El Ple desestima la moció presentada per ICV-EUiA referent a les obres de Pi i Margall i al nou pont

Dijous, 26 de setembre de 2013

A proposta d’ICV-EUiA, el Ple debat una moció que qüestiona la idoneïtat dels projectes de Pi i Margall i Pont de les Cremades proposats pel govern. La moció es desestimada amb els vots en contra d’ERC, el suport parcial de CiU i el suport total de PSC i PPC.

A petició de CiU, les resolucions d’aquesta moció es voten per separat: una en relació a Pi i Margall i l’altra en relació al nou Pont de les Cremades.

Per aixó:

En relació a les obres de Pi i Margall, la moció ha rebut el vots en contra d’ERC i els vots a favor de CiU, PSC, PPC i ICV-EUiA.

En relació a les obres del nou Pont de les Cremades, les resolucions d’aquesta moció han rebut els vots en contra d’ERC, l’abstenció de CiU i els vots a favor de PSC, PPC i ICV-EUiA.

Text íntegre de la moció:

MOCIÓ QUE PRESENTA EL GRUP MUNICIPAL D’ICV-EUIA REFERENT A LES OBRES DE L’AVINGUDA PI I MARGALL I EL NOU PONT SOBRE LA RIERA DE CALDES

El proppassat 9 d’agost, es van aprovar inicialment per Junta de Govern el projecte bàsic i executiu de les obres d’urbanització de l’avinguda Pi i Margall i el projecte constructiu del nou pont sobre la riera de Caldes.

Molts calderins i calderines estan passant serioses dificultats per tirar endavant les seves vides amb normalitat, feina, vivenda, aliments, sanitat, educació...

La responsabilitat d’aquesta situació no és de l’ajuntament, però fer-ne front i intentar capgirar la situació, o si més no, minimitzar-ne les conseqüències, hauria de ser la prioritat de l’acció de govern, tant en els recursos econòmics emprats com en els esforços humans dedicats.

Tant les obres del nou pont com les de l’avinguda Pi i Margall són d’una magnitud considerable i raonablement han de perdurar bastants anys. A més, ambdues, estan ubicades en punts neuràlgics de la vila i condicionaran qualsevol política de mobilitat a Caldes que es plantegi en un futur.

A Caldes no s’ha debatut àmpliament, i per tant no s’ha decidit com volem que sigui la mobilitat dins de la vila, ni a quins principis ha de respondre.

Un model de mobilitat hauria de definir, entre altres coses, si Caldes ha de ser una vila que prioritzi els desplaçaments a peu o en bicicleta, o si la prioritat ha de ser pels vehicles motoritzats. També si el carrer principal ha de ser de circulació rodada i amb aparcaments o només de vianants. On han d’aparcar els cotxes i quins són els desplaçaments que es poden fer a peu, també son qüestions que hauria de definir aquest model.

Pel que fa al pont, també caldria debatre àmpliament si els que cal és absorbir l’actual volum de transit o per contra plantejar altres formes d’accedir a la zona escolar i esportiva de les Cremades.

Iniciar aquestes obres sense tenir resposta a aquestes qüestions i sense haver-les debatut amb la població es hipotecar possibles actuacions més adients.

A més, les obres del carrer Pi i Margall, també compten amb l’oposició de part dels veïns i comerciants afectats. En un moment de crisi econòmica i clara davallada de l’activitat comercial i dels ingressos familiars, fer front a determinades despeses d’urbanització, per molt que estiguin subvencionades, pot posar en serioses dificultats econòmiques als afectats.

Per tot això, es proposa al Ple de l’Ajuntament de Caldes de Montbui l’adopció dels següents acords:

1. Aturar temporalment els procediments administratius iniciats per a la construcció del nou pont i la remodelació de l’avinguda Pi i Margall.
2. Iniciar un debat ciutadà, amb la suficient informació, temps i participació, per definir el model de vialitat que volem per a Caldes.
3. Organitzar una consulta per a que la població de Caldes pugui decidir la prioritat d’aquestes obres sobre altres actuacions.
4. Negociar amb la Generalitat i altres administracions implicades la congelació de les subvencions o be el canvi de destí de les mateixes.

Darrera actualització: 26.09.2013 | 22:04