2591 infants del municipi participen en una nova edició del programa "Teatre a les Escoles", que introdueix el teatre en la formació dels alumnes des de l'escola bressol fins secundària
L'Ajuntament de Caldes de Montbui, amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona i de la Fundació Privada Cultural de Granollers, porta un curs més a totes les escoles de Caldes una iniciativa anomenada Anem al teatre, per als alumnes més petits, i Teatre en l'educació pels alumnes de secundària.
Per això, des d'aquest novembre i fins el proper abril, els alumnes de tots els cursos d'infantil, primària i secundària passaran per aquesta experiència, que a Caldes té lloc cada any amb èxit des del curs 2000/2001.
Enguany, els escenaris de les obres seran els mateixos centres escolars en alguns casos i l'espai Stage, Can Rius o el Casino de Caldes en altres.
D'altra banda, com ja es va fer l'any passat, també hi haurà obres en anglès per alguns cursos, amb l'objectiu d'introduir moments d'oci en l'aprenentatge de l'idioma. En aquest sentit, tornen a fer activitats en anglès els cursos de segon cicle d'infantil i primària i en fan per primera vegada els alumnes d'ESO.
És novetat també la participació dels alumnes de Batxillerat en aquest programa.
Per edats, al programa participen 120 alumnes de les escoles bressol, 643 d'educació infantil (segon cicle), 1.164 d'educació primària i 121 de batxillerat.
Els objectius del programaAquest programa anima als estudiants d'infantil, primària i secundària a anar al teatre on, a través de les arts escèniques, es plantegen problemàtiques i realitats socials que poden ser interès directe del públic al qual s'estan adreçant. Amb els alumnes de secundària, a més, s'obre un debat en acabar l'obra perquè els alumnes puguin reflexionar conjuntament, aportar les seves visions i escoltar les visions dels seus companys. Per altra banda, i com a novetat, aquest curs els alumnes de les escoles bressol municipals també podran gaudir d'aquesta iniciativa.
D'aquesta manera, durant els mesos de febrer, març i maig els alumnes de la vila, des de les escoles bressol fins a 4t d'ESO, tindran l'oportunitat de gaudir d'obres de teatre adaptades a la seva edat i d'acord amb les seves inquietuds. En concret a Caldes la programació teatral s'adreça a un total de 1807 alumnes.
Aquesta activitat té un cost de 23.125€ i compta amb una subvenció de la Diputació de Barcelona de 4.500€ i una aportació de l'Ajuntament de 4.674€. Els alumnes, per la seva banda, aporten 4 € cada un en el cas de les escoles bressol, 5 € en el cas d'infantil i primària, 7 € en el cas de secundària i 6 € en cas de les activitats de teatre en anglès per ESO i Batxillerat.
Calendari21/11/2011. Titelles: El petit elefant El Calderí i l'Escola Pia. P3 i P4
Centre Titelles Lleida
23/11/2011. Teatre anglès. RudolphEl Farell i l'Escola Pia. 2n IPA Productions
22/12/2011. Teatre debat.Institut Manolo Hugué. 3r ESOKdm x akaba ptó
12/01/2012 Teatre anglès. Snow White El Farell i l'Escola Pia. 4rt.IPA Productions
08/02/2012 Màgia en anglès. La màgia d'aprendre anglès El Farell. 6è. Jack Silva
23/02/2012. Teatre titelles. La nina del cap pelat El Calderí, l'Escola Pia i el Farell. 1r. Engruna Teatre
20/03/2012 Teatre anglès. The Farm Escola Pia. P5IPA Productions
20/03/2012 Contes. Contes per viure millorEscola Pia. BatxilleratJordi Amenós
26/03/2012 Teatre anglès. PygmalionEscola Pia. ESO i primer cicleIPA Productions
18/04/2012. Titelles. En Patufet Escoles BressolL'Estaquirot Teatre
19/04/2012. Teatre. Ot, el QuixotEl Calderí, cicle mitjà; El Montbui, cicle mitjà; El Farell, 3r i Escola Pia, 3r.Clownx Teatre
25/04/2012. Música. L'ombra dels Beatles El Calderí, cicle mitjà i cicle superior; El Farell, 5è; El Montbui, cicle superior; Escola Pia, 6è.
Litus
03/05/2012. Pallasso. Minuts
El Farell, P3 i P4; El Montbui educació infantil i cicle inicialMarcel Gros
07/05/2012 Teatre/debat Escola Pia, 1r ESOJugo jo
09/05/2012 Teatre/debat Escola Pia, 2n ESOCompte amb mi
10/05/2012 Teatre/debat Escola Pia, 3r ESOKdm x akaba ptó
11/05/2012 Teatre/debat Escola Pia, 4rt ESOI ara què?