Fi del procés de participació sobre les obres de Pi i Margall

Dilluns, 15 de juliol de 2013

L’Ajuntament retorna a la ciutadania un document amb les conclusions del procés de participació que ha servit per acabar de definir el projecte de reurbanització de l’avinguda de Pi i Margall

Abans de definir el projecte executiu de la reurbanizació de Pi i Margall, l’Ajuntament va posar a disposició de comerciants, propietaris i ciutadania en general un avantprojecte amb el dibuix de futur de l’avinguda, en el seu tram entre plaça de l’Àngel i c. Montserrat.

Durant els mesos de maig i juny van tenir lloc diferents sessions amb els diferents col•lectius per tal que regidors i tècnics municipals escoltessin els suggeriments, queixes i propostes que han sorgit fruit de la proposta d’obres a la principal avinguda comercial calderina. Podeu consultar el recull de les aportacions fetes per la ciutadania al document de retorn que ha elaborat l’Ajuntament i que es troba publicat a l'enllaç de Consenus.

Un cop acabat el procés, l’Ajuntament preveu finalitzar la redacció del projecte executiu aquest juliol, amb l’objectiu d’iniciar el procés perquè les obres puguin començar l’any 2014.

Les aportacions de la ciutadania
En línies generals, la ciutadania més i menys pròxima a l’obra ha mostrat preocupació o interès sobretot per l’aparcament, pel finançament, per l’oportunitat de fer ara aquest projecte, sobre la durada de les obres i sobre els elements concrets que la integren (llambordes, enllumenat, mobiliari urbà, amplada de les voreres, etc), tot plegat en relació a l’avantprojecte presentat. En paral•lel a les aportacions relacionades amb el projecte, altres veus han introduït l’opció de debatre sobre quin model de carrer vol el poble.

En el retorn fet per l’Ajuntament un cop valorades les aportacions ciutadanes s’explica el pla de millora de l’aparcament de l’eix comercial de Pi i Margall (increment de places d’aparcament durant i després de les obres, augment de la zona blava i de les zones de càrrega i descàrrega i presentació del pàrquing de futur de Raval Canyelles).

Pel que fa al finançament, l’Ajuntament proposa establir mesures de compensació per als comerciants i facilitats per fraccionar els rebuts als propietaris. També es tenen en compte molts detalls sorgits durant les reunions celebrades, com la importància de no allargar l’obra més de 5 mesos, de millorar la il•luminació, d’aprofitar el màxim d’espai per als vianants i de tenir un cura d’una correcta col•locació de la llamborda conservada.

A banda, l’Ajuntament ha explicat que aquesta obra compta amb subvencions d’altres administracions, la principal Llei de Barris, fet que limita geogràficament el tram de carrer sobre el qual es pot actuar. El govern municipal ha traslladat a la ciutadania que considera important aprofitar ara la subvenció per millorar aquest tram de l’eix comercial calderí.

Llista de respostes donades

Aparcament:

  • S’incrementarien els aparcaments municipals en la zona contigua
  • S’ampliarien les places d’aparcament de zona blava de rotació en la zona contigua
  • El govern municipal preveu la construcció d’un aparcament permanent, a mig termini, al c. de Raval Canyelles
  • S’ampliarien les zones de càrrega i descàrrega en el tram reurbanitzat i el seu entorn

Finançament

  • Es compensaria als comerciants dels perjudicis de les obres a través d’una subvenció calculada a partir de l’import de la taxa de deixalles
  • Els propietaris assumirien el 16% del cost total de l’obra. Aquest és el moment economicament més favorable per afrontar les obres, en un moment posterior segurament no hi haurà el mateix nivell de subvencions.
  • A petició dels propietaris es podrien fraccionar els rebuts
  • Els recursos econòmics destinats a aquesta obra són finalistes i no es poden destinar a altres finalitats
  • Despesa en nous programes socials municipals el 2013

Obres

  • La previsió de la durada de les obres és de 5 mesos
  • En el desenvolupament de les obres s’asseguraria el pas de vianants. Les obres es desenvoluparien de manera que tinguessin el menor impacte possible sobre el comerç, les activitats i els veïns

Recollida aigües pluvials

  • En el projecte executiu es tindria especial cura en la recerca de la solució per assegurar la recollida d’aigües pluvials.
  • El projecte preveuria recollidors d’aigües en els carrers Sant Climent, George Lawrence, Santo Domingo, Geògraf Aparici i Montserrat abans d’entrar a l’Av. Pi i Margall

Elements

  • En el projecte executiu es pararia molta atenció en la recerca de la solució per assegurar el funcionament del paviment
  • Tenir cura per la correcta col•locació de la llamborda
  • En el projecte executiu es preveuria l’escocell necessari per assegurar el desenvolupament de l’arbre, sense que es reduís la nova ampliació de la vorera
  • Millor il•luminació: El projecte executiu proposaria lluminàries més petites a les cruïlles i asseguraria una il•luminació suficient de l’avinguda
  • El projecte preveu unes voreres el més lliures i desocupades possible, es per això que el projecte executiu no incorporaria els escocells rodons

Terrasses de bar

  • La dimensió més gran de les voreres permetria col•locar les terrasses sense dificultar el pas dels vianants
  • Pel tram de Pi i Margall que no es reurbanitza, s’està modificant l’Ordenança d’Ocupació de la Via Pública per permetre la col•locació de les terrasses en la zona d’aparcament

Continuació del projecte

  • El projecte té vocació de continuar fins els carrers Homs i Santa Teresa, però les disponibilitats de finançament, subjectes a Pla de Barris no fan possible l’execució d’aquest tram en aquest moment, ja que només pot subvencionar fins el carrer Montserrat
Darrera actualització: 18.07.2013 | 12:26