Acords del Ple ordinari del 26 de setembre de 2013

Dijous, 26 de setembre de 2013

Teniu a la vostra disposició els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada 26 de setembre de 2013 al web www.caldesdemontbui.cat. També podeu consultar actes de plens anteriors a l'apartat Ajuntament d'aquest web.


APROVAR PROVISIONALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DE LA NORMATIVA URBANÍSTICA DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL REFERENT A LES SEPARACIONS MÍNIMES A PARTIONS EN ELS ÀMBITS QUALIFICATS COM A ZONA DE CIUTAT JARDÍ (CLAU A5.1 I CLAU A5.2) ARTICLES 22, 109, 221, 222, 223 I DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA 12A

Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual de la normativa urbanística del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009) referent a les separacions mínimes a partions en els àmbits qualificats com zona de ciutat jardí (clau A5.1 i clau A5.2), articles 22, 109, 221, 222, 223, i Disposició Transitòria 12a.

Segon. Elevar diligenciat l'expedient de modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal referent a les separacions mínimes a partions en els àmbits qualificats com zona de ciutat jardí (clau A5.1 i clau A5.2), articles 22, 109, 221, 222, 223, i Disposició Transitòria 12a a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, CiU i PPC i les abstencions d’ICV-EUiA i PSC.

 

APROVAR LA SEGONA PRÒRROGA DEL CONTRACTE DELS SERVEIS DE JARDINERIA I TREBALLS FORESTALS PERIFÈRICS I ESPORGA I TRACTAMENT FITOSANITARI DE L’ARBRAT MUNICIPAL DE CALDES DE MONTBUI

Primer. Prorrogar el contracte de serveis de jardineria i treballs forestals en barris perifèrics i esporga i tractament fitosanitari de l’arbrat municipal de Caldes de Montbui signat entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i l’empresa Ambientalia World, SL pel termini d’un any, del 3 de novembre de 2013 al 2 de novembre de 2014, per un import anual de 150.028,67 euros (IVA 21% inclòs)

Segon. Aprovar l’autorització i la disposició de la despesa per import de 11.360,50€ a càrrec de l’aplicació pressupostària 33.172.22665 Prevenció d’Incendis i Protecció del Medi Natural, del pressupost municipal de 2013, corresponent al període del 3 de novembre de 2013 al 2 de novembre de 2014.

Tercer. Aprovar l’autorització de la despesa per import de 12.810,76 € a càrrec de l’aplicació pressupostària 32.171.22666 manteniment de jardins, parcs i zones verdes, del pressupost municipal de 2013, corresponent al període del 3 de novembre de 2013 al 2 de novembre de 2014.

Quart. Notificar aquest acord a la mercantil Ambientalia World, SL i citar-la per a la signatura del corresponent contracte.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, les abstencions de CiU i els vots en contra de PPC i ICV-EUiA


APROVAR LA REVISIÓ DE PREUS DEL CONTRACTE DE SERVEIS DE RECOLLIDA I TRANSPORT DE RESIDUS MUNICIPALS DE L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI

Primer. Aprovar la revisió de preus del contracte de serveis de recollida i transport de residus municipals de l’Ajuntament de Caldes de Montbui pel període que va de l’1 de juliol de 2013 al 30 de juny del 2014, passant d’un preu anual de 884.228,88 euros (IVA inclòs) a 900.012,37 euros (IVA 10% inclòs) que representa el 85% de l’increment anual de l’IPC.

Segon. Aquesta revisió de preus va a càrrec de l’aplicació pressupostària 31 162 22717, Servei de Deixalles, corresponent al pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui per l’any 2013, per un import de 7.891,75 (IVA inclòs), aquest import correspon als mesos de juliol a desembre de 2013. La resta de l’import, que són 450.006,19 euros (IVA inclòs), va a càrrec de l’aplicació pressupostària 31 162 22717, Servei de Deixalles, del pressupost de l’any 2014, aquest import correspon als mesos de gener a juny de 2014.

Tercer. El nou import mensual del servei de recollida i transport de residus municipals és de 75.001,03 euros (IVA inclòs).

Quart. Aprovar la revisió de preus del servei de recollida porta a porta de les urbanitzacions Can Maspons, Lledoners i Regasol pel període que va de l’1 de juliol de 2013 al 30 de juny del 2014, passant d’un preu anual de 16.518,72 € a 16.813,58 € (IVA inclòs).

Cinquè. Aquesta revisió de preus va a càrrec de l’aplicació pressupostària 31 162 22717, Servei de Deixalles, corresponent al pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui per l’any 2013, per un import de 147,43 € (IVA inclòs), aquest import correspon als mesos de juliol a desembre de 2013. La resta de l’import, que són 8.406,79 euros (IVA inclòs) va a càrrec de l’aplicació pressupostària 31 162 22717, Servei de Deixalles, del pressupost de l’any 2014, aquest import correspon als mesos de gener a juny de 2014.

Sisè. El nou import mensual del servei de recollida porta a porta de les urbanitzacions Can Maspons, Lledoners i Regasol és de 1.401,13 euros (IVA inclòs).

Setè. Aprovar el document d’autorització i de disposició de la despesa per un import de 7.891,75 euros (IVA inclòs) a nom de CESPA, a l’aplicació pressupostària 31 162 22717, Servei de Deixalles del pressupost vigent de l’Ajuntament de Caldes de Montbui. Aquest import correspon al servei de recollida i transport de residus municipals.

Vuitè. Aprovar el document d’autorització i de disposició de la despesa per un import de 147,43 € (IVA inclòs) a nom de CESPA, a l’aplicació pressupostària 31 162 22717, Servei de Deixalles del pressupost vigent de l’Ajuntament de Caldes de Montbui. Aquest import correspon al servei de recollida porta a porta de les urbanitzacions Can Maspons, Lledoners i Regasol.

Novè. Comunicar-ho als interessats i als serveis econòmics de l’Ajuntament.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.

 

APROVAR INICIALMENT LA MODIFICACIÓ PUNTUAL DE LA NORMATIVA URBANÍSTICA DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL REFERENT AL CANVI DE CLASSIFICACIÓ URBANÍSTICA D’UNS TERRENYS QUALIFICATS COM A ZONA INDUSTRIAL FORA DEL CASC (CLAU A9.3)

Primer. Aprovar inicialment la modificació puntual de la normativa urbanística del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009) referent al canvi de classificació urbanística d’uns terrenys qualificats com zona industrial fora del casc (clau A9.3).

Segon. Sotmetre el document aprovat inicialment a un tràmit d’informació pública pel termini d’un mes, mitjançant la publicació dels corresponents edictes al Butlletí Oficial de la Província, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, a un diari de gran difusió, al web municipal i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament.

El punt s’aprova per unanimitat.

 

APROVAR EL COMPTE GENERAL DE L’ANY 2012

Primer. Aprovar el Compte General de l’exercici 2012, integrat pel del propi Ajuntament de Caldes de Montbui, el de la societat municipal Gestió Municipal de Serveis, SA i el de la societat municipal Caldes Habitatge, SL.

Segon. Rendir els esmentats comptes a la Sindicatura de Comptes d’acord amb el conveni signat, en data 18 de desembre de 2009, entre el president del Tribunal de Comptes i el síndic major de la Sindicatura de Comptes, per a la coordinació de la rendició telemàtica dels comptes generals de les entitats locals.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.


APROVAR LA MODIFICACIÓ DE CRÈDITS NÚM. 21/2013, MITJANÇANT TRANSFERÈNCIA DE CRÈDITS

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 21/2013, del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2013, per un import total de 64.418,03 €, segons detall el quadre següent, on s’especifiquen les previsions de despesa i el seu finançament.

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i les abstencions de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.


DECLARAR LES OBRES SOL•LICITADES PEL CENTRE DEMOCRÀTIC I PROGRESSISTA DE CALDES DE MONTBUI, COM A OBRES D’ESPECIAL INTERÈS

Primer. Declarar que les obres sol•licitades pel Centre Democràtic i Progressista de Caldes de Montbui per a dur a terme obres de tractament d’una esquerda de la façana, reomplir i arrebossar la mateixa al carrer Corredossos de Baix, es consideren obres d’especial interès per concurrència de circumstàncies de caire cultural.

Segon. Concedir una bonificació del 75 % de la quota de l’Impost sobre Construccions, Instal•lacions i Obres a les obres indicades, a l’empara de l’article 6è de la vigent Ordenança reguladora.

Tercer. Comunicar els presents acords al Centre Democràtic i Progressista de Caldes de Montbui i a l’Àrea de Serveis Econòmics de l’Ajuntament.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, CiU, PSC i PPC i l’abstenció d’ICV-EUiA.


APROVAR L'ORDENANÇA DEL MERCAT DE VENDA NO SEDENTÀRIA DE CALDES DE MONTBUI

Primer. Aprovar inicialment l’Ordenança del Mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui.

Segon. Sotmetre a informació pública el present expedient i el text del Reglament per termini de trenta dies hàbils, per tal que s’hi puguin presentar al•legacions, reclamacions o suggeriments, mitjançant la inserció de l’anunci corresponent al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOP), al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web municipal. El termini d’informació pública començarà a comptar des de l’endemà de la darrera de les publicacions oficials esmentades.

Tercer. Disposar que, si no s’hi formula cap al•legació, reclamació o suggeriment durant el termini d’informació pública i d’audiència als interessats, l’Ordenança del Mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui, que ara s’aprova inicialment, es considerarà aprovada definitivament sense necessitat de cap tràmit ulterior.

Quart. Un cop aprovada definitivament l’Ordenança del Mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui, es publicarà íntegrament al Butlletí Oficial de la Província, al tauler d’anuncis i a la web municipal.

Cinquè. Derogar, una vegada aprovada definitivament l’ordenança que s’indica en el punt primer d’aquesta proposta, el Reglament regulador del mercat de marxants de Caldes de Montbui, aprovat definitivament pel Ple de l’Ajuntament, en la sessió de data 31 de juliol de 2008, i que va se objecte de publicació al Butlletí Oficial de la Província número 229, de data 23 de setembre de 2008.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, PSC, PPC i ICV-EUiA i les abstencions de CiU.


MODIFICAR LA DISPONIBILITAT DEL CAP DE SERVEIS INFORMÀTICS, TÈCNIC/A AUXILIAR DE SERVEIS INFORMÀTICS I CAP DE PROMOCIÓ ECONÒMICA

Primer. Assignar el complement de disponibilitat total al lloc de treball de tècnic/a auxiliar de Serveis Informàtics. Aquesta disponibilitat serà exercida de forma compartida amb el lloc de treball de tècnic/a mitjà de Serveis Informàtics, lloc que ja te assignada aquesta disponibilitat, per import de 165,18.- euros per 12 mensualitats anuals.
Segon. Assignar el complement de disponibilitat de reunions de tres dies a la setmana al lloc de treball de cap de Serveis Informàtics, per import de 198,21.- euros, per 11 mensualitats anuals, i donar de baixa el complement de disponibilitat total compartida a aquest lloc de treball.
Tercer. Assignar el complement de disponibilitat de reunions de dos dies a la setmana al lloc de treball de cap de Promoció Econòmica, per import de 132,15.- euros, per 11 mensualitats anuals.
Quart. Aprovar, per tant, la modificació de la Relació de Llocs de Treball d’aquest Ajuntament, segons annex I que s’adjunta a la proposta.
Cinquè. Acordar aquestes disponibilitats amb els ocupants dels llocs de treball.
Sisè. Publicar la modificació de la relació de llocs de treball al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC i PPC i les abstencions de CiU, PSC i ICV-EUiA.


APROVAR LA RESOLUCIÓ DE LES AL•LEGACIONS DE LES VALORACIONS DELS LLOCS DE TREBALL DE MAIG DE 2013

Primer. Estimar parcialment la tercera al•legació presentada per la representant del PPC, senyora Montserrat Romano Bosch i en nom propi, en data 13 de juliol de 2013, assignant per la contractació de durada determinada per obra o servei de professor/a d’adults, la puntuació de 581 punts i un complement específic de 1.036,76 euros mensuals per 12 pagues, més 2 pagues amb ocasió de les pagues extraordinàries de juny i de Nadal.

Segon. Desestimar la resta d’al•legacions presentades, en data 13 de juliol de 2013, per la representant del grup municipal del PPC, senyora Montserrat Romano Bosch, respecte a les al•legacions presentades a l’acord del Ple ordinari de 30 de maig de 2013, per estar aquest punt suficientment justificat en la proposta inicial i ser aquesta conforma a dret, pels motius exposats en els antecedents i fonaments de dret, per la qual cosa es proposa l’aprovació definitiva d’aquest acord de la forma següent:
Primer. Modificar la relació de lloc de treball de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, en els termes següents, i segons l’Annex 1 que acompanya la proposta, i amb efectes retributius al dia 1 de maig de 2013, pels empleats que estan portant a terme les funcions dels llocs de treball següents:

I. Es modifiquen les funcions, i com a conseqüència d’aquesta modificació, la valoració del lloc de treball de cap del servei de recursos humans, personal funcionari, la qual passa a ser de 858 punts, quedant aquest lloc de treball fora de la corba retributiva, de conformitat amb l’article 17.1 de l’Acord de Condicions de Treball dels empleats públics de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
II. Es modifiquen les funcions d’un lloc de treball d’auxiliar administratiu/va de serveis personals, personal laboral, que passa a ser d’administratiu/va de serveis personals, amb una valoració de 252 punts.
III. Es modifiquen les funcions d’un lloc de treball d’auxiliar administratiu/va de serveis socials, personal funcionari, que passa a ser d’administratiu/va de serveis socials, amb una valoració de 252 punts.
IV. Es modifiquen les funcions, i com a conseqüència d’aquesta modificació, la valoració d’un lloc de treball d’auxiliar administratiu/va de serveis personals, personal funcionari, la qual passa a ser de 199 punts.
V. Es modifiquen les funcions, i com a conseqüència d’aquesta modificació la valoració del lloc de treball de cap de serveis personals, personal funcionari, la qual passa a ser de 1.486 punts. Aquest lloc de treball ja estava fora de la corba retributiva, segons el que disposa l’article 17.1 de l’Acord de Condicions de treball comunes dels empleats públics de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
VI. Es modifiquen les funcions, i com a conseqüència d’aquesta modificació la valoració d’un lloc de treball d’auxiliar administratiu/va de serveis econòmics, personal funcionari, la qual passa a ser de 199 punts.
VII. Es modifiquen les funcions, i com a conseqüència d’aquesta modificació, la valoració del lloc de treball de cap de serveis territorials, personal funcionari, la qual passa a ser de 1.486 punts. Aquest lloc de treball ja estava fora de la corba retributiva, segons el que disposa l’article 17.1 de l’Acord de Condicions de treball comunes dels empleats públics de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
VIII. Es modifiquen les funcions, i com a conseqüència d’aquesta modificació, la valoració de la contractació de durada determinada per obra o servei determinat de professor/a d’adults del “Projecte Pla d'Acollida i Inserció Cultural d'Immigrants dins el programa municipal Pla de Barris”, amb una puntuació total de 581 punts i un complement específic de 1.036,76 euros mensuals per 12 pagues, més 2 pagues amb ocasió de les pagues extraordinàries de juny i de Nadal.

Segon. Modificar la plantilla del personal de l’Ajuntament de Caldes de Montbui en els termes següents:

I. Es modifica una plaça d’auxiliar administratiu/va per una plaça d’administratiu/va de la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
II. Es modifica una plaça d’auxiliar administratiu/va de l’escala d’administració general, sots escala auxiliar, per una plaça d’administratiu/va de l’escala d’administració general, sots escala administrativa de la plantilla del personal funcionari de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Tercer. Publicar la modificació definitiva de la plantilla de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, i la relació de llocs de treball al tauler d’edictes de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona i al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i trametre, a la vegada, còpia a l’administració central de l’Estat i a la Direcció General de l’Administració Local.

El punt s’aprova amb els vots a favor d’ERC, les abstencions de CiU i els vots en contra de PSC, PPC i ICV-EUiA.


APROVAR EL CONTINGUT I LA SIGNATURA DEL CONVENI ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS ORIENTAL I L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI, PER A LA COOPERACIÓ SUPRAMUNICIPAL.

Primer. Aprovar el contingut i la signatura del conveni per a la cooperació supramunicipal entre el Consell Comarcal del Vallès Oriental i l’Ajuntament de Caldes de Montbui, amb l’objectiu d’esdevenir un instrument de suport al nostre municipi per a l’establiment de mecanismes de cooperació i de treball en xarxa per a fomentar el desenvolupament econòmic i social a la comarca, l’equilibri territorial i la millora de l’eficiència en la prestació de serveis i polítiques supramunicipals, el qual es transcriu íntegrament a continuació:

“CONVENI ENTRE EL CONSELL COMARCAL DEL VALLÈS ORIENTAL I L’AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI PER A LA COOPERACIÓ SUPRAMUNICIPAL

REUNITS

D’una part, el senyor José Orive Vélez, president del Consell Comarcal, assistit pel secretari accidental de la corporació, el senyor Jordi Vendrell i Ros.

I de l’altra, el senyor Jordi Solé i Ferrando, alcalde de Caldes de Montbui, assistit pel secretari de la corporació, el senyor Eduard Lluzar López de Briñas.

INTERVENEN

El president del Consell Comarcal en virtut del que disposa l’article 13 del Text refós de la Llei de l’organització comarcal de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 4/2003, de 4 de novembre, i facultat per aquest acte per acord del Ple comarcal, de 17 de setembre de 2003 (BOPB núm. 229, de 24 de setembre de 2003).

L’Alcalde en virtut del que disposa l’article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local i l’article 53.1 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.

Els secretaris també per raó del càrrec i per donar fe de l’acte, d’acord amb l’article 2 del Reial Decret 1174/1987, de 18 de setembre, que regula el règim jurídic dels funcionaris d’administració local amb habilitació de caràcter estatal.

Les parts es reconeixen mútuament la capacitat legal necessària per atorgar aquest conveni, i

EXPOSEN

1. Que l’article 142 de la Constitució Espanyola estableix que les hisendes locals hauran de disposar dels mitjans suficients per a l’exercici de les funcions que la llei atribueix a les corporacions respectives, i es nodriran fonamentalment de tributs propis i de la participació en els de l’Estat i en els de les comunitats autònomes.

2. Que l’article 2.1.c) del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s’aprova el text Refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, en endavant TRLRHL, estableix que la hisenda de les entitats locals està constituïda, entre d’altres, per les participacions en els tributs de l’Estat i de les comunitats autònomes.

3. Que l’article 39.2 del TRLRHL preveu que les entitats locals participen en els tributs propis de les comunitats autònomes en la forma i quantia que determinin les lleis dels seus parlaments respectius.

4. Que l’article 218 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, estableix que els governs locals tenen autonomia pressupostària i de despesa en l'aplicació de llurs recursos, incloent-hi les participacions que percebin a càrrec dels pressupostos d'altres Administracions públiques, dels quals poden disposar lliurement en l'exercici de llurs competències.

5. Que l’article 219 de la Llei orgànica 6/2006, de 19 de juliol, de reforma de l’Estatut d’autonomia de Catalunya preveu que la Generalitat ha d'establir un fons de cooperació local destinat als governs locals. El fons, de caràcter incondicionat, s'ha de dotar a partir de tots els ingressos tributaris de la Generalitat i s'ha de regular per mitjà d'una llei del Parlament. Addicionalment, la Generalitat pot establir programes de col•laboració financera específica per a matèries concretes.

6. Que l’article 195 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, estableix, pel que fa a les finances locals, que la Generalitat ha de regular les finances dels ens locals de Catalunya en el marc del que estableix la legislació bàsica de l'Estat i que el finançament dels ens locals ha de tenir en compte les característiques específiques de l'organització territorial de Catalunya que resulten de l'exercici que fa el Parlament de les potestats legislatives reconegudes per l'Estatut d'autonomia i que es concreten en aquesta Llei.

7. Que l’article 196 a) del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya estableix que d’acord amb el que disposa l'article 195.1, la legislació sobre finances locals de Catalunya ha de regular, entre d’altres, els criteris de distribució dels ingressos dels ens locals consistents en participacions en ingressos de la Generalitat i en subvencions incondicionades.

8. Que l’article 197 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, preveu que correspon a la Generalitat, d'acord amb l'article 48 de l'Estatut d'autonomia:

a) Crear el Fons de cooperació local de Catalunya.
b) Exercir les funcions de tutela financera sobre els ens locals, segons el que determina la legislació reguladora de les finances locals.

9. Que l’article 51 de la Llei 1/2012, del 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, en relació amb el Fons de cooperació local de Catalunya, estableix la dotació i els criteris per al seu repartiment. Així mateix, cal tenir en compte les resolucions anuals de distribució entre els ens locals de Catalunya de la participació en els ingressos de la Generalitat integrada en aquest fons.

La convocatòria d’eleccions anticipades al Parlament de Catalunya del 25 de novembre de 2012 i la consegüent dissolució de la Cambra han fet impossible la presentació del Projecte de llei de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2013 dins els terminis necessaris perquè pogués entrar en vigor l’1 de gener de 2013. Per tant, d’acord amb el que disposa l’article 33 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre i l’article 21.2 de la Llei orgànica 8/1980, de 22 de setembre, de finançament de les comunitats autònomes, modificada per la Llei orgànica 3/2009, de 18 de desembre, el primer dia de l’exercici es produeix la pròrroga automàtica dels pressupostos de l’exercici anterior.

10. Que l’article 108.3 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya estableix que les administracions públiques de Catalunya poden subscriure convenis i protocols amb altres administracions públiques i amb els organismes i entitats públiques dependents o vinculats a aquestes, en l’àmbit de les competències respectives i per a la consecució de finalitats d’interès comú.

D’acord amb això exposat i per tal de potenciar l’establiment de mecanismes de cooperació i de treball en xarxa, per a fomentar el desenvolupament econòmic i social a la comarca, l’equilibri territorial i la millora de l’eficiència en la prestació de serveis des d’un àmbit supramunicipal, el Consell Comarcal del Vallès Oriental, en endavant el CONSELL COMARCAL i l’Ajuntament de Caldes de Montbui, en endavant l’AJUNTAMENT, expressen la voluntat d’establir aquest conveni que subjecten en els següents

PACTES

Primer. Objecte

El conveni per a la cooperació supramunicipal al Vallès Oriental té per objecte esdevenir un instrument de suport als municipis per a l’establiment de mecanismes de cooperació i de treball en xarxa per a fomentar el desenvolupament econòmic i social a la comarca, l’equilibri territorial i la millora de l’eficiència en la prestació de serveis i polítiques supramunicipals.

Segon. Finalitat

La finalitat d’aquest conveni és la configuració d’una eina per a garantir i millorar la qualitat de la prestació dels serveis supramunicipals d’acord amb els principis d’interdependència, col•laboració i cooperació interadministrativa.

Tercer. Acords generals de caràcter programàtic

1. Mitjançant aquest conveni, el CONSELL COMARCAL es compromet a treballar l’impuls de polítiques que afavoreixin el sistema de treball en xarxa i que permetin garantir l’equilibri territorial mitjançant la prestació de serveis supramunicipals. Formen part d’aquestes polítiques i serveis, els següents:

a) Servei d’assessorament sobre el deute hipotecari. Aquest servei té per objecte prestar una atenció conjunta a les famílies amb problemes de pagament dels préstecs hipotecaris dels seus habitatges i garantir una unitat d’actuació i de resposta als problemes que plantegen els ciutadans, així com facilitar-los la proximitat al servei d’assessorament i de mediació en l’àmbit hipotecari.

b) Polítiques públiques de turisme. Mitjançant l’elaboració, la concertació, l’execució i el finançament d’aquestes polítiques es pretén concertar polítiques de col•laboració pública-pública i pública-privada per posar en valor tot el potencial del nostre territori i generar desenvolupament econòmic que ajudi a generar riquesa a la comarca.

c) Consell Consultiu de la Gent Gran. Mitjançant aquest òrgan es garanteix la participació del col•lectiu de la gent gran, a través de les entitats i associacions en què hi participen, amb la finalitat de millorar-ne el benestar integral del col•lectiu. Les seves atribucions són les següents: a) Participar en la definició de les necessitats comarcals que facin referència a la gent gran. b) Informar dels projectes comarcals que afectin a aquest col•lectiu i que es sotmetin a la consideració del Consell Comarcal. c) Elevació de propostes no vinculants al Consell Comarcal.

d) Programa d’educació viària. Aquest programa té per objecte el foment de conductes cíviques i responsables dels alumnes en matèria d’educació viària.

e) Polítiques d’impuls de l’eficiència energètica i suport a la contractació d’energia elèctrica. Aquestes polítiques tenen per objecte la cooperació amb els ens locals per a millorar l’eficiència en l’ús de l’energia i donar suport al procés de contractació en el marc del mercat liberalitzat d’energia elèctrica.

f) Suport a les agrupacions de defensa forestal. Aquesta acció té per objecte la cooperació amb els ens locals per donar suport en matèria de prevenció d’incendis forestals a les agrupacions de defensa forestal (ADF) de la comarca.

g) Suport als serveis de telecomunicacions (veu, mòbil i dades) i assistència tècnica i assessorament en TIC. Aquest servei té per objecte cooperar amb els ens locals mitjançant l'assessorament tècnic per a la millora de la prestació dels serveis públics mitjançant la utilització de les tecnologies de la informació i comunicació.

h) L'anàlisi, la valoració i el seguiment dels projectes de cooperació i solidaritat internacional, campanyes d'emergència i altres activitats relacionades.

i) Arxiu comarcal. L’arxiu comarcal té per objecte el manteniment, la conservació i la difusió del patrimoni documental de la comarca, per tal d’aconseguir que l’arxiu sigui una font primària i primordial d’informació per a preservar la memòria històrica.

j) Xarxa transició educació treball (TET). Aquesta xarxa té per objecte facilitar una transició de qualitat entre els estudis i les primeres ocupacions a les persones joves. Les funcions d’aquesta xarxa són les següents:

1) Vetllar per l’equitat en la distribució dels recursos i serveis laborals del territori, per tal d’aconseguir la universalitat de l’acompanyament al llarg del procés de transició entre l’educació i les primeres ocupacions.
2) Facilitar la inserció laboral del jovent amb més dificultats, sense excloure altres persones amb més oportunitats.
3) Crear un espai d’intercanvi i de reflexió per a la millora de la pràctica professional dels participants.
4) Promoure la formació professionalitzadora de les persones joves com element facilitador de la inserció en el món laboral.
5) Vetllar per la coherència entre l’oferta formativa, les necessitats de les empreses i les competències del jovent.
6) Implicar i conscienciar el món empresarial de la seva responsabilitat en la millora de la convivència i de la cohesió social.
7) Donar suport als tècnics i les tècniques que assessoren els i les joves de la comarca per a facilitar-los aquest procés de transició, a través del treball en Xarxa i propiciant l’intercanvi d’experiències.

k) Dinamització del clúster de l’hàbitat al Vallès Oriental. L’objectiu és fomentar la competitivitat de les empreses, a través de la cerca de fórmules que permetin a curt i mitjà termini generar oportunitats de negoci (projectes col•laboratius i individuals d’empreses), cohesió entre empresaris del sector, networking efectiu, generació de contactes i cooperació entre empreses i formació.

l) Dinamització i coordinació de la xarxa Lismivo. Aquesta xarxa té per objecte impulsar la inserció laboral de les persones amb discapacitat mitjançant el treball en xarxa entre les entitats que s’hi dediquen.

2. Mitjançant aquest conveni, l’AJUNTAMENT es compromet a fer una previsió d’accions possibles a desenvolupar i a col•laborar en l’execució dels serveis i les polítiques públiques supramunicipals del CONSELL COMARCAL.

Quart. Preu i pagament

1. Per a desenvolupar els objectius i l’assoliment de la finalitat d’aquest conveni, l’AJUNTAMENT aporta al CONSELL COMARCAL per a l’any 2013 l’import de cinc mil sis-cents cinquanta-set euros amb cinquanta-cinc cèntims (5.657,55 €).

2. L’AJUNTAMENT ha d’abonar al CONSELL COMARCAL l’import que resulti de l’apartat anterior abans del 15 de maig de 2013.

3. El CONSELL COMARCAL iniciarà l’expedient de compensació, de conformitat amb el que preveu la legislació vigent, quan l’AJUNTAMENT sigui deutor del CONSELL COMARCAL per raó dels conceptes que preveu aquesta clàusula.

Cinquè. Abast

Els compromisos que preveu aquest conveni no suposen cap limitació de la capacitat o de les competències de les parts concertants i s’estableixen sens perjudici d’altres relacions convencionals formalitzades, quan s’escaigui, al marge d’aquest conveni.

Sisè. Vigència

1. Aquest conveni entra en vigor en la data de la seva signatura i estén els seus efectes des de l’1 de gener de 2013 fins al 31 de desembre de 2013, sens perjudici de l’eficàcia temporal que puguin tenir els actes i els instruments específics d’aplicació o desplegament que s’estableixin.

2. Així mateix, aquest conveni pot ser objecte d’una única pròrroga d’una durada d’un any mitjançant acord exprés de les parts.

Setè. Extinció

Les causes d’extinció del conveni són les següents:

a) L’acord entre les parts.
b) La demora en el pagament per part de l’AJUNTAMENT. El CONSELL COMARCAL tindrà dret a resoldre el conveni i al rescabalament dels perjudicis que se li hagin originat com a conseqüència d’això.
c) El compliment del període de vigència.
d) L’incompliment de qualsevol de les obligacions previstes al conveni per qualsevol de les parts.

Vuitè. Jurisdicció

L’ordre jurisdiccional contenciós administratiu és el competent per conèixer de les qüestions que se suscitin sobre la interpretació, compliment i execució d’aquest conveni.

Les parts, després de llegir el present conveni de col•laboració, mostren la seva conformitat, ratifiquen el seu contingut i el signen.

Per part del Consell Comarcal del Vallès Oriental

José Orive Vélez Jordi Vendrell i Ros
President Secretari accidental

Per part de l’Ajuntament de Caldes de Montbui

Jordi Solé i Ferrando Eduard Lluzar López de Briñas
Alcalde Secretari ”

Segon. Acordar que la contraprestació econòmica que se’n deriva de l’aprovació d’aquest conveni no serà eficaç fins que la Generalitat resolgui l’aportació del Fons Cooperació Local per ens supramunicipals corresponent a l’exercici 2013. Una vegada es conegui aquesta aportació s’aprovarà la modificació pressupostària, mitjançant generació de crèdits, per dotar de crèdit a la partida pressupostària 20 943 46500, aportació del FCL ens supramunicipals i procedir al reconeixement de l’obligació i pagament de la mateixa d’acord amb el conveni.

Tercer. Facultar el senyor Alcalde per a la signatura de l’esmentat conveni, el qual es formalitzarà a través del web www.eacat.cat, en l’apartat Aplicacions/SIGNA (Sala virtual de signatura), mitjançant la signatura electrònica per part d’Alcaldia i de Secretaria.

Quart. Notificar aquest acord al Consell Comarcal del Vallès Oriental i a l’Àrea Econòmica de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

El punt s’aprova per unanimitat.

ADHERIR-SE A L’ACORD DE LA FMC, ACM, CCOO I UGT DE 25 DE JULIOL DE 2013, RELATIU A LA CONTRACTACIÓ DE PERSONES ATURADES QUE HAGIN EXHAURIT LA PRESTACIÓ D’ATUR I/O EL SUBSIDI, INSCRITES COM A DEMANDANTS D’OCUPACIÓ NO OCUPADES EN EL MARC DEL PROGRAMA TREBALL I FORMACIÓ DEL SERVEI D’OCUPACIÓ DE CATALUNYA (ORDRE EMO/210/2013).

Primer. Adherir-se a l’Acord de 25 de juliol de 2013, relatiu a la contractació de persones aturades que hagin exhaurit la prestació d’atur i/o el subsidi, inscrites com a demandants d’ocupació no ocupades en el marc del programa Treball i Formació del Servei d’Ocupació de Catalunya (Ordre EMO/210/2013), subscrit per la Federació de Municipis de Catalunya, l’Associació Catalana de Municipis, la Comissió Obrera Nacional de Catalunya i la Unió General de Treballadors de Catalunya, que s’adjunta a l’expedient.

Segon. Trametre aquest acord al Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, pel seu degut registre, dipòsit i publicació.
El punt s’aprova per unanimitat.

Darrera actualització: 26.09.2013 | 21:17