El nou portal d’incidències a la via pública compleix un any amb més d’un miler de sol·licituds

Dijous, 27 de març de 2025

Durant el primer any de la nova aplicació d’incidències a la via pública, s’han registrat més d’un miler de sol·licituds, d’afectacions de diferents temes i amb més d’un 90% de procediments resolts

El nou portal d’incidència a la via pública, que es va implementar el mes de febrer de l’any 2024, compleix un any de funcionament.

Fent una comparació amb l’anterior versió, operativa des de l’any 2019 i fins a l’aplicació d’aquesta, l’actual portal ha millorat l’ús i l’accessibilitat, cosa que permet una major eficàcia dels circuits interns municipals, que han facilitat el fet d’aportar més informació a la ciutadania.

Durant aquest primer any, el portal d’incidències a la via pública ha gestionat 1049 registres, dels quals un 90% (945) s’han resolt, un 7% (76) estan en curs i només un 3% (28) estan en via de tramitació.

En aquest sentit, hi destaquen amb un 23,30% (244), les notificacions d’incidències a carrers i voreres, d’un 20,60% (217) les de senyalització viària i seguidament, amb un 11,90% (125) les d’arbrat i jardineria.

Amplieu la informació a través d’aquest gràfic interactiu.

 

Dinàmica de funcionament

El primer pas és connectar-se al web municipal (www.caldesdemontbui.cat) des de qualsevol navegador i anar al baner del portal d’incidències, posar “portal d’incidències Caldes de Montbui” al navegador o anar directament a l'URL del portal d’incidències. Aquesta connexió es pot fer indistintament des d’un ordinador, una tauleta o un telèfon mòbil, tot i que si es fa des del mòbil, també es pot accedir al portal escanejant el codi QR.

Un cop s’ha accedit al portal, primer apareix un mapa de Caldes de Montbui per geolocalitzar la incidència i, després, un menú on introduir les dades de la incidència (descripció) i de la persona que la notifica (nom, correu electrònic i telèfon), així com la possibilitat d'adjuntar una imatge. 

Al cap d’uns minuts de registrar la incidència, l'usuari rep al seu correu electrònic una notificació personalitzada del Portal d’incidències que li indica que la seva incidència ha estat registrada i li facilita el número identificador, agraeix la col·laboració, li indica els tres passos que seguirà el procediment (anàlisi de la incidència, assignació al tècnic/a responsable, i resolució i comunicació) i li fa saber que, fins a la resolució final de la incidència, en cadascun dels passos s’informarà per correu electrònic del canvi d’estat d’aquesta. De la mateixa forma, en el cas que no es pugui resoldre per les vies habituals, també es notificarà pel mateix canal.

Igualment, l’Ajuntament recorda que les incidències a la via que puguin suposar una emergència o un perill imminent s’han de continuar comunicant a la Policia Local, trucant al 93.865.41.41.

Aquesta acció s’emmarca en l’eix núm. 6 del Pla d’Actuació Municipal 2023/2027 de l’Ajuntament de Caldes de Montbui. Més informació a www.caldesdemontbui.cat/pam.

Darrera actualització: 27.03.2025 | 13:41