L'alcalde, Jordi Solé, ha signat el Decret d'organització del cartipàs municipal per al mandat que va començar amb la constitució de l'Ajuntament, el passat 13 de juny, i ha delegat competències entre els 8 membres restants del govern municipal
Un cop constituït l'Ajuntament en el Ple celebrat el passat 13 de juny, correspon a l'alcalde, Jordi Solé i Ferrando, signar l'establiment de la nova organització municipal, de la qual es donarà compte en el Ple de cartipàs, previst pel 25 de juny.
Segons el Decret d'Alcaldia núm. 000634/2015:
JUNTA DE GOVERN LOCAL
President: Jordi Solé i FerrandoVocals: Isidre Pineda Moncusí, regidor; Vicenç Personat Pallarès, regidor; Jaume Mauri Sala, regidor; Maria Pilar Aznar López, regidora
TINENTS D’ALCALDE
1r Tinent d’Alcalde: Isidre Pineda Moncusí2n Tinent d’Alcalde: Vicenç Personat Pallarès3r Tinent d’Alcalde: Jaume Mauri Sala4a Tinenta d’Alcalde: Maria Pilar Aznar López
DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES
Jordi Solé i Ferrando, alcalde, es reserva les competències següents:Responsable de Seguretat i Civisme.
Núria Carné i NavarroRegidora de Comunicació i Informació CiutadanaRegidora d’Esports
Isidre Pineda Moncusí, Primer tinent d'alcaldeRegidor de Cultura i PatrimoniRegidor de Turisme i TermalismeRegidor de Participació Ciutadana i VoluntariatRegidor de Cooperació i Solidaritat
M. Pilar Aznar López, Quarta tinenta d’alcaldeRegidora d’Acció Social i Igualtat d’OportunitatsRegidora de Gent Gran
Vicenç Personat Pallarès, Segon tinent d'alcaldeRegidor d’Urbanisme, Planejament Territorial i ActivitatsRegidor de Recursos HumansRepresentant a les entitats urbanístiques col·laboradores
Jaume Mauri Sala, Tercer tinent d’alcaldeRegidor d’Espais Públics i SostenibilitatRegidor de Serveis Municipals
Josep Ramon Marañés VidalRegidor de Desenvolupament EconòmicRegidor d’Hisenda
Roser Guiteras LópezRegidora d’Educació i Formació Permanent
David Través i AmbrosioRegidor de JoventutRegidor de Govern obert
REGIDORIES I COMPETÈNCIES
Comunicació i Informació CiutadanaComunicació interna i externaMitjans de comunicació públicsRelacions institucionals i protocol
Seguretat i CivismePolicia localMobilitat i senyalització viàriaCivisme
HisendaConfecció i seguiment dels pressupostos municipalsOrdenances fiscals i taxesRelació amb ORGT
Desenvolupament EconòmicIndústria i empresa
Comerç
Agricultura i ramaderia
Consum
Treball
Recursos HumansPolítiques de recursos humansRelacions amb el comitè d’empresaNegociació del conveni col·lectiu i seguiment de la seva aplicació
Govern ObertImplantació de les eines d’administració electrònicaDesenvolupament dels serveis informàticsFoment dels serveis TICPolítiques de transparència i accés a la informacióOficina d’Atenció al CiutadàPadróArxiu municipalRelació amb la Sindicatura de Greuges i amb el Jutjat de Pau
Educació i Formació PermanentEscoles bressol municipalsParticipació en la programació de l’ensenyament i cooperació amb l’administració educativa en la creació, construcció i manteniment de centres docentsParticipació en les millores pedagògiques dels centres educatiusProjecte educatiu de pobleMillores als centres d’ensenyament cedits a la GeneralitatOficina municipal d’escolaritzacióEscola d’adults El Roure Gros i formació permanentOficina de català i promoció de la llengua catalana
Cultura i PatrimoniProgramació culturalFoment de la cultura i les artsRelació amb les entitats culturals i suport a les activitatsEquipaments culturals públicsMuseu ThermaliaGestió, protecció i promoció del patrimoni localArxiu històricPolítiques de recuperació de la memòria històrica
Turisme i TermalismePromoció turística, marca turística, desenvolupament de l’oferta i les infraestructures turístiques, interlocució amb el sectorFoment i promoció de la vila com a destinació termalOficina de turismeFires i jornades gastronòmiques
Participació Ciutadana i VoluntariatParticipació ciutadana:
Agermanaments i foment de la projecció exterior
Acció Social i Igualtat d'OportunitatsPolítiques socialsPrograma d’atenció a la dona i a la famíliaPrograma d’atenció a la infànciaCentre obertIgualtat d’oportunitatsProgrames de suport sociosanitari adreçats a la gent granPersones amb dependènciaAtenció domiciliàriaRelació amb les entitats del tercer sector socialCoordinació amb el CAP i amb les autoritats sanitàries per a la millora dels serveis sanitaris públicsDret a l’habitatge, oficina local d’habitatgePolítiques d’acollida i integració de nouvinguts
Cooperació i SolidaritatDefinició, finançament i seguiment de projectes de cooperació al desenvolupament.Programes de sensibilització sobre la lluita contra les desigualtats nord – sudRelació amb les entitats de solidaritatConsell de cooperació
Gent GranPromoció de l’envelliment actiuRelacions amb les entitats de la gent granEspai de gent gran a Cases dels Mestres
JoventutPolítiques de joventutEspai jove El Toc
EsportsGestió i millora de les instal·lacions esportives municipalsPromoció de l’esportRelació i suport a les entitats esportivesEsport escolar
Urbanisme, Planejament territorial i ActivitatsPlanejament i gestió urbanística: desenvolupament del POUM (plans parcials, plans especials, polígons d’actuació, modificacions de planejament)Autoritzacions d’urbanisme (llicències, parcel·lacions, informes urbanístics) i d’activitatsProtecció de la legalitat urbanística i control d’obres als espais públicsObra pública: redacció de projectes, contractació, control de l’execució, recepció d’obresUrbanitzacionsXarxa viària supramunicipal i infraestructures de transportSalut pública
Serveis municipals
Manteniment d’equipaments públics
Espais Públics i Sostenibilitat
Manteniment parcs, jardins i zones verdes
Manteniment i millora de via pública i d’espais públics
Protecció del medi natural
Manteniment de camins i prevenció d’incendis
Pla d’acció per a l’energia sostenible
Sensibilització mediambiental
* Les atribucions de la Junta de Govern Local seran les següents:
a) Les contractacions d'obres, de subministraments, de serveis, de gestió de serveis públics, els contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros (6.000.000 euros), incloses les de caràcter plurianual quan la seva durada no sigui superior als quatre anys, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.b) La disposició de despeses en aquells assumptes en què sigui competent per a la contractació, d’acord amb l’apartat a) anterior, i de conformitat amb les Bases d’execució del pressupost.c) L’aprovació dels projectes d’obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació d’acord amb l’apartat a) anterior, i estiguin previstos en el Pressupost.d) L’adjudicació de concessions sobre els béns d'aquestes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el seu valor no superi el 10 per 100 dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros (3.000.000 euros), així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.e) L'aprovació de factures i certificacions d’obres.f) L'atorgament de les llicències, excepte que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o a la Junta de Govern Local.g) L’atorgament de subvencions, beques i ajuts, sigui quin sigui el seu import, sempre que hagin estat el resultat d’una convocatòria pública. Es contempla en aquesta delegació els ajuts puntuals derivats d’urgències socials i causes anàlogues.h) L’aprovació de convenis amb altres administracions, entitats de dret públic i ens privats per als quals sigui competent aquesta alcaldia, per raó de quantia o de matèria, sempre que aquestes no tinguin el caràcter d’indelegables.i) Ordenar la publicació, execució i fer complir els acords de l'Ajuntament.j) Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.k) Les altres que expressament li atribueixin les lleis i aquelles que la legislació de l'Estat o de les comunitats autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals.