Segon taller de la fase de diagnosi del projecte Horitzó 2025

Dimecres, 29 d’octubre de 2014

Agents socials i econòmics del municipi, més veïns i veïnes a títol individual, participen en en el segon taller de la fase de diagnosi del Pla estratègic de Caldes de Montbui, Horitzó 2025

Dimecres 28 d'octubre ha tingut lloc el segon taller de la fase de diagnosi del projecte Horitzó 2025, per a la celebració del qual l'Ajuntament va convidar a les entitats i a la ciutadania en general.

Més de 40 persones, en representació d'una trentena d'entitats o a títol individual, van assistir a la sessió de treball per a la identificació dels punts forts i les debilitats dels diferents àmbits que estan sotmesos a estudi durant aquesta fase: relacional – ciutadà, soci-demogràfic, econòmic-laboral i territorial.

Per la consultoria Neòpolis, encarregada del procés de participació per a la definició del Pla, la convocatòria ha estat un èxit per la riquesa de sectors de població i la diferència de punts de vista i opinions que han quedat representats en aquesta sessió.

Com en el primer taller, els assistents van treballar en grups reduïts en la identificació dels punts forts i les debilitats dels diferents àmbits que estan sotmesos a estudi durant aquesta fase: relacional – ciutadà, soci-demogràfic, econòmic-laboral i territorial. Tot seguit es van centrar en la definició de reptes de futur que el grup considerava que cal perseguir. Les conclusions de tres hores de reflexió van ser posades en comú de manera breu en acabar la sessió i van ser recollides per Neòpolis per fer l'anàlisi en profunditat.

Un cop fets el primer i segon taller, és el torn de la sessió amb personal de l'Ajuntament, que tindrà lloc el 30 d'octubre. L'objectiu és acabar l'any amb un recull de reflexions el més representatiu i participat possible i poder plantejar la recollida de propostes de la ciutadania a principis de l'any 2015.

Entitats que hi van participar
Botiga Ciclo Vital, Protecció Civil, ADEC, Escola El Calderí, L'Ateneu. Centre Democràtic i Progressista, Cercle d'Amics de Taunusstein, Amics del Sender, Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, Pas a pas, Bombers Voluntaris, Coordinadora de la Gent Gran, Club Atlètic Calderí, AV Bugarai, Caminades de l'Esplai, AV Els Saulons, Relats, l'Olla Espai de Lleure Educatiu, Creu Roja, AV Can Maspons, El Cor de Caldes, Proyecto Pol, Associació Amèrica Unida, AV Font dels Enamorats, AV Torre Negrell, Escola El Calderí, AV Can Rossell, Amics d'Europa, Empresa Sagalés, AV Els Saulons, Fundació Santa Susanna, Caldes Bull.

Pla estratègic de Caldes de Montbui. Horitzó 2025
Projecte impulsat per l'Ajuntament de Caldes de Montbui amb l'objectiu de potenciar els avantatges competitius per al municipi per tal de fomentar l'ocupació i la riquesa local, afavorir la cohesió social i millorar la qualitat i les condicions de vida de la població.

El procés d’elaboració del Pla estratègic, que compta amb el suport extern de la Consultoria Neòpolis, es fonamenta en tres criteris claus: el Pla haurà de servir per a la promoció de polítiques públiques de desenvolupament social i econòmic del municipi; el Pla ha de ser transversal per sumar esforços i resultats; i el Pla ha de ser fruit de la participació ciutadana, en tant que aposta de futur col·lectiva.

Podeu consultar tota la informació al Web: http://www.caldeshoritzo2025.cat/.

Darrera actualització: 13.05.2015 | 12:35