La nova línia e9: Barcelona-Santa Perpètua-Palau-Caldes tindrà 95 expedicions en total de dilluns a divendres feiners excepte a l'agost, 57 de dilluns a divendres feiners a l’agost i 41 els dissabtes feiners de tot l’any
La línia de bus actual per autopista es reconverteix tota en xarxa d’altes prestacions, millorant la velocitat comercial i amb més freqüències de pas en les hores punta, sobretot de primera hora del matí i a última hora del vespre.
Aquest matí l'alcalde de Caldes, Jordi Solé; el secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font i el director-gerent de l'empresa Sagalés, Francesc Sagalés han presentat a l'estació d'autobusos de Caldes, la nova línia de bus exprés.cat e9: Barcelona-Caldes de Montbui que el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat posarà en marxa l’1 d’agost.
Ricard Font ha destacat l'esforç de la Generalitat per la millora del transport públic i com aquesta nova línia suposa un pas endavant en el servei pel que fa a la velocitat comercial, freqüència de pas i qualitat de les prestacions. L'alcalde de Caldes, Jordi Solé ha celebrat la posada en servei de la nova línia de bus que donarà resposta a la necessitat d'estar cada dia més ben connectats amb Barcelona i, a més, ajudarà a connectar millor tot l'eix de la riera de Caldes facilitant l'activitat econòmica.
La nova línia millorarà el servei de bus entre diverses poblacions del Vallès Oriental, Vallès Occidental i Barcelona. La línia actual, que passa per l’autopista C-33 es reconverteix en línia exprés, el que suposa millorar la velocitat comercial i millores també en la freqüència de pas, sobretot amb reforços a primera hora del matí i a l’última hora del vespre. L’e9 serà la novena línia d’altes prestacions que es posa en funcionament a la demarcació de Barcelona i la dotzena a tot Catalunya.
La línia e9: Barcelona-Caldes de Montbui, operada per Sagalés, comunicarà aquestes dues poblacions i farà parada també a Santa Perpètua de la Mogoda i Palau-solità i Plegamans circulant per la C-33. Les millores de les freqüències de pas consisteixen en posar 12 noves expedicions (6 d’anada i 6 de tornada) de dilluns a divendres feiners excepte agost quedant un total de 46 anades i 49 tornades; 36 noves expedicions (18 d’anada i 18 de tornada) de dilluns a divendres feiners a l’agost quedant un total de 29 anades i 28 tornades; i 32 noves expedicions (16 d’anada i 16 de tornada) els dissabtes feiners de tot l’any quedant un total de 22 anades i 19 tornades. El corredor Caldes-Barcelona transporta anualment uns 1,7 milions de viatgers i té molt bona intermodalitat a Barcelona a la parada de Sagrera i de Passeig de Sant Joan, on l’usuari disposa d’altres serveis de transport urbà de TMB, Metro, Rodalies i Bicing.
Informació a l’usuariLa informació a l’usuari és un factor cabdal en la configuració de la xarxa exprés.cat. En aquest sentit, es realitzarà un pla de millora de la informació estàtica mitjançant l’edició d’horaris de butxaca i de cartelleria, que s’instal·laran a les marquesines i pals de parada. A més, s’instal·laran 3 panells d’informació en temps real del temps de pas de l’autobús, un per a cada municipi, en aquelles parades a on hi hagi més demanda. L’estació d’autobusos de Caldes ja disposa d’un panell d’informació en temps real.
Els vehiclesEl desplegament de la xarxa exprés.cat comporta la introducció de millores en la flota de vehicles per garantir la qualitat, comoditat i l’accessibilitat a persones amb mobilitat reduïda. Les característiques principals d’aquests vehicles són: 100% adaptats, wifi a bord i premsa gratuïta. Els vehicles estan identificats amb la imatges de la xarxa exprés.cat, que aporta visibilitat al servei i facilita als usuaris la seva ràpida identificació.
La xarxa exprés.catEl Departament de Territori i Sostenibilitat està desplegant de manera progressiva des de l’octubre de 2012 les línies de bus ràpid. Aquest tipus de xarxa de bus exprés, que ja funciona a altres ciutats com París, Istambul, Hamburg o Nantes, presenta un conjunt d’avantatges respecte les línies convencionals, com ara una reducció notable del temps del trajecte del recorregut, atès que els vehicles assoleixen velocitats comercials més competitives. Així, aprofiten infraestructures com ara carrils bus o prioritats semafòriques en els encreuaments, i compten amb poques parades al llarg del recorregut, per tal d’oferir un servei atractiu a l’usuari, amb millors freqüències de pas, informació en temps real dins i fora dels vehicles i una imatge corporativa comuna.
La xarxa de bus exprés estarà formada per 40 línies interurbanes que són les que concentren una major demanda de viatgers. Concretament transporten anualment 21,32 milions de passatgers, la qual cosa suposa el 40% de la demanda total, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.
Línies actualment en funcionamentA la demarcació de Barcelona ja funcionen l’e1:Barcelona-Sabadell; e2:Barcelona-Terrassa; e3:Barcelona-Cerdanyola; e4:Barcelona-Ripollet; e5:Barcelona-Igualada; e6:Barcelona-Vilafranca; e7:Barcelona-Vall del Tenes; i e8:Barcelona-Corbera. Aquestes vuit han transportat més d’1,7 milions de viatgers durant l’últim any. També estan en funcionament dues a l’àmbit de Tarragona: la que connecta Tarragona amb El Vendrell i Tarragona amb Valls, operatives des d’aquest març i abril, respectivament. I una de l’àmbit de Girona: la que connecta Girona amb Olot, des de l’1 de juliol.
El creixement de la demanda de les línies de bus exprés des de la seva posada en marxa és important. Així, al corredor de Cerdanyola-UAB l’increment ha estat d’un 17% en l’últim any; al de Ripollet d’un 23%, amb un grau de satisfacció dels usuaris de 9,1 punts sobre 10; el corredor sencer d’Igualada ha crescut un 4% i la línia exprés de la Vall del Tenes un 57%, per posar alguns exemples. La valoració dels usuaris de les línies exprés.cat és superior al 8.