A la jornada TurismeVallès, diferents entitats calderines reben distintius del Compromís per la Sostenibilitat Biosphere i diplomes de Punts d'Informació Turística
Caldes de Montbui, junt amb altres empreses i entitats relacionades amb el sector del turisme a la comarca, es van trobar al Celler de Can Roda, en la trobada anual del sector «La Jornada TurismeVallès», organitzada pel Servei de Turisme del Consell Comarcal. A l’acte hi va assistir, en nom del municipi, la regidora de Turisme, Patrimoni i Memòria Local, Carme Germà.
La jornada va servir per fer lliurament dels distintius del Compromís per la Sostenibilitat Biosphere i els diplomes de Punts d’Informació Turística (PIT), a les empreses i entitats públiques que l’any 2019 han treballat en aquests dos projectes. Concretament 38 han obtingut el Biosphere i 13 el PIT.
Caldes va ser premiada amb:
Distintiu del Compromís per la Sostenibilitat Biosphere com a Destinació Turística
Distintiu del Compromís per la Sostenibilitat Biosphere com a Oficina de Turisme
Diplomes de Punts d’informació: Biblioteca Municipal
Més de 80 empreses i entitats participen a la trobada
Font: Consell Comarcal del Vallès Oriental
El conseller de Turisme del Consell Comarcal, Carles Fernández, va agrair a les empreses i ajuntaments “que estan treballant en aquesta xarxa públic-privada d’empreses i administracions que permet difondre millor l’activitat turística i acollir als turistes quan venen a casa nostra”. El conseller va destacar també “l’esforç d’empreses i ajuntaments pel compromís Biosphere, que significa un esforç i compromís amb la qualitat i la sostenibilitat”, un aspecte que també va destacar el diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, Juan Luis Ruiz: “vol dir que esteu treballant alineats amb l’agenda 20/30 amb els 17 objectius de desenvolupament sostenible i amb un compromís amb el turisme responsable i sostenible”, va dir. El diputat va posar el Celler de Can Roda com a exemple d’uns “actius a la província que hem de reivindicar més i posar-los en valor de manera col·lectiva”.
A la trobada, a la qual van assistir prop de 80 empreses i entitats, també es va explicar el Pla d’Accions de Turisme 2020 que consta de 5 eixos estratègics: creació de producte turístic, sostenibilitat i qualitat, comunicació i promoció, turisme intel·ligent i assessorament i governança.