La ciutadania té a la seva disposició una plataforma virtual des de la qual pot notificar incidències a la via pública sobre l'estat de carrers i voreres, parcs, neteja i enllumenat públic, entre altres
L'Ajuntament de Caldes de Montbui ofereix un espai a Internet des del qual la ciutadania pot fer arribar al seu consistori qualsevol desperfecte o incidència que tingui lloc a les zones públiques del municipi i sobre el qual calgui actuar. El lloc web el podeu trobar a http://viapublica.caldesdemontbui.cat.
El portal és fruit de la col•laboració de diferents departaments de l'Ajuntament que treballen en la conservació i millora dels espais públics i en l'atenció a la ciutadania. Neix amb l'objectiu de facilitar a l'usuari l'accés al consistori quan detecta una anomalia i de facilitar a l'Ajuntament l'accés a la informació sobre l'estat de tots els recons del municipi.
Funcionament del web Per fer servir l'aplicació els usuaris només hauran d'omplir un senzill formulari que trobaran a l'apartat Comunicar incidència. El formulari demana la identificació de la persona que fa l'avís, el tipus d'incidència, la descripció i la seva localització en el plànol del municipi.
Un cop notificat, aquest avís passa a mans dels Serveis Territorials de l'Ajuntament, responsables del manteniment dels espais públics de la trama urbana, des d'on es verifica l'existència de la incidència i es defineix la prioritat i el tipus d'actuació que cal fer-ne. En paral•lel, al web queda registrat aquest avís dins l'apartat Seguiment d'incidències, on la ciutadania podrà fer la consulta sobre l'estat dels avisos generats.