDES DE MONTBUI PER L'ANY 2016. EXP. NÚM. 3.1.1/2015 D'INDÚSTRIA I EMPRESA
Primer. Aprovar les dues festes locals del municipi de Caldes de Montbui per a l’any 2016 els dies:
Segon. Notificar l’acord al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya abans del 30 de setembre de 2015, i a la resta de persones i entitats interessades.
3. APROVAR ELS DOS DIUMENGES O FESTIUS ADDICIONALS AMB OBERTURA COMERCIAL AUTORITZADA PER A L'ANY 2016 A CALDES DE MONTBUI. EXP. NÚM. 4.5/2015 DE COMERÇ
Primer. Aprovar, amb el suport de la UCIC, els dos diumenges o festius addicionals amb obertura comercial autoritzada per a l'any 2016 a Caldes de Montbui, el 20 de març i el 4 de desembre.
Segon. Notificar l’acord a la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya abans del 30 d'octubre de 2015 i a la resta de persones i entitats interessades.
4. APROVAR EL COMPTE GENERAL DE L’EXERCICI 2014. EXP. NÚM. SEMC 21/2015 DE L’ÀREA ECONÒMICA
Primer. Aprovar el Compte General de l’exercici 2014, integrat pel del propi Ajuntament de Caldes de Montbui, el de la societat municipal Gestió Municipal de Serveis, SA i el de la societat municipal Caldes Habitatge, SL.
Segon. Rendir els esmentats comptes a la Sindicatura de Comptes d’acord amb el conveni signat, en data 18 de desembre de 2009, entre el president del Tribunal de Comptes i el síndic major de la Sindicatura de Comptes, per a la coordinació de la rendició telemàtica dels comptes generals de les entitats locals.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i PSC, les abstencions de Som Caldes, CiU i UP Caldes i l'abstenció de PPC.
5. APROVAR EL PLA ECONÒMIC FINANCER (2015-2016), EN RELACIÓ DE LA LLEI ORGÀNICA 2/2012, DE 27 D'ABRIL, D'ESTABILITAT PRESSUPOSTÀRIA I SOSTENIBILITAT FINANCERA. EXP. NÚM. SEMC 66/2015 DE L’ÀREA ECONÒMICA
Primer. Aprovar el Pla Econòmic Financer (2015-2016) d'acord amb les estimacions que s’adjunten en l’annex 1 d'aquesta proposta.
Segon. Trametre al Departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya la documentació corresponent.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de Som Caldes, CiU i PSC i els vots en contra d'UP Caldes i PPC.
6. APROVAR LA DECLARACIÓ DE LES OBRES PER A REALITZAR LA INSTAL.LACIÓ D'ENLLUMENAMENT, SENYALITZACIÓ I ACÚSTICA D'EMERGÈNCIA A L'INSTITUT MANOLO HUGUÉ D’ESPECIAL INTERÈS. EXPEDIENT NÚM. 65/2015
Primer. Declarar que les obres sol·licitades pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya i per a dur a terme obres per a realitzar la instal·lació d’enllumenat, senyalització i acústica d’emergència a l’Institut Manolo Hugué, es consideren obres d’especial interès per concurrència de circumstàncies de caire cultural.Segon. Concedir una bonificació del 75 % de la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres a les obres indicades, a l’empara de l’article 6è de la vigent Ordenança reguladora.
Tercer. Comunicar els presents acords a l’Àrea de Serveis Econòmics i al Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
7. APROVAR DONAR COMPLIMENT A LA SENTÈNCIA DE 8 DE JUNY DE 2015 DE LA SECCIÓ 4ª DE LA SALA CONTENCIOSA ADMINISTRATIVA DEL TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTÍCIA DE CATALUNYA, RECURS D’APEL·LACIÓ 315/2014, ENTRE ALTRES ACORDS, EXPEDIENT CONTENCIÓS NÚMERO 2013_133-G1500-2014-000002 DE SERVEIS GENERALS
Primer. Aprovar donar compliment a la Sentència de 8 de juny de 2015 de la Secció 4ª de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, recurs d’apel·lació 315/2014, portar-la al pur i degut efecte i practicar el que exigeix el compliment de les declaracions contingudes en el fallo de la referida Sentència.
Segon. Anul·lar qualsevol lloc de treball que s’hagués incrementat en la Plantilla i en la Relació de Llocs de Treball de l’Ajuntament en base al referit Acord plenari anul·lat per la Sentència, per la qual cosa l’Alcalde procedirà a ordenar el cessament dels que els haguessin ocupat.
Tercer. Comunicar el present Acord al Jutjat contenciós administratiu núm. 9 de Barcelona, que ha tramès la Sentència i l’expedient administratiu.
Quart. Notificar igualment el present Acord als representants del personal de l’Ajuntament.
El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i PSC, les abstencions de Som Caldes i CiU i els vots en contra d'UP Caldes i PPC.
8. DONAR COMPTE DE L’ACORD DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL DE 8 DE SETEMBRE DE 2015, PEL QUAL S’ACORDA APROVAR LES OBLIGACIONS TRIMESTRAL DE SUBMINISTRAMENT D’INFORMACIÓ CORRESPONENT AL SEGONS TRIMESTRE DE 2015 DE LES ENTITATS QUE FORMEN LA CORPORACIÓ LOCAL. EXP. NÚM. SEMC 27/2015 DE L’ÀREA ECONÒMICA
El Ple de l’Ajuntament resta assabentat del següent:
Únic. Restar assabentats de l’acord de la Junta de Govern Local, en la sessió del dia 8 de setembre de 2015, pel qual es va resoldre aprovar les obligacions trimestrals de subministrament d’informació corresponent al 2n. trimestre de 2015 de les entitats que formen la Corporació Local, el qual s'ha transcrit anteriorment.
10. MOCIONS D'URGÈNCIA
MOCIÓ QUE PRESENTEN ELS GRUPS MUNICIPALS D'ERC, CIU I UPC AL PLE DE L'AJUNTAMENT DE SUPORT A L’ACOLLIDA DE POBLACIÓ REFUGIADA VÍCTIMA DELS CONFLICTES ARMATS A LA MEDITERRÀNIA.
La moció s'aprova per unanimitat. Text íntegre:
«El món local català manifesta la seva preocupació per la crisi humanitària en matèria de refugi que està tenint lloc a la Mediterrània, arran de la guerra civil a Síria i d’altres conflictes internacionals.
Segons dades de l’ACNUR, aproximadament 322.000 persones han creuat la Mediterrània durant el 2015, la majoria com a refugiades, fugint de la violència i la persecució, de les quals almenys la meitat provenen de Síria. A més, es compta que 2.750 persones han desaparegut o mort en els primers vuit mesos de l’any i es preveu que el nombre d’arribades continuï augmentant els propers dos mesos.
El Fons Català de Cooperació al Desenvolupament és una organització formada per ens locals que destinen una part del seu pressupost a finançar accions de Cooperació al Desenvolupament i de Solidaritat amb els pobles dels països més desfavorits, i actua com a instrument de coordinació dels esforços dels ajuntaments catalans en els casos d’actuacions en situació d’emergència i especialment en la postemergència i reconstrucció.
L’any 2013 el Fons Català va obrir una campanya d’emergència per donar suport a la població arran de la guerra civil a Síria en la qual ha continuat treballant des de llavors, amb el suport dels municipis catalans.
Davant de la situació actual i,
- Atès que la Carta dels Drets Fonamentals de la Unió Europea, en el seu article 1, determina que la dignitat humana és inviolable i ha de ser respectada i protegida.
- Atès que la Declaració Universal dels Drets Humans reconeix en l’article 14 que, en cas de persecució, tota persona té dret a cercar asil, i a gaudir-ne, a qualsevol país.
- Atès que la Convenció de Ginebra del 1951 i el Protocol sobre l’Estatut del Refugiat de 1967, tots dos signats i ratificats per l’Estat espanyol, preveuen que cal facilitar l’estatut de refugiat i garantir els drets que aquest estatut preveu.
- Atesa la crida de la Plataforma Stop Mare Mortum als municipis catalans per la creació d'una Xarxa de Municipis Acollidors.
- Atès que pel principi de subsidiarietat tot el que pugui fer-se en una administració propera a la ciutadania no cal que es faci en una de rang superior.
- Atès que del 2013 al 2014 a Catalunya vam passar de 484 a 786 peticions d'asil i només 28 places d'acollida.
- Atès que els municipis catalans s’han caracteritzat per respondre solidàriament a l’arribada de persones refugiades de conflictes com el dels Balcans i que compten amb un teixit associatiu vinculat a la pau, els drets humans i el desenvolupament.
- Atesa la demanda de la societat civil catalana als respectius municipis per a què donin resposta a la situació dels refugiats.
Per tot això, el grup municipal d'ERC proposa al Ple de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, l'adopció dels acords següents:
Primer. Instar el Govern espanyol a:
Demanar una major dotació de recursos a la UE per suport jurídic, assistència, acollida i integració social i que s’estableixin mecanismes perquè es transfereixin a les administracions municipals per a la gestió descentralitzada.Augmentar el nombre de places d'asil, també com la dotació pressupostària per millorar la qualitat en les diferents fases de l'atenció a aquest col·lectiu.Augmentar de sis mesos a un mínim de 24 mesos el període d'acollida de les persones sol·licitants d'asil, en funció de la vulnerabilitat de cada persona.Donar suport als països d’asil, normalment empobrits, on es concentren el 85% de les persones refugiades del món a través de la cooperació al desenvolupament o l’ajuda humanitària directa o indirecta, tot garantint els drets de totes les persones.
Segon. Instar el Govern de la Generalitat de Catalunya a:
Actualitzar la dotació pressupostària del Pla de Protecció Internacional a Catalunya (PPIC), aprovat el 28 de gener de 2014, adequant-la a la situació actual i assegurar-ne el desplegament.Territorialitzar els serveis d'atenció a les persones demandants d'asil i en paral·lel formar i/o especialitzar aquelles persones dels municipis que s'hauran de fer càrrec del suport i l'atenció a les persones sol·licitants.Donar suport als municipis acollidors i facilitar-ne la coordinació.Donar suport als països d’asil, normalment empobrits, on es concentren el 85% de les persones refugiades del món a través de la cooperació al desenvolupament o l’ajuda humanitària directa o indirecta, garantint els drets de totes les persones.
Tercer. Elaborar, en el cas que no n'hi hagi, o revisar/actualitzar els plans d'acollida municipals (o comarcals) per a incorporar-hi l'asil.
Quart. Donar suport i col·laborar amb les entitats catalanes que treballen en l'acollida i el servei a les persones sol·licitants d'asil.
Cinquè. Definir quin suport (servei i infraestructura) pot oferir el municipi per acollir les persones sol·licitants.
Sisè. Treballar en la sensibilització de la població del municipi sobre la realitat de les persones refugiades i la dinamització de la xarxa local solidària.
Setè. Endegar i garantir polítiques municipals de cooperació al desenvolupament amb vocació transformadora.
Vuitè. Oferir els municipis com a territori d’acollida.
Novè. Sumar-se a les línies de treball identificades i consensuades a la reunió en matèria de refugi, celebrada el passat 4 de setembre de 2015 a la seu del Fons Català amb la participació de més d’una vuitantena d’ajuntaments. Aquestes són:
Assistència en les rutes de fugidaSuport als municipis de la rutaPlanificació i gestió de l’acollidaAcollida a Catalunya
Desè. Coordinar i concentrar els esforços del món local davant la situació d’emergència actual, a través del Fons Català, en col·laboració amb les entitats municipalistes, per tal de tenir una veu conjunta que interlocuti amb la Generalitat de Catalunya i el Govern de l’Estat espanyol.
Onzè. Fer arribar aquest acord al Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, a la Federació de Municipis de Catalunya, a l’Associació Catalana de Municipis, a la Generalitat de Catalunya i al Govern de l’Estat espanyol.»