Les consultes rebudes per l'OMIC durant el primer trimestre de 2009 desvetllen que els temes que més preocupen als usuaris són la telefonia (97 consultes), el subministrament elèctric (50 consultes) i les assegurances (25 consultes). Altres temes que han rebut entre 10 i 20 consultes durant el primer trimestre han estat les compres a establiments, les compres fora d'establiments i els serveis bancaris.
Pel que fa a les queixes tramitades a través de l'OMIC entre gener i març de 2009, les més repetides han estat les relacionades amb serveis de telèfon i serveis d'electricitat.
En total, l'OMIC ha rebut 260 consultes i ha tramitat 71 queixes en aquest període.
Total de consultes i reclamacions recollides per l'OMIC durant el primer trimestre de l'any:
Consultes
4 Agències de viatges8 Alienes a consum25 Assegurances19 Compra en establiment18 Compra fora establiment2 Compra vehicle2 compres estranger5 Ensenyament1 Habitatge venda6 Habitatge lloguer1 Hotels12 Serveis bancaris4 Serveis professionals a la llar97 Serveis telèfon1 Serveis turístics agencies de viatges2 subministrament aigua50 Subministrament elèctric2 Subministrament gas natural1 Venda vehicles
ReclamacionsAssegurances automòbils 1Comerç altres 1Comerç fora d'establiment 1Electrodomèstics venda/post venda 1Ensenyament 1Entitats bancàries 1Habitatge altres 1Habitatge compra 1Sanitat privada 1Serveis turístics varis 1Assegurances altres 2Electrodomèstics reparació 2Habitatge lloguer 2Serveis professionals a la llar 2Serveis turístics hotels 2Comerç en establiment 4Serveis Gas: natural, butà 4Serveis Electricitat 12Serveis Telèfon 31
Cal recordar també que durant els propers mesos se celebren xerrades dedicades al consum organitzades entre l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), la Diputació de Barcelona i Cooperativa 70. Trobareu informació actualitzada de les dates, hores i temes a l'agenda de www.caldesdemontbui.cat.
Les xerrades s'emmarquen en un cicle de convocatòries a la ciutadania calderina per parlar sobre alguns dels temes relacionats amb consum que més la preocupen. El 10 de juny, per exemple, el motiu de la xerrada serà la telefonia, precisament el tema sobre el que més consultes ha rebut a l'OMIC en el primer trimestre de 2009.
L'última xerrada, que tindrà lloc el 21 d'octubre, tractarà sobre la TDT, per col•laborar a estendre informació útil entre la ciutadania sobre la substitució de la televisió analògica per la digital terrestre prevista per al proper any.
Les xerrades formen part de les accions subvencionades pel Servei de Polítiques de Consum de la Diputació de Barcelona.