La regidora de Treball de Caldes de Montbui, Montserrat Hernández, i el regidor de Treball de Sant Feliu de Codines, Arnau Ramírez, han presentat la primera acció conjunta en matèria de formació per al foment de l'ocupació. Es tracta del Curs de Monitors de Menjador en el qual hi participen 23 alumnes i que s'ha dut a terme gràcies al cofinançament dels dos ajuntaments vallesans.
La regidora calderina ha descrit el curs com una "petita acció que valorem molt positivament, sobretot per la bona resposta que ha obtingut, i que ens encoratja a seguir endavant". En el mateix sentit ha parlat el regidor de Sant Feliu, qui considera que aquest "és un motiu per seguir col•laborant i poder organitzar altres cursos relacionats amb l'ocupació". Per a tots dos ajuntaments, aquesta primera prova de col•laboració pot ser l'inici d'un treball conjunt a llarg termini del qual es puguin beneficiar les dues poblacions.
Aquesta primera edició se celebra a Caldes de Montbui, al Centre Cívic i Cultural, i compta amb 14 alumnes de Caldes i 9 de Sant Feliu. La voluntat de tots dos ajuntaments és tirar endavant altres iniciatives compartides que permetin sumar els recursos econòmics i tècnics dels dos municipis i ampliar així l'oferta de serveis a les dues poblacions. Per això, Sant Feliu també ha de ser escenari de futures convocatòries d'aquest o altres cursos i accions per afavorir l'ocupació.
El curs comença avui dimarts 30 de juny i acaba el 8 de juliol. Se celebra de dilluns a divendres, de 9 a 13 h i l'imparteix l'Institut de Formació Pere Tarrés. S'adreça a persones que vulguin treballar en aquest sector, preferentment per a aquelles persones que es troben en situació de desocupació. Per això, els alumnes en situació d'atur assumeixen una despesa de 10 euros. La resta del cost l'assumeixen els ajuntaments implicats. Per a alumnes no desocupats, el cost ha estat de 20 euros.
Els continguts que es desenvoluparan en el curs són els següents: aspectes pedagògics; psicologia del desenvolupament; educació per a la salut; prevenció i primers auxilis; animació amb cançons; plàstica com a mitjà educatiu i recurs pràctic; i recursos per a les estones de pati: jocs de pati, d'interior i tradicionals.