Les Ordenances Fiscals 2013 són el tema de l'última Audiència Pública

Dilluns, 10 de desembre de 2012

L'Ajuntament explica les característiques i novetats de les Ordenances Fiscals 2013 en l'Audiència Pública celebrada el 5 de desembre. Consulteu la informació a www.caldesdemontbui.cat

 

El govern local ha traslladat a la ciutadania un informe sobre les característiques i les novetats que proposen les Ordenances Fiscals de l'Ajuntament de Caldes de Montbui de l'any 2013. La informació va ser explicada per l'alcalde, Jordi Solé, el regidor d'Hisenda, Josep Ramon Marañés, i la interventora municipal, Gemma Riera, durant l'Audiència Pública celebrada el passat dimecres 5 de desembre. En paral•lel, aquesta informació queda publicada al web www.caldesdemontbui.cat, per tal que la ciutadania pugui consultar-la.

Les Ordenances Fiscals 2013 es troben en període d'exposició pública fins el 12 de desembre i es preveu resoldre les al•legacions presentades en el Ple de desembre. Per accés i consulta de l'expedient de les Ordenances durant el període d'exposició adreceu-vos a l'Àrea Econòmica de l'Ajuntament (pl. de la Font del Lleó, 11. 2a planta), de dilluns a divendres no festius, de 8 a 15 h.

 

D'altra banda, les principals novetats de la proposta d'Ordenances 2013 són les següents:

 

• Es cobrarà el rebut de l'IBI en quatre fraccions trimestrals a qui tingui aquest impost domiciliat al banc. Els càrrecs al compte corrent es faran a partir dels dies: 1 de març, 1 de juny, 1 de setembre, 1 de desembre

 

• Fins al 31 de gener: els bars i restaurants podran decidir quins mesos volen muntar taules i cadires (amb un mínim de tres mesos). El rebut d'ocupació de via pública anual es prorratejarà pel temps d'ocupació efectiva. Cal adreçar la sol•licitud a l'OAC

 

• Durant el primer trimestre de l'any: les empreses que l'any 2012 van incrementar la seva plantilla en tres o més treballadors amb contracte indefinit, poden sol•licitar una bonificació del 20% del rebut d'IAE del 2013

 

• Durant el primer trimestre de l'any: tant les activitats industrials, comercials i professionals com els particulars poden sol•licitar a l'OAC la inspecció per a obtenir la bonificació per bona gestió de residus. L'estalvi pot arribar al 20% del rebut del mateix any i s'hi aplica directament.

 

 

Informació rellevant sobre les Ordenances Fiscals 2013 elaborada per l'Àrea Econòmica de l'Ajuntament de Caldes de Montbui amb motiu de l'Audiència Pública de 5 de desembre de 2012

Context
Les Ordenances Fiscals del proper any, que inclouen el detall de les taxes i impostos de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, han estat redactades tenint en compte els següents factors d'especial incidència en l'economia municipal:

 

• Increment de la desocupació a Caldes en els darrers anys
• Desprotecció dels deutors hipotecaris en situació precària
• Disminució remarcable del nombre de comerços i activitats
• Necessitat d'incrementar el foment de la separació de residus en les activitats
• Existència de serveis consolidats que cal mantenir però garantint l'equilibri pressupostari

 

I també tenint en compte les següents prioritats polítiques:


• Suport a les persones
• Suport a les empreses
• Respecte al mediambient
• Manteniment de serveis i prestacions actuals amb garanties d'estabilitat pressupostària

 

1. Accions per al suport a les persones
• Afavorir l'increment de l'ocupació bonificant la quota de l'IAE de les empreses que contractin tres o més treballadors indefinits.

• Mantenir les bonificacions i ajuts de suport a les persones i famílies.

• Adequar el calendari fiscal per facilitar el pagament de tributs fraccionant l'IBI dels rebuts domiciliats en quatre pagaments trimestrals
• Assumir part de costos d'algunes taxes per evitar incrementar més la càrrega fiscal de les famílies.
• Incorporar normatives perquè en casos de dació de l'habitatge en pagament d'hipoteca la plus vàlua es liquidi als bancs i no a les famílies que perden l'habitatge.

 

2. Suports a les empreses i activitats
• Estalvi d'un 20% de la quota de l'IAE en cas de contractació de 3 o més treballadors indefinits.
• Possibilitat de reducció del temps d'ocupació de via pública per a terrasses de bars i restaurants.
• Bonificació de fins a un 20% de la taxa de deixalles si se separen els residus.
• Manteniment de l'import de la taxa per la recollida de residus malgrat l'increment de costos, assumint-ne el dèficit.
• Agilització dels tràmits de compensació de tributs amb crèdits a favor de proveïdors.
• Manteniment del cobrament de deixalles per activitats en quatre trimestres per a rebuts domiciliats.

 

3. Polítiques mediambientals
• Afavorir la separació de residus tant en domicilis com en activitats, traslladant als usuaris que ho realitzen correctament l'estalvi que es produeix en el tractament dels residus per separat mitjançant bonificacions.

• Mantenir bonificacions per a vehicles eficients energèticament i per instal•lació de sistemes d'aprofitament tèrmic o elèctric de l'energia solar.

 

4. Manteniment de serveis i prestacions actuals amb garanties d'estabilitat pressupostària
• Increment de les taxes en un 3,1 % equivalent a l'IPC de Catalunya interanual del mes d'agost amb els estudis individuals necessaris per assegurar que en cap cas els ingressos previstos superen els costos esperats.
• Increment mig dels rebuts de l'IBI d'un 4,25%. Per a habitatges, l'increment mig és del 3,98%.
• Ampliar serveis sense incrementar costos per reduir el dèficit en algunes taxes (serveis de grua externs, extensió del servei de clavegueram a més nuclis urbans)

 

5. Novetats 2013
• Es cobrarà el rebut de l'IBI en quatre fraccions trimestrals a qui tingui aquest impost domiciliat al banc. Els càrrecs al compte corrent es faran a partir dels dies: 1 de març, 1 de juny, 1 de setembre, 1 de desembre

• Fins al 31 de gener: els bars i restaurants podran decidir quins mesos volen muntar taules i cadires (amb un mínim de tres mesos). El rebut d'ocupació de via pública anual es prorratejarà pel temps d'ocupació efectiva. Cal adreçar la sol•licitud a l'OAC

• Durant el primer trimestre de l'any: les empreses que l'any 2012 van incrementar la seva plantilla en tres o més treballadors amb contracte indefinit, poden sol•licitar una bonificació del 20% del rebut d'IAE del 2013

• Durant el primer trimestre de l'any: tant les activitats industrials, comercials i professionals com els particulars poden sol•licitar a l'OAC la inspecció per a obtenir la bonificació per bona gestió de residus. L'estalvi pot arribar al 20% del rebut del mateix any i s'hi aplica directament.

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 12:42