El Ple aprova la creació de la Ponència Ambiental Municipal

Dilluns, 3 de desembre de 2007

El ple municipal del darrer dijous va aprovar per unanimitat la creació de la Ponència Ambiental Municipal (PAM) i del Règim intern d'aquesta. La PAM serà un nou òrgan intern de l'Ajuntament que treballarà per informar i resoldre expedients relatius a activitats com discoteques, bars musicals, activitats recreatives, indústries i magatzems amb una determinada càrrega de foc, hotels-balnearis de més de 50 habitacions etc. Tot plegat representa una mitjana d'uns 10-12 expedients l' any.

 

Actualment els tècnics del Consell Comarcal són els encarregats d'informar d'aquests informes però amb la creació d'aquesta ponència aquesta tasca es farà directament des de l'Ajuntament. A més, aquest òrgan tindrà altres funcions com per exemple:

- Estudiar i proposar les actualitzacions de les normatives municipals amb incidència general o sectorial sobre les activitats i instal•lacions.
- Estudiar, analitzar i emetre propostes de resolució sobre les denúncies que presentin especial complexitat en algun dels aspectes referents e la protecció del medi ambient, la seguretat, la salut i la qualitat de vida de les persones.
- Informar els instruments de planejament municipal que puguin incidir sobre la regulació i ordenació de les activitats i usos en el terme municipal.
- Emetre informes, dictàmens o propostes en matèria d'usos i activitats, tant a petició de l'Ajuntament, com per pròpia iniciativa quan ho consideri convenient.
- Suggerir a la Corporació, actuacions públiques o privades d'informació, educació, sensibilització i prevenció en les matèries objecte de la seva competència.
- Analitzar els informes/resolucions de totes les autoritzacions ambientals que la generalitat atorgui en el terme municipal de Caldes de Montbui.

 

Pel que fa a la composició de la Ponència Ambiental, a nivell polític estarà formada per l'Alcalde, que serà el president i podrà delegar en un regidor, i el regidor de Medi Ambient, que serà el sotspresident. Aquest òrgan també estarà format, a nivell tècnic, per un enginyer/a municipal, l'arquitecte municipal, un tècnic de Medi Ambient, un tècnic de Serveis Territorials i el Secretari de l'Ajuntament. Eventualment, també formaran part de la Ponència aquells tècnics que en determinades matèries siguin idonis per la millor avaluació de determinades activitats, com per exemple el Cap Local de Sanitat o un/a veterinari/ària.

 

Segons va afirmar l'alcalde, aquesta composició demostra que "valorem la competència i el nivell del personal tècnic de la casa i pensem que poden fer aquestes tasques que ara fa el Consell Comarcal".

 

Els avantatges
La creació d'aquesta Ponència Ambiental suposarà tot un seguit d'avantatges com, per exemple:
- Agilitzar la tramitació dels expedients, podent complir així els terminis establerts per la normativa i donant una resposta més ràpida als sol•licitants.
- Garantir un major coneixement per part de l'Ajuntament de la incidència ambiental de les activitats que es realitzen al terme municipal.
- Evitar discrepàncies sobre interpretacions tècniques diferents ja que a la PAM hi haurà un sòl criteri consensuat.
- Disposar d'un òrgan col•legiat del propi Ajuntament que tracti els aspectes mediambientals derivats del planejament, proposi modificacions d' ordenances, informi d'aspectes mediambientals i tècnics a petició de l' Alcaldia arribant a una sola conclusió, un únic informe i un dictamen concret.

Darrera actualització: 5.03.2013 | 11:23