Comencen les obres de rehabilitació del safareig de la Portalera

Dijous, 1 d’octubre de 2009

Aquest setembre han començat les obres de rehabilitació de l'històric safareig situat al carrer de la Muralla i amb vistes a les hortes de la Riera de Caldes. El projecte contempla la substitució de l'actual coberta en mal estat de conservació, l'enderroc parcial dels murs de tancament del recinte i la previsió d'una instal•lació elèctrica i d'enllumenat. Segons les previsions, les obres han de durar tres mesos.

 

Tots els elements sotmesos a demolició i substitució no són originals. La nova coberta projectada se suportarà damunt d'uns pòrtics metàl•lics i gaudirà d'un acabat exterior ceràmic i un acabat interior amb tauler de fusta.

 

Alhora, es retalla l'alçada de part dels murs que delimiten el recinte per obrir el carrer de la Muralla al paisatge de la Riera. Aquesta proposta millora considerablement la relació entre el safareig i el seu entorn, potenciant la visió de La Portalera, la recuperació paisatgística de la Riera de Caldes des de l'espai públic i rehabilita un punt d'interès històric i turístic. El pressupost per contracte establert per aquest projecte de rehabilitació és de 90.254,03 euros.

 

Safareig de la Portalera
Safareig d'aigua termal que va canviar el seu emplaçament a finals del segle XIX, ja que inicialment estava ubicat al carrer de Santa Susanna i actualment el trobem al carrer de la Muralla. L'aigua del safareig prové de la Font del Lleó i encara avui en dia es buida i es neteja diàriament i s'omple de nou durant la nit. Encara s'utilitza i l'accés és lliure els matins de dilluns a diumenge.

 

El safareig forma part del catàleg de patrimoni arquitectònic del centre històric i és un dels punts d'atracció turística de Caldes de Montbui.

Darrera actualització: 5.03.2013 | 11:29