L'Ajuntament de Caldes de Montbui ha creat el portal de l'Arxiu Municipal, on trobareu documents amb més de 400 anys d'antiguitat. Accediu des de http://arxiu.caldesdemontbui.cat
Fruit de la col•laboració entre el departament de Comunicacions i TIC i l'Arxiu Municipal ha sorgit aquest portal on la ciutadania pot accedir a les Actes del Consell i del Ple municipal des de l'any 1575 fins l'any 1960.
El portal, que té els documents allotjats en PDF i endreçats per anys, té per objectius facilitar la consulta de la documentació a la ciutadania i col•laborar en l'agilització i la transparència del funcionament de l'administració pública.
Aquest nou servei de l'Arxiu Municipal també vol ser una eina de suport a la divulgació de l'equipament i de la documentació que conserva, alhora que en millora les condicions de conservació.
Amb el portal i només fent un senzill registre, l'Arxiu obre una línia de servei de 24 hores al dia i 365 dies a l'any posant a disposició dels usuaris un tipus de documentació i amb la voluntat d'ampliar el volum de possibilitats de consulta en línia en un futur immediat.
Aquesta ampliació consistirà en incorporar part de la documentació digitalitzada durant l'any 2010 (les actes dels plens de 1940 a 1943); s'està estudiant la possibilitat de penjar-hi la resta (padrons i censos d'habitants del segle XVIII). Així cóm fer accessibles, a través del portal, les digitalitzacions previstes per al futur. Per exemple, aquest 2011 les previsions són digitalitzar una part de l'hemeroteca de l'Arxiu Municipal, amb revistes de principis del segle XX.
AntecedentsL'any 2006 l'Arxiu Municipal de Caldes de Montbui, en col•laboració amb la Diputació de Barcelona, inicia el projecte de digitalització de la documentació que custodia per tal d'apropar l'Arxiu Municipal als usuaris.
Aquell any es digitalitzen les actes del Consell municipal i les del ple de l'Ajuntament amb la intenció de posar-les en línia i afavorir la consulta de la ciutadania (que pot consultar les dades de caràcter públic) i del personal de l'administració (que pot realitzar consultes que afavoreixin la realització de la seva tasca diària de forma més eficient).
L'any 2008, dos serveis de l'Ajuntament, el de TIC i l'Arxiu Municipal, fan possible la consulta de la documentació prèviament digitalitzada a través d'Internet. L'acceptació del servei entre els usuaris provoca l'ampliació i consolidació del portal, fins assumir les característiques que té avui en dia.