Acords del Ple Extraordinari del 30 d'abril de 2015

Dimarts, 5 de maig de 2015

www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada 30 d'abril de 2015. També podeu consultar les actes de plens anteriors

0. Incorporar d’urgència una moció dins de l’ordre del dia.

MOCIÓ QUE PRESENTEN ELS GRUPS MUNICIPALS D’ERC, DEL PSC, D’ICV-EUiA I EL REGIDOR I LES REGIDORES NO ASDCRITES AL PLE DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI, DE SUPORT AL TRÀMIT D'URGÈNCIA DE LA INICIATIVA LEGISLATIVA POPULAR DE MESURES URGENTS PER FER FRONT A LA EMERGÈNCIA HABITACIONAL I LA POBRESA ENERGÈTICA PROMOGUDA PER LA PAH, L'OBSERVATORI DESC I L'ALIANÇA CONTRA LA POBRESA ENERGÈTICA.

El punt s'aprova per unanimitat.

 

1. Aprovar els esborranys de les actes de les sessions plenàries següents:
Sessió plenària ordinària de data 26 de març de 2015
Sessió plenària extraordinària de data 27 d'abril de 2015

El punt s'aprova per unanimitat.

2. Aprovar l'Expedient de modificació de crèdits número 5/2015 del Pressupost Municipal 2015, mitjançant crèdits extraordinaris. expedient núm. SEMC 9/2015, de Serveis Econòmics

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 5/2015, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2015, per un import total de 2.900,00 euros, segons el detall següent, on s’especifica la previsió de les noves despeses i la seva font de finançament que és a càrrec de baixa de crèdits de despeses d’unes altres aplicacions pressupostàries.

(Veieu el quadre al document adjunt)

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

El punt s'aprova per majoria absoluta [11 vots favorables dels membres dels grups municipals d’ERC (10) i del PPC (1); i 6 abstencions, dels regidors no Adscrits (3); del PSC (2) i d’ICV-EUiA (1)]

 

3. Donar compte al Ple dels Informes de Tresoreria corresponents al primer trimestre de l’any 2015, sobre el compliments dels terminis previstos a la Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat de les operacions comercials. Expedient núm. 12/2015 de Serveis Econòmics.

Primer. Donar compte al Ple dels informes de tresoreria corresponents al primer trimestre de l’any 2015 que consten en l’expedient i que s’han tramès al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, sobre el compliment dels terminis previstos en la legislació vigent per al pagament de les obligacions de les Entitats Locals, en termes de morositat comptable.

Segon. Publicar el present acord juntament amb els informes de tresoreria als quals fa referència, en el web municipal.

El Ple de l’Ajuntament, per unanimitat dels presents [17 membres dels grups municipals d’ERC (10); dels regidors no Adscrits (3); del PSC (2); del PPC (1) i d’ICV-EUiA (1)], resta assabentat de l'acord

4. Donar compte al ple dels indicadors relatius als càlculs del període mitjà de pagament, de les ràtios de les operacions pagades i de les operacions del pendent de pagament corresponents al primer trimestre de l'any 2015 (RD635/20147). Expedient núm. 29/2015, de Serveis Econòmics.

Primer. Donar compte al Ple i als membres de la Comissió Informativa dels indicadors definitius relatius als càlculs del període mitjà de pagament, de les ràtios de les operacions pagades i de les operacions del pendent de pagament corresponents al primer trimestre de l’any 2015, en termes econòmics, segons el resum següent:

Indicadors del Període Mitjà de Pagament segons el RD 635/2014 corresponents a l’Ajuntament de Caldes de Montbui i relatius al 1r trimestre de 2015.

(Veieu el quadre al document adjunt)

Segon. Trametre al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques la informació definitiva abans del dia 30 d’abril de 2015.

Tercer. Publicar el present acord, juntament amb les sèries històriques de cadascun dels indicadors, en el web municipal.

El Ple de l’Ajuntament, per unanimitat dels presents [17 membres dels grups municipals d’ERC (10); dels regidors no Adscrits (3); del PSC (2); del PPC (1) i d’ICV-EUiA (1)], resta assabentat de l'acord.


5. Donar compte al Ple de la liquidació del Pressupost Municipal de l’exercici 2014 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprovada mitjançant el Decret d’Alcaldia núm. 000419/2015, de 20 d’abril. Expedient núm. SEMC 19/2015, de Serveis Econòmics.

Primer. Donar compte al Ple de la liquidació del pressupost municipal de l’exercici 2014 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprovada mitjançant el decret d’alcaldia núm. 000419/2015, de 20 d’abril.

Segon. Trametre còpia de la liquidació a l’Administració de l’Estat, d’acord amb allò que disposa l’article 193 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera i al Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.

El Ple de l’Ajuntament, per unanimitat dels presents [17 membres dels grups municipals d’ERC (10); dels regidors no Adscrits (3); del PSC (2); del PPC (1) i d’ICV-EUiA (1)], resta assabentat de l'acord.


6. Donar compte al Ple dels Plans Pressupostaris 2016-2018, d’acord amb la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. Expedient núm. 52/2015, de Serveis Econòmics.

Primer. Donar compte al Ple dels marcs pressupostaris 2016-2018 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprovats mitjançant el decret d’alcaldia núm. 368 /2015, de 27 de març .

Segon. Trametre còpia marcs pressupostaris 2015-2017 al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques segons l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

El Ple de l’Ajuntament, per unanimitat dels presents [17 membres dels grups municipals d’ERC (10); dels regidors no Adscrits (3); del PSC (2); del PPC (1) i d’ICV-EUiA (1)], resta assabentat de l'acord.

 

7. Coneixement de comunicacions oficials i coneixement de Decrets d'Alcaldia.

Des del número 289, de data 17 de març de 2015, fins al número 418, de data 16 d'abril de 2015.

 

8. Mocions d'urgència

MOCIÓ QUE PRESENTEN ELS GRUPS MUNICIPALS D’ERC, DEL PSC, D’ICV-EUiA I EL REGIDOR I LES REGIDORES NO ASDCRITES AL PLE DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI, DE SUPORT AL TRÀMIT D'URGÈNCIA DE LA INICIATIVA LEGISLATIVA POPULAR DE MESURES URGENTS PER FER FRONT A LA EMERGÈNCIA HABITACIONAL I LA POBRESA ENERGÈTICA PROMOGUDA PER LA PAH, L'OBSERVATORI DESC I L'ALIANÇA CONTRA LA POBRESA ENERGÈTICA.

El passat 10 de juliol es va presentar al Parlament de Catalunya la ILP de Mesures Urgents per fer front a la Emergència Habitacional i la Pobresa Energètica promoguda per la PAH, l'Observatori DESC i l'Aliança contra la pobresa energètica

En data 13 d'octubre, la Mesa del Parlament de Catalunya, va admetre a tràmit la ILP. Aquesta ILP, a partir de les competències del govern de la Generalitat en matèria d'habitatge i protecció de consumidors, exigeix canvis legals urgents a Catalunya per fer front a l'emergència habitacional i garantir el dret a l'habitatge digne i una segona oportunitat.

En concret la ILP recull mesures contra el sobre endeutament, els desnonaments i els talls de subministraments bàsics:

• Mecanismes que atorguin una segona oportunitat a les famílies sobre endeutades amb despeses vinculades a l'habitatge habitual.
• Lloguer social per a les persones en situació de vulnerabilitat que es troben en risc de desnonament, quan el propietari sigui una entitat financera o un posseïdor d'habitatges.
• Reallotjament garantit en casos de desnonaments de persones en situació de vulnerabilitat, quan el propietari no sigui una entitat financera ni un gran posseïdor d'habitatges.
• Lloguer forçós dels pisos buits propietat d'entitats financeres i grans tenidors d'habitatges.
• Accés garantit a subministraments bàsics d'aigua i llum, posant fi als talls indiscriminats a les llars vulnerables.

Superat aquest tràmit, el proper pas era la recollida de les 50.000 signatures necessàries per a la seva tramitació parlamentària, per la qual s'estableixen 4 mesos. L'admissió a tràmit de la ILP vol dir que les seves mesures són perfectament aplicables. En realitat, moltes d'aquestes mesures són compromisos ja assumits pel Govern espanyol amb tractats internacionals, normatives europees i la pròpia Constitució espanyola que s'haurien d'haver fet efectius des de l’inicií de la crisi.
Des del 2007 fins a l'actualitat s'han produït gairebé 570.000 execucions hipotecàries a tot l'estat espanyol. Les dades del CGPJ del 2n trimestre de 2014 mostren com els desnonaments han augmentat un 4% respecte el mateix període de l'any passat, arribant gairebé als 19.000 desnonaments. I les xifres continuen mostrant com Catalunya ocupa el primer lloc en el rànquing de desnonaments, amb un 23% del total, seguida per la Comunitat Valenciana (15%), Andalusia (15%) i Madrid (11%). Durant el 2011, 193.000 llars catalanes no van poder assumir les despeses de mantenir un habitatge a una temperatura adequada, el proper hivern es preveu que seran 300.000 famílies, o el que és el mateix, un milió de persones que tindran problemes per mantenir la seva casa a una temperatura suficient.
Avui, unes setmanes abans que s'acabi el període de recollida de signatures, la ILP habitatge ja ha recollit més de 100.000 signatures que garanteixen que pugui seguir la tramitació al Parlament.

Arribats al tram Decisiu de la ILP, arriba l'hora de la veritat. La ILP serà tramitada i els grups polítics passaran a ser a els responsables que la voluntat ciutadana esdevingui Llei.

Tenen les propostes sobre la taula. Són Propostes de mínims i que formen un sol conjunt, inaplaçables i intocables. Som conscients que es podria fer molt més; però fer menys seria dramàtic.

Per tot això, els grups municipals d’ERC, del PSC i d’ICV-EUiA i el regidor i les regidores no adscrites, proposen al Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui que adopti els següents ACORDS :

PRIMER. Els Grups Polítics amb representació a l’Ajuntament de Caldes de Montbui es reafirmen en el seu suport a la ILP de mesures urgents per fer front a la emergència habitacional i la Pobresa Energètica.
SEGON. Sol·licitar el suport dels grups polítics amb representació en el Parlament de Catalunya al tràmit d'Urgència Extraordinària de l'esmentada Iniciativa Legislativa Popular.
TERCER. Sol·licitar als grups polítics amb Representació al Parlament de Catalunya el compromís d'aprovar la ILP abans de dissoldre el Parlament.
QUART. Sol·licitar als grups polítics amb Representació al Parlament de Catalunya el compromís de no allargar, amb compareixences, el tràmit.

CINQUÈ. Sol·licitar als grups polítics amb Representació al Parlament de Catalunya el compromís d'exigir compareixences en paral·lel al tràmit de esmenes.

SISÈ. Transmetre dits acords al Parlament de Catalunya i a la Plataforma afectats per l’hipoteca.

El Ple de l’Ajuntament, per unanimitat dels presents [17 vots favorables dels membres dels grups municipals d’ERC (10); dels regidors no Adscrits (3); del PSC (2); del PPC (1) i d’ICV-EUiA (1)], acorda aprovar la moció.

Darrera actualització: 5.05.2015 | 12:03