El programa de foment de la lectura entre infants com a clau per l’èxit escolar, el LECXIT, segueix triomfant a Caldes de Montbui i aquest curs arrenca amb 43 voluntaris
Carla Mirón Ortega, voluntària
Glòria Cepero Arredondo, formadora
La formadora Glòria Cepero Arredondo, de la Fundació Jaume Bofill, es va trobar ahir amb un grup de voluntariat amb molta motivació per iniciar la sisena edició del programa de foment de la lectura entre els infants anomenat LECXIT. Tothom es va enriquir durant la sessió preparatòria i prèvia a l’inici de les trobades setmanals amb alumnat de Caldes de Montbui dels cursos 4t, 5è i 6è de primària. I tothom va acabar la sessió celebrada a Les Cases dels Mestres amb el convenciment que la lectura és un vehicle per entendre, per pensar i per crear que ajudarà als infants a aconseguir eines per un major èxit escolar.
La sisena edició del LECXIT, que correspon al curs 2019/2020, compta amb 43 voluntaris, 11 més que en l’edició 2018/2019. El programa va començar el curs 2014/2015 i des de llavors ha comptat sempre entre 30 i 50 voluntaris.
Les sessions d’aquest curs començaran la propera setmana, amb el voluntariat repartit per les quatre escoles de Caldes: Escola El Calderí, Escola El farell, Escola Montbui i Escola Pia.
Per fer realitat el programa, hi treballen plegats els centres escolars amb l’Ajuntament i amb la Biblioteca de Caldes, a més de comptar amb l’Institut Manolo Hugué, que és centre col·laborador i aporta voluntaris.
Recordeu que sempre us podeu afegir a aquesta crida de voluntariat contactant amb el Punt de Voluntariat: participacio@caldesdemontbui.cat - 93 862 70 24
Lectura i èxit
El programa LECXIT té per objectiu incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l'entorn dels nens i nenes que participen en el programa.
La tasca principal del voluntari és acompanyar la lectura d’un infant, contribuir a ajudar-lo a gaudir de la lectura i d’alguna manera esdevenir un referent lector. Construir una bona relació basada en la confiança ajudarà a conèixer els interessos de l’infant i poder fer propostes de lectura basades en el què li agrada.