Un curs més del Consell d'Infants

Dijous, 22 de maig de 2014

Els 18 consellers infantils comparteixen amb la població els resultats de tot un curs de feina

El Consell d’Infants 2013/2014 ha explicat a la ciutadania tota la feina feta pels infants dels grups de 5è i 6è de les escoles de primària calderines que formen aquest òrgan de participació infantil.

Durant l’Audiència Pública celebrada el dijous 15 de maig, a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Caldes de Montbu, el Consell d’Infants va presentar el nou logotip del Consell, creat en aquest curs.

Per cloure la sessió, l'alcalde Jordi Solé, i la regidora de Participació Ciutadana Pilar Aznar, van lliurar els diplomes i una samarreta commemorativa als joves consellers, en reconeixement i en agraïment per la feina feta.

Les accions fetes en aquesta edició

Els consellers van traslladar a la ciutadania les accions fetes al llarg d’aquest curs 2013/2014, en tant que representants de les seves escoles i en atenció a la tasca que els va ser encomanada.

Durant aquest curs el Consell va dur a terme el procés de trobar una imatge que el representés i crear un logotip del Consell d'Infants, que es va presentar durant la presentació i ja va lluir aplicat als diplomes i ales samarretes.

Amb l'assessorament de professo del Taller d'Art Manolo Hugué, es van crear les bases d'un concurs per la creació del logotip. Podien participar tots els infants de les classes de 5è i 6è de les escoles de primària de Caldes de Montbui. El jurat va fer la selecció entre un total de 46 dibuixos finalistes de totes les escoles. Durant la segona sessió del consell es van dir qui havia estat que havia guanyat el concurs de dibuix, la Carla Soto Moreno, alumna de 5è, a qui es va fer una menció especial durant l'acte Amb tots els dibuixos finalistes vam muntar una exposició al vestíbul de l'Ajuntament perquè la ciutadania els pogués veure. L'exposició va estar muntada durant 3 setmanes.

“El tema del dibuix havia d'expressar allò que representava per a nosaltres el Consell d'Infants. Per això algunes classes, primer, van fer un petit debat per expressar idees sobre què representava el consell per ells”. (Marina Villalvilla)

Durant aquest any també s'ha treballat en algunes novetats importants sobre els Camins Escolars En primer lloc, s'han senyalitzat amb el disseny d'una petjada al terra que es escollir en una sessió del consell. En segon lloc, l'Associació de Voluntaris de Protecció Civil s'ha compromès a acollir en la seva entitat les persones que volen fer un voluntariat als Camins Escolars. En tercer lloc, es va dur a terme, entre els dies 31 de març i 9 d'abril de 2014, el joc del Mou el Cul, un joc que va ser proposat i ideat pels consells d'infants anteriors, amb l'ajuda de l'Associació Pas a Pas, per engrescar que més famílies vagin caminant a l'escola.
En total es va convidar a participar al joc del Mou el Cul a uns 1.833 alumnes de les escoles de primària, i van participar un total de 642 alumnes.
A l'Escola El Farell de 430 alumnes que hi ha, han participat 111
A l'Escola Montbui de 435 alumnes, han participat 197
A l'Escola el Calderí de 284 alumnes, han participat 112
A l'Escola Pia de 684 alumnes han participat 222

“Hem escollit la petjada que podeu trobar pels carrers de Caldes i que indiquen que per aquell lloc hi ha un recorregut de Camí Escolar. I vam dur a terme el Joc de Mou el Cul per engrescar nens i famílies a anar caminant a l'escola”. (Anaïs Escobar)

Els infants del consell del curs passat van proposar una sèrie de temes que els interessaven. Un d'ells era com donar a conèixer Caldes als visitants. Aquest any s'ha creat una geocerca, un joc divertit que es pot fer amb la família o amb amics per trobar un tresor amagat. En aquest cas es va proposar crear la recerca d’un llibret o guia on els infants expliquessin el poble de “Caldes de Montbui a l'alçada dels nostres ulls”.
Les coordenades de la situació del tresor s'indiquen als llocs webs especialitzats per tal que els caçadors d’amagatalls puguin emprendre la recerca i compartir-la explicant les seves impressions, afegint fotografies, i comentaris.

Finalment, durant l'Audiència, els consellers van explicar la valoració del Consell d'Infants que havien fet amb els companys de classe i els temes que els hi agradaria treballar el curs vinent, com ara el Medi Ambient i la millora de l'espai públic, la Mobilitat i l'esport.

“És positiu que puguem opinar, i expressar les idees que tenim els nens i les nenes, que a la classe parlem i debatem coses, i que ens igualem petits i grans. També ens agrada la importància que es dona a la nostra opinió. És un espai obert i democràtic, se'n fa difusió i s'informa”. (Ivan Barroso)

“Cal que el Consell d'Infants continuï amb les mateixes funcions d'ara i preparin activitats com aquestes o més engrescadores. És necessari que s'escolti l'opinió dels nens i les nenes de Caldes per millorar el poble. D'aquí un temps pot ser molt interessant veure les millores que hem aconseguit”. (Ainara Lama)

En el seu discurs de cloenda, l'alcalde Jordi Solé va agrair en nom del Consistori la feina realitzada i va elogiar el compromís dels Consellers dels qui va dir “s'havien impregnat del valor de la democràcia i de la responsabilitat” i que va animar a “seguir tenint cura en el futur d'allò que ens afecta com a ciutadans”.

Consellers/es curs 2013/2014

Marta Rodríguez, consellera de 6è B de l'Escola Montbui
Ona Casajuana, consellera de 5è A de l'Escola El Calderí
Ivan Barroso, conseller de 5è B de l'Escola El Calderí
Lara Vila, consellera de 6è de l'Escola Pia
Ainara Lama, consellera de 5è A de l'Escola Pia
Albert Fugardo, conseller de 6è A de l'Escola Pia
Anaïs Escobar, consellera de 6è C de l'Escola Pia
Marina Villalvilla, consellera de 5è B de l'Escola Montbui
Paola Espadalé, consellera de 5è de l'Escola Pia
Edgar Barroso, conseller de 5è B de l'Escola El Farell
Gines Carceles, conseller de 5è de l'Escola Pia
Elsa González, consellera de 5è A de l'Escola El Farell
Laia Balart, consellera de 5è A de l'Escola Montbui
David Jurado, conseller de 6è A de l'Escola El Farell
Carles Marès, conseller de 6è de l'Escola Pia
Marco Olivares, conseller de 6è B de l'Escola El Farell
Núria Castells, consellera de 6è A de l'Escola Montbui
Bernat Muntañá, conseller de 6è de l'Escola El Calderí

El Consell d’Infants és un grup de nens i nenes de cicle superior de totes les escoles de primària de Caldes que representen a tota la classe perquè han estat votats per fer-ho.

L’objectiu del consell és crear un espai on els infants puguin expressar les seves opinions i fer arribar les necessitats i les inquietuds que tenen sobre el poble on viuen.

El Consell d'Infants explicat pels infants

“És un espai on podem exposar propostes per millorar Caldes i opinar sobre temes importants del nostre municipi. És un mitjà que ens ajuda a relacionar-nos amb l'ajuntament i una ajuda infantil pel poble.
A cada reunió del consell plantegem un tema, que després cada un de nosaltres hem de traslladar a la nostra classe, explicar-ho als nostres companys i companyes perquè tothom puguem reflexionar, debatre i donar la nostra opinió.
També fem activitats divertides i ens permet conèixer altres nens i nenes d'escoles diferents.
Esperem que amb la nostra participació al consell puguem ajudar el poble, que tot surti bé i que sigui divertit”.


Darrera actualització: 22.05.2014 | 17:31