31 persones assisteixen al Taller de metodologies participatives organitzat per l'Escola d'Adults El Roure Gros, en el marc del programa de foment de l'associacionisme i el voluntariat
L'Escola d'Adults s'ha sumat al grup d'agents col·laboradors del Pla de formació per al foment de l'associacionisme i el voluntariat 2016 amb aquesta acció sobre recursos, orientacions i estratègiques per dinamitzar grups que va tenir lloc el passat 12 de febrer a Les Cases dels Mestres.
Hi van assistir 31 persones en representació de 7 entitats (Castellers, Associació Jardí Santa Susanna, AMPA Escola Pia, AMPA Escola El Calderí, Coral Guisla, Agrupament Escola El Pasqualet, Associació d'Hortolans de Les Hortes de Baix), personal d'equipaments municipals (Centre Obert Buimont, Ràdio Caldes i el departament d'Educació) i professorat de l'IES Manolo Hugué.
La formadora, Anna Baró, va oferir una sessió molt pràctica basada en dinàmiques per promoure la reflexió entre els assistents en temes com la participació i el treball en equip, l'autoconeixement, la desinhibició, la identificació de rols, etc.
Aquests accions ajuden a interioritzar conceptes teòrics de la formació com ara quins són els estils de líders de grup i la importància de l'observació del grup per part del líder o del conductor de les dinàmiques per treure de cada grup i de cada integrant el rendiment òptim.
També es va treballar sobre les creences limitadores i les potenciadores, els diferents tipus de llenguatge, la importància de no fer sempre les coses de la mateixa manera per sortir de la zona de seguretat i confort i anar cap a la zona de desenvolupament personal i grupal.
Els assistents van valorar molt positivament la sessió i les dinàmiques amenes i divertides, i van demanar que es millori la comunicació prèvia dels cursos i els seus continguts.
Formació continuada de l'Escola d'Adults El Roure GrosAmb aquesta acció es compleixen tres anys consecutius en els quals l'Escola d'Adults El Roure Gros organitza una formació pràctica adreçada a les persones que treballen en l'àmbit de la formació reglada i no reglada. El primer curs era sobre estratègies per a l'alfabetització i el segon sobre recursos per a l'orientació i acompanyament als joves.
El tercer curs, atès que anava adreçat a la presentació de dinàmiques per liderar grups, s'ha inclòs dins del Pla de formació per al foment de l'associacionisme i el voluntariat, que té entre els seus objectius generar dinàmiques que poden ajudar a millorar la participació interna de les entitats, un dels fonaments per a una gestió de qualitat.