La nova aplicació, que substitueix la que hi havia fins ara, simplifica l’operativa per les persones usuàries, permet fer un seguiment de les incidències notificades i, quan estan resoltes, envia una notificació amb la resolució
Oferir un millor servei és, en definitiva, l’objectiu de la nova aplicació que recull les incidències a la via pública que la ciutadania detecta i notifica a l’Ajuntament. El nou portal d’incidències, al qual s’hi pot accedir escanejant el codi QR, des del web municipal o des d’un cercador, és de molt fàcil utilització i permet entrar qualsevol incidència que la ciutadania detecti a la via pública, independentment del servei municipal a què correspon. Aquesta classificació interna es fa des del propi ajuntament un cop s’ha registrat la incidència.
L’alcalde Isidre Pineda i el regidor d’Espais Públics Jordi Martín han presentat el nou portal aquest dilluns.
Dinàmica de funcionament
El primer pas és connectar-se al web municipal (www.caldesdemontbui.cat) des de qualsevol navegador i anar al banner del portal d’incidències, posar “portal d’incidències Caldes de Montbui” al navegador o anar directament a la URL del portal d’incidències. Aquesta connexió es pot fer indistintament des d’un ordinador, una tableta o un telèfon mòbil, tot i que si es fa des del mòbil també es pot accedir al portal escanejant el codi QR.
Un cop s’ha accedit al portal, primer apareix un mapa de Caldes de Montbui per geolocalitzar la incidència i després un menú on introduir les dades de la incidència (descripció) i de la persona que la notifica (nom, correu electrònic i telèfon), així com la possibilitat de penjar una fotografia.
Al cap d’uns minuts de registrar la incidència, la persona usuària rep al seu correu electrònic una notificació personalitzada del Portal d’incidències que li indica que la seva incidència ha estat registrada i li facilita el número identificador, agraeix la col·laboració, li indica els tres passos que seguirà el procediment (anàlisi de la incidència, assignació al tècnic/a responsable, i resolució i comunicació) i li fa saber que -fins a la resolució final de la incidència- en cadascun dels passos s’informarà per correu electrònic del canvi d’estat de la incidència, i que en el cas que no es pugui resoldre per les vies habituals, també se l’informarà.
El nou portal d’incidències a la via pública, que ja es troba operatiu, substitueix l’anterior web d’incidències que es va posar en marxa el 2019, millorant aquesta eina per facilitar-ne tant l’ús i la informació a la ciutadania com l’eficàcia dels circuits interns municipals.
El portal connecta directament amb la tramitació interna municipal millorant la tasca de vetllar per la salut de la via pública, fent partícip a tota la ciutadania.
Igualment, l’Ajuntament recorda que les incidències a la via que puguin suposar una emergència o un perill imminent s’han de continuar comunicant a la Policia Local (Telf. 93 865 41 41).