El govern municipal desestima les al•legacions de l'oposició a l'acord de Ple de 3 d'agost de 2012, sobre la modificació de la plantilla i la Relació de llocs de Treball de l'Ajuntament de Caldes de Montbui
El Ple extraordinari que de dijous 8 de novembre ha tingut ccom a punt únic la resolució de les al•legacions presentades en relació a l'acord del Ple del 3 d'agost, segons el qual s'inicia un procés per a la funcionarització de part de la plantilla de l'Ajuntament i s'amortitzen quatre llocs de treball i se'n crea una.
El Ple ha desestimat les al•legacions que defensen els grups municipals a l'oposició (CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA) i les presentades per dos dels treballadors afectats i aprovar definitivament l'acord de l'agost. La resolució ha estat aprovada amb els vots a favor d'ERC i els vots en contra de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.
L'alcalde, Jordi Solé, ha explicat en roda de premsa prèvia al Ple els arguments esgrimits a la proposta de resolució de les al•legacions, i ha afirmat que "tots els informes jurídics i tècnics confirmen la legalitat dels acords que aprovarem avui definitivament".
Entre l'1 d'agost i el 24 d'octubre, oposició i part dels treballadors afectats per la proposta d'amortització va presentar diferents blocs d'al•legacions que giren a l'entorn dels temes següents:
Publicació dels acords sense que s'hagi exhaurit el termini per formular al•legacionsEl text demana la nul•litat de l'acord al•legant que l'Ajuntament ha publicat definitivament la plantilla sense que s'hagi exhaurit el termini per formular al•legacions sobre els esmentats acords. També considera, fent referència a la sentència del Tribunal Suprem de 2 de març de 2002, que els acomiadaments dels tres treballadors de la Brigada Municipal i l'amortització de la plaça d'auxiliar administratiu són nuls de ple dret
En aquest sentit, el govern respon que la publicació dels acords feta el 3 d'agost implica l'establiment de quinze dies hàbils d'exposició a la ciutadania, període durant el qual es poden presentar al•legacions. Durant tot aquest procés, els acords són provisionals i cal fer una segona aprovació un cop resoltes les al•legacions per ratificar-los i considerar-los definitius. L'aprovació definitiva dels acords es proposa al Ple de 8 de novembre.
La resposta a l'al•legació afegeix que es va retrocedir l'acomiadament perquè aquest encara no s'havia executat de manera ferma i per donar més garanties als afectats que han presentat al•legacions.
L'acord de funcionarització és contrari a la lleiEl text considera que la funcionarització de part dels llocs de treball d'empleats laborals és contrari a Llei, doncs va en contra l'article 3 del Reial Decret Llei 20/2012, de 30 d'octubre, argumentat que d'aquest es pot veure clarament que durant l'exercici 2012 no es poden crear places de funcionaris si no és per causes excepcionals i per a la cobertura de necessitats urgents i que no es puguin ajornar. També fa esment a una suposada arbitrarietat perquè, segons l'oposició, no hi ha un mínim de justificació a l'expedient administratiu.
El govern respon que la Llei de pressupostos prohibeix tres conceptes: incrementar retribucions, incrementar nombre d'efectius, oferir places de nou ingrés. En canvi, l'acord municipal afecta a places creades i fa referència a un procediment específic previst per la Llei 7/2007 que la Llei de pressupostos no rebat.
D'altra banda, la modificació del regim de laboral a funcionari redueix el cost d'aquest personal i soluciona el fet que la plantilla de Caldes tingui un 27,98% de funcionaris (un 14% sense comptar la Policia Local), percentatge que el govern considera insuficient per poder complir amb les funcions que la llei estableix que han de ser assumides per funcionariat.
Finalment, la resposta a l'al•legació recorda que aquest mateix procés ha estat dut a terme per altres administracions, entre elles la Diputació de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
Amortització d'un lloc de treball d'auxiliar administratiu de la policia local i d'una plaça d'auxiliar administratiu de la plantilla de funcionari sense els informes preceptiusL'oposició considera nul de ple dret l'acord d'amortització d'un lloc de treball d'auxiliar administratiu de la Policia Local per estar mancat d'un informe que acrediti l'oportunitat i procedència de dita amortització.
La resposta a aquesta al•legació recull que el govern té facultats per decidir la necessitat d'amortitzar un lloc de treball sense necessitat d'informe i que la redacció de l'acord inclou la justificació d'aquesta acció, donat que hi ha un policia en segona activitat que pot assumir les tasques de la plaça que s'amortitza.
Celebració del Ple sense un secretari suficientment capacitatL'oposició demana la nul•litat de ple dret del Ple del dia 3 d'agost de 2012, per celebrar-se mancant un secretari suficientment capacitat o per inexistència de la figura essencial en un Ple, com és la del secretari de l'Ajuntament. L'al•legació fa referència a l'article 102.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, al Decret 195/2008, de 7 d'octubre i a la Sentència del Tribunal Suprem de 12 de març de 2008.
El govern respon que, segons l'article 30.3 del Decret 195/2008, l'Ajuntament pot nomenar un secretari accidental per falta del secretari titular per malaltia o vacances, sempre que sigui per menys de tres mesos; la llei parla d'un funcionari de carrera suficientment capacitat.
Amortització llocs de treball la Brigada municipal basades en un informe de contingut i imparcialitat dubtosaLes al•legacions també fan referència a que l'amortització de tres llocs de treball de la brigada de Parcs, Jardins i Zones Verdes, es fonamenta en un informe jurídic, quina imparcialitat i contingut resulten, com a mínim dubtosos.
El govern respon que hi ha dos informes que justifiquen l'amortització: el del cap de l'àrea i el d'un tècnic extern, sobre el qual no s'han demostrat causes d'imparcialitat ni relació amb l'empresa que té adjudicats serveis complementaris de jardineria. L'alcaldia va demanar a l'oposició que demostrés aquesta acusació i no s'ha presentat cap documentació en aquest sentit.
La urgència del ple de 3 d'agost no estava suficientment motivadaEn resposta a aquesta consideració dels grups de l'oposició, el govern respon que hi ha una confusió entre plens extraordinaris i plens urgents. Per convocar un ple extraordinari, que és el cas de la sessió del Ple del 3 d'agost, no cal motivar-ne la urgència.
En l'acord de resolució a les al•legacions el govern ha fet una modificació que entén com a millora i que és el canvi de regim de la plaça que s'incorpora a Serveis Territorials, inicialment de laboral i ara de funcionari. Segons l'acord, una plaça de funcionari s'ajusta més a les funcions que ha de desenvolupar.