Acords del Ple ordinari de 26 de novembre de 2009

Dijous, 26 de novembre de 2009

Aprovació dels plans de Protecció Civil
La Generalitat de Catalunya va atorgar una subvenció a l'Ajuntament de Caldes de Montbui en concepte d'elaboració, actualització i revisió dels plans de protecció civil. En aquest sentit, l'Ajuntament ha elaborat un pla que, per rebre l'homologació de la Comissió de Protecció Civil de Catalunya ha de ser aprovat pel Ple de l'Ajuntament.

 

Per tal complir els terminis establerts, el Pla va ser aprovat amb caràcter d'urgència a través de Decret d'Alcaldia el passat 24 de setembre. Aquesta aprovació resta supeditada a la ratificació del Ple de l'Ajuntament. La sessió ordinària de 26 de novembre ha ratificat aquest document, tal i com determina el procediment perquè l'homologació sigui efectiva.

 

Els plans aprovats i la documentació justificativa de les despeses efectuades per a la seva aprovació s'enviaran al cap del Servei Territorial de Protecció Civil a Barcelona, del Departament d'Interior, Relacions institucionals i Participació de la Generalitat de Catalunya

 

El punt s'ha aprovat per unanimitat.

 

Salvador López Aiguasanosa, nou representant en el Patronat de la Fundació privada "Residència Santa Susanna"
Segons ha aprovat el Ple ordinari de 26 de novembre, l'actual secretari del Patronat, el Sr. Salvador López Aiguasanosa, serà un nou representant de l'Ajuntament de Caldes de Montbui en el Patronat de la Fundació privada "Residència Santa Susanna" pel que resta del quadrienni 2007-2011.

 

El nomenament dóna resposta als nous estatuts de la Fundació, adaptats a la nova Llei 4/2008 segons la qual s'estableix el règim aplicable a les Fundacions. Els nous estatuts preveuen incrementar el nombre de patrons fins a vuit membres, enlloc dels sis membres actuals. Segons aquesta normativa, l'Ajuntament nomenarà fins a tres patrons, per això Aiguasanosa se suma als representants que van ser nomenats l'any 2007: Joan Dalmau Pratsevall i Florentino Robisco Garcia.

Del total dels vuit membres, dos són patrons nats: L'Alcalde President de l'Ajuntament de Caldes de Montbui que exerceix la Presidència, i el Rector de la Parròquia de Caldes de Montbui que exerceix la Vice-presidència. De la resta de membres, tres seran nomenats per l'Ajuntament de Caldes de Montbui i tres més seran elegits per la Parròquia de Caldes de Montbui.

 

El punt s'ha aprovat per unanimitat.

 

L'Ajuntament acorda poder realitzar directament funcions delegades a l'ORGT
En resposta a una petició genèrica de la Diputació, el Ple ordinari 26 de novembre ha acordat que l'Ajuntament podrà aprovar determinades actuacions de recaptació, concedir beneficis fiscals, realitzar liquidacions per determinar els deutes tributaris o aprovar l'anul•lació, total o parcial, de les liquidacions, respecte d'alguns dels tributs o ingressos de dret públic la gestió dels quals ha estat delegada en l'Oficina de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. L'Ajuntament exercirà aquesta facultat quan circumstàncies organitzatives, tècniques, o de distribució competencial dels serveis municipals, ho facin convenient.


Els municipis tenen les facultats de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels tributs i altres ingressos de dret públic, la titularitat dels quals els hi correspon. Amb tot, aquestes competències poder ser delegades en altres entitats, com en el cas de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona. L'Ajuntament de Caldes de Montbui té acordat delegar en la Diputació un conjunt ampli de funcions de liquidació i recaptació dels seus ingressos.


Aquest acord es pren per a la millora de la repartició de competències, per tal de millorar l'eficiència de la col•laboració interadministrativa i per tal de limitar els costos indirectes derivats del compliment d'obligacions formals dels ciutadans.

 

El punt s'ha aprovat per unanimitat.

 

S'anul•la un acord de 1994 per la permutació de dues finques
El Ple ordinari de 26 de novembre ha aprovat declarar la nul•litat de l'acord de 13 d'octubre de 1994 de l'Ajuntament en Ple, pel qual es va aprovar permutar la finca número 253 a favor de la Sra. Maria Salut Estrada Santamaria per la parcel•la 245, ja que hi ha una doble immatriculació en el Registre de la Propietat i no pot causar efectes cap a tercers, procedint en conseqüència a la devolució de la seva anterior propietat.

 

El 1990 es va celebrar la subhasta pública d'una finca rústica amb motiu d'un expedient de constrenyiment. Donat que el procediment va quedar desert, es va adjudicar a l'Ajuntament de Caldes de Montbui la propietat de la finca. Amb posterioritat, es van detectar errors a 3 parcel•les de la finca, que havien estat adquirides per tres particulars amb anterioritat a l'adjudicació a favor de l'Ajuntament. Per aquest motiu, algunes de les parcel•les tenien doble immatriculació al Registre de la Propietat.

 

Una d'aquestes parcel•les és la que es va permutar a favor de la Sr. Maria Salut. Un cop descobert que la parcel•la tenia registrat doble propietari i que la permuta perjudicava a tercers, l'Ajuntament va iniciar el procediment per anul•lar la permuta.

 

En aquest sentit, el consistori aprova deixar sense efecte el canvi de parcel•les amb la Sra. Maria Salut, així com sotmetre el cas a un expedient de responsabilitat que determini els danys que hagi ocasionat l'anul•lació del canvi de parcel•les.

 

El punt s'ha aprovat amb 13 vots a favor (ERC, CiU i PSC) i 3 abstencions (ICV-EUiA).

 

Aprovacions provisionals de modificacions del Pla d'ordenació urbanística municipal
El Ple ordinari de 26 de novembre ha fet quatre aprovacions provisionals corresponents a punts aprovats inicialment el 30 de juliol. En els tres casos, els expedients han estat sotmesos a exposició pública durant els terminis legals sense que s'hagi fet arribar cal al•legació. És per això que el Ple fa l'aprovació provisional i resta a l'espera de l'aprovació definitiva, que correspon Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona. Les quatre modificacions puntuals fan referència a la regulació de les tanques en sòl no urbanitzable; als terrenys destinats a sistemes urbanístics de la Font dels Enamorats; al sistema general viari en allò relatiu a l'enllaç a la carretera C-59; al subsòl dels sistemes de comunicacions, espais lliures i equipaments.

 

(Aquesta informació correspon als punts 6, 7, 8 i 9 de l'ordre del dia del Ple ordinari de 26 de novembre de 2009)

 

• Punt 6 referent a la regulació de les tanques en sòl no urbanitzable: s'aprova amb 10 vots a favor (ERC, CiU i PPC), 4 abstencions (PSC) i 2 vots en contra (ICV-EUiA).

 

• Punt 7 referent als terrenys destinats a sistemes urbanístics de la Font dels Enamorats: s'aprova amb 15 vots a favor (ERC, CiU, PSC, ICV-EUiA) i 1 abstenció (PPC).

 

• Punt 8 referent a al sistema general viari en allò relatiu a l'enllaç a la carretera C-59: s'aprova amb 14 vots a favor (ERC, CiU, PSC i PPC) i 2 vots en contra (ICV-EUiA).

 

• Punt 9 referent al subsòl dels sistemes de comunicacions, espais lliures i equipaments: s'aprova amb 11 vots a favor (ERC, CiU, ICV-EUiA) i 5 abstencions (PSC, PPC).

 

Aprovació inicial de les contribucions especials del projecte dels carrers del casc antic
Com a conseqüència de les obres d'urbanització d'alguns carrers del centre històric, el Ple ha aprovat inicialment les contribucions especials que hauran d'assumir els veïns de les zones afectades per les obres.

 

El projecte d'obres, en la fase primera, contempla la urbanització per la implantació de serveis no existents, així com l'arranjament dels ja existents. Afecta als carrers de Muralla, Hostalric, Lleonarda, Roma i Sinagoga (zona compresa entre la plaça de l'Església i el carrer de Barcelona. El projecte ha esta redactat pels Serveis Tècnics Municipals i té un cost de 231.399,28€.

 

El criteri que ha seguit el projecte ha estat igualar aquests carrers a l'obra ja executada en el carrer de Barcelona i a la que s'està executant al carrer d'Asensi Vega i la plaça de l'Església.

 

Les fonts de finançament previstes per a l'execució del projecte són les següents:

- Subvencions llei de barris: 115.699,64 €
- Aportació municipal: 55.081,72 €
- Aportació GMSSA : 2.768.10 €
- Contribucions especials: 57.849,82 €

 

Segons aquesta distribució, la Generalitat de Catalunya assumeix el 50% del cost de l'obra a través de la subvenció de la Llei de Barris (115.699,64€). El 50% restant l'assumiran a part iguals els veïns a través de les contribucions especials i l'administració a través de l'Ajuntament i de l'empresa pública GMSSA.

 

Amb tot, l'Ajuntament haurà d'assumir la quota individual de l'Arquebisbat de Barcelona per la Parròquia de Santa Maria, que ascendeix a 4.837,52€. L'església es troba subjecta a una exempció legal prevista en el concordat entre l'Estat Espanyol i la Santa Seu.

 

És per això que l'aportació per contribucions especials serà de 53.012,30 i l'aportació municipal serà de 62.687.34 €, resultants de sumar a l'aportació que li correspon a l'Ajuntament (57.849,82) i la quota provisional individual de l'Arquebisbat de Barcelona per la Parròquia de Santa Maria (4.837,52).

 

En aquestes obres, l'Ajuntament assumeix un percentatge major a l'habitual i a favor dels veïns en compliment de l'Ordenança Fiscal General (article 9.2). Segons aquest, l'Ajuntament pot determinar unes contribucions especials diferents donat que les obres produeixen un efecte especial o un augment de valor i de gaudiment general de la població. En aquest cas, el valor especial ve donat per ser aquests carrers part del centre històric i turístic del municipi.

 

A més, es té en consideració que la nova ordenació dels espais, les millores de les xarxes de recollida d'aigües, embornals, claveguerams, enllumenat públic i xarxa d'aigua, sens dubte repercuteixen en una millora qualitativa i quantitativa de les condicions urbanístiques de les parcel•les i, per tant, en un increment del valor dels terrenys colindants.

 

El punt s'ha aprovat amb 10 vots a favor (ERC, CiU i PPC) i 6 abstencions (PSC i ICV-EUiA)

 

Modificació de la relació de llocs de treball de l'Ajuntament de Caldes de Montbui
L'acord del Ple de 26 de novembre incrementa els nivells de destí dels llocs de treball d'inspector, sotsinspector i sergent, amb efectes retroactius al dia 1 de gener de 2009.

 

L'acord de Condicions de Treball Comunes del personal al servei de l'Ajuntament de Caldes de Montbui disposa que els nivells de destí per les categories de caporal i agent seran el 18 i 17 respectivament. També ho recull la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

 

No obstant això, els nivells de destí actuals dels llocs de treball dels comandaments de la policia local són els següents:

 

Inspector: nivell 18
Sotsinspector: nivell 14
Sergent: nivell 14

 

Tot i que els nivells de destí actuals d'Inspector, sotsinspector i sergent estan dins dels intervals que defineix l'Acord de Condicions, també estan per sota dels nivells de destí del personal (agents i caporals) que, dins el mateix cos de la policia local, tenen nivells de destí superiors o iguals als seus comandaments. És per això que es fa aquesta modificació.

 

El punt s'ha aprovat per unanimitat.


Aprovar l'expedient de modificació de crèdits número 23/2009, del pressupost de l'Ajuntament de Caldes de Montbui de l'exercici 2009
La regidoria de seguretat ciutadana ha sol•licitat una modificació de crèdits per transferència de crèdits entre partides de diferents grups de funció, per un import total de 2.987,01 €.

 

Aquesta modificació incrementa partides de despeses per tal de satisfer necessitats que han d'atendre i que no es poden demorar fins l'exercici següent. L'increment és a favor de la partida Manteniment senyalització viària (increment de 2.670€) i de la partida Desplaçaments dietes policia (increment de 317,01€), en detriment de la partida Manteniment Pilones (detriment de 2.987,01€).

 

El punt s'ha aprovat per 9 vots a favor (ERC i CiU) i 6 abstencions (PSC, ICV-EUiA i PPC).

 

Moció que presenten els grups municipals d'ERC i de CiU al Ple de l'Ajuntament, a favor d'agilitar la construcció de l'edifici del CEIP El Calderí
Els grups que formen el govern municipal han presentat una moció que s'adreça al departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya per tal que s'agiliti la construcció del CEIP El Calderí. En contra del que es preveia, el departament ha anunciat a l'Ajuntament que l'obra no estarà executada fins els curs 2013/2014.

 

El CEIP El Calderí començà a impartir classes el curs 2006/2007, de manera provisional, en mòduls prefabricats i en una ubicació que aleshores es plantejava com a temporal en funció de l'obtenció, per part de l'Ajuntament, de terrenys municipals adequats per a la instal•lació definitiva del nou equipament educatiu. En el seu moment, aquesta obtenció estava condicionada al desenvolupament del sector urbanístic conegut com a "Sector Sud", evolució que s'ha vist molt alentida per les actuals circumstàncies econòmiques adverses.

 

A finals de 2007, l'Ajuntament va optar per comprar la parcel•la on, parcialment, hi ha ubicats els mòduls de l'escola, iniciant els tràmits urbanístics necessaris per requalifica-la de zona verda a equipament educatiu i cedir-la al departament d'Educació.

 

Segons la planificació d'aquest departament, els tràmits que resten faran que el nou edifici tardarà encara uns quants cursos a entrar en funcionament, de manera que l'existència dels mòduls s'allargarà molt més del que inicialment s'havia previst. Amb aquest calendari, es podria donar el cas que els alumnes que varen començar en aquesta escola, en sortissin encara amb mòduls.

 

Per tots aquests motius la moció demana instar el departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya a agilitar i accelerar al màxim el procés de construcció de l'edifici de l'escola, tenint en compte la singularitat del cas i la prolongada existència dels mòduls.

 

També dóna suport a aquelles iniciatives i mobilitzacions de la comunitat educativa del CEIP El Calderí que tinguin com a objectiu informar de les seves reivindicacions relatives al nou edifici i generar un moviment en la societat civil i educativa local favorable a la ràpida construcció de l'escola.

 

La moció ha estat aprovada per unanimitat.

 

Moció que presenta el grup municipal d'"ICV-EUiA" al Ple de l'Ajuntament, referent al compromís d'avaluar, estudiar i acordar mecanismes per millorar la transparència de la gestió i la decisió política, i per aprofundir en la informació i la participació dels ciutadans
En els darrers mesos, a l'Estat espanyol i a Catalunya han transcendit diversos casos de fets presumptament delictius, que afecten el funcionament honest d'alguns partits polítics, institucions, fundacions i ajuntaments. La corrupció, el desviament de fons, l'apropiació indeguda, la mala administració de diners públics, l'enriquiment personal tant de particulars com de funcionaris i càrrecs electes, planen diàriament en l'opinió pública i en la vida ciutadana. Malgrat que la majoria són casos immersos en procediments judicials encara en instrucció, l'ombra de la sospita s'ha fet evident entre la ciutadania.

 

En democràcia, l'honestedat dels treballadors públics no pot posar-se en discussió a causa d'alguns casos de comportament deslleial d'uns quants. I tampoc, i especialment, dels càrrecs electes, democràticament escollits i dipositaris de la confiança dels ciutadans. Trair aquesta confiança en benefici particular és la màxima causa de pèrdua de legitimitat d'un electe, sigui a nivell estatal, autonòmic o municipal.

 

Aquests dies els partits polítics i les institucions catalanes estan debatent quines mesures es poden adoptar per evitar comportaments indignes, tant pel que fa a canvis legislatius com a introducció de bones pràctiques. Aquest Ajuntament no pot romandre quiet ni en silenci, esperant que altres facin la feina. També pot contribuir a reforçar el comportament ètic d'aquesta administració. I això només és possible amb actituds de més transparència i de més participació.

 

L'Ajuntament ja disposa actualment d'eines per a fer-ho possible, tant en la legislació general vigent, com pel que fa a diferents reglaments de funcionament propi. A això hauríem d'incorporar-hi una dosi més gran de voluntat i d'acord polític per a fer-ho. Millorar la informació sobre les contractacions internes i externes, recuperar algunes facultats deliberatives i decisòries del plenari, un seguiment més acurat de l'execució pressupostària, etc. són algunes de les fórmules que es podrien desenvolupar.

 

Per tot això, el grup ICV-EUiA ha proposat al Ple que acordi que els regidors d'aquest Ajuntament de Caldes de Montbui, encapçalats pel seu Alcalde, es comprometin a avaluar, estudiar i acordar aquells mecanismes que millorin la transparència de la gestió i la decisió política, i que aprofundeixin en la informació i la participació dels ciutadans, en el termini més breu possible."

 

La moció ha estat aprovada per unanimitat.

 

Nota: en aquest Ple ha disculpat l'assistència la regidora Montserrat Grau, del grup municipal ERC durant tota la sessió i el regidor Xavier Ortega a partir del punt número 10.

 

 

 


 

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 11:29