Thermalia, Museu i Oficina de Turisme, estrena una audioguia perquè els usuaris puguin visitar l'exposició permanent del museu Thermalia en 4 idiomes: català, castellà, anglès i francès
El Museu calderí continua treballant per millorar l’experiència dels milers de visitants que rep anualment interessats per la història de la vila, el termalisme i el lligam de Caldes de Montbui amb els artistes Picasso i Manolo Hugué. Per això, aquest curs estrena un sistema d’audioguies que, a més d’acompanyar a l’usuari al llarg del recorregut per l’exposició permanent, li permet mantenir un accés privat a la informació rebuda un cop és fora del museu.
L’audioguia ofereix un recorregut per les sales Història de Caldes de Montbui, Romans, L’Efervescència Balneària i Manolo Hugué i Picasso en quatre idiomes (català, castellà, anglès i francès). I és una alternativa als textos escrits en els quatre idiomes que també es poden trobar a totes les sales.
La gravacions de l’audioguia s’han fet amb la col·laboració de personal del Museu que habitualment fa les diferents visites turístiques guiades, amb la qual cosa, les veus que sentireu, potser us són familiars.
Visita el Museu i, després, emporta-te’l a casa
Demaneu-la a la recepció del Museu i rebreu una targeta amb un codi únic i intransferible amb el què accedireu a la visita guiada parlada escanejant un codi bidi o a través del web www.visiteucaldes.cat/audioguide. L’accés es fa a través d’un telèfon intel·ligent que us pot facilitar el Museu o a través de la vostra terminal.
Un cop identificats dins l’aplicació a través del web o del codi, accedireu a una trentena de continguts d’àudio amb la locució dels mateixos textos que acompanyen les exposicions. . En alguns punts de la visita es facilita a l'usuari la possibilitat de compartir per Twitter la informació de l'espai on es troba.
Un cop fet l’accés, tindreu la informació de manera permanent en streaming, amb les claus que us haurà facilitat el Museu
A més, de l’usuari, el Museu també n’obté beneficis d’aquest sistema, perquè li permet recollir dades estadístiques i convidar als visitants contestar una enquesta de satisfacció en acabar la visita.
El projecte, en aquesta fase en què s’han editat 1.000 targetes amb auriculars d’un sòl ús, ha tingut un cost de 5.000 € i s’ha fet amb el suport de l’empresa Digital Tangible. Fins passada la Festa Major les audioguies seran gratuïtes. Posteriorment, el servei tindrà un cost d’un€