Acords del Ple Ordinari del 23 de desembre de 2014

Divendres, 2 de gener de 2015

www.caldesdemontbui.cat ha publicat els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 23 de desembre de 2014. També podeu consultar les actes de plens anteriors

1. S'aprova l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària anterior de data 27 de novembre de 2014.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. APROVAR EL CONTINGUT I LA SIGNATURA DEL CONVENI PER A LA COOPERACIÓ SUPRAMUNICIPAL AMB ELS AJUNTAMENTS DE LA COMARCA, ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS ORIENTAL I L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI, PER A L'ANY 2015. EXPEDIENT NÚM. G1410-2014-000029.

Primer. Aprovar el contingut i la signatura del conveni per a la cooperació supramunicipal amb els ajuntaments de la comarca, entre el Consell Comarcal del Vallès Oriental i l’Ajuntament de Caldes de Montbui, el qual estén els seus efectes des de l'1 de gener de 2015 fins al 31 de desembre de 2015, amb l’objectiu d’esdevenir un instrument de suport al nostre municipi per a l’establiment de mecanismes de cooperació i de treball en xarxa per a fomentar el desenvolupament econòmic i social a la comarca, l’equilibri territorial i la millora de l’eficiència en la prestació de serveis i polítiques supramunicipals, el qual es s'acompanya a aquesta proposta com a ANNEX.

Segon. Acordar que la contraprestació econòmica que se’n deriva de l’aprovació d’aquest conveni no serà eficaç fins que la Generalitat resolgui l’aportació del Fons Cooperació Local per ens supramunicipals corresponent a l’exercici 2015. Una vegada es conegui aquesta aportació s’aprovarà la modificació pressupostària, mitjançant generació de crèdits, per dotar de crèdit a l'aplicació pressupostària 20 9420 46500, aportació del FCL ens supramunicipals (comarques) i procedir al reconeixement de l’obligació i pagament de la mateixa d’acord amb el conveni.

Tercer. Facultar el senyor Jordi Solé i Ferrando, alcalde president de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, i el senyor Eduard Lluzar López de Briñas, secretari general de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, o la persona nomenada per a aquest últim càrrec, tan àmpliament com sigui menester i en dret es requereixi, per a la signatura de l’esmentat conveni i de tots aquells documents que es puguin derivar dels presents acords.

Quart. Formalitzar l'esmentat conveni a l'aplicació Viafirma Inbox, mitjançant la signatura electrònica per part d’Alcaldia i de Secretaria.

Cinquè. Notificar aquest acord al Consell Comarcal del Vallès Oriental i a l’Àrea Econòmica de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

El punt s'aprova per unanimitat.

3. DONAR COMPTE DE LA MODIFICACIÓ DELS ACORDS APROVATS ANTERIORMENT, EN RELACIÓ AMB LA JUNTA DE PORTAVEUS DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT SGGE201100056.

Primer. Restar assabentats de la modificació dels acords aprovats anteriorment, en relació amb la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Caldes de Montbui com a òrgan complementari de l’organització municipal, de manera que els membres integrants i els portaveus de cada grup polític municipal de la Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Caldes de Montbui són els següents:

Pel Grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya:
Titular: senyora Montserrat Grau i Giner
Suplent: senyor Isidre Pineda Moncursí

Pel Grup municipal de Convergència i Unió:
Titular: senyor Joan Vendrell Martí
Suplent: senyora M. Àngels Pou Garcia

Pel Grup municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya:
Titular: senyora Montserrat Coll Mañosa.
Suplent: senyor Xavier Ortega Guillén

Pel Grup municipal del Partit Popular de Catalunya:
Titular (únic): senyora Montserrat Romano Bosch.

Pel Grup municipal d’Iniciativa per Catalunya Verds-Esquerra Unida i Alternativa:
Titular (únic): Pau Olóndriz de Moragas.

Segon. Fer públics aquests acords al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i a la seu electrònica de la pàgina web de l’Ajuntament, en compliment del que disposen els articles 44.2 i 46.1 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

Tercer. Notificar aquests acords als regidors designats en el benentès que si, en el termini de CINC dies des de la recepció de la notificació, no manifesten res en contra s’entendrà que accepten tàcitament els nomenaments que conté.

Quart. Comunicar aquest acord als caps de les diferents àrees de l'Ajuntament.

4. APROVAR EL CONVENI DE CESSIÓ GRATUÏTA A LA GENERALITAT DE CATALUNYA DE L’ÚS D’UN EDIFICI I PART DE LA PARCEL·LA ON S’UBICA EL PARC DE BOMBERS. EXPEDIENT NÚM. CEGD2014032.

Primer. Aprovar el conveni de col·laboració (en els termes i temps del seu contingut) per formalitzar la voluntat de mútua col·laboració d’ambdues administracions.

Segon. Facultar el senyor Jordi Solé i Ferrando, alcalde president de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, tan àmpliament com sigui menester i en dret es requereixi, per a la signatura de l’esmentat conveni i de tots aquells documents que es puguin derivar dels presents acords.

Tercer. Comunicar l’acord a l’Àrea de Serveis Econòmics d’aquest Ajuntament i a les persones interessades.

El punt s'aprova per unanimitat.

5. APROVAR LA SOL·LICITUD DE LA COMPATIBILITAT DEL SENYOR ANTONIO ESCAÑUELA ZAMBRANO.

Primer. Autoritzar la compatibilitat del senyor Antonio Escañuela Zambrano, per exercir una segona activitat en el sector privat, a l’empresa Som més que pa, SL, d’acord amb la declaració de compatibilitat/incompatibilitat aportada per l’empleat de data 3 de desembre de 2014, això és els dissabtes i diumenges, de 02:00 a 05:00 hores, d’acord amb els antecedents i fonaments de dret.

Segon. Comunicar aquesta resolució a la persona interessada.

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU i ICV-EUiA i les abstencions de PSC i PPC.

6. APROVAR L’ACTA DE L’ACORD DE LA COMISSIÓ DE SEGUIMENT NÚM. 41, DE 9 DE DESEMBRE DE 2014, REFERENT A L’ABONAMENT DE LES DESPESES DEL FONS D’ACCIÓ SOCIAL PENDENTS ALS EMPLEATS DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI.

Primer. Aprovar l'Acord de l’acta número 41, de la Comissió de Seguiment, de 9 de desembre de 2014, referent a l’abonament de les despeses del fons d’acció social pendents.

Segon. Comunicar aquest acord a la Junta de Personal i al Comitè d’Empresa de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC i ICV-EUiA i l'abstenció del PPC.

7. APROVAR EL CONTINGUT DEL CONVENI DE COOPERACIÓ INTERADMINISTRATIVA PER A LA REALITZACIÓ DEL SERVEI DE NETEJA DE CLAVEGUERAM DEL MUNICIPI DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT NÚM. TC301-2014-00063.

Primer. Aprovar el contingut del conveni de cooperació interadministrativa per a la realització del servei de neteja de clavegueram del municipi de Caldes de Montbui, i els seus annexes.

Segon. Facultar el senyor Jordi Solé i Ferrando, alcalde president de l’Ajuntament de Caldes de Montbui per a la signatura del present conveni.

Tercer. Aprovar el document comptable d’autorització i disposició de la despesa, per import de 62.222,13 euros IVA inclòs amb càrrec a l’aplicació pressupostària 31.161.21000, Manteniment clavegueram, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui per l’any 2015.

Aquest acord queda condicionat a l'aprovació definitiva del pressupost de l'Ajuntament de Caldes de Montbui per l'any 2015.

Quart. Notificar aquest acord al Consorci per a la Defensa de la Conca del Riu Besòs.

Cinquè. Trametre a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals una còpia del conveni aprovat.

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, els vots en contra de CiU i les abstencions de PSC, PPC i ICV-EUiA.

8. APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DEL PLA D'ORDENACIÓ URBANÍSTICA (POUM) ARTICLE NÚM. 193, DE LA NORMATIVA URBANÍSTICA DE CALDES DE MONTBUI. EXPEDIENT NÚM. TP202-2014-00013.

Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual de la normativa urbanística del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009) referent a l'article 193 de la normativa urbanística.

Segon. Sotmetre el document, aprovat inicialment, a un tràmit d’informació pública pel termini d’un mes, mitjançant la publicació dels corresponents edictes al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un diari de gran difusió, al web municipal i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

Tercer. Notificar aquests acords als interessats.

El punt s'aprova per unanimitat.

9. APROVAR L'ACTUALITZACIÓ DE LA TARIFA DE PREUS DE L'AIGUA PER A L'EXERCICI 2015.

Primer. Donar conformitat a la sol·licitud del Consell d’Administració de l’empresa Gestió Municipal de Servei, SA (GMSSA) d'actualització de la tarifa de preus de l’aigua a Caldes de Montbui, que no representa cap variació respecte a l'anterior actualització aprovada.

Segon. Comunicar aquest acord als Serveis Territorials de Comerç-Comissió de Preus de Catalunya.

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.

10. APROVAR INICIALMENT EL PRESSUPOST GENERAL DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI PER A L’EXERCICI 2015, QUE COMPRÈN EL PRESSUPOST PROPI DE L’ENTITAT I EL PRESSUPOST DE LES SOCIETATS MERCANTILS MUNICIPALS GESTIÓ MUNICIPAL DE SERVEIS, S.A. I CALDES HABITATGE, S.L.

Primer.- Aprovar inicialment el Pressupost General Municipal i les Bases d’Execució del Pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui per l’exercici econòmic de 2015, desglossats en els Pressupostos següents:

1.- PRESSUPOST DE L’ENTITAT

Estat d’ingressos

Capítol I - Impostos Directes .................................... 8.475.096,28 €
Capítol II - Impostos Indirectes ................................. 200.000,00 €
Capítol III - Taxes, preus públics i altres ingressos ..... 3.599.091,98 €
Capítol IV - Transferències corrents ........................... 4.314.505,99 €
Capítol V - Ingressos Patrimonials ............................. 103.084,49 €
Capítol VII - Transferències de capital ........................ 242.932,93 €
Capítol IX - Passius financers .................................... 1.390.154,98 €

TOTAL INGRESSOS ............................ 18.324.866,65 €

Estat de despeses

Capítol I - Despeses de personal ............................. 7.376.729,42 €
Capítol II - Despeses corrents en béns i serveis ...... 6.601.759,75 €
Capítol III - Despeses financeres ............................... 233.963,00 €
Capítol IV - Transferències corrents ............................ 929.333,18 €
Capítol VI - Inversions reals ........................................ 1.730.476,24 €
Capítol VII - Transferències de capital ........................ 75.000,00 €
Capítol IX - Passius financers ..................................... 1.377.605,06 €

TOTAL DESPESES ............................... 18.324.866,65 €

2.- PRESSUPOSTOS SOCIETATS MERCANTILS DEPENDENTS:

2.1.- GESTIÓ MUNICIPAL DE SERVEIS, S.A. (GMSSA)

Estat d’ingressos .......................................... 1.540.647,96 €
Estat de despeses ........................................ 1.540.647,96 €

2.2.- CALDES HABITATGE, SL

Estat d’ingressos .......................................... 2.300,00 €
Estat de despeses ........................................ 2.300,00 €

3.- PRESSUPOST CONSOLIDAT

Total ingressos ....................................... 19.683.764,61 €
Total despeses ....................................... 19.683.764,61 €

Segon.- Aprovar inicialment les plantilles de personal que es detallen al Pressupost.

Tercer.- Exposar al públic el Pressupost General per l’any 2015, les Bases d’Execució i les plantilles de personal mitjançant publicació d’edicte en el Butlletí Oficial de la Província i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial per espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableix l’article 169 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals. Aquest acord es considera definitiu si no es produeixen reclamacions en contra durant el termini d'exposició pública, i entrarà en vigor en l'exercici al qual es refereix.

Quart.- Remetre còpia del Pressupost General a la Delegació del Ministeri d’Economia i Hisenda i a la Direcció General de l’Administració Local de la Generalitat de Catalunya, un cop finalitzades totes les actuacions i tràmits establerts, d’acord amb allò que disposa l’article 169 de l’ esmentat text refós, l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la que es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei Orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera i l’Ordre HAP/2082/2014, de 7 de novembre que modifica l'Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre.

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.

11.1. MOCIÓ QUE PRESENTEN ELS GRUPS MUNICIPALS D’ERC I DE CIU AL PLE DE L’AJUNTAMENT DE DECLARACIÓ DE RESPONSABILITAT PEL 9N.

Els dies previs a la celebració de la jornada del 9N, organitzacions d’ultradreta van interposar querelles contra el president de la Generalitat, la Mesa del Parlament i alguns membres del govern.

Igualment, el Fiscal General de l’Estat, Eduardo Torres-Dulce, en diverses declaracions va manifestar la intenció d’interposar una querella contra el president de la Generalitat i alguns membres del Govern de la Generalitat si no s’aturava l’organització del 9N, tot i que, finalment, no la va interposar.

Passat el 9N i en la mateixa línia, el Fiscal General ha pressionat la Fiscalia de Catalunya perquè interposés una querella.

Enmig de tot això, la presidenta del PP a Catalunya, en unes declaracions difoses pels mitjans de comunicació, va donar a entendre que la fiscalia actuava al seu dictat, cosa que posa en entredit la necessària i obligada separació de poders en un estat de dret.

A tot això, en una reunió celebrada el 18 de novembre els Fiscals de Catalunya van decidir, per unanimitat, no interposar aquesta querella atès que entenia que no es donaven les raons jurídiques que ho motivessin.

Lluny de renunciar a la seves pretensions, el Fiscal General va reunir la Junta de Fiscals de Sala, òrgan consultiu de la Fiscalia, per a justificar la seva decisió, i acabar interposant una querella contra el president Mas, la vicepresidenta Ortega i la consellera Rigau per la presumpta comissió de delictes de desobediència, prevaricació, malversació i usurpació de funcions.

És evident que ens trobem davant d’una clara persecució política per part del Govern de l’Estat, a través del seu braç executor, en aquesta cas la Fiscalia, en una clara instrumentalització de l’estat de Dret, al marge de qualsevol raó jurídica.

La jornada de participació del dia 9N va ser possible gràcies als més de 40.000 voluntaris que van destinar unes hores del seu temps a fer-la possible i per tant l’èxit es deu a la ciutadania, que com en anteriors ocasions s’ha mobilitzat en favor de les llibertats dels país.

També va ser possible gràcies a la col•laboració d’alcaldes i regidors que van destinar també aquestes hores, i amb la seva complicitat va ser possible disposar d’infraestructures tècniques que fessin possible la jornada de participació del dia 9N.

La querella contra els membres del Govern és una querella representativa, ja que davant la impossibilitat, i la irracionalitat, de presentar una querella contra tots els voluntaris, la Fiscalia General es dirigeix contra membres del Govern. A la vista dels fets doncs, i per aclarir qui són els autèntics responsables de la celebració de la jornada, cal que aquests siguin coneguts a través de la seva declaració en seu judicial.

Per tot l’anteriorment exposat, els grups municipals d’ERC i de CiU proposen al Ple l’adopció dels següents

ACORDS

Primer.- Que els regidors que votem a favor de la present moció vam participar activament en la celebració de la jornada del 9N, i per tant assumim totes les responsabilitats que se’n puguin derivar i admetem ser coautors de les accions que s’imputin al President de la Generalitat i altres membres del Govern derivades de l’organització i execució del citat procés democràtic.

Segon.- Comunicar aquest acord a la Fiscalia de Catalunya als efectes corresponents, i al Govern de la Generalitat de Catalunya.

La moció s'aprova amb els vots a favor d'ERC, CiU, PSC, ICV-EuiA i el vot en contra del PPC.

11.2. MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DE CIU AL PLE DE L'AJUNTAMENT PER LA IMPLANTACIÓ URGENT DELS ACORDS PRESOS PER GARANTIR EL DRET A L'HABITATGE DE LLOGUER SOCIAL I PISOS BUITS DE LA VILA.

Cada cop són més les famílies que es veuen obligades a ocupar pisos buits, viure en infrahabitatges, o bé a amuntegar-se en habitacions rellogades. La manca de conservació dels pisos buits, alguns en poder dels bancs, suposa un greu problema d’ordre públic i de cohesió als barris. És per tot això, que resulta urgent mobilitzar l’habitatge buit i en mans de les entitats financeres cap al lloguer social.

Atès que moltes famílies a Caldes de Montbui estan en situacions molts dramàtiques, afectant de ple a moltes famílies en situació de risc d’exclusió.

Atès que el nostre Ajuntament va adoptar el passat 30 de Gener 2014 següents ACORDS:
Primer. Manifestar el compromís d'endegar mesures municipals en base a la legalitat i competències existents i als efectes que assenyala aquesta moció, amb l'objectiu de garantir el dret a l'habitatge de la població i fer front a l'emergència habitacional.

Segon. Procedir a la convocatòria, en un termini no superior a 120 dies, d'una comissió municipal d'habitatge integrada almenys pel Regidor d'urbanisme i habitatge, el Secretari o la Interventora, una persona en representació de cada grup municipal, i una representant de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, per tal d'elaborar un Pla Municipal d’Habitatge que contempli i reguli degudament les mesures de foment per a evitar la desocupació permanent i injustificada d’habitatges enumerades a l’article 42, de la llei 18/2007. La proposta de Pla Municipal d'Habitatge serà tramesa al Ple per tal que aquest pugui procedir a la seva aprovació.

Tercer. Elaborar, a través de la Comissió Municipal d'Habitatge, i aprovar Programes d'Inspecció a fi de detectar, comprovar i registrar els immobles que es troben en situació de permanent desocupació, començant pels que són propietat d'entitats financeres i societats mercantils. Aquesta tasca es pot fer a través del creuament de dades en disposició de l'administració i l'atorgament d'audiència a l'interessat, o bé realitzant una inspecció física des de l'administració.

Quart. Instruir procediments administratius contradictoris on es determinin, coneguin i comprovin els fets, un cop detectada la desocupació. Aquests procediments hauran d’acabar amb una resolució que declari si s’està produint una situació de desocupació permanent constitutiva d’una utilització anòmala de l’habitatge, d’acord amb el que estableix l’article 41 de la LDHC. En cas afirmatiu, caldrà requerir al propietari que cessi en la seva actuació en un termini concret, tot informant-lo de les activitats de foment que està duent a terme l’administració per facilitar-li la finalització d’aquesta situació.

Cinquè. Imposar fins a 3 multes coercitives que poden arribar als 100.000 euros, tal i com determina l’article 113.1 de la llei 18/2007, prèvia advertència, si transcorregut el termini fixat no s’ha produït l'ocupació de l'immoble.

Sisè. Iniciar un procediment sancionador per infracció molt greu en cas que es mantingui la desocupació de l'habitatge un cop esgotat el termini atorgat per a corregir la situació, tal com preveu l’article 123.1.h de la LDHC.

Setè. Constituir una comissió mixta de seguiment del Pla, dels Programes d'Inspecció i dels procediments administratius i sancionadors que s'hi relacionen, integrada pel Regidor d'urbanisme i habitatge, una persona en representació de cada grup municipal, i una representant de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, per tal de fer el seguiment del desplegament del Pla i dels expedients resultants de la seva aplicació.

Essent coneixedors dels intents del govern central de buidar de competències les administracions locals. Els Ajuntament han de seguir amb els esforços per atendre les seves necessitats habitacionals de la població, per reforçar i visualitzar la necessitat de defensar l’autonomia municipal.

Atès que a data d’avui, després de gairebé un any, només s’ha portat a terme la convocatòria i la creació d’una comissió mixta de seguiment del Pla en el mes de Maig 2014, de la que ha data d’avui no s’ha rebut l’acta.

Atès que els Ajuntament té les competències indicades la LDHC (art. 8, 130.1 i 131) on es recull les competències municipals per establir sancions. En el mateix sentit es pronuncien les lleis de règim local, art. 25.2.a. de Llei Reguladora de les Bases del Règim Local de 1985, i art. 66.3.d) i 71.1 del Text Refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya de 2003. Per tant el nostre Ajuntament té la potestat reglada per sancionar .

Atès que la pròpia LDHC tipifica com a infracció molt greu (Art.123.h) mantenir la desocupació d’un habitatge un cop adoptades les mesures de foment previstes (Article 42), sobre els procediments sancionadors.

Atès que la Generalitat, Consells Comarcals i/o Diputacions, per manca de recursos d’aquells Ajuntament que així ho manifestin , poden sol·licitar l’encàrrec de la gestió, donant cobertura tècnica i/o facilitant la formació dels tècnics locals.

Atès que l’Ajuntament de Caldes ja disposa d’un Pla Local d’habitatge elaborat en el any 2009 i un informe de diagnosi on s’indica que manca una proposta clara per habitatge social i de lloguer

Atès que no s’ha posat en marxa cap construcció d’habitatges dotacionals per casos d’emergència social.

Atès que l’Ajuntament de Caldes tampoc disposa d’un reglament per determinar la condició d’habitatges desocupats o pisos buits per poder fomentar el mercat de lloguer.

I finalment, sabent que la Generalitat i la Diputació, el passat Novembre, han signat un conveni entre l’entitat municipalista i l’Agència de l’Habitatge de Catalunya per tal de contribuir a finançar la Xarxa d’habitatges d’inclusió social de la demarcació de Catalunya. Que està destinada a donar suport econòmic a entitats que gestionen pisos tutelats per a col·lectius en risc d’exclusió.

Per tot això, el Grup Municipal de CIU, proposa al Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui que adopti els següents ACORDS:

PRIMER. Establir i comunicar el programa d’actuacions pendents per posar en marxa les mesures municipals en base a la legalitat i competències existents i als efectes que assenyalava la moció aprovada el passat Gener, amb l'objectiu de garantir el dret a l'habitatge de la població i fer front a l'emergència habitacional. I comunicar-ho a tota la ciutadania.

SEGON. Procedir a la convocatòria, en caràcter urgent, en un termini no superior a 30 dies, de la comissió municipal d'habitatge per tal d'elaborar un Pla Municipal d’Habitatge que contempli i reguli degudament les mesures de foment per a evitar la desocupació permanent i injustificada d’habitatges enumerades a l’article 42, de la llei 18/2007.

TERCER . Procedir automàticament després de la a la seva elaboració, a presentar en el Ple la proposta del Pla Municipal d'Habitatge, per tal que aquest pugui procedir a la seva aprovació.

QUART . Impulsar la redacció amb caràcter d’urgència del Reglament d’habitatges que determini la condició d’habitatges desocupats o pisos buits per activar el mercat de lloguer.
CINQUÈ. Procedir amb caràcter d’urgència, i a través de la Comissió Municipal d'Habitatge, a elaborar i aprovar els Programes d'Inspecció a fi de detectar, comprovar i registrar els immobles que es troben en situació de permanent desocupació, començant pels que són propietat d'entitats financeres i societats mercantils.

SISÈ . Procedir a donar compliment a la resta d’acords de l’esmentada moció, aprovats en el Ple de gener 2014.

SETÈ. Iniciar la redacció per incloure en les ordenances municipals del impost per aplicar en el pisos buits.

VUITÈ. Establir en els pressupostos del 2015 una partida especifica per portar a terme un PLA de Comunicació específic per poder efectuar una màxima difusió de totes les convocatòries que ofereix l’agència de l’habitatge de Catalunya, la diputació, la llei de Barris per la rehabilitació de pisos i per comunitats, per la millora de l’accessibilitat i millores de la eficiència energètica.

NOVÈ . Transmetre dits acords al Parlament de Catalunya, a l’Agència d’habitatge de Catalunya, a la Plataforma afectats per l’hipoteca i a les entitats i associacions de Caldes.

La moció s'aprova per unanimitat.

Darrera actualització: 2.01.2015 | 11:37