Caldes de Montbui es desperta amb normalitat després de l’apagada elèctrica general

Dimarts, 29 d’abril de 2025

Caldes de Montbui s’ha llevat sense incidències greus després de l’apagada general de dilluns 28 d’abril. La llum ha tornat a ritmes diferents a tot el municipi, entre les tres de la tarda i les tres de la matinada 

En cas d’emergències similars, els centres de referència i atenció ciutadana són la Policia Local (T. 93 865 41 41 - c. Santa Teresa, 17) i l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament (T. 93 865 56 56 - pl. de la Font del Lleó, 11). El telèfon 112 cal reservar-lo estrictament per a emergències.

Aquest matí la Policia Local ha informat que Caldes de Montbui ha superat aquest episodi d’apagada elèctrica general sense incidències importants, tot i que amb multitud de serveis per part dels cossos d’emergència adreçats a donar informació i supervisar l’estat general de la població. 
 
Al municipi, com a la resta del país, l’apagada es va produir al voltant de les 12.30 h. Sobre les 15 h va tornar el servei en alguna zona, com Can Valls, sobre les 18 h es va recuperar a gran part de la resta del municipi i algun barri, com els Lledoners, han estat sense electricitat fins les 3 de la matinada. Aquest matí, no es té constància de cap incidència elèctrica en tot el poble. 
 
Serveis que es van mantenir actius, com les residències, el CAP o els busos urbans i interurbans van permetre minimitzar els efectes de l’apagada. L’Ajuntament, per la seva banda, va activar un equip d’emergència amb personal de Serveis Socials, Brigades, Serveis Territorials, Serveis Personals i les empreses Serveis Municipals i l'Electra Caldense Energia coordinats amb Protecció Civil, Creu Roja i l’Associació de Bombers Voluntaris. El principal objectiu va ser organitzar patrulles informatives als espais més sensibles i localitzar i atendre la població més vulnerable. 
 
Premisses a tenir en compte que han servit per minimitzar els efectes de l’apagada
- Els centres de referència i atenció ciutadana són la Policia Local (T. 93 865 41 41 - c. Santa Teresa, 17) i l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament (T. 93 865 56 56 - pl. de la Font del Lleó, 11)
- El telèfon 112 cal reservar-lo estrictament per a emergències.
- Fer els desplaçaments imprescindibles 
- Extremar el consum responsable d’aigua i altres recursos essencials
- Fer xarxa i atendre persones vulnerables del nostre entorn 
- No compartir informació no contrastada i que no provingui de fonts oficials 
 
Darrera actualització: 29.04.2025 | 10:06