L'Ajuntament demana a la Generalitat que s'obri el nou grup de 1r d'ESO previst
El Govern català aplica l'ampliació de la ràtio als grups de primer d'ESO i crea sis classes enlloc de set, contra el que era previst. Aquest fet ha provocat que 10 famílies no puguin accedir a la primera opció de centre o hagin estat derivades a instituts de fora de Caldes de Montbui
La Generalitat de Catalunya ha aplicat l'ampliació de ràtio fins a 35 alumnes als grups de primer d'ESO dels centres calderins, en contra de les previsions i els compromisos que es van adquirir amb el municipi el passat març.
Per això, a primer d'ESO, enlloc de 7 grups amb 30 alumnes, ràtio que s'ha mantingut fins ara, el curs 2012/2013 tindrà 6 grups de 35 alumnes (tres a l'Institut Manolo Hugué i tres a l'Escola Pia). Aquest fet provoca que 10 sol•licituds de plaça seran derivades a centres que no són la primera opció de les famílies:
• 5 alumnes de Caldes que havien fet com a primera opció els institut Manolo Hugué i La Vall del Tenes són derivats a l'Escola Pia;
• i 5 alumnes que havien fet la sol•licitud al Manolo Hugué han estat derivats a centres de fora de Caldes, malgrat un d'ells s'ha traslladat a viure a Caldes i dos d'ells tenen germans a l'institut calderí.
Tal i com ha informat en roda de premsa la regidora d'Educació, Roser Guiteras, l'Ajuntament ha demanat a la Generalitat que replantegi les mesures aplicades als centres d'educació secundària de Caldes. El municipi demana que es compleixin les previsions que el departament d'Educació va anunciar el passat març, durant una reunió amb el cap dels Serveis Territorials d'Educació Maresme-Vallès Oriental, Josep Vicent Garcia, i amb el Director General de Centres Públics, Jordi Roig. En aquella reunió, la Generalitat va acceptar ampliar a set els grups de primer d'ESO i mantenir un ràtio de 30 alumnes per aula.
En la carta adreçada a la Generalitat, la regidora expressa el desacord de l'Ajuntament i de la comunitat educativa calderina envers l'adopció d'aquesta mesura, per les conseqüències negatives en la qualitat de l'ensenyament que aquesta pugui tenir. La carta alerta sobre el fet de mantenir una ràtio excessiva que impedeixi l'atenció a la diversitat dels alumnes de secundària i disminueixi l'atenció individualitzada que requereixen els alumnes. També fa palès el problema d'espai que suposa, en encabir 35 alumnes en aules pensades per a 30 places.