Acords del Ple ordinari del 20 de desembre de 2012

Dijous, 20 de desembre de 2012

Teniu a la vostra disposició els acords de la sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament celebrada el 20 de desembre al web www.caldesdemontbui.cat. També podeu consultar les actes de plens anteriors al Tauler d'Anuncis del mateix web.

 

 

 


 

 

RESOLDRE LES RECLAMACIONS I APROVAR DEFINITIVAMENT LES MODIFICACIONS DE LES ORDENANCES FISCALS PER L'ANY 2013.

Primer. Aprovar definitivament la modificaci de l'Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació dels ingressos de dret públic municipals que haurà de regir per a l'exercici 2013 i següents.

 

Segon. Aprovar l'eliminació dels textos de les ordenances següents per incorporació de les tarifes i els aspectes substantius que contenien en les ordenances núms. 10 i 12:

 

- Ordenança fiscal núm. 13 - Reguladora de la taxa per la instal•lació de quioscos en la via pública.

 

- Ordenança fiscal núm. 14 - Reguladora de la taxa per parades, barraques, casetes de venda,  espectacles o atraccions situats en terreny d'ús públic i indústries del carrer i ambulants i rodatge cinematogràfic.

 

Tercer. Aprovar provisionalment per a l'exercici de 2013 i següents la modificació de les Ordenances fiscals que a continuació es relacionen:

 

- Ordenança fiscal núm. 1 - Reguladora de l'Impost sobre béns immobles.

- Ordenança fiscal núm. 2 - Reguladora de l'Impost sobre Activitats Econòmiques.

- Ordenança fiscal núm. 3 - Reguladora de l'Impost sobre vehicles de tracció mecànica.

- Ordenança fiscal núm. 4 - Reguladora de l'Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalesa urbana.

- Ordenança fiscal núm. 5 - Reguladora de l'Impost sobre construccions, instal•lacions i obres.

- Ordenança fiscal núm. 8 - Reguladora de la taxa per serveis especials de policia per vigilància i altres motivats per espectacles públics, grans transports o situacions extraordinàries.

- Ordenança fiscal núm. 9 - Reguladora de la taxa pel subministrament d'aigua.

- Ordenança fiscal núm. 10 - Reguladora de la taxa per l'ocupació i l'ús ocasional del domini públic local.

- Ordenança fiscal núm. 11 - Reguladora de la taxa per les entrades de vehicles a través de les voreres i les reserves de via pública per aparcament, càrrega i descàrrega de mercaderies de qualsevol mena.

- Ordenança fiscal núm. 12 - Reguladora de la taxa per l'ocupació i l'ús periòdic del domini públic local.

- Ordenança fiscal núm. 15 - Reguladora de la taxa pel servei de clavegueram.

- Ordenança fiscal núm. 16 - Reguladora de la taxa per retirada de vehicles abandonats o estacionats defectuosament o abusivament a la via pública.

- Ordenança fiscal núm. 17 - Reguladora de la taxa per expedició de documents administratius.

- Ordenança fiscal núm. 18 - Reguladora de la taxa per la prestació de serveis en cementiris locals, conducció de cadàvers i altres serveis funeraris de caràcter local.

- Ordenança fiscal núm. 19 - Reguladora de la taxa per recollida, transport, tractament i eliminació d'escombraries i altres residus urbans.

- Ordenança fiscal núm. 20 - Reguladora de la taxa per la tinença, captura i manutenció d'animals domèstics.

- Ordenança fiscal núm. 21 - Reguladora de la taxa per llicències o la comprovació d'activitats comunicades en matèria d'urbanisme.

- Ordenança fiscal núm. 22 - Reguladora de la taxa per la prestació de serveis d'intervenció administrativa en l'activitat dels ciutadans i les empreses a través del sotmetiment a prèvia llicència, comunicació prèvia o declaració responsable i pels controls posteriors a l'inici de les activitats.

- Ordenança fiscal núm. 23 - Reguladora de la taxa per visites als museus i la realització de tallers educatius.

- Ordenança fiscal núm. 25 - Reguladora de la taxa per ocupacions del subsòl, el sòl i la volada dels immobles municipals de domini públic local.

 

Quart. Indicar que el text de l'Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació dels ingressos de dret públic municipals a què es refereix l'acord primer, és coincident en tot allò que constitueix prescripció legal d'obligatòria i general aplicació amb el model aprovat per la Diputació de Barcelona i publicat al Butlletí Oficial de la Província de 28 de setembre de 2012.

 

Cinquè. Els acords definitius en matèria de derogació, aprovació i modificació d'Ordenances fiscals per a l'exercici de 2013, seran objecte de publicació en el Butlletí Oficial de la Província sota els criteris següents:

 

1) Es publicarà la relació d'Ordenances que es deroguen i s'aproven per primer cop.

 

2) Es publicarà el text íntegre de les ordenances fiscals o dels articles que resultin modificats segons s'indica en l'article 17 del text refós de la llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat pel Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, per aquelles Ordenances que no són coincidents amb el model aprovat per la Diputació de Barcelona i publicat al Butlletí Oficial de la Província de 28 de setembre de 2012.

 

3) Es publicaran íntegrament els elements tributaris de determinació obligatòria per part de l'Ajuntament, així com els preceptes que difereixin del model proposat i aprovat per la Diputació de Barcelona per aquelles Ordenances, el text de les quals és coincident amb el model aprovat per la Diputació de Barcelona i publicat al Butlletí Oficial de la Província de 28 de setembre de 2012.

 

4) Mitjançant remissió expressa al text/model aprovat per la Diputació de Barcelona i publicat al Butlletí Oficial de la Província de data 28 de setembre de 2012, es farà pública l'adaptació de l'Ordenança General de Gestió, Inspecció i Recaptació dels ingressos de dret públic municipals.

 

5) Es publicaran íntegrament les ordenances fiscals que hagin incorporat tarifes i altres elements que es regulaven per altres ordenances fiscals que s'eliminen.

 

Els acords definitius d'imposició i ordenació de tributs, així com els relatius a la derogació, aprovació i modificació de les Ordenances fiscals es publicaran en el Butlletí Oficial de la Província segons determina aquest acord i s'aplicaran des de l'1 de gener de l'any 2013.

 

Contra els presents acords definitius d'imposició i ordenació de tributs i de modificació d'Ordenances fiscals podran els interessats interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos comptats des del dia següent al de publicació d'aquests acords i de les Ordenances en el Butlletí Oficial de la Província.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de CiU, PSC i ICV-EUiA i el vot en contra del PPC.

 

APROVAR INICIALMENT EL PRESSUPOST GENERAL PER L'EXERCICI 2013 QUE COMPRÈN EL PRESSUPOST PROPI DE L'ENTITAT I EL PRESSUPOST DE LES EMPRESES DE GESTIÓ MUNICIPAL DE SERVEIS, S.A. I CALDES HABITATGE, S.L.

Primer.- Aprovar inicialment el Pressupost General Municipal i les Bases d'Execució del Pressupost de l'Ajuntament de Caldes de Montbui per l'exercici econòmic de 2013, desglossats en els Pressupostos següents:
1.- PRESSUPOST DE L'ENTITAT

 

Estat d'ingressos

 

Capítol I - Impostos Directes .................................... 8.326.400,00 €
Capítol II - Impostos Indirectes ................................. 200.000,00 €
Capítol III - Taxes, preus públics i altres ingressos ..... 6.730.959,46 €
Capítol IV - Transferències corrents ........................... 4.200.500,25 €
Capítol V - Ingressos Patrimonials ............................. 32.486,56 €
Capítol VII - Transferències de capital ........................ 2.283.767,69 €
Capítol IX - Passius financers .................................... 775.000,00 €

TOTAL INGRESSOS ............................ 22.549.113,96 €


Estat de despeses

Capítol I - Despeses de personal ............................. 7.257.328,32 €
Capítol II - Despeses corrents en béns i serveis ...... 6.130.458,35 €
Capítol III - Despeses financeres ............................... 391.500,00 €
Capítol IV - Transferències corrents ............................ 764.933,56 €
Capítol VI - Inversions reals ........................................ 6.448.650,96 €
Capítol VII - Transferències de capital ........................ 69.432,83 €
Capítol IX - Passius financers ..................................... 1.486.809,94 €

TOTAL DESPESES ............................... 22.549.113,96 €


2.- PRESSUPOSTOS SOCIETATS MERCANTILS DEPENDENTS:

 

2.1.- GESTIÓ MUNICIPAL DE SERVEIS, S.A. (GMSSA)

Estat d'ingressos .......................................... 2.322.392,30 €

Estat de despeses ........................................ 2.322.392,30 €


2.2.- CALDES HABITATGE, SL

 

Estat d'ingressos .......................................... 1.400,00 €

Estat de despeses ........................................ 1.400,00 €


3.- PRESSUPOST CONSOLIDAT

 

Total ingressos ....................................... 24.679.970,52 €
Total despeses ....................................... 24.679.970,52 €


 

Segon.- Aprovar inicialment les plantilles de personal que es detallen al Pressupost.

 

Tercer.- Exposar al públic el Pressupost General pel 2013, les Bases d'Execució i les plantilles de personal mitjançant publicació d'edicte en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d'anuncis de la Casa Consistorial per espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableix l'article 169 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Aquest acord es considera definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública, i entrarà en vigor en l'exercici al qual es refereix.


Quart.- Remetre còpia del Pressupost General a la Delegació del Ministeri d'Economia i Hisenda i a la Direcció General de l'Administració Local de la Generalitat de Catalunya, un cop finalitzades totes les actuacions i tràmits establerts, d'acord amb allò que disposa l'article 169 de l' esmentat text refós i l'Ordre HAP/2105/2012, d'1 d'octubre, per la que es desenvolupen les obligacions de subministrament d'informació previstes a la Llei Orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.


El punt s'aprova amb els punts a favor d'ERC, les abstencions de PSC i els vots en contra de CiU, PPC i ICV-EUiA.

 

APROVAR LA RELACIÓ DE LLOCS DE TREBALL DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI PER L'ANY 2013
Primer. Aprovar la refosa de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Caldes de Montbui per l'any 2013, d'acord amb l'annex 1 que acompanya a aquesta proposta.


Segon. Publicar la Relació de Llocs de Treball al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i trametre còpia a l'Administració de l'Estat i al Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya.

 

El punt s'aprova amb els punts a favor d'ERC, les abstencions de PSC i els vots en contra de CiU, PPC i ICV-EUiA.

 

 

APROVAR LES MILLORES PER INCAPACITAT TEMPORAL.
Primer. Aprovar l'acord que s'adjunta a l'expedient, de la Mesa General de Negociació de l'Empleat Públic de l'Ajuntament de Caldes de Montbui sobre la prestació econòmica en situació d'incapacitat temporal, d'acord amb el que preveu el Reial Decret Llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per a garantir l'estabilitat pressupostària i del foment de la competitivitat.


Segon. Remetre l'Acord al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, pel seu degut registre i publicació.


Tercer. Publicar l'acord al tauler d'edictes de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

 

El punt s'aprova per unanimitat.

 

APROVAR LA TRANSFERÈNCIA DE L'ASSIGNACIÓ PER A LA PRESTACIÓ SUPRAMUNICIPAL DE SERVEIS, CORRESPONENT A LA PARTICIPACIÓ EN ELS INGRESSOS DE LA GENERALITAT DE L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI A FAVOR DEL CONSORCI DE VILES TERMALS DE CATALUNYA I DEL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS ORIENTAL.
Primer. Transferir un 75% (7.261,96 €) al Consell Comarcal del Vallès Oriental i un 25% (2.420,66 €) al Consorci de Viles termals de Catalunya, dels quals en forma part l'Ajuntament de Caldes de Montbui, de l'assignació per a la prestació supramunicipal de serveis, corresponent a la participació en els ingressos de la Generalitat que pertoquen al municipi de Caldes de Montbui, per un import de 9.682,62 euros.

 

Segon. Comunicar aquest acord a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, al Consell Comarcal del Vallès Oriental i al Consorci de Viles Termals de Catalunya.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU i les abstencions de PSC, PPC i ICV-EUiA.

 

 

APROVAR LA RATIFICACIÓ DE LA MODIFICACIÓ DELS ESTATUTS DEL CONSORCI PER A LA DEFENSA DEL RIU BESÒS.
Primer. Ratificar la modificació dels Estatuts del Consorci per a la Defensa de la Conca del riu Besòs.

 

Segon. Trametre certificat de la ratificació dels Estatuts al Consorci per a la Defensa de la Conca del riu Besòs.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC i PPC i l'abstenció d'ICV-EUiA.

 

DESESTIMAR EL RECURS DE REPOSICIÓ PRESENTAT PER PEDRO GARCIA CAMPAÑA I ALTRES CONTRA LA LIQUIDACIÓ DE LES CONTRIBUCIONS ESPECIALS PER LES OBRES DE REURBANITZACIÓ DE CAN MASPONS.
Primer.- Desestimar, en la seva totalitat, els recursos de reposició presentats per Pedro Garcia Campaña, per Margarida Palet Ricard, per Ramon Parellada Julià i per Maria Teresa Llano Tejada contra l'acord del Ple de l'Ajuntament de data 28 de juliol de 2011, contra el percentatge de les contribucions especials, per no constar la relació individualitzada d'afectats, contra la inclusió i diferències en les parcel•les, contra la no inclusió de la parcel•la destinada a equipaments, contra la divergència de terminis de pagament i la petició expressa d'anul•lació de les liquidacions de les contribucions especials per les obres d'urbanització de Can Maspons.

 

Segon.- Comunicar aquest acord als interessats, als serveis econòmics de l'Ajuntament i l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, les abstencions de CiU, PSC i ICV-EUiA i el vot en contra del PPC.

 

ACCEPTAR LA RENÚNCIA DE L'ALCALDE DE L'AJUNTAMENT, SR. JORDI SOLÉ I FERRANDO, A LES RETRIBUCIONS ASSIGNADES PEL PLE PER L'EXERCICI DEL SEU CÀRREC D'ALCALDE EN RÈGIM DE DEDICACIÓ EXCLUSIVA.
Primer. Aprovar la urgència de l'acord que es porta a aprovació.


Segon. Acceptar la renúncia de l'alcalde de l'Ajuntament, Sr. Jordi Solé i Ferrando, a les retribucions assignades pel Ple per l'exercici del seu càrrec d'alcalde en règim de dedicació exclusiva.


Tercer. Modificar l'acord de Ple de 30 de juny de 2011, retirant la retribució de 52.253,12.- € bruts anuals, amb efectes al dia 17 de desembre de 2012, per la qual cosa les retribucions per dedicació exclusiva seran abonades a l'alcalde fins el dia 16 de desembre de 2012, inclòs aquest.

Quart. Donar de baixa al Sr. Jordi Soler i Ferrando al Règim General de la Seguretat Social, amb efectes al dia 16 de desembre de 2012.


Cinquè. Establir, que a partir del dia 17 de desembre de 2012, l'alcalde de l'Ajuntament, Sr. Jordi Solé i Ferrando, percebrà les indemnitzacions per assistència al Ple de l'Ajuntament i a la Comissió de Coordinació i Planificació, establertes amb caràcter general per les regidores i regidors que no tenen assignada una retribució en règim de dedicació exclusiva per la seva dedicació, i que van ser aprovades pel Ple de l'Ajuntament de 30 de juny de 2011.


Sisè. Notificar aquest acord al Sr. Jordi Solé i Ferrando, a la Intervenció Municipal i al Departament de Recursos Humans.

 

El punt s'aprova per unanimitat.

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 12:42