L'OMIC rep 260 consultes i 71 reclamacions entre gener i març

Dimarts, 12 de maig de 2009

Les consultes rebudes per l'OMIC durant el primer trimestre de 2009 desvetllen que els temes que més preocupen als usuaris són la telefonia (97 consultes), el subministrament elèctric (50 consultes) i les assegurances (25 consultes). Altres temes que han rebut entre 10 i 20 consultes durant el primer trimestre han estat les compres a establiments, les compres fora d'establiments i els serveis bancaris.

 

Pel que fa a les queixes tramitades a través de l'OMIC entre gener i març de 2009, les més repetides han estat les relacionades amb serveis de telèfon i serveis d'electricitat.

 

En total, l'OMIC ha rebut 260 consultes i ha tramitat 71 queixes en aquest període.

 

Total de consultes i reclamacions recollides per l'OMIC durant el primer trimestre de l'any:


Consultes

4 Agències de viatges
8 Alienes a consum
25 Assegurances
19 Compra en establiment
18 Compra fora establiment
2 Compra vehicle
2 compres estranger
5 Ensenyament
1 Habitatge venda
6 Habitatge lloguer
1 Hotels
12 Serveis bancaris
4 Serveis professionals a la llar
97 Serveis telèfon
1 Serveis turístics agencies de viatges
2 subministrament aigua
50 Subministrament elèctric
2 Subministrament gas natural
1 Venda vehicles

 

Reclamacions
Assegurances automòbils 1
Comerç altres 1
Comerç fora d'establiment 1
Electrodomèstics venda/post venda 1
Ensenyament 1
Entitats bancàries 1
Habitatge altres 1
Habitatge compra 1
Sanitat privada 1
Serveis turístics varis 1
Assegurances altres 2
Electrodomèstics reparació 2
Habitatge lloguer 2
Serveis professionals a la llar 2
Serveis turístics hotels 2
Comerç en establiment 4
Serveis Gas: natural, butà 4
Serveis Electricitat 12
Serveis Telèfon 31


Cal recordar també que durant els propers mesos se celebren xerrades dedicades al consum organitzades entre l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), la Diputació de Barcelona i Cooperativa 70. Trobareu informació actualitzada de les dates, hores i temes a l'agenda de www.caldesdemontbui.cat.

 

Les xerrades s'emmarquen en un cicle de convocatòries a la ciutadania calderina per parlar sobre alguns dels temes relacionats amb consum que més la preocupen. El 10 de juny, per exemple, el motiu de la xerrada serà la telefonia, precisament el tema sobre el que més consultes ha rebut a l'OMIC en el primer trimestre de 2009.

 

L'última xerrada, que tindrà lloc el 21 d'octubre, tractarà sobre la TDT, per col•laborar a estendre informació útil entre la ciutadania sobre la substitució de la televisió analògica per la digital terrestre prevista per al proper any.

 

Les xerrades formen part de les accions subvencionades pel Servei de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 11:28