Acords del Ple ordinari del 26 d'abril de 2012

Dijous, 26 d’abril de 2012

Teniu a la vostra disposició els acords de la sessió ordinària del Ple de l'Ajuntament celebrada el 26 de març al web www.caldesdemontbui.cat.

 

També podeu consultar les actes de plens anteriors al Tauler d'Anuncis del mateix web.

 


Acords


DECLARAR ELS SERVEIS ESSENCIALS I PRIORITARIS DE L'AJUNTAMENT
Primer. Declarar que només es podrà contractar personal temporal i fer nomenaments de personal estatutari i de funcionaris interins, corresponents als serveis següents:

 

- Àrea de Serveis Territorials:


1. Gestió administrativa del Pla Intervenció del Centre Històric de Caldes.


2. Direcció i gestió tècnica de l'Oficina d'Habitatge.


- Policia Local:

 

Substitucions de forma interina de les vacants que es puguin produir.

 

- Àrea de Serveis Personals:


1. Personal del departament d'Educació i altres col•lectius docents (escoles bressol, Escola d'Adults, Escola de Música, Taller d'Art, Formació Ocupacional i altres assimilats).


2. Personal del departament d'Acció Social.


3. Personal del departament de Treball.


4. Llocs de treball que, pel seu nombre reduït d'efectius i per les seves especialitats funcionals, es consideren prioritaris per a garantir l'adequat funcionament dels serveis.


- Àrea de serveis econòmics:
- Interventor/a
- Tresorer/a


- Àrea de Serveis Generals:


1. Arxiu Municipal.


2. Servei d'Atenció al ciutadà.


3. Cementiri i Padró Municipal.


4. Secretari general

 

Segon. Les contractacions portades a terme com a conseqüència d'aquesta declaració de serveis prioritaris i essencials, en cap cas podran suposar un increment del pressupost del Capítol 1 de personal d'aquest Ajuntament.

 

Tercer. Amb caràcter previ a la formalització de qualsevol contractació o nomenament de caràcter temporal, ha de quedar acreditat en l'expedient, mitjançant informe del cap d'àrea respectiu, les causes de la necessitat urgent i inajornable per procedir a la contractació o nomenament de personal, així com la impossibilitat de suplir les mancances de personal pels sistemes reglamentaris o convencionals de provisió, i amb especial justificació de la impossibilitat d'emprar els mecanismes legals o convencionals d'assignació de funcions al personal de la mateixa Corporació en actiu.

 

Quart. Publicar aquest acord al tauler d'edictes de l'Ajuntament de Caldes de Montbui i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.

 

El punt s'aprova amb els punts a favor d'ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.


PRESENTAR L'INFORME CORRESPONENT AL 1R TRIMESTRE DE 2012, SOBRE EL COMPLIMENT DELS TERMINIS PREVISTOS A LA LLEI 15/2010, DE 5 DE JULIOL, PER LA QUAL S'ESTABLEIXEN MESURES DE LLUITA CONTRA LA MOROSITAT DE LES OPERACIONS COMERCIALS
Primer. Donar compte al Ple de l'informe corresponent al primer trimestre de l'any 2012 que consta a l'expedient sobre el compliment dels terminis previstos en la Llei 15/2010 per al pagament de les obligacions de cada Entitat Local.

 

Segon. Trametre els esmentats informes al Ministeri d'Economia i al Departament d'Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU i les abstencions de PSC, PPC i ICV-EUiA.


AMPLIAR LES DELEGACIONS A FAVOR DE L'ORGANISME DE GESTIÓ TRIBUTÀRIA DE LA DIPUTACIÓ DE BARCELONA PEL QUE FA A LA RECAPTACIÓ DE TAXES I PREUS PÚBLICS
Primer. Delegar en la Diputació de Barcelona perquè mitjançant el seu Organisme de Gestió Tributària exerceixi, per compte d'aquesta Corporació, les competències de recaptació dels ingressos de dret públic següents:

 

• Taxa per ocupacions del subsòl, el sòl i la volada dels immobles municipals de domini públic local.
• Taxa per la tramitació d'instruments urbanístics obligatoris
• Preus públics següents:


o Serveis a les instal•lacions i locals municipals
o Servei d'ajuda a domicili
o Casal d'estiu

Les funcions delegades són les següents:

 

• Recaptació dels deutes, tant en període voluntari com executiu
• Dictar provisió de constrenyiment
• Liquidació d'interessos de demora
• Resolució dels expedients de devolució d'ingressos indeguts
• Resolució dels recursos que s'interposin contra els actes anteriors
• Qualsevol altre acte necessari per a l'efectivitat dels anteriors

 

Segon. L'Ajuntament es reserva la facultat de realitzar per si mateix i sense necessitat d'avocar de forma expressa la competència, les facultats d'aprovar determinades actuacions singulars de recaptació, concedir beneficis fiscals, realitzar liquidacions per determinar els deutes tributaris o aprovar l'anul•lació, total o parcial, de les liquidacions, respecte d'alguns dels tributs o ingressos de dret públic la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona, quan circumstàncies organitzatives, tècniques o de distribució competencial dels serveis municipals, ho facin convenient.

Tercer. L'Ajuntament podrà convenir amb l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, la realització d'actuacions de recaptació procedents, respecte a d'altres conceptes diferents dels assenyalats en aquest acord, amb subjecció als criteris emanats per la Junta de Govern de l'ORGT.

 

Quart. La delegació conferida de l'exercici de les competències descrites en aquest acord es regeix per les següents regles:

 

Regla primera.- La delegació atorgada te caràcter general i una duració de dos anys a comptar des de la data d'acceptació per part de la Diputació de Barcelona.

 

Tanmateix, el temps de durada de la delegació s'entendrà prorrogat tàcitament per períodes consecutius d'un any, si cap de les dues parts no comunica la seva decisió de donar-la per finida amb una antelació mínima de sis mesos.

 

Regla segona.- L'exercici de les facultats delegades s'ajustarà als procediments, els tràmits i les mesures en general, relatives a la gestió tributària, que estableixen tant la Llei d'hisendes locals com la Llei general tributària i les seves normes de desplegament, així com a allò que s'estableix en l'Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona.

 

En particular, pel que respecta a la recaptació, en període de pagament voluntari i en període executiu, s'aplicarà el Reglament general de recaptació i la normativa concordant.

 

Regla tercera. Les facultats delegades seran exercides pels òrgans de la Diputació de Barcelona i del seu Organisme de Gestió Tributària, conforme el que disposen els Estatuts de l'Organisme de Gestió Tributària, el seu Reglament orgànic i l'Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, la gestió dels quals ha estat delegada en la Diputació de Barcelona.

 

Per la seva banda, l'Ajuntament podrà emanar instruccions tècniques de caràcter general i recavar, en qualsevol moment informació sobre la gestió.

 

Regla quarta.- L'Organisme de Gestió Tributària percebrà, com a compensació econòmica per les despeses que hagi d'atendre per portar a terme amb eficàcia la prestació del servei objecte de la delegació conferida, la taxa per la prestació de serveis i la realització d'activitats necessàries per a l'exercici de les funcions de gestió, liquidació, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, regulada en l'ordenança fiscal que estigui vigent en cada exercici.

 

Regla cinquena.- L'Ajuntament podrà sol•licitar bestretes ordinàries a compte de la recaptació dels impostos sobre béns immobles i sobre activitats econòmiques, si aquests tributs figuren entre els tributs delegats. L'atorgament d'aquestes bestretes, llur quantia i condicions es regeix pels criteris que estableixi la Junta de Govern de l'Organisme de Gestió Tributària.


En circumstàncies singulars, el president de l'ORGT podrà aprovar bestretes extraordinàries. En aquest supòsit, l'Ajuntament assumirà el cost financer que representi per a l'ORGT la disponibilitat de fons aliens.

 

Regla sisena. L'aplicació comptable i les transferències de les quantitats recaptades per l'ORGT a l'ajuntament es regiran per les normes següents:

 

1. L'aplicació comptable, amb el detall de les quantitats recaptades per cada concepte d'ingrés, i la transferència de la recaptació la realitzarà l'ORGT a l'Ajuntament de forma quinzenal.

 

2. Els comunicats d'aplicació comptable detallaran les quantitats liquidades pels diversos conceptes, les anul•lacions de liquidacions i les devolucions d'ingressos indeguts aprovades dins el període quinzenal anterior, amb les especificacions necessàries per poder registrar les operacions resultants en la forma imposada per la Instrucció de comptabilitat de les corporacions locals.

 

3. L'Organisme de Gestió Tributària liquidarà i recaptarà, per delegació de l'Ajuntament, interessos de demora pel temps transcorregut des de la conclusió del període de pagament voluntari fins al moment en què tingui lloc el pagament del deute, al tipus d'interès establert a la normativa vigent.

 

4. L'import de la bestreta ordinària a què es refereix la regla cinquena serà abonada conjuntament amb la primera transferència del mes pel concepte de recaptació.

 

5. Pel que fa a la recaptació per l'Impost sobre activitats econòmiques, es transferirà a l'Ajuntament la part d'ingressos que corresponen a la quota tributària municipal, i la part corresponent al recàrrec provincial s'ingressarà directament al compte de la Diputació.

 

Regla setena.- La Diputació de Barcelona tindrà, genèricament, les facultats i les obligacions que corresponen, segons la normativa vigent en aquesta matèria, al titular de la recaptació, i les exercirà o bé complirà a través de llur Organisme de Gestió Tributària.

 

L'Organisme de Gestió Tributària rendirà els comptes a l'Ajuntament de la gestió recaptatòria en els terminis i segons les especificacions que conté el Reglament general de recaptació i llurs disposicions concordants.

 

Regla vuitena.- A més de les obligacions establertes en la legislació vigent per als òrgans recaptadors, l'Organisme de Gestió Tributària assumeix per l'acceptació voluntària de la delegació realitzada per l'Ajuntament, les obligacions següents:

 

a. Establir circuits de comunicació interadministrativa que puguin fer més efectiva la gestió de la recaptació executiva.


b. Establir les vies d'informació continuada a l'Ajuntament, a fi que pugui tenir coneixement puntual i constant de l'estat de la recaptació.


c. Oferir a través de la Seu electrònica els serveis previstos en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.


d. Mantenir les oficines obertes al públic un mínim de 5 hores diàries.


e. Portar la comptabilitat dels valors que estiguin en el seu poder i rendir el compte anual, justificat per la relació de deutors classificada per conceptes i exercicis, i tota l'altra documentació que resulta exigible per la normativa vigent en cada moment.

 

Regla novena. La Diputació de Barcelona, a través seu l'Organisme de Gestió Tributària, durant el temps de vigència de la delegació gaudirà dels drets següents:

 

a. Percepció de les quantitats establertes en la regla quarta.


b. Percepció dels contribuents de les costes que origina el procediment de constrenyiment, degudament justificades.


c. Percepció de l'Ajuntament de les costes que origina el procediment executiu, degudament justificades, en els supòsits de baixes acordades per l'Ajuntament.


d. Nomenament al seu càrrec del personal que calgui per a la gestió del servei.


e. Aconseguir l'auxili de l'autoritat en els casos previstos en el Reglament General de Recaptació i en les disposicions concordants.


f. Utilitzar el local que habiliti l'ajuntament per a l'exercici de les competències delegades, sempre que no sigui necessari o convenient que l'ORGT disposi d'un local propi, de propietat o de lloguer i sens perjudici de la contraprestació que l'Organisme de Gestió Tributària pugui convenir amb l'ajuntament per la utilització de les dependències municipals.

 

Regla desena. L'Organisme de Gestió Tributària adoptarà les mesures necessàries per donar compliment a la normativa específica en matèria fiscal i tributària, a la de protecció de dades de caràcter personal, a la normativa sobre arxius i documents i a les especificacions contingudes en l'Ordenança general de gestió, inspecció i recaptació dels ingressos de dret públic municipals, la gestió dels quals ha estat delegada a la Diputació de Barcelona.

 

Pel que respecte a la normativa reguladora de l'administració electrònica i dels arxius i documents, l'Organisme de Gestió Tributària podrà procedir a la substitució de documents originals en suports físics per còpies electròniques de documents amb validesa d'originals i signats electrònicament. A més a més tots els documents generats per l'entitat local delegant i per l'ORGT, així com aquells presentats pels ciutadans, referits a l'exercici de la delegació -tant els de suport paper com els de suport electrònic i llurs copies- es podran destruir d'acord amb el que estableix la normativa d'arxius i documents, les taules d'avaluació i els acords de la Comissió Nacional d'Accés, Avaluació i Tria Documental (CNAATD).

 

Regla onzena. Son causes d'extinció de l'exercici de la delegació conferida, les següents:

 

1. El transcurs del termini de la vigència de la delegació o la no-pròrroga tàcita, d'acord amb allò que estableix la regla primera.


2. L'acord mutu entre l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona.


3. L'incompliment de les regles de la delegació contingudes en l'acord.

4. Qualsevol altra causa prevista per la normativa vigent.

 

Cinquè. Notificar aquest acord de delegació a la Diputació de Barcelona, als efectes que, per la seva part, es procedeixi a l'acceptació de la delegació conferida. Un cop acceptades les delegacions la Diputació de Barcelona publicarà les delegacions, juntament amb la referència a llur acceptació, tant en el Butlletí Oficial de la Província de Barcelona com en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i, també, en la seu electrònica de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC, PSC, PPC i ICV-EUiA i les abstencions de CiU.

 

APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM.7/2012, MITJANÇANT CRÈDIT EXTRAORDINARI

Primer. Aprovar l'expedient de modificació de crèdits número 07/2012 del pressupost de l'Ajuntament de Caldes de Montbui de l'exercici 2012, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import de 3.600,00 €, segons detall de l'annex, on s'especifica la previsió de la nova despesa, Conveni Agrupació Sardanista Calderina, i la seva font de finançament que és a càrrec de la baixa del crèdit de despesa de l'aplicació pressupostària 40 334 48029 Subvencions entitats culturals.

 

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d'edicte al BOP i en el tauler d'anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del text refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l'expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU i les abstencions de PSC, PPC i ICV-EUiA.

 

APROVAR LA RECTIFICACIÓ ANUAL DE L'INVENTARI DE BÉNS DE LA CORPORACIÓ, CORRESPONENT A L'EXERCICI 2011
Únic. Aprovar la rectificació anual, corresponent a l'exercici 2011, de l'Inventari de béns de la corporació, revisat per acord de Ple de data 28 d'abril de 2011, i formulat pels Serveis Generals de l'Ajuntament amb la corresponent comprovació del secretari general, i que incorpora com annex l'inventari de béns propis i de la Societat Municipal denominada Gestió Municipal de Serveis, S.A. (GMSSA).

 

El punt s'aprova per unanimitat.

 

APROVAR EL CONTINGUT DEL CONVENI PER A LA PRESTACIÓ DEL SERVEI D'AIGUA AL BARRI "EL FARELL" ENTRE L'ENTITAT URBANÍSTICA COL•LABORADORA DE CONSERVACIÓ "EL FARELL" I L'AJUNTAMENT CALDES DE MONTBUI.
Primer. Aprovar el contingut del conveni per a la prestació del servei d'aigua al barri "El Farell" entre l'Entitat Urbanística Col•laboradora de Conservació El Farell i l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

 

Segon. Facultar el senyor Jordi Solé i Ferrando, alcalde president de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, per a la signatura d'aquest conveni.

 

Tercer. Trametre còpia de l'acord i una còpia del conveni a la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Relacions Institucionals.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.

 

APROVAR PROVISIONALMENT EL PLA PARCIAL DEL SECTOR SUD B-2 "PUIGDOMÍ NORD" REDACTAT PELS ARQUITECTES MIQUEL FANÉ I TORRENT I JORDI FERNÁNDEZ MUÑOZ.
Primer. Aprovar provisionalment el pla parcial del Sector Sud B-2 "Puigdomí Nord" redactat pels arquitectes Miquel Fané i Torrent i Jordi Fernández Muñoz.

 

Segon. Elevar diligenciat l'expedient del pla parcial urbanístic B-2 "Puigdomí nord" a la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.

 

El punt s'aprova amb els vots a favor d'ERC i CiU i les abstencions de PSC, PPC, ICV-EUiA.

 

MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL DEL PSC PER DESTINAR L'ESTALVI OBTINGUT DE LES NÒMINES DELS TREBALLADORS QUE VAN FER VAGA GENERAL EL 29 DE MARÇ DE 2012, A POLÍTIQUES SOCIALS

El passat 29 de març, Caldes de Montbui va viure una intensa jornada de vaga general com a protesta per la recentment aprovada reforma laboral que els treballadors ja han qualificat d'injusta i ineficaç en la mesura que no contribuirà a la creació d'ocupació tant necessària per sortir de la gran crisi econòmica en que ens trobem.

 

El Grup Municipal del PSC considera un dels temes de poble més important la garantia dels serveis a les persones i la satisfacció de les necessitats bàsiques dels ciutadans i ciutadanes del nostre poble.

 

Per l'anterior, el grup municipal del Partit dels Socialistes de Catalunya a l'Ajuntament de Caldes de Montbui proposem al Ple aprovar els següents acords

 

ACORDS:

 

Primer.- L'Ajuntament de Caldes de Montbui destinarà el 100% dels estalvis derivats del descompte aplicat en les nòmines dels treballadors i treballadores municipals que van secundar la Vaga General del 29 de Març de 2012, a les partides de polítiques socials, especialment a les partides destinades a ajuts d'urgència i rescabalament i a les destinades a les beques per a la infància.

 

Segon.- Aprovar les modificacions de crèdit necessàries en el següent ple ordinari.

 

La moció s'aprova per unanimitat.

 

 

 

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 12:42