Sessions d'assessorament tècnic en consum adreçades a la Policia Local

Dilluns, 20 d’octubre de 2014

La Policia Local rep formació específica en matèria de consum que servirà als agents per aclarir els dubtes que més sovint sorgeixen en el desenvolupament de la seva feina diària

El passat dia 15 d'octubre, els agents de la Policia Local de Caldes de Montbui van assistir a una sessió d’assessorament tècnic en matèria de consum, presentada pel regidor de Promoció Econòmica, Josep Ramon Marañés, i impartida per Josep M. Castro, tècnic de Consum de la Diputació de Barcelona.

El contingut de la sessió va tractar “Els requisits mínims d’informació al consumidor”, per tal d'aclarir dubtes amb els quals es puguin trobar en el desenvolupament diari de la seva feina.

A més van rebre informació sobre el funcionament de l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor (OMIC), en funcionament des de l'any 2007, situada al local social de Cooperativa 70, i gestionada per la mateixa Cooperativa, amb el suport de l'Ajuntament de Caldes de Montbui i de la Diputació de Barcelona.

L'OMIC
Horaris: els dimarts i dijous de 10 a 13 h i els dimecres de 17 a 19h (a l'estiu, només matins).

Des de l'OMIC s'atenen les consultes, queixes o reclamacions de les persones consumidores del municipi i usuàries, i se les informa per tal de defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l'assessorament i la recepció de reclamacions en matèria de consum. És un servei d'atenció directa i gratuïta a través del qual tota la ciutadania pot sol·licitar informació sobre els problemes que puguin afectar-los com a persones consumidores.

QUI ÉS EL CONSUMIDOR?
Tothom, quan adquireix béns i productes o utilitza serveis contractats a un professional.

SERVEIS QUE S'OFEREIXEN

  • Atenció personalitzada de consultes en matèria de consum.
  • Anàlisi i tramitació de denúncies, queixes i reclamacions.
  • Mediació entre les parts per a la resolució de determinades qüestions en matèria de consum.
  • Campanyes d’informació i orientació a les persones consumidores.
  • Publicacions específiques d’informació en matèria de consum.
  • Col·laboració amb la Junta Arbitral de Consum.
  • Informació i orientació a les persones consumidores sobre l'exercici dels seus drets.
  • Recepció de denúncies i reclamacions de les persones consumidores.
  • Educació i formació en matèria de consum.

COM ES POT RECLAMAR?

Per al cas que es vulgui exercir el dret de reclamar, cal aportar una fotocòpia de tota la documentació relacionada amb el problema i emplenar un imprès que facilita la mateixa Oficina Municipal d’Informació al Consumidor, on han de constar les dades de la persona consumidora, les dades de l'empresa o professional, l'objecte de la queixa, una explicació detallada dels fets i d‘allò que es vulgui aconseguir.

Darrera actualització: 20.10.2014 | 11:19