V Espai d'experiències de les Oficines d'Habitatge de Barcelona

Dijous, 25 de novembre de 2010

Caldes de Montbui acull la cinquena sessió d'"Espai d'experiències" de les Oficines d'Habitatge de la província, amb una sessió el dijous 2 de desembre a Can Rius

 

L'Espai Can Rius acull una trobada de tècnics que treballen al servei d'Oficines d'Habitatge com la que funciona a Caldes de Montbui des del maig de l'any 2009. Aquestes trobades serveixen per fer balanç de l'any i planificar les accions de l'any següent, per generar idees de cara a accions futures i per posar en comú dificultats i solucions que poden ser comunes a totes les oficines. Enguany, a més, es dedicarà una estona a la mediació de l'habitatge en temps de crisi per tal d'enfortir els serveis que presten els ajuntaments en aquest camp.

 

La trobada té lloc divendres 2 de desembre a l'Espai de Can Rius. Donat que Caldes de Montbui actua com a vila amfitriona, a la tarda els assistents faran un recorregut per l'àmbit objecte del Pla de Barris. La visita pararà especial atenció als edificis del centre històric, en especial a aquells que són o poden ser rehabilitats gràcies a les subvencions del Pla promogut per la Generalitat de Catalunya.

 

Com a colofó de la visita, els tècnics visitaran també els trets més singulars de Caldes de Montbui lligats a l'existència de l'aigua termal, com ara les Termes Romanes o la Font del Lleó.

 

L'Oficina d'Habitatge de Caldes de Montbui
Aquest servei va començar a funcionar el maig de l'any 2009 com una nova eina per a minimitzar els efectes de la crisi i els problemes relacionats amb el sector immobiliari en el municipi. Els objectius principals d'aquest servei municipal són dinamitzar el mercat de lloguer lliure, fomentar l'accés assequible a l'habitatge i promoure el manteniment i la rehabilitació dels edificis.

 

Per aconseguir aquests objectius, l'Oficina funciona seguint els següents criteris: optimització dels recursos existents, cooperació entre els agents públics i privats, potenciació del concepte de finestreta única d'atenció a la ciutadania i col•laboració amb la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Barcelona.

 

L'Oficina d'Habitatge és un punt d'informació públic i gratuït sobre lloguer. A banda d'informació, facilita també la tramitació i gestió de serveis relacionats amb l'habitatge.

 

Els mots al voltant dels quals giren les funcions de l'Oficina d'Habitatge són "ajuts", "informació", "rehabilitació", "tramitació" i "borsa de lloguer".

 

Per al funcionament de l'Oficina d'Habitatge l'Ajuntament compta amb el suport de la Diputació de Barcelona del Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya i d'ADIGSA, empresa pública de la Generalitat de Catalunya.

 

La Diputació col•labora en tasques de difusió. La Generalitat, per la seva banda, ofereix suport logístic i assessorament per tal que aquest servei sigui el més àgil i complert.

 

Oficina d'habitatge
Pl. de la Font del Lleó, 11
93 865 55 99
habitatge@caldesdemontbui.cat

Horari: Dilluns, dimecres i dijous, de 9 a 14 h. Dimarts de 16 a 19 h.
(Per venir a les tardes cal concertar visita prèviament)

 

Darrera actualització: 5.03.2013 | 11:29