El Ple aprova que els comerços de Caldes puguin obrir els diumenges 7 i 14 de desembre.
S'aprova la modificació de l’Ordenança municipal reguladora de la convivència ciutadana i de la via pública pel que fa sobretot a la regulació de les terrasses i vetlladors dels establiments i a l’ocupació de l’espai públic.
S'aprova el nou quadre econòmic i financer del Pla d'Intervenció Integral del Nucli Històric de Caldes de Montbui que prioritza l'Aparcament de les Hortes de Baix.
Teniu a la vostra disposició els acords de la sessió ordinària del Ple de l’Ajuntament celebrada el 29 de maig de 2014. També podeu consultar les actes de plens anteriors
Punts de l’ordre del dia:
1. Aprovar l’esborrany de l’acta de la sessió plenària ordinària anterior de data 29 d'abril 2014.
L’alcalde obre la sessió i el Ple aprova l'esborrany de l'acta de la sessió ordinària del dia 29 d'abril de 2014.
2. Aprovar dos dies festius addicionals d'obertura comercial per a l'any 2014.
El punt s’aprova per unanimitat.
La Llei 3/2014, de 19 de febrer, d'horaris comercials aprovada per la Generalitat de Catalunya i de mesures per a determinades activitats de promoció contempla, en la disposició addicional, que els ajuntaments puguin tenir la possibilitat de substitució de dates del calendari d'obertura comercial autoritzada, i en l'article 1.c) el nombre de diumenges i festius en què poden romandre oberts els establiments comercials, en vuit, més dos festius addicionals que podrà fixar cada ajuntament.
IL'Ordre EMO/36/2014, de 25 de febrer, estableix el calendari d'obertura comercial en diumenges i festius per als anys 2014 i 2015, que per a l'any 2014 són els dies 5 i 12 de gener, 6 de juliol, 12 d'octubre, 1 de novembre i els 6,8 i 21 de desembre; i estableix abans del 31 de maig, com a termini màxim per comunicar algun canvi a la Direcció General de Comerç.
En consulta realitzada als comerços de Caldes de Montbui, inclosa la Unió de Comerciants i Industrials de Caldes de Montbui (UCIC) sobre els dos diumenges o festius addicionals d'obertura comercial per al 2014, ha resultat que el 42,84% de les respostes del total de 174 comerços consultats, han elegit el dia 7 de desembre com a preferent, sent la data amb el percentatge d'elecció més alt. Aquesta data coincideix amb el diumenge de la Fira de Nadal, esdeveniment de gran afluència de visitants al municipi. El segon diumenge addicional proposat per a l'obertura comercial enguany és el 14 de desembre, data inclosa dins la campanya de Nadal.
En conseqüència el Ple de l’Ajuntament acorda:
Primer. Aprovar, amb el suport de la UCIC, els dos diumenges o festius addicionals amb obertura comercial autoritzada per a l'any 2014 a Caldes de Montbui, el 7 i el 14 de desembre.
Segon. Comunicar l’acord a la Direcció General de Comerç de la Generalitat de Catalunya abans del 31 de maig de 2014.
Tercer. Notificar aquest acord a les persones interessades del comerç del municipi i als departaments implicats.
3. Aprovar la modificació de crèdits núm. 14/2014, mitjançant crèdits extraordinaris.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , i l’abstenció de la resta de grups (PSC, PPC i d’ICV-EUIA i No adscrita).
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 14/2014 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2014, mitjançant crèdits extraordinaris, per un import de total de 39.881,09 euros,
Segon. Exposar al públic aquesta modificació mitjançant publicació d’edicte al BOP i en el tauler d’anuncis de la Casa Consistorial, en espai de 15 dies hàbils, a efectes de possibles reclamacions segons estableixen els articles 169,170 i 171 del Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i considerar definitivament aprovat l’expedient en el cas de no presentar-se reclamacions.
4. Aprovar la modificació de crèdits núm. 15/2014, mitjançant suplements de crèdit.
Primer. Aprovar l’expedient de modificació de crèdits número 15/2014 del pressupost de l’Ajuntament de Caldes de Montbui de l’exercici 2014, mitjançant suplements de crèdits, per un import de total de 360.118,91 euros,
5. Donar compte al Ple del decret d’alcaldia núm. 503/2014, de 12 de maig, pel qual es resol aprovar el seguiment pressupostari corresponent al 1r trimestre de 2014, d’acord amb la Llei orgànica 2/2012, de 27 d’abril, d’estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
En conseqüència el Ple de l’Ajuntament resta assabentat de l'acord següent:
Únic. Donar compte al Ple del decret d’alcaldia número 503/2014, de 12 de maig de 2014, pel qual es resol aprovar les obligacions trimestrals de subministrament d’informació corresponent al 1er. trimestre de 2014 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.
6. Elevar al Ple l’informe complementari d’auditoria financera i de compliment de la legalitat en relació amb la societat mercantil municipal GMSSA corresponent a l’exercici 2013.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció de PSC i ICV-EUIA i els vots en contra de PPC i la regidora no adscrita.
D’acord amb l’ informe d’auditoria dels Comptes Anuals de GMSSA de l’exercici 2013, aquests presenten de manera adequada la informació patrimonial, econòmica i financera de la societat.La societat presenta un resultat positiu després d’impostos, corresponent a l’exercici 2013, per l’ import de 8.576,54 euros.
Els Comptes Anuals abreujats de l’exercici 2013 expressen, en tots els aspectes significatius, la imatge fidel del patrimoni i de la situació financera de GMSSA a 31 de desembre de 2013, els resultats de les seves operacions i els canvis del patrimoni net corresponents a l’exercici anual finalitzat a l’ esmentada data i contenen la informació necessària i suficient per la seva interpretació i comprensió adequada, de conformitat amb principis i normes comptables generalment acceptats, a la normativa legal vigent i que guarden uniformitat amb els aplicats en la preparació de xifres i informació corresponent a l’exercici anterior que s’han incorporat a efectes comparatius en els comptes anuals adjunts.
Únic. Elevar al Ple l’informe complementari d’auditoria financera i de compliment de la legalitat en relació amb la societat mercantil municipal GMSSA corresponent a l’exercici 2013.
7. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança municipal reguladora de la convivència ciutadana i de la via pública.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) i del PSC, l’abstenció d’ICV-EUIA i no adscrita i el vot en contra de PPC.
Des de l’any en què es va aprovar l’Ordenança municipal reguladora de la convivència ciutadana i de la via pública, el 2006, s’han detectat mancances en la regulació de les terrasses i vetlladors dels establiments de restauració pel que fa a l’ocupació de l’espai públic, horaris, característiques del mobiliari, etc.
Des de l’Àrea de Desenvolupament Territorial s’han proposat una sèrie de modificacions en l’articulat per adequar l’Ordenança municipal reguladora de la convivència ciutadana i de la via pública a la nova realitat.
Primer. Aprovar inicialment la modificació de l’Ordenança municipal reguladora de la convivència ciutadana i de la via pública en els articles que es relacionen seguidament:
Article 98: Afegir un nou apartat 5: L’ocupació i aprofitament de l’espai públic s’entén per períodes anuals i s’autoritza per tot l’any natural. No obstant això, a petició del subjecte passiu titular de l’ocupació, l’ajuntament pot acordar la suspensió del dret d’ocupació i aprofitament per mesos sencers. En aquest cas la petició ha d’entrar al registre municipal abans del període en qual el titular de l’ocupació sol·licita no fer ús del seu dret d’ocupació de l’espai públic.
Afegir un nou apartat 6: En el cas que una zona concreta de l’espai públic, diversos establiments vulguin instal·lar una terrassa o vetllador, l’Ajuntament distribuirà l’espai disponible en funció de l’espai sol·licitat, la superfície ocupable, l’aforament i la situació relativa de cada establiment, reservant, en tots els casos l’espai necessari per la mobilitat i circulació dels vianants.
Afegir un nou apartat 7: En el cas d’ocupació d’un espai públic amb la configuració de plataforma única (vial i vorera situats al mateix nivell), l’ajuntament decidirà la conveniència de l’ocupació, en funció de les circumstàncies de mobilitat i seguretat que es donin, i les característiques de la mateixa.
Article 99. Afegir a l’apartat 3 el següent paràgraf: S’admet la senyalització amb angles metàl·lics galvanitzats de 15 mm d’amplada màxima, situats a les cantonades de l’àrea a delimitar, o altres mètodes equivalents.
Article 101. Modificar l’apartat a) amb la següent nova redacció: L’ocupació de la via publica no podrà excedir dels horaris de tancament que per les diferents classes d’establiments estableix la normativa autonòmica. L’ocupació de la via publica no podrà iniciar-se abans de les 08:00 hores, ni acabar mes tard de les 00:00 hores, llevat de les nits dels divendres a dissabte, de dissabte a diumenge i les vigílies de festius que podrà autoritzar-se una ampliació d’horari de tancament de 30 minuts com a màxim.
Pel cas de terrasses , vetlladors o qualsevol espai complementari a l’aire lliure, vinculats a activitats de concurrència publica ubicats en el sol urbà, el seu funcionament restarà també sotmès als horaris establerts al paràgraf anterior, i a les condicions materials i tècniques de caràcter general, establertes a la present ordenança.
Anular els apartats c) i d) d’aquest article.
Afegir l’article 101-bis: Característiques del mobiliari del vetllador i/o terrassa. El mobiliari que s’utilitzi per als vetlladors i/o terrasses (taules, cadires, para-sols, estufes, etc.) ha d’estar fabricat amb materials no contaminants, reciclables i duradors.Els materials utilitzats han d’oferir garanties de solidesa suficients per la finalitat a que es destinin.L’estructura de les instal·lacions sobre la via pública ha de ser fàcilment desmuntable, sense necessitat d’utilització d’eines i similars. Els para-sols s’han de col·locar sobre suports adients perquè siguin estables al bolcament, sense fixar-los sòlidament al sòl, ni foradar el terra.S’admet la instal·lació de paravents a les terrasses. En el cas de vetlladors s'admeten paravents en dos dels laterals, i com a màxim en el 50% del seu perímetre.Els tendals podran fixar-se sòlidament a la façana dels establiments, de manera que una vegada plegats permetin alliberar el vol sobre l’espai públic.No es permet la utilització de publicitat en el mobiliari que es col·loqui als vetlladors i/o terrasses, llevat la de l’establiment mateix.
No es permet la instal·lació o ús als vetlladors i/o terrasses de qualsevol sistema de reproducció musical, audiovisual o sonora, excepte en supòsits especialment autoritzats per l’Ajuntament a causa de festes populars, revetlles, etc
Les característiques tècniques dels diferents elements o mobiliari a instal·lar als vetlladors i/o terrasses han de complir les condicions següents:
1. Les taules han de ser de materials de qualitat, fusta, alumini, etc., i altres que expressament pugui autoritzar l’Ajuntament. Han de ser estables, apilables i permetre el correcte anivellament. La geometria del sobre ha de ser rodona o quadrada amb mides exteriors compreses entre 600 mm i 900 mm i poden ser de diversos materials de característiques duradores. Han de guardar uniformitat en color i forma per cada un dels entorns on s’ubiquin.
2. La superfície màxima a ocupar pel conjunt d’una taula i quatre cadires és de 3,24 m2.
3. Les cadires han de ser de materials de qualitat, fusta, alumini, etc., i altres que expressament pugui autoritzar l’Ajuntament. Han de ser estables, apilables i permetre el correcte anivellament. El seient ha de ser de les mateixes característiques que l’estructura de la cadira, podent incloure altres materials duradors tals com alumini, polipropilè de primera generació, medul·la trenada, etc., incloent ocasionalment coixins o folres teixits. S’evitaran formes recarregades o mimètiques amb materials o processos de construcció aliens al producte mateix. Han de guardar uniformitat en color i forma per cada un dels entorns on s’ubiquin.
4. El recobriment dels para-sols o tendals ha de ser amb lones impermeabilitzades de material tèxtil o sintètiques i llises, de color cru o d’un sol color clar, de geometria rodona o quadrada i mides exteriors compreses entre 1.500 mm i 4.000 mm. El pal ha de ser d’estructura metàl·lica o de fusta tractada tipus iroko, bolondo o similar sense envernissar i plegables. La base, suficientment estable amb peces de pedra artificial o ferro colat i en cap cas fixades al paviment. Els para-sols o tendals han de guardar uniformitat en color i forma per cada un dels entorns on s’ubiquin.
5. Les estufes per vetlladors, només podran ser models homologats pel Departament d’Indústria de la Generalitat de Catalunya. Només s’autoritzaran estufes a partir de 4 taules. Podran instal·lar-se un màxim d’una estufa per cada 4 taules.
6. Com a norma general, no es permet la instal·lació de tarimes i altres elements similars en espais de circulació de vianants o rodada, o d’aparcament de vehicles. No obstant, podrà autoritzar-se excepcionalment, la col·locació de tarimes per ubicar terrasses en zones d’aparcament de vies públiques d’amplada superior a 9,50 m., obertes al trànsit rodat, i als vials de plataforma única, quan es garanteixi una adequada protecció dels usuaris de la terrassa, mitjançant elements barrera, i no s'afecti la mobilitat dels vianants, ni l'accessibilitat dels serveis.En cap cas la tarima i els seus elements de protecció superaran els límits de la zona d’aparcament. La cota de la tarima coincidirà amb la de la vorera a la que estigui adossada. En tots els casos els elements a instal·lar hauran de ser fàcilment desmuntables i assegurar la correcta evacuació de les aigües pluvials. La solidesa, resistència i seguretat estructural de les tarimes i les seves barreres de protecció haurà d’acreditar-se aportant les certificacions tècniques corresponents.L’autorització de les tarimes tindrà la consideració de facultat discrecional de l’Ajuntament.
7. No es permet ocupar el sòl de la via pública amb prestatgeries, plàstics, neveres o qualsevol altre element que pugui dificultar el trànsit de vianants i vehicles o deteriorar el paisatge urbà.
8. No s’autoritza la instal·lació de cap element o mobiliari que no compleixi les condicions assenyalades en aquest article.
9. En aquelles vies o carrers principals, passeigs, zones de vianants, places o qualsevol espai públic que per les seves característiques requereixi un tractament harmònic amb l’entorn, les condicions estètiques dels vetlladors autoritzats, materials, tendals i elements de delimitació física de l’espai d’ocupació a la via pública han de complir les prescripcions incorporades a la llicència.
Pel que fa a la instal·lació elèctrica1. La instal·lació d’enllumenat a les terrasses ha de complir el Reglament electrotècnic de baixa tensió (REBT) i Instruccions Tècniques complementàries MI BT. Haurà de ser realitzada per instal·lador electricista autoritzat, que emetrà el certificat reglamentari sobre compliment normatiu. No s’admet la instal·lació de generadors elèctrics.
2. No es permet la instal·lació provisional de qualsevol conductor elèctric a nivell de sòl que pugui suposar un perill o entorpir el pas de vianants o usuaris/àries de les terrasses o aeri que pugui generar un impacte visual negatiu.
Homogeneïtzació d’estils1. Les taules, cadires i para-sols hauran de ser de les mateixes característiques a cada plaça, tram de carrer o zona de vianants, amb la única diferencia del color dels elements tèxtils de les cadires, tals com coixins i respatllers. En termes generals tots els elements que es col·loquin en les terrasses i vetlladors hauran d’harmonitzar entre si i amb l’entorn pel que fa a cromatisme, materials , disseny i il·luminació
2. Tots els elements que pertanyin a la mateixa llicencia o autorització, i establiment han de guardar una total uniformitat de materials, disseny, textures i colors.. En cap cas les terrasses tindran característiques cromàtiques , de materials o de disseny que distorsionin, a judici de l’Ajuntament, l’aspecte de l’entorn arquitectònic. En entorns i situacions singulars l’Ajuntament podrà exigir uniformitat de criteris en materials disseny , cromatisme i instal·lacions.
Article 157: Afegir com infracció greu l’incompliment d’alguna de les prescripcions sobre terrasses i vetlladors contingudes a l’article 101-bis.
Incloure un nou redactat en l’article 143 :El regim d’horaris de funcionament de les activitats sotmeses a la llei 11/2009, que regula els espectacles públics i activitats recreatives seran els determinats per l’Ordre INBT/358/2011 o norma que la substitueixi.”
Segon. Sotmetre la modificació aprovada inicialment a un tràmit d’informació pública pel termini mínim de 30 dies, mitjançant la publicació dels corresponents edictes al Butlletí Oficial de la Província i al Tauler d’anuncis de l’Ajuntament perquè els interessats puguin examinar l’expedient i presentar les reclamacions o al·legacions que s’estimin pertinents. Si no es presenta cap reclamació o al·legació l’acord d’aprovació inicial esdevindrà definitiu.
Un cop aprovat definitivament aquest acord es publicarà íntegrament al Butlletí Oficial de la Província, al tauler d’anuncis i al web municipal.
Tercer. Trametre a l’Administració de l’Estat i de la Generalitat de Catalunya, en el termini de quinze dies, l’acord d’aprovació definitiu.
8. Aprovar la segona pròrroga del contracte dels serveis de recollida i transport dels residus municipals a Caldes de Montbui signat entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i CESPA pel termini d’un any i fins el 30 de juny de 2015.
Primer. Aprovar la segona pròrroga del contracte dels serveis de recollida i transport dels residus municipals a Caldes de Montbui signat entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i CESPA pel termini d’un any i fins el 30 de juny de 2015 per un import anual de 916.825,95 euros (10% IVA inclòs), que corresponen 900.012,30 euros a la recollida i transport de residus municipals i 16.813,50 euros a la recollida porta per porta a les urbanitzacions de Can Maspons, Lledoners i Regassol.
Segon. Aprovar l’autorització i la disposició de la despesa per import de 458.412,98 euros, que corresponen als mesos de juliol a desembre de 2014, a nom de CESPA i a càrrec de l’aplicació pressupostària 31.162.22717, pel concepte de recollida deixalles del pressupost municipal de 2014.
Aquest import es distribueix en la recollida i transport de residus municipals per l’import de 450.006,15 euros (IVA inclòs) i en la recollida porta a porta a les urbanitzacions de Can Maspons, Lledoners i Regassol per l’import de 8.406,75 euros (IVA inclòs)
Tercer. Comunicar aquest acord als interessats i als Serveis Econòmics de l’Ajuntament.
9. Aprovar la devolució a Ambientalia World, S.L. de l'aval presentat com a garantia del contracte dels serveis de jardineria i treballs forestals perifèrics i esporga i tractament fitosanitari de l’arbrat municipal.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC), l’abstenció del PPC i el vot en contra de la resta de PSC, ICV-EUIA i no adscrita.
Primer. Procedir a la devolució a Ambientalia World, S.L. de l'aval presentat com a garantia del contracte dels serveis de jardineria i treballs forestals perifèrics i esporga i tractament fitosanitari de l’arbrat municipal, emès per Crédito y Caución número 537/2010 i per un valor de 12.040,85 euros.
Segon. Comunicar aquest acord a ambientalia World, S.L.
10. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, referent al canvi de classificació urbanística d’uns terrenys destinats a sistemes urbanístics al Raval Canyelles.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , i l’abstenció dels grups PSC, PPC i no adscrita i el vot en contra d’ICV-EUIA.
Primer. Aprovar provisionalment la modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat definitivament per la Comissió d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de juny de 2009 (publicat en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de data 17 de juliol de 2009) , referent al canvi de classificació urbanística d’uns terrenys destinats a sistemes urbanístics al Raval Canyelles.
Segon. Elevar diligenciat l'expedient de modificació puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal referent a l’admissió de l’ús d’estació de servei a la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona per a la seva aprovació definitiva.
11. Aprovar la verificació el Text refós del Pla especial del Catàleg de masies i cases rurals de Caldes de Montbui.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , PSC i d’ICV-EUIA i l’abstenció de PPC i i no adscrita.
Primer. Aprovar la verificació el Text refós del Pla especial del Catàleg de masies i cases rurals de Caldes de Montbui, promogut per l'Ajuntament i redactat per l'arquitecte Jaume Serra Malla, que dona compliment a la totalitat de les prescripcions acordades per la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona en sessió de 31 de gener de 2013.
Segon. Trametre, a la Comissió d’Urbanisme de Barcelona el document del Text refós, per duplicat i degudament diligenciat i el text de les normes urbanístiques i els plànols d'ordenació en suport informàtic i en format de tractament de textos, per aixecar la suspensió de l'executivitat de la seva aprovació definitiva i perquè es procedeixi, en conseqüència, a la seva publicació en el DOGC.
12. Aprovar el contingut del conveni d’expropiació de mutu acord entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i Sania Set, S.L.
Primer. Aprovar inicialment la relació de béns i drets afectats per expropiació,
Segon. Demanar certificat de titularitat i càrregues al Registre de la Propietat de Granollers núm. 2, i del resultat d’aquest s’elaborarà la relació inicial complerta de béns i drets afectats.
Tercer. Una vegada obtingut el certificat de l’apartat anterior, es procedirà a sotmetre la relació de drets i béns afectats per un termini d’informació pública de 20 dies amb la publicació de l’edicte al BOPB i al diari Ara.
Quart. Disposar que si en el termini d’informació pública no es presenten al·legacions a la relació de béns i drets afectats publicada, esdevindrà definitivament aprovada sense necessitat de cap altre tràmit.
Cinquè. Aprovar el contingut del conveni d’expropiació de mutu acord entre l’Ajuntament de Caldes de Montbui i Sania Set, S.L.,
13. Aprovar la sol·licitud d'una subvenció a l'Agència Catalana de l'Aigua per al manteniment de la llera pública del Torrent de Can Camp.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , PSC i d’ICV-EUIA i l’abstenció de PPC i no adscrita.
Primer. Acceptar les bases d'aquesta convocatòria en els termes establerts a l'article 3 de l'Annex titulat Bases reguladores, de la Resolució TES /898/2014, d'onze d'abril, per la qual es fa pública la convocatòria de subvencions consistents en la realització d'actuacions de conservació i manteniment de lleres públiques en tram urbà.
Segon. Sol·licitar aquesta subvenció a l'Agència Catalana de l'Aigua per al manteniment de la llera pública del Torrent de Can Camp.
Tercer. Comprometre'ns a complir tots els requisits exigits en la present convocatòria en cas de resultar-ne beneficiaris.
Quart. L'aportació econòmica per part de l'Ajuntament serà de 3.000,00 euros i anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària 33 172 22665 del pressupost municipal vigent.
Cinquè. Trametre aquesta informació a l'Agència Catalana de l'Aigua i a l'Àrea de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.
14. Aprovar el nou quadre econòmic i financer del Pla d'Intervenció Integral del Nucli Històric de Caldes de Montbui.
El punt s’aprova amb els vots a favor de l'equip de govern (ERC) , l’abstenció de PSC, PPC i no adscrita i el vot contrari d’ICV-EUIA.
Degut a canvis de prioritats i detecció de noves necessitats de finançament es proposa deixar sense efecte el quadre econòmic-financer aprovat pel ple del 27 de febrer de 2014 i es proposa un nou quadre econòmic-financer amb aquestes modificacions:
a) Tot l'import de l'actuació 1.04.01 “Reurbanització de l'Avinguda Pi i Margall” 861.343,89 euros, es destina a l'aplicació 5.05 “Aparcament de les Hortes de Baix.”
b) Tot l'import de l'actuació 1.07 ”Zona verda del carrer Buenos Aires”821.240,58 euros també es destinen a a l'aplicació 5.05 “Aparcament de les Hortes de Baix.”
c) Degut a un canvi de prioritats municipals . L'import de 375.975,30 euros, de l'actuació 1.03 “Reforma calçada i voreres eixample zona 2” es destina a l'aplicació 5.05 “Aparcament de les Hortes de Baix.”
d) Es destinen 983.712,36 euros de l'actuació 3.01 “Recuperació del centre Cultural de Can Rius” a l'aplicació 5.05 “Aparcament de les Hortes de Baix.”
e) Es traspassen 19.071,76 euros de l'actuació 5.03 “Recuperació paisatgística de la Riera de Caldes” a la nova actuació 5.05 “Aparcament de les Hortes de Baix”
f) Altra modificació que ha patit el nou quadre econòmic-financer, és l'increment de 14.476,48 euros, en l'actuació 7.05 “Pla de dinamització turística”. Aquest increment es va fer mitjançant altres aplicacions pressupostàries del pressupost municipal de 2013 .
g) Pel finançament del programa 4.01 “Aula informàtica centre cívic i cultural” es produeixen els canvis següents: de l'actuació 1.08 “Restauració de les Termes Romanes” es destinen 20.365,72, de l'actuació 3.01 ”Rehabilitació del Centre Cultural de Can Rius” es destinen 3.675,81 euros, de l'actuació 7.03 Pla de dinamització comercial en el Centre Històric” 7.502,09 euros.
h) De l'actuació 7.03 “Pla de dinamització comercial al Centre Històric” es destinen 38.647,38 euros al punt 7.04 “Pla d'acollida i inserció cultural d'immigrants”.
i) Pel finançament de programa 7.07 “Despeses generals” es produeixen els canvis següents: de L'actuació 3.01 “Rehabilitació del Centre Cultural de Can Rius” es destinen 93.307,33 euros, de l'actuació 7.01 “Atenció domicili persones grans” es destinen 20.000,00 euros.
Primer. Deixar sense efecte el quadre econòmic-financer aprovat pel Ple de l'Ajuntament de 27 de febrer de 2014.
Segon. Sol·licitar a l'oficina de barris que aprovi el nou pla econòmic-financer.
Tercer. Trametre aquesta sol·licitud a l'Oficina de Barris del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya .
Quart. Trametre aquesta informació a l'Àrea de Serveis Econòmics de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.
15. Aprovar la modificació de la declaració de serveis essencials i prioritaris.
Primer. Modificar la declaració de serveis essencials i prioritaris aprovats en les sessions plenàries d’aquest Ajuntament de 26 d’abril de 2012, 31 d’octubre de 2013 i 27 de febrer de 2014, en la forma següent:
a) Serveis PersonalsAprovar els serveis essencials i prioritaris següents, declaració que substitueix a les aprovades en les sessions plenàries anteriors: Personal del departament d’Educació (inclou Tècnica d'Educació) i altres col·lectius docents (escoles bressol, Escola d’Adults, Escola de Música, Taller d’Art, Formació Ocupacional i altres assimilats; inclou personal administratiu de l'àrea i de serveis vinculats aquests serveis).
b) Serveis TerritorialsIncloure als serveis essencials i prioritaris els llocs de treball d’oficial d’obres, d’operari d’obres, oficial de serveis generals i operari de serveis generals.
Segon. Les contractacions laborals temporals, o els nomenaments com a funcionari interí, portats a terme com a conseqüència d’aquesta declaració de serveis prioritaris i essencials, en cap cas podran suposar una modificació per increment del pressupost del Capítol 1 de personal d’aquest Ajuntament.
Tercer. Amb caràcter previ a la formalització de qualsevol contractació o nomenament de caràcter temporal, ha de quedar acreditat en l’expedient, mitjançant informe del cap d’àrea respectiu, les causes de la necessitat urgent i inajornable per procedir a la contractació o nomenament de personal, així com la impossibilitat de suplir les mancances de personal pels sistemes reglamentaris o convencionals de provisió, i amb especial justificació de la impossibilitat d’emprar els mecanismes legals o convencionals d’assignació de funcions al personal de la mateixa Corporació en actiu.
Quart. Publicar aquest acord al tauler d’edictes de l’Ajuntament de Caldes de Montbui i al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona.
16. Aprovar la modificació d'una contractació laboral per obra o servei determinat, professor/a d'adults, per un funcionari interí per a programes temporals.
Es proposa crear de forma urgent la plaça de Professor/a de l'Escola d'adults especialista en formació de noves tecnologies (Pla de Barris, Aula d'Informàtica) per a executar programes de caràcter temporal (funcionari/a de programació).
Primer. Donar de baixa a l’Annex de personal del pressupost municipal de l’any 2014 una contractació laboral temporal corresponent a professor/a d’adults, la qual passarà a ser de funcionari interí per programes temporals.
Segon. Modificar la plantilla de personal funcionari creant una plaça d’administració especial, sots escala tècnica, tècnic mitjà, grup A, subgrup A2, destinada a personal funcionari interí per programes temporals.
Tercer. Modificar la Relació de Llocs de Treball, creant un lloc de treball de Tècnic/a mitjà/ana professor d’adults, segons Annex 1 que acompanya a la proposta funcionari per programes específics.
Quart. Aquesta plaça, així com el lloc de treball corresponent, s’amortitzarà en el moment que finalitzi el programa temporal al qual s’adscriu o quan aquest Ajuntament deixi de percebre les subvencions per aquest programa.
Cinquè. Publicar la modificació de la plantilla i de la relació de llocs de treball al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona, al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya i trametre còpia a l’Administració de l’Estat i al Departament de Governació de la Generalitat de Catalunya, i donar un termini de 15 dies hàbils a efectes d’al·legacions, a partir de la darrera publicació de la plantilla.