Acords del Ple Ordinari del 29 d'abril de 2014

Dimecres, 30 d’abril de 2014

Podeu consultar els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 29 d'abril de 2014. També podeu accedir a les actes de plens anteriors a l'apartat d'informació oficial del web. 

Punts de l’ordre del dia:

1. Aprovar els esborranys de les actes de les sessions plenàries, ordinària i extraordinària, de data 27 de març de 2014.

L’alcalde obre la sessió i el Ple aprova els esborranys de les actes de les sessions, ordinària i extraordinària, del dia 27 de març de 2014.

2. Restar assabentats i acceptar la renúncia voluntària al càrrec de regidora de l’Ajuntament de Caldes de Montbui presentada per la senyora Maria Taulats Pahissa, mitjançant l’escrit de data 14 d'abril de 2014, així com la seva renúncia als càrrecs que ostenta per la seva condició de regidora i per haver estat designada portaveu del seu grup municipal de Convergència i Unió.

Antecedents: El dia 14 d'abril de 2014, la senyora Maria Taulats Pahissa ha presentat al Registre General d’Entrada d’aquest Ajuntament, amb el número 003942, la seva renúncia al càrrec de regidora de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Restar assabentats i acceptar la renúncia voluntària al càrrec de regidora de l’Ajuntament de Caldes de Montbui presentada per la senyora Maria Taulats Pahissa, mitjançant l’escrit de data 14 d'abril de 2014, així com la seva renúncia als càrrecs que ostenta per la seva condició de regidora i per haver estat designada portaveu del seu grup municipal de Convergència i Unió.

Segon. Proposar a la Junta Electoral Central l’expedició de la credencial acreditativa de la condició d’electe a favor del senyor Jordi Homs Francisco, al qual li correspon la substitució del càrrec segons l’ordre de col·locació a la candidatura amb què el Partit de Convergència i Unió va concórrer a les eleccions municipals de 2011. En cas de renunciar a aquest nomenament mitjançant el corresponent escrit de renúncia presentat al registre general d'entrada d'aquest Ajuntament, es proposarà la següent persona, sempre seguint l'ordre de col·locació a la candidatura i així, successivament, fins a la persona que accepti el càrrec de regidor, en substitució de la senyora Maria Taulats Pahissa.

Tercer. La data de cessament es farà efectiva el dia de la presa de possessió del nou regidor.

Quart. Recordar a la senyora Maria Taulats Pahissa l’obligació de presentar al registre d’entrada de l’Ajuntament la declaració sobre causes de possibles incompatibilitats i sobre qualsevol activitat que proporcioni o pugui proporcionar-li ingressos econòmics, així com la declaració sobre els seus béns patrimonials, a l’efecte d’inscriure-les en el Registre d’Interessos, d’acord amb el que s’estableix a l’article 96è del Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Cinquè. Agrair a la senyora Maria Taulats Pahissa la seva dedicació i vàlua posades al servei de l’Ajuntament de Caldes de Montbui durant el termini en el qual ha format part de la Corporació, amb reconeixement exprés del seu esperit de servei que en tot moment ha presidit les seves actuacions, en bé del servei públic i per a la millora de la qualitat de vida de tots els calderins i calderines.

3. Restar assabentats i acceptar la renúncia voluntària al càrrec de regidor de l’Ajuntament de Caldes de Montbui presentada pel senyor Josep M. Galván Mascarell, mitjançant l’escrit de data 14 d'abril de 2014, així com la seva renúncia als càrrecs que ostenta per la seva condició de regidor del grup municipal de Convergència i Unió.

Antecedents: El dia 14 d'abril de 2014, el senyor Josep M. Galván Mascarell ha presentat al Registre General d’Entrada d’aquest Ajuntament, amb el número 003943, la seva renúncia al càrrec de regidor de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Restar assabentats i acceptar la renúncia voluntària al càrrec de regidor de l’Ajuntament de Caldes de Montbui presentada pel senyor Josep M. Galván Mascarell, mitjançant l’escrit de data 14 d'abril de 2014, així com la seva renúncia als càrrecs que ostenta per la seva condició de regidor del grup municipal de Convergència i Unió.

Segon. Proposar a la Junta Electoral Central l’expedició de la credencial acreditativa de la condició d’electe a favor del senyor Josep Madorell Bonora, al qual li correspon la substitució del càrrec segons l’ordre de col·locació a la candidatura amb què el Partit de Convergència i Unió va concórrer a les eleccions municipals de 2011. En cas de renunciar a aquest nomenament mitjançant el corresponent escrit de renúncia presentat al registre general d'entrada d'aquest Ajuntament, es proposarà la següent persona, sempre seguint l'ordre de col·locació a la candidatura i així, successivament, fins a la persona que accepti el càrrec de regidor, en substitució del senyor Josep M. Galván Mascarell.

Tercer. La data de cessament es farà efectiva el dia de la presa de possessió del nou regidor.

Quart. Recordar al senyor Josep M. Galván Mascarell l’obligació de presentar al registre d’entrada de l’Ajuntament la declaració sobre causes de possibles incompatibilitats i sobre qualsevol activitat que proporcioni o pugui proporcionar-li ingressos econòmics, així com la declaració sobre els seus béns patrimonials, a l’efecte d’inscriure-les en el Registre d’Interessos, d’acord amb el que s’estableix a l’article 96è del Reglament Orgànic Municipal de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Cinquè. Agrair al senyor Josep M. Galván Mascarell la seva dedicació i vàlua posades al servei de l’Ajuntament de Caldes de Montbui durant el termini en el qual ha format part de la Corporació, amb reconeixement exprés del seu esperit de servei que en tot moment ha presidit les seves actuacions, en bé del servei públic i per a la millora de la qualitat de vida de tots els calderins i calderines.

4. Portar a terme el sorteig relatiu al nomenament dels membres de les meses electorals per a les eleccions al Parlament Europeu de 25 de maig de 2014.

En la sessió pública del Ple de data 29 d’abril de 2014, degudament notificada als caps dels grups polítics del Consistori i tal i com preveu la Llei Orgànica del Règim Electoral General, en endavant LOREG, s’ha portat a terme el sorteig públic per a l’elecció dels membres titulars i suplents que han de formar part de les meses electorals del proper dia 25 de maig de 2014, amb motiu de les Eleccions al Parlament Europeu.

Per fer aquest sorteig s’ha tingut en compte el cens electoral i s’ha fet una discriminació d’acord amb el que fixa l’article 26 de la LOREG, és a dir, s’han agafat només les persones entre 18 i menors de 70 anys.

Per tant, per raó d’edat, s’han exclòs les persones que a data d’avui, 29 d’abril de 2014, encara són menors d’edat (encara que compleixin els 18 anys abans del dia 25 de maig de 2014 i, per tant, puguin exercir el dret de vot) i les persones de 70 anys o més.

Per altra banda, per ser vocals de les meses es demana que sàpiguen llegir i escriure, és a dir, que tinguin el nivell d’estudis primaris, i per ser presidents o presidentes cal acreditar que tinguin la formació de batxillerat, FP de segon grau o subsidiàriament el graduat escolar o equivalent.

Per tant, també s’ha fet al cens una discriminació per dels estudis realitzats.

El programa informàtic, de forma aleatòria, localitza el primer component de cada mesa electoral, i a partir d’aquest s’escull al President/a de la mesa i als dos membres vocals. De cadascuna d’aquestes persones també surt escollit el primer i el segon suplent, per tant, el nombre total de persones escollides per cadascuna de les meses electorals és de 9 membres.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar el resultat del sorteig públic de nomenament dels membres de les meses electorals per a les eleccions al Parlament Europeu de 25 de maig de 2014 i notificar-ho als interessats en el termini de 3 dies, comptadors des del dia del sorteig públic, adjuntant el corresponent manual d’instruccions a cadascun dels designats. Tanmateix fer-los constar que d’acord amb l’article 27.3 de la LOREG, poden al·legar en un termini de 7 dies naturals, davant la Junta Electoral de Zona de Granollers el que creguin adient al seu dret.

Segon. Notificar el resultat del sorteig públic de nomenament a la Junta electoral de Zona, així com la ratificació d’aquest acord pel ple una vegada s’hagi dut a terme.

5. Aprovar la modificació d’un lloc de treball d’operari per un lloc de treball d’oficial.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , i l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Modificar la Relació de Llocs de Treball, modificant un lloc de treball d’operari de Brigades, per un lloc de treball d’oficial de Brigades.

Segon. Publicar la modificació de la relació de llocs de treball al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i trametre còpia a l’Administració de l’Estat i al Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya.

6. Aprovar la modificació d’un lloc de treball d’agent per un lloc de caporal.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció dels grups (PSC, ICV-EUIA, No adscrita) i el vot en contra de la regidora del PPC.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Modificar una plaça d’agent de la Policia Local, de l’escala d’administració especial, sots escala de serveis especials, cos de la policia local, grup C, subgrup C2, per una plaça de caporal, de l’escala d’administració especial, sots escala de serveis especials, cos de la policia local, grup C, subgrup C2, de la plantilla de personal funcionari de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Segon. Modificar la Relació de Llocs de Treball, modificant un lloc de treball d’agent de la Policia Local, PL005, per un lloc de treball de caporal de la Policia Local, PL004, segons annex 1 que acompanya la proposta.

Tercer. Publicar la modificació de la plantilla i de la relació de llocs de treball al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i trametre còpia a l’Administració de l’Estat i al Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya, i donar un termini de 15 dies a efectes d’al·legacions, a partir de la darrera publicació de la plantilla.

7. Aprovar les concessions per a la venda en el mercat no sedentari de Caldes de Montbui.

El punt s’aprova per unanimitat, i en conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar les concessions d'ús privatiu de domini públic per la instal·lació de parades per a la venda no sedentària en el mercat de Caldes de Montbui.

Segon. Aprovar la llista d'espera, per a cobrir noves vacants que es puguin generar.

Tercer. Aprovar les concessions d'ús privatiu de domini públic per la instal·lació de parades per a la venda no sedentària en el mercat de Caldes de Montbui, de tres noves vacants.

Quart. Notificar l'aprovació de les concessions a les persones interessades, que hauran d'aportar la documentació exigida per a la venda no sedentària, en un termini de 20 dies hàbils.

8. Integrar el fons documental de l'entitat Agropecuària Comarcal de Caldes de Montbui SCCL a l'Arxiu Municipal de l'Ajuntament.

El punt s’aprova per unanimitat, i en conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Integrar el fons documental de l'entitat Agropecuària Comarcal de Caldes de Montbui SCCL, llistat del qual s'adjunta, a l'Arxiu Municipal de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, donat el seu interès històric, valor informatiu i cultural format com a resultat de activitats empresarials de l'entitat indicada, a fi i efectes de la seva difusió i coneixement públic.

Segon. Notificar aquest acord al Departament d'Intervenció i a Secretaria a fi i efectes de la inclusió del fons documental interessat a l'Inventari de Béns Municipals.

9. Donar compte al Ple del Decret d’Alcaldia núm. 300/2014, de 19 de març, pel qual s’aprova la liquidació pressupostària de l’exercici 2013.

Antecedents: El dia 19 de març de 2014, el Sr. Jordi Solé i Ferrando, Alcalde-President de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, va aprovar la liquidació pressupostària de l’exercici 2013 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui mitjançant decret d’alcaldia número 300/2014.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament resta assabentat de l'acord següent:

Primer. Donar compte al Ple de la liquidació del pressupost municipal de l’exercici 2013 l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprovada mitjançant el decret d’alcaldia núm.300/2014, de 19 de març.

Segon. Trametre còpia de la liquidació a l’Administració de l’Estat, d’acord amb allò que disposa l’article 193 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals i l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera i al Departament de Governació i Relacions Institucionals de la Generalitat de Catalunya.

10. Aprovar la modificació de crèdits núm. 6/2014, mitjançant incorporació de romanents de crèdit amb canvi de destí.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , i l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits núm.6/2014 del pressupost municipal de 2014 mitjançant incorporació de romanents amb canvi de destí per un import total de 3.522,91 euros amb els canvis de destí que s’especifiquen en l’annex 1.

Segon. Exposar al públic la modificació de crèdits número 6/2014 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, resultant d’aquest acord d’incorporació de romanents amb canvis de destí, mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169, 170 i 171 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

Tercer. Trametre la informació derivada d’aquesta modificació de crèdits d’acord amb l’article 16 de l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei Orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

11. Aprovar la modificació de crèdits núm. 9/2014, mitjançant crèdits extraordinaris.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , i l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 9/2014 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2014, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import de total de 1.429,10 euros, segons detall de l’annex, on s’especifica l’aplicació pressupostària que es crea, 50 241 46200, Conveni Ajuntament de Les Franqueses del Vallès pels plans d’ocupació i formació (SOC 2013), el finançament de la mateixa anirà a càrrec d’una baixa de l’aplicació pressupostària 50.241.22626 Foment de l’ocupació.

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

Tercer. Trametre la informació derivada d’aquesta modificació de crèdits d’acord amb l’article 16 de l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes a la Llei Orgànica 4/2012, de 28 de setembre, que modifica la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

12. Aprovar la modificació de crèdits núm. 10/2014, mitjançant suplements de crèdits.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 10/2014 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2014, mitjançant suplements de crèdit, per un import de total de 352.651,64 euros, segons detall de l’annex, on s’especifica les aplicacions pressupostàries que es suplementen, les seves fonts de finançament.

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

13. Aprovar la modificació de crèdits núm. 11/2014, mitjançant baixa per anul·lació de crèdits.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 11/2014 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2014, mitjançant baixa per anul·lació de crèdits, per un import de total de 740.357,05 euros, segons detall de l’annex, on s’especifica l’aplicació pressupostària que es dóna de baixa i les seves fonts de finançament.

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

14. Aprovar la modificació de crèdits núm. 12/2014, mitjançant crèdits extraordinaris.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 12/2014 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2014, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import de total de 57.000,00 euros, segons detall de l’annex, on s’especifica les aplicacions pressupostàries que es creen i les seves fonts de finançament.

Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.

15. Ratificar el Decret d’Alcaldia núm. 383/2014, de 7 d'abril, relatiu a l'expedient número TC301-2014-000004, referent al conveni d’expropiació de mutu acord entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i el senyor Antonio Tusell Casabayó i la senyora Glòria Tusell Casabayó.

El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:

Primer. Ratificar el decret número 383/2014, de data 7 d'abril de 2014,

Segon. Aprovar el contingut del conveni d’expropiació de mutu acord entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i els senyors Antonio i Glòria Tusell Casabayó

Tercer. Anul·lar el document comptable d’autorització i disposició núm. 220140000515, a nom del senyor Antoni Tusell Casabayó per l’import de 21.498,00 euros i aprovar un document comptable d’autorització i disposició a nom del senyor Antoni Tusell Casabayó per l’import de 10.749,00 euros i un altre document comptable d’autorització i disposició a nom de la senyora Gloria Tusell Casabayó per l’import de 10.749,00 euros.

Quart. Procedir a sotmetre la relació de drets i béns afectats a un termini d'informació pública de 20 dies amb la publicació de l'edicte al BOPB i al diari Ara.

Cinquè. Disposar que si en el termini d'informació publica no es presenten al·legacions a la relació de béns i drets afectats publicada, esdevindrà definitivament aprovada sense necessitat de cap altre tràmit.

Sisè. Donar compte al Ple de l'Ajuntament d'aquesta resolució, en la propera sessió que es convoqui, per a la seva ratificació.”

Setè. Comunicar l'acord a las persones interessades

16. Donar compte al Ple del Decret d’Alcaldia núm. 328/2014, de 25 de març, pel qual es resol aprovar els marcs pressupostaris 2015-2017 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament, resta assabentat de l'acord següent:

Primer. Donar compte al Ple dels marcs pressupostaris 2015-2017 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui aprovats mitjançant el decret d’alcaldia núm. 328/2014, de 25 de març.

Segon. Trametre còpia marcs pressupostaris 2015-2017 al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques segons l’Ordre HAP/2105/2012, d’1 d’octubre, per la qual es desenvolupen les obligacions de subministrament d’informació previstes en la Llei Orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’Estabilitat Pressupostària i Sostenibilitat Financera.

17. Donar compte al Ple dels informes de tresoreria corresponents al primer trimestre de l’any 2014, sobre el compliment dels terminis previstos en la Llei 15/2010, de 5 de juliol, de modificació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s’estableixen mesures de lluita contra la morositat de les operacions comercials.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament, resta assabentat de l'acord següent:

Primer. Donar compte al Ple dels informes de tresoreria corresponents al primer trimestre de l’any 2014 que consten en l’expedient, sobre el compliment dels terminis previstos en la legislació vigent per al pagament de les obligacions de les Entitats Locals.

Segon. Publicar el present acord juntament amb els informes de tresoreria als quals fa referència, en el web municipal.

Tercer. Trametre els esmentats informes al Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques i al Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

18. Donar compte al Ple del Decret d’Alcaldia núm. 417/2014, de 14 d’abril, relatiu al compliment dels requisits que disposa la disposició addicional desena, relatiu a les limitacions retributives que estableix la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i Sostenibilitat de l’Administració Local.

En conseqüència el Ple de l’Ajuntament, resta assabentat de l'acord següent:

Únic. Donar compte al Ple de l'Ajuntament de Caldes de Montbui de la resolució d’alcaldia amb núm. 417/2014 relativa al compliment dels requisits que estableix la disposició transitòria desena de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’administració local (LRSAL), respecte a l’aplicació de les limitacions retributives dels membres de les corporacions locals.

Darrera actualització: 30.04.2014 | 14:22