L’alcalde i els grups municipals representants a l’Ajuntament, amb ERC i Junts per Caldes al govern, i Ara Caldes, PSC i PP a l’oposició, signen un manifest de suport al projecte de millora de la C-59 que faran arribar al nou govern de la Generalitat de Catalunya
La Junta de Portaveus celebrada dilluns 16 de setembre ha acordat donar “ple suport i recolzament al projecte BR.cat de la C-59, al tram entre Palau Solità i Plegamans i Caldes de Montbui”.
Els i les portaveus d’ERC i Junts per Caldes (govern municipal) i Ara Caldes, PSC i PP, amb l’alcalde, Isidre Pineda, han signat el document a través del qual es manifesta el seu posicionament pel projecte que va presentar el Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya el passat mes de juny. El mateix document, que serà adreçat a la Generalitat, sol·licita que “es prioritzi aquest projecte com una necessitat en la millora de la seguretat i la mobilitat que beneficia especialment a la ciutadania de Caldes de Montbui i dels municipis propers”.
Signen el document l’alcalde, Isidre Pineda i Moncusí, la portaveu d’ERC, Laia Cuscó Pallarés, la portaveu de Junts per Caldes, Roser Xalabarder Sagalés, el portaveu d’Ara Caldes, Joan Duran Poble, la portaveu del PSC, Carla Millán Peñaranda, i el portaveu del PP, Javier Suárez Cañardo.
El projecte contempla el carril de bus ràpid i de via ciclista i per a vianants
El Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya va presentar el projecte “Corredor BRCAT i Via Ciclista a la C-59 (Eix Riera de Caldes) Palau-solità i Plegamans-Caldes de Montbui” en un acte celebrat al juny a Caldes de Montbui. Aquest projecte executiu inclou la creació d’un carril de bus ràpid (BRCAT) i de via ciclista i per a vianants en aquest tram de de l’eix de la riera de Caldes.
Aquesta obra ha quedat pendent de tirar endavant la licitació de les obres, valorades en 15 MEUR
El projecte, que ha de permetre millorar les prestacions dels serveis d’autobús i afavorir la mobilitat activa en l’eix entre Caldes de Montbui i Palau-solità i Plegamans, comportarà una transformació d’aquest corredor, per on circulen actualment uns 30.000 vehicles diaris, i que, pel que fa a l’autobús, registra un total de 287 expedicions diàries, amb 3.750 persones usuàries diàriament.
El projecte preveu la construcció de més de 4 quilòmetres de carril d’ús exclusiu per a l’autobús (2,5 km en sentit sud i 1,6 en sentit nord). Així mateix, inclou la configuració d’una via per a vianants i ciclistes de 3,3 quilòmetres de longitud.
A més de la implantació d’una nova plataforma per als serveis de bus i de la via ciclista, el projecte inclou, entre d’altres punts:
Millora de les parades d’autobús existents amb la creació d’apartadors.
Millora de la seguretat viària amb les actuacions següents:
Construcció d’una rotonda a l’actual intersecció en T entre la C-59 i l’avinguda de Pi Margall, a Caldes de Montbui.
Transformació en rotonda de l’actual intersecció en T a l’accés al nucli de població de Can Valls a Caldes de Montbui
Implantació d’un sistema de contenció per separar els sentits de circulación
Pas semaforitzat amb polsador a les parades d’autobús de la C-59
Millores puntuals a les rotondes per afavorir la fluïdesa del trànsit, com la implantació de doble carril d’entrada a les rotondes, i la construcció d’un nou ramal de connexió directa cap a la C-59 en sentit Barcelona, a la rotonda nord de Palau-solità i Plegamans.
Millora del drenatge de la C-59 a l’entorn de la rotonda de Palau-solità i Plegamans, amb l’execució d’un canal de drenatge per evitar inundacions al marge esquerre de la carretera a l’entorn de la rotonda de Palau-solità i Plegamans.
Mesures d’integració ambiental, com la disposició d’una pantalla acústica a l’àmbit de la rotonda de Palau-Solità i Plegamans, i hidrosembres i plantacions.
Millora del ferm i d’altres elements funcionals de la carretera --senyalització, drenatges, barreres de seguretat.
Les dues noves parades d’autobús, segregades del tronc central de la via milloraran l’accessibilitat de les personers usuàries de Can Valls, Torre Negrell i Torre Marimón, donant resposta a una de les peticions històriques del consistori i del veïnat de Can Valls per reduir l’accidentalitat en aquest tram.
El conjunt d’actuacions que inclou el projecte suposaran una millora molt significativa en el temps de viatge del transport públic (la previsió és passar dels 9 minuts actuals a 4 en hora punta de matí) tot mantenint les prestacions actuals al vehicle privat. El projecte optimitza la configuració viària per a garantir un correcte funcionament del trànsit i preveu captar un miler de nous usuaris per al transport públic i la bicicleta, el que contribuirà a la descarbonització de la mobilitat en aquest entorn.