Els establiments proposen avançar la celebració de cara a l'any que ve per aprofitar més la temporada d'aquesta fruita
El passat 12 de juliol ha estat l'últim dia de l'edició 2009 de les Jornades Gastronòmiques de les Cireres a Caldes de Montbui. La proposta calderina d'oferir plats, licors i postres cuinats amb cireres del municipi ha tingut prou èxit com perquè els establiments participants s'animin a repetir l'experiència un cop més l'any vinent. En les valoracions fetes per restaurants, fleques i altres comerços implicats ha sorgit la proposta d'avançar les jornades i fer que l'any 2010 comencin el 15 de maig. Celebrant aquesta convocatòria de mitjans de maig a finals de juny el municipi aprofitarà les setmanes de més i millor producció de cireres.
Cireres calderines als platsCada any per aquestes dates la població de Caldes de Montbui proposa a tothom esbrinar de quantes maneres possibles es poden cuinar i menjar les cireres, un producte genuí de la vila termal i una deliciosa fruita de temporada.
Per això, restaurants, pastisseries, fleques i vinacoteques ofereixen les millors propostes gastronòmiques en forma de plats, postres i licors elaborats amb cireres de les hortes calderines.
Les Jornades van arrencar el 7 de juny, en el marc de Fira Botiga, la fira del comerç de proximitat de Caldes de Montbui, i han acabat el 12 de juliol. Durant aquestes setmanes, establiments de tots tipus en el sector de l'alimentació han ofert àpats imaginatius i exquisits on la base és la fruita vermella.
Les cireres encomanen el català En paral•lel, els mateixos establiments han rebut l'oferta de l'Oficina de Català de tornar a participar en el Programa per a la Restauració Orientat a la Formació Integral dels Treballadors. Aquesta iniciativa la promouen l'Oficina de Català i l'Oficina de Turisme de Caldes de Montbui i pretén potenciar la formació i el reciclatge dels professionals de la restauració, així com garantir en el sector un coneixement suficient del català per atendre els clients.
Un cop fetes les visites, i en funció de les respostes dels establiments, es programarà la segona edició d'aquests cursos de 20 hores lectives. 10 de les quals dedicades a qualitat de servei i atenció al client i les altres 10 a vocabulari i recursos lingüístics. Les sessions es distribueixen en una primera part de vocabulari, construccions lingüístiques bàsiques i teoria professional; i una segona part amb dinàmiques de grup i simulacions de servei.