Anunci corresponent a l'aprovació definitiva dels Estatuts i les Bases d'Actuació de la Junta de compensació del Polígon d'Actuació 1 "La Salut 2" i a l'aprovació de la constitució de la mateixa Junta.

Divendres, 8 de juliol de 2016

AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI

ANUNCI
de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, sobre la Junta de compensació del Polígon d'Actuació 1 «La Salut 2». Expedient TG201-2015-000001.

La Junta de Govern Local, en sessió de data 5 de juliol de 2016, va aprovar els acords següents:

«Primer. Aprovar definitivament els Estatuts i les Bases d'Actuació de la Junta de compensació del Polígon d'Actuació-1 “La Salut-2” delimitat per la modificació puntual del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal de 18 de desembre de 2014.

Segon. Aprovar la constitució de la Junta de compensació del polígon d'actuació-1 “La Salut-2”, d'acord amb l'escriptura pública aportada, núm. 125, de data 5 de febrer de 2016, subscrita a la notaria de D. Jorge Figa López-Palop de Caldes de Montbui.

Tercer. Designar com a representant municipal a la Junta de Compensació i als seus òrgans de govern, al senyor Vicenç Personat i Pallarès, regidor d'urbanisme, planejament territorial i activitats.

Quart. Sol·licitar la inscripció de la Junta de Compensació al REUC, una vegada l'acte hagi adquirit fermesa en via administrativa, amb l'aportació de la documentació assenyalada a l'article 192.1 del Reglament de la Llei d'Urbanisme, aprovat pel Decret 305/2006, de 18 de juliol.

Cinquè. Notificar el present acord a les persones propietàries del sector, de manera individual, i als interessats en l'expedient.

Sisè. Ordenar la publicació de l'esmentat acord al BOP, al DOGC, al diari Ara, al Tauler d'edictes de l'Ajuntament i al web municipal.»

A continuació es transcriuen íntegrament els Estatuts i les Bases d'Actuació de la Junta de Compensació del Polígon d'Actuació 1 “La Salut-2”, documents inclosos a l'escriptura de constitució de la Junta de Compensació, de data 5 de febrer de 2016, davant el Notari de l'Il·lustre Col·legi de Catalunya, senyor Jorge Figa Lopez-Palop, amb número de protocol cent vint-i-cinc.

ESTATUTS DE LA JUNTA DE COMPENSACIÓ DEL POLÍGON D'ACTUACIÓ 1 «LA SALUT 2»:

«ESTATUTS DE LA JUNTA DE COMPENSACIÓ DEL POLÍGON D’ACTUACIÓ-1 «LA SALUT-2» DELIMITAT PER LA MODIFICACIÓ DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL DE 18 DE DESEMBRE DE 2014

CALDES DE MONTBUI

Capítol Primer: DISPOSICIONS GENERALS.

Article 1.- Denominació.

L'Entitat es denominarà “JUNTA DE COMPENSACIÓ DEL POLÍGON D’ACTUACIÓ-1 «LA SALUT-2», del Municipi de Caldes de Montbui”, delimitat per la Modificació del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal aprovada per acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de desembre de 2014.

Article 2.- Naturalesa jurídica.

1. La Junta de Compensació, en la seva qualitat d'Entitat Urbanística Col·laboradora, tindrà caràcter jurídic administratiu.

2. Conforme a l’article 245 de les Normes Urbanístiques del vigent Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui, en la redacció donada per l’acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de 18 de desembre de 2014, el desenvolupament d’aquest polígon de sòl urbà consolidat es durà a terme a través del sistema d’actuació de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica.

Article 3.- Personalitat jurídica.

1. Un cop atorgada l’acta administrativa de constitució de la Junta de Compensació i aprovada per l'Ajuntament de Caldes de Montbui, l'entitat obtindrà personalitat jurídico-administrativa a partir de la inscripció al Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores de la «Direcció General d'Urbanisme del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya».

2. No obstant, amb antelació a aquesta inscripció, els seus promotors podran realitzar els actes necessaris en ordre a preparar el procés de gestió urbanística del Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2» i, en particular, a la constitució de l'entitat.

La validesa dels contractes formalitzats en nom de la Junta de Compensació abans de que l'entitat ostenti personalitat jurídica pròpia quedarà subordinada al requisit de la inscripció de l'entitat segons s'ha dit i a la seva acceptació per la seva assemblea general dins del termini de tres mesos a comptar de la data d'inscripció al Registre d’Entitats Urbanístiques Col·laboradores (endavant REUC).

Article 4.- Domicili.

1. L'Entitat tindrà el seu domicili social a Caldes de Montbui, a la seu de la Casa Consistorial a la Plaça de la Font del Lleó, núm. 11.

2. Aquest domicili podrà ser traslladat per acord de l'assemblea general de la Junta de Compensació, notificant aquesta circumstància a l'Ajuntament de Caldes de Montbui i al REUC.

Article 5.- Objecte i fins.

1.- L'Entitat tindrà per objecte l'execució, pel sistema de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui en l’àmbit del Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2», amb les determinacions dimanants de l’acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de 18 de desembre de 2014, d’aprovació definitiva de la Modificació Puntual del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (endavant MPOUM) i que va suposar la rectificació de l’àmbit inicialment fixat per raó de l’exclusió d’algunes de les finques inicialment incloses en l’àmbit.

2.- Amb aquesta finalitat practicarà les operacions necessàries per a distribuir entre els associats els beneficis i càrregues del planejament, motiu pel qual podrà encarregar la formulació de projectes de gestió urbanística, contractar l'execució de les obres d'urbanització, adquirir i alienar immobles, concertar crèdits, constituir avals, instal·lar i donar serveis i quantes activitats siguin precises a tots els efectes, com a entitat urbanística col·laboradora, per a la defensa dels interessos comuns de la Junta i dels seus membres i per a la consecució de la resta dels objectius previstos en la legislació urbanística.

Article 6.- Capacitat.

1. L'Entitat tindrà plena capacitat jurídica, d'acord amb el que disposa el Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya (endavant TRLU) aprovat pel Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, amb les modificacions dimanants de la Llei 3/2012, de 22 de febrer, i pels seus Reglaments, aprovats pel Decret 305/2006, de 18 de juliol, i el Decret 64/2014, de 13 de maig, i resta de disposicions concordants; i conforme a aquesta legislació podrà adquirir, posseir i alienar béns del seu patrimoni.

2. La incorporació dels propietaris a l'entitat no suposarà la transmissió a la mateixa del domini dels béns afectats al resultat de la gestió comú. En tot cas, aquests béns quedaran afectes al compliment de les obligacions inherents al sistema de reparcel·lació, amb quina finalitat la Junta de compensació actuarà com a fiduciària, amb poder dispositiu sobre les finques pertanyents als propietaris membres de la mateixa, sense més limitacions que les previstes en els presents Estatuts i en les Bases d'Actuació (article 130 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, i l’article 173.1 del Reglament de la Llei d’Urbanisme aprovat per Decret 305/2006, de 18 de juliol (endavant RLU)).

Aquesta facultat d'actuació sobre les finques, atorgada "ex lege", permetrà a la Junta de Compensació la modificació física i jurídica de les finques d'origen; la redistribució de les finques de reemplaçament entre els interessats; la constitució de gravàmens sobre aquestes; la cessió al Municipi dels sòls de destí i ús públic; etc.

Article 7.- Administració actuant.

1. L'Entitat actuarà sota la tutela de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, que al marge de la seva condició de propietari de sòls inclosos al polígon, fiscalitzarà i controlarà la seva gestió, conforme a Llei.

2. En l'exercici d'aquesta funció, correspon a aquella Entitat Local:

a) Aprovar els estatuts i bases d'actuació, així com les modificacions que dels mateixos podessin acordar-se, i donar-ne audiència als propietaris no promotors per a la seva incorporació a la mateixa i formulació d'al·legacions, en el seu cas.

b) Designar el representant municipal a la Junta de Compensació.

c) Aprovar la constitució de la Junta de Compensació i remetre l'acord i l'escriptura de constitució al REUC, per a la seva inscripció.

d) Aprovar el projecte de reparcel·lació i expedir certificació administrativa suficient, als efectes de la seva formalització i inscripció, de conformitat amb el que preveu l’article 119 del TRLU i el Reial Decret 1093/1997, de 4 de juliol.

e) L'exercici de l'expropiació forçosa en benefici de la Junta de Compensació, respecte als propietaris no incorporats o que incompleixin amb les seves obligacions.

f) Utilitzar la via de constrenyiment pel cobrament de les quantitats endeutades per qualsevol dels membres a la Junta de Compensació.

g) Resoldre els recursos contra els acords de la Junta previstos en l'article 37 dels presents Estatuts.

h) Quantes altres atribucions resultin de la legislació urbanística o de règim local d'aplicació.

3. Fins al moment de la recepció definitiva de les obres d'urbanització per l'Ajuntament de Caldes de Montbui, aquesta Administració donarà a la Junta de Compensació la condició d'interessada en tots els procediments que s'instin per a la concessió de llicències d'edificació en l'àmbit del Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2» del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui, amb quina finalitat li atorgarà la corresponent audiència. Tràmit que s’ha d’entendre, en qualsevol cas, sens perjudici del que disposa la legislació de règim local respecte al procediment d’atorgament de llicències.

Article 8.- Àrea d'actuació.

Està constituïda per la totalitat dels terrenys inclosos en la Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2» del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui, delimitat segons resulta de l'aprovació definitiva de la modificació d'aquest instrument d'ordenació, per acord de la Comissió Territorial d'Urbanisme de Barcelona en sessió de 18 de desembre de 2014.

La seva extensió superficial és, segons l'esmentat planejament, de 3.800,00 m².

S’incorpora com a annex plànol identificatiu del polígon d’actuació.

Article 9.- Durada.

L'Entitat tindrà una duració indefinida fins el total compliment de l'objecte social, llevat que es produeixi la dissolució, de conformitat amb l'article 38 dels presents Estatuts.

Capítol Segon: ASSOCIATS.

Article 10.- Associats: condicions o requisits per incorporar-se a la junta de compensació.

La junta de compensació queda integrada per totes les persones, físiques o jurídiques, propietàries de terrenys inclosos al polígon d'actuació urbanística, que promoguin la seva gestió per reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, i que s’incorporin en l’acte de constitució de l’entitat o que ho facin amb posterioritat dins del termini que estableix l’article 171.2 RLU. Integraran igualment l’entitat els successors, per qualsevol títol, dels propietaris ja incorporats. Així mateix i en tot cas ha d’haver-hi un representant de l’administració actuant, de conformitat amb l’article 130.6 TRLU.

Article 11.- Incorporació d'empreses urbanitzadores.

1. Podran incorporar-se a l'Entitat, en qualsevol moment, empreses urbanitzadores que aportin, totalment o parcialment, els fons necessaris per a la urbanització.

2. Aquesta incorporació requerirà l'acord favorable de l'assemblea general, amb el quòrum assenyalat a l'article 28 en el que es determinaran les condicions de la incorporació, d'acord amb el que disposen les Bases d'Actuació, i en especial, els compromisos i garanties de la seva gestió, en la forma i quantia que s’estableixi per la Junta de Compensació. S'assenyalarà que el pagament podrà fer-se en solars o en diner.

3. Els propietaris disconformes amb la incorporació de l'empresa urbanitzadora que es comprometin a costejar les despeses d'urbanització que els hi corresponguin, no es veuran afectats per l'esmentada incorporació als efectes de les adjudicacions a tals propietaris.

4. Les empreses urbanitzadores que s'incorporin estaran representades en l'Entitat per una única persona.

5. Les condicions per a la incorporació d’aquestes empreses seran les següents:

a) Llevat d’acord unànime entre els membres de la Junta de compensació en relació a la incorporació d’una empresa, caldrà garantir la concurrència de diverses ofertes, amb un mínim de tres.

b) La incorporació de la companyia es formalitzarà a través de conveni a subscriure entre el legal representant de la companyia i el president de la Junta de compensació, degudament facultat per acord de l’assemblea general.

c) Aquest conveni determinarà la participació de l’empresa urbanitzadora en l’aprofitament urbanístic de l’àmbit reconegut pel planejament directament vinculada a la repercussió del cost de les càrregues de transformació del sòl sobre el valor del terreny urbanitzat.

d) Per a l’accés de les empreses a la Junta de compensació serà condició necessària, i única, que es tracti de companyies de reconeguda solvència en el sector de l’execució d’obra pública i civil, que acreditin una presència mínima en el sector de deu anys consecutius amb antelació a la petició d’incorporació.

e) A manca de l’acord unànime al que es refereix l’anterior epígraf a) l’elecció es durà a terme de conformitat amb el quòrum que ressenya l’anterior apartat 2on amb especial haurà d’atendre’s, preferent, amb als criteris de solvència i oferta econòmica.

6.- Una vegada acreditat el compliment de les anteriors requisits, la selecció del contractista per part de l’assemblea general de la Junta de compensació, amb el quòrum significat en l’anterior epígraf s’ajustarà als criteris de la Llei de contractes del sector públic.

Article 12.- Transmissió de la titularitat i incorporació de membres a l'entitat.

1. Com sigui que la condició de membre pertanyent a la Junta de Compensació, excepte en el cas de les empreses urbanitzadores, és inherent a la titularitat dels immobles en l'àmbit del Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2» del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui, en transmetre's la propietat d'aquests, per actes intervius o 'mortis causa', s'operarà la subrogació de l'adquirent en tots els drets i obligacions del transmitent, tant en relació al sistema de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, en general, com en relació a la participació en l'Entitat, en particular. I, en tot cas, en les obligacions contingudes en l'article 44 del TRLU.

2. El transmitent i, en el seu defecte, l'adquirent, hauran de comunicar al President les circumstàncies personals del nou propietari i el seu domicili, així com aportar escriptura pública de la transmissió. Mentre no es doni compliment a aquest requisit, l'Entitat podrà reconèixer com a soci, exclusivament, al primitiu propietari.

3. Tant en els supòsits d'incorporació com de subrogació, el nou associat restarà obligat a ingressar en la Caixa de la Junta de Compensació les quantitats que li corresponguin en funció de les despeses ja realitzades, d'acord amb el previst a les Bases d'Actuació. Amb aquesta finalitat l'assemblea, una vegada comunicada la transmissió, requerirà al nou associat a fi que realitzi l'esmentat desemborsament en el termini màxim de trenta dies naturals. Aquest desemborsament inclourà, en el seu cas, els possibles interessos meritats per la demora en el pagament de les derrames posades al cobrament, sens perjudici de l'acció de responsabilitat que l'adquirent pugui exercitar contra l'anterior titular.

4. La manca d'ingrés de les quantitats endeutades a l'Entitat podrà comportar la utilització de la via administrativa de constrenyiment i la qualificació d'incompliment dels deures per part dels associats.

Article 13.- Quotes de participació.

1. Els drets i obligacions dels associats envers l'entitat seran proporcionals a la quota de participació atribuïda a cada un a la Junta de Compensació.

Aquestes quotes de participació es determinaran, inicialment, en funció de la superfície de les finques aportades per cada propietari a la gestió comú de l'Entitat. Una vegada aprovat el Projecte de Reparcel·lació per part de la Junta de Compensació aquesta participació s'ajustarà a la valoració corresponent a cada finca resultant. En aquest moment l'assemblea general acordarà la regularització de les aportacions realitzades fins aleshores.

2. Als efectes de la fixació de les quotes de participació no es tindrà en compte el valor de les edificacions, obres i instal·lacions existents disconformes amb el planejament, quina taxació a partir del valor de reposició es farà de forma independent però en seu del procés reparcel·latori.

3. Les quotes de participació de les empreses urbanitzadores es fixaran per l'assemblea general, d'acord amb el que disposen les Bases d'Actuació.

Article 14.- Drets dels associats.

Els associats tindran els següents drets:

a) Ser convocats a les assemblees generals on podran intervenir amb veu i emetent vot en proporció a la seva quota de participació, sens perjudici del que disposa l’article 15.1.a), segon paràgraf, dels presents estatuts.

b) Elegir els càrrecs socials i ser elegits pels mateixos. El fet d'exercir un càrrec social serà incompatible amb la morositat.

c) Participar en els beneficis que s'obtinguessin per part de l'Entitat com a resultat de la seva gestió urbanística en proporció a la participació de cada associat.

d) Edificar, en el seu cas, sobre els solars adjudicats amb antelació a la recepció de les obres d’urbanització per part de l’Administració actuant, sens perjudici del compliment dels requisits que estableix l’article 39 del Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística aprovat per Decret 64/2014, de 13 de maig, i de l'article 15.1.h) d'aquests Estatuts.

e) Estar al corrent de les quotes que la Junta posi al cobrament.

f) Transmetre, juntament amb els seus béns afectats, els seus drets en l'Entitat, amb les condicions assenyalades a l'article 12 d'aquests Estatuts.

g) Obtenir informació de l'actuació de la Junta de Compensació i dels seus òrgans de govern. En particular, els associats podran consultar i disposar de la documentació necessària relativa a l’ordre del dia almenys quaranta-vuit hores abans de la data de la sessió.

h) Presentar proposicions i suggeriments als òrgans de govern i administració de l’entitat.

i) Exercitar els recursos que procedeixin contra els acords de la Junta de Compensació o dels seus òrgans de govern.

j) La resta de drets que els hi corresponguin d'acord amb els presents Estatuts i la resta de disposicions legals i reglamentàries d'aplicació.

Article 15.- Obligacions dels associats.

1. A més de les obligacions de caràcter general derivades del compliment de les prescripcions i normes legals i del planejament urbanístic vigent, els associats vindran obligats a:

a) Efectuar les aportacions dineràries per atendre tant les despeses ordinàries de gestió de la Junta de Compensació com l'execució de les obres d'urbanització, havent d’estar al corrent de les quotes girades per l’entitat.

D’acord amb el que disposa l’article 193.7 del RLU per a l’exercici del vot els associats hauran d’estar al corrent del pagament de les quotes vençudes, llevat que les hagin impugnat i garantit l’import, o bé consignat el mateix notarialment o judicialment.

b) Complir textualment i puntualment els acords de l'Entitat.

c) Regularitzar la titularitat dominical i la situació registral dels terrenys de la seva propietat aportats a la Junta de Compensació dins dels terminis assenyalats per aquesta.

d) Abonar les despeses de conservació de les obres d'urbanització i serveis que s'instal·lin, mentre l'Ajuntament de Caldes de Montbui i, en el seu cas, les companyies subministradores de serveis públics, no es facin càrrec de l'esmentada obligació a través de l’acta administrativa de recepció.

e) Permetre l'ocupació temporal de les seves finques per l'empresa urbanitzadora en tot el necessari per l'execució de les obres i pel dipòsit de materials i instal·lacions complementàries, sempre que d'aquesta manera no s'afecti el funcionament normal de l'activitat existent a la finca, en el seu cas.

f) Comunicar al President la transmissió, en tot o en part, del domini de les seves finques, i fer constar de manera expressa en l'escriptura pública de transmissió el caràcter d'associat a l'Entitat, el testimoni literal dels presents Estatuts i l'acceptació expressa i íntegra dels mateixos per l'adquirent.

g) Comunicar al President, abans de la presentació a l'Ajuntament, tota sol·licitud de llicència d'edificació, mentre les obres d'urbanització no siguin recepcionades definitivament per la Corporació local.

h) Mentre l'Ajuntament de Caldes de Montbui no realitzi la definitiva recepció de les obres d'urbanització executades i dels serveis instal·lats, per a poder edificar, cada propietari vindrà obligat a sol·licitar de la Junta de Compensació el permís de pas per a la urbanització i connexió a les diferents xarxes. L’edificació, en aquests casos, haurà de tenir en compte els requisits legals als que es refereix l’article 14.d) d’aquests estatuts.

i) La resta que es derivin dels presents Estatuts i de les disposicions legals aplicables.

2. Els cotitulars d'una finca o quota de participació hauran de designar, en document fefaent, a una sola persona amb facultats suficients per a l'exercici dels drets i deures d'associat, responent solidàriament davant l'Entitat de quantes obligacions derivin de llur condició. Si no designessin representant en el termini que a l'efecte s'assenyali, ho farà l'Ajuntament entre els cotitulars, a petició de la Junta de Compensació. El designat en aquest cas exercirà les seves funcions mentre els interessats no n'anomenin d'altri.

3. En el cas de que alguna finca pertanyi en nua propietat a una persona, ostentant una altra un dret real limitatiu del domini, la qualitat de soci correspondrà a la primera, en el benentès de que el titular del dret real haurà de percebre el rendiment econòmic corresponent o el correlatiu dret de reemplaçament.

4. Quan les finques pertanyin a menors o a persones que tinguin limitada la seva capacitat d'obrar, estaran representats a la Junta de Compensació per qui ostenti la representació legal dels mateixos.

La disposició d'aquestes finques per la Junta de Compensació no estarà subjecta a limitacions de caràcter civil.

Capítol Tercer: RÈGIM ORGÀNIC.

Article 16.- Òrgans de l'Entitat.

1. La Junta de compensació serà governada per l'assemblea general d'associats i administrada i dirigida per un president.

2. L'Ajuntament de Caldes de Montbui com a òrgan públic de control estarà representat a l'assemblea mitjançant un representant designat per la pròpia Corporació Municipal. Aquest representant podrà coincidir amb el que designi l’Ajuntament per representar la Corporació en la seva condició de propietària de sòls dins del polígon.

Article 17.- De l'assemblea general.

1. Els components de la Junta de Compensació constituïts en assemblea general, decidiran per majoria simple de vots dels membres presents o representats en els assumptes propis de la competència d'aquest òrgan social sobirà, computant-se el règim de majories en els termes que resulten dels articles 26 a 29 dels presents estatuts.

2. Tots els associats, fins i tot els dissidents, i els qui no hagin participat en la reunió, quedaran sotmesos als acords que s'adoptin, sense que per això puguin deixar d'exercitar les accions legals que els hi corresponguin.

3. S'exceptua de l'expressat sotmetiment el representant municipal quan actuï amb el caràcter d'òrgan públic de control.

Article 18.- Reunions.

1. L'assemblea general celebrarà reunions ordinàries una vegada l'any dins del primer semestre i reunions extraordinàries quan ho estimi necessari el president o ho sol·licitin per escrit els associats que representin, al menys, el 25% del total de vots exercitables, concretant en la sol·licitud els assumptes a tractar.

En aquest darrer supòsit, l'assemblea haurà de ser convocada dins dels trenta dies següents a la data en que els associats que ostentin aquell percentatge ho haguessin requerit. Si no ho fes així, la convocatòria serà efectuada per l'Ajuntament de Caldes de Montbui, a instància dels sol·licitants.

2. A l'assemblea general ordinària que es celebri anualment s'haurà de sotmetre a aprovació la Memòria, el Balanç de situació i els Comptes de despeses i ingressos de l'any anterior, així com el pressupost de l'exercici en el que es celebri.

Article 19.- Dret de representació.

1. Tots els associats amb dret a assistència podran fer-se representar per mitjà d'una altra persona, encara que no formi part de l'Entitat.

2. La representació, excepte de les persones jurídiques, haurà de conferir-se per escrit, i amb caràcter especial per a cada assemblea, requerint-se apoderament en escriptura notarial quan pugui suposar actes de disposició.

Article 20.- Facultats.

Corresponen a l'assemblea les facultats següents:

a) Aprovació dels pressupostos de despeses i inversions.

b) Designació i cessament dels integrants del president, tresorer i el secretari.

c) Distribució de les càrregues i beneficis del planejament entre els associats, d'acord amb les Bases d' Actuació, sens perjudici de l'aprovació, quan procedeixi, per part de l'Ajuntament de Caldes de Montbui. En particular, encarregar i aprovar el projecte de reparcel·lació i llurs operacions jurídiques complementàries, sens perjudici de la tramitació i administrativa corresponent.

d) Modificació dels Estatuts i de les Bases d'Actuació, sens perjudici de l’aprovació municipal.

e) Fixació dels mitjans econòmics i de les aportacions tant ordinàries com extraordinàries que hagin de realitzar-se pels associats.

f) Contractació de crèdits per a afrontar les obres d'urbanització, amb garantia fins i tot hipotecària, dels terrenys inclosos en l'àmbit del Polígon d’Actuació «La Salut-2» del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui.

g) Contractació de les obres d'urbanització.

h) Incorporació d'empreses urbanitzadores.

i) Sol·licitud d'expropiació dels terrenys propietat d'aquells associats que incorrin en un incompliment reiterat de les seves obligacions, d'acord amb el que preveuen les Bases d'Actuació.

j) Aprovació de la memòria, comptes anuals i pressupostos.

k) Acordar la constitució de les garanties que puguin exigir els òrgans urbanístics per a assegurar les obligacions contretes per l'Entitat.

l) Acordar la constitució de garanties pels membres de l'Entitat als efectes previstos a l'article 15.1.h) dels Estatuts.

m) Proposta de dissolució de la Junta de Compensació, una vegada completades les seves finalitats.

n) Interpretar els Estatuts, resolent els dubtes que pugui plantejar la seva aplicació.

ñ) Tramitar la sol·licitud de concessió de beneficis i exempcions tributàries establertes o que s'estableixin en relació a les actuacions per reparcel·lació.

o) Traslladar el domicili de la Junta de Compensació.

p) Instar de l'Ajuntament de Caldes de Montbui la utilització de la via de constrenyiment pel cobrament de les quantitats endeutades a l'Entitat pels seus associats.

q) L'aprovació del contracte amb l'empresa urbanitzadora al que es refereix la Base d'Actuació 9ª.

r) Proposta de contractació de personal a càrrec de l’entitat.

s)Seguiment de les obligacions de contribució econòmica dels socis

t) Obertura d’un compte corrent o d’estalvi a nom de l’entitat, amb signatura de dos membres, entre ells el president, dels que caldrà la signatura mancomunada, amb la del tresorer obligada.

u) Qualsevol altre assumpte que afecti amb caràcter rellevant a la vida de l'Entitat, incloent la designació o contractació del personal tècnic, administratiu, etc.

Article 21.- El President.

1. La presidència de l’entitat correspondrà al membre que designi l’assemblea en la seva sessió constitutiva o en les successives renovacions.

2.- El càrrec tindrà una durada de quatre anys podent, al finalitzar, ésser reelegit.

3.- El President tindrà les següents atribucions:

a) Convocar, presidir i dirigir les deliberacions de l’assemblea general dirimint els empats amb vot de qualitat.

b) Representar la junta de compensació en tota classe de negocis jurídics, podent conferir manaments a terceres persones per a l’exercici d’aquesta representació, tant en l’àmbit judicial com extrajudicial, en particular poders per a plets.

c) Autoritzar les actes de l’assemblea general, les certificacions que s’expedeixin i qualsevol altre document que ho requereixi.

d) Obrir un comte corrent o d’estalvi a nom de l’entitat en els termes que resulten de l’article 20.t) dels presents estatuts.

e) Realitzar els actes de gestió necessaris sense cap excepció.

f) Proposar l’adopció d’acords a l’assemblea general i executar els que aquesta convingui.

g) Desenvolupar la gestió econòmica de la Junta de compensació conforme a les previsions acordades per la assemblea general de l'Entitat i comptabilitzar els resultats de llur gestió.

h) Quantes funcions siguin inherents al seu càrrec o li siguin delegades per l’assemblea general.

i) Autoritzar l’atorgament de tota classe d’actes i contractes civils, mercantils i administratius en execució dels acords adoptats per l’assemblea.

4. En casos d’absència o malaltia, el president serà substituït pel membre de l’assemblea de més edat, exclòs el que actuï com a secretari.

Article 22.- Secretari

1. Actuarà de secretari de l’assemblea general la persona que la mateixa designi en la seva sessió constitutiva o en les de les successives renovacions.

2. El secretari aixecarà acta de les reunions de l’assemblea general fent constar el resultat de les votacions i els acords adoptats; expedirà certificacions amb el vist i plau del president; organitzarà els serveis de règim interior de l'Entitat i, de manera especial, l’existència d’un llibre registre en el que es relacionaran els socis integrants de la Junta de Compensació, amb expressió de les seves circumstàncies personals, domicili, data d’incorporació, quota de participació i número de vots. Realitzarà, així mateix, els actes de gestió administrativa i resta de funcions que especialment se li encomanin pel president o per l’assemblea.

3. En casos d’absència o malaltia, el secretari serà substituït pel membre de l’assemblea de menor edat, exclòs el president.

4. En el supòsit que no fos membre de l'Entitat el secretari no tindrà vot en les reunions de l’assemblea.

Article 23.- Tresorer.

1. Serà designat per l’assemblea en la seva sessió constitutiva i el seu càrrec tindrà una durada de quatre anys, podent, al finalitzar, ser reelegit. Aquest càrrec haurà de recaure, necessàriament en una persona, física o jurídica, titular de sòl dins de l’àmbit.

2. Realitzarà els pagaments i cobraments que corresponguin als fons de la Junta, així com la custòdia d’aquests; rendirà comptes de la gestió pressupostària de l'Entitat i complirà tota la resta d’obligacions que, respecte a aquesta funció, s’estableixin per disposicions legals o acords de la Junta.

3. La seva signatura serà obligatòria, mancomunadament amb la del president o el secretari, en el compte corrent o d’estalvi de l'Entitat.

Article 24.- Mitjans personals.

1. L'Entitat funcionarà mitjançant la prestació personal dels seus membres, excepte que aquesta prestació fos insuficient o massa onerosa pels qui ostentin càrrecs socials.

2. No obstant, i per acord de l’assemblea d’acord amb el que disposa l’article 20, lletra u d’aquests estatuts, podrà efectuar-se excepcionalment la contractació del personal que es consideri necessari, que serà retribuït dins dels recursos econòmics i pressupostaris autoritzats per l'assemblea general.

Capítol Quart: RÈGIM FUNCIONAL.

Article 25.- Requisits de la convocatòria de sessions.

1. L’assemblea general serà convocada a través del secretari, per ordre del president.

2. La convocatòria expressarà els assumptes a que s’han de circumscriure les deliberacions i els acords, sense que siguin vàlides les resolucions adoptades sobre altres matèries, excepte en el supòsit previst a l’article 26.2 dels presents estatuts.

3. La convocatòria expressarà la indicació de que en el domicili social es troba a disposició dels associats la documentació dels assumptes objecte de l’ordre del dia, fins el dia abans de la reunió.

4. La convocatòria de l’assemblea es farà mitjançant comunicació escrita tramesa als domicilis designats pels associats, per alguns dels mitjans admesos en dret i que permetin acreditar la seva recepció, amb vuit dies d’antelació, al menys, a la data en que hagi de celebrar-se la reunió.

Article 26.- Quòrum de constitució.

1. L’assemblea general quedarà vàlidament constituïda en primera convocatòria quan hi concorrin, presents o representats, associats que representin, al menys, el 60% del total de vots inherents a les quotes de participació. En segona convocatòria, que es celebrarà mitja hora després de la primera, serà vàlida la seva constitució qualsevol que sigui el nombre d’associats concurrents a la mateixa i el nombre de quotes de participació que representin, essent preceptiva la presència del president i del secretari o dels qui legalment els substitueixin.

2. L’assemblea s’entendrà convocada i quedarà vàlidament constituïda per a tractar qualsevol assumpte de la seva competència, sempre que estiguin presents o representats tots els seus membres i així ho acordin por unanimitat.

Article 27.- Quòrum ordinari per a l'adopció dels acords.

1.- Els acords de l’assemblea requeriran el vot favorable de la majoria simple dels vots dels membres presents o representats d’acord amb el previst a l’article 29 dels presents Estatuts i amb les excepcions establertes en l’article següent.

En qualsevol cas el vot haurà de representar la majoria dels drets en unitats d’aprofitament de l’àmbit poligonal.

2.- En situacions de proindivisió s’haurà de nomenar un sol representant, participant la finca o finques en aquest cas igualment en funció dels drets o interessos que representi.

Article 28.- Quòrum especial.

1. Per a que l'assemblea general pugui adoptar acords sobre les facultats assenyalades en els apartats de lletres d), f), g) i h) de l'article 20 dels presents Estatuts, així com per a la venda de solars adjudicats a la Junta de Compensació requerirà el vot favorable d'associats, que representin, al menys, el 60% dels vots inherents al total de les quotes de participació de l'Entitat.

De referir-se a l'edificació dels solars resultants que poguessin adjudicar-se a l'Entitat, serà precís l'acord del 80% de la quota de participació. En tot cas s’estarà al que regula la base d’actuació 22ª.

2. Sens perjudici de les accions i recursos que puguin formular els associats, el representant de l'Ajuntament de Caldes de Montbui podrà advertir de la il·legalitat dels acords, en la forma prevista a l'ordenament jurídic aplicable.

Article 29.- Còmput de vots de l’assemblea general.

1.- El dret de cada associat es vincularà als drets que ostenti en l’àmbit configurats com a unitats de valor o d’aprofitament segons la determinació que en faci el projecte de reparcel·lació. Mentre no estigui aprovat el projecte, el dret de cada associat es vincularà amb la superfície de la finca aportada per cadascun, segons amidament topogràfic i, a manca d’aquest, segons la superfície registral.

2. Als efectes de quòrum, les quotes de participació corresponents a les finques pertanyents a l'Entitat, en virtut d’adquisició com a beneficiària de l’expropiació o per qualsevol altre títol, s’atribuiran als propietaris associats en la proporció que haguessin contribuït a sufragar el cost d’aquelles. Altrament, segons el percentatge que cada membre tingui a la junta de compensació si ha estat aquesta la que ha sufragat el cost expropiatori.

Article 30.- Assistència de personal especialitzat.

Previ acord de l'Assemblea, podran assistir a les reunions del màxim òrgan de govern de l’entitat, amb veu però sense vot, tècnics o personal especialitzat per a informar sobre assumptes determinats.

Article 31.- Actes.

1. Dels acords de l'assemblea s'aixecarà acta que, una vegada aprovada, es transcriurà al respectiu llibre d'actes, que haurà d'estar foliat, enquadernat i legalitzat en alguna de les fórmules admeses en Dret i en el que s'expressarà en la seva primera pàgina mitjançant diligència d'obertura, el nombre de folis i data d'obertura.

2. En el cas de l’assemblea general l'acta podrà aprovar-se, a elecció del propi òrgan, per dos interventors designats a l'efecte a la pròpia reunió, en un termini màxim de 15 dies comptats des de la celebració de l'Assemblea. També podrà fer-se a la pròpia sessió, en finalitzar la mateixa o bé, a la següent reunió del corresponent òrgan social.

3. A requeriment dels associats o dels òrgans urbanístics, el secretari de la junta, amb el vist i plau del president, expedirà certificacions del contingut dels llibres d'actes.

4. El tancament i la notificació de les actes s’ajustarà al règim següent: tancament, amb les signatures del president i secretari, dins dels deu dies següents a la reunió; i notificació als associats dins del mes següent al seu tancament. Tota rectificació o esmena posterior serà signada pel president, amb indicació de la data en que s’hagi adoptat l’acord de rectificació.

Capítol Cinquè: RÈGIM ECONÒMIC.

Article 32.- Mitjans econòmics.

1. Estaran constituïts per les aportacions dels associats i els crèdits que es concertin amb la garantia dels terrenys inclosos al polígon d’actuació urbanística, sens perjudici de qualsevol altre recurs que legalment s'obtingui.

2. Les aportacions dels associats seran de dues classes:

a) Ordinàries o de gestió, destinades a sufragar les despeses generals de la Junta de Compensació, segons el pressupost anual aprovat.

b) Extraordinàries, amb destí al pagament d'apreuaments i indemnitzacions de finques pertanyents a propietaris no incorporats i de les despeses d'execució de les obres d'urbanització; així com, en el seu cas, de les de conservació de les obres i de manteniment dels serveis instal·lats.

3. Les aportacions tant ordinàries com extraordinàries es fixaran i seran gestionades per l'assemblea general.

4. La distribució de les aportacions entre els associats s'efectuarà en proporció del dret o interès econòmic de cada associat definit per la quota de participació de que sigui titular, determinada conforme a les Bases d'Actuació.

Article 33.- Recaptació.

1. Les quantitats que s'haguessin fixat com a aportacions seran ingressades pels associats, d'acord amb aquests Estatuts, al compte corrent o d'estalvi que l'assemblea indiqui en cada cas.

2. El termini per a realitzar aquests desemborsaments serà de trenta dies naturals a partir de la corresponent comunicació. Si transcorregués aquest període sense ser ingressades, en la forma assenyalada, les quantitats endeutades, aquestes quedaran automàticament incrementades en l’interès legal per cada mes o fracció d'aquest que transcorri fins el seu ingrés.

Eventualment, l'inici per l'Ajuntament de Caldes de Montbui del procediment de constrenyiment comportarà el cessament de la meritació d'interessos.

Article 34.- Incompliment d'ingrés.

1. La Junta de Compensació sol·licitarà de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, en el seu cas, la recaptació de les quantitats impagades amb els seus corresponents increments per la via administrativa de constrenyiment. En tal cas es lliurarà certificació del descobert per part del secretari, amb el vist i plau del president (article 136.6 i concordants del RLU).

2. Sens perjudici de les reclamacions anteriors, l'assemblea general podrà acordar la sol·licitud d'expropiació de la finca de l'associat morós, en aquells casos previstos en les Bases d'Actuació.

Article 35.- Comptabilitat i balanços.

1. L'Entitat portarà la comptabilitat de la gestió econòmica en llibres adequats de manera que a cada moment pugui donar-se raó de les operacions efectuades i es dedueixin d'ells els comptes que han de rendir-se.

2. Els llibres estaran a càrrec del tresorer.

3. L'exercici econòmic es tancarà el 31 de desembre de cada any, havent de redactar el Tresorer la corresponent Memòria, Balanç de Situació i Comptes de despeses i ingressos, amb els detalls que jutgi pertinents per a ser sotmesos posteriorment a la consideració de l'assemblea general.

Capítol Sisè: RÈGIM JURÍDIC.

Article 36.- Executivitat.

Els acords dels òrgans de gestió i administració de l'Entitat adoptats dins de les seves respectives atribucions, seran executius sempre que siguin conformes amb allò establert en els presents Estatuts i resta de normes aplicables, sens perjudici dels recursos i accions que siguin procedents.

Article 37.- Recursos.

1. Contra els acords de l'assemblea general hi cabrà recurs d'alçada davant l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

2. El recurs podrà interposar-se per qualsevol associat present a la reunió que no hagués votat a favor de l'acord que s'impugni, en el termini d'un mes a comptar des de la recepció de l’acta de la sessió.

Capítol Setè: DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ.

Article 38.- Dissolució.

1. L’entitat es dissoldrà quan l’assemblea general declari complerts els seus objectius i fins que en tot cas passarà per l’execució completa de les obres d’urbanització.

2. En tots els casos la dissolució requerirà per a la seva efectivitat l'aprovació de l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

Article 39.- Liquidació.

Acordada vàlidament la dissolució de l'Entitat, l'assemblea procedirà a la liquidació, mitjançant el cobrament de crèdits i pagament de deutes, i el producte, cas de ser-hi, es distribuirà entre els associats en proporció al dret o interès econòmic de cadascun d'ells, segons les respectives quotes de participació.

Disposicions finals.

1. Els presents Estatuts, un cop aprovats i inscrits en el Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores, tindran naturalesa obligatòria per a l'Administració i els membres de la Junta de Compensació.

2. Qualsevol modificació dels Estatuts que per l'assemblea general s'acordi, requerirà, així mateix, l'aprovació de l'Ajuntament de Caldes de Montbui i la seva inscripció en aquell Registre per a poder tenir plens efectes.

Disposicions Addicionals.

1. En el no previst en aquests estatuts, s'aplicarà el disposat a la Text Refós de la Llei d’Urbanisme de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost; el Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei del Sòl, en aquells preceptes que siguin d'aplicació bàsica o plena; el Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei d’Urbanisme de Catalunya; el Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s’aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística; i, de manera supletòria, la Llei de Societats Anònimes.

2. Mentre no es realitzi la inscripció de la Junta de Compensació en el Registre d'Entitats Urbanístiques Col·laboradores, la mateixa actuarà en gestió i/o en fase de constitució, de conformitat amb el que disposa l'article 3r dels presents Estatuts i formaran part de la mateixa tots els propietaris de terrenys que atorguin la seva conformitat als presents Estatuts els quals, per tant, quedaran subjectes a llurs disposicions. La força d'obligar respecte als propietaris no incorporats es subjectarà al que es disposa en l'esmentat article 3er. La Junta de Compensació, en aquest període, podrà realitzar tots els actes necessaris per aconseguir l'aprovació dels projectes de reparcel·lació i d'urbanització que afectin a l'àmbit del Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2» del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui, delimitat per l’acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de 18 de desembre de 2014, així com la constitució i inscripció de la pròpia Entitat i, fins i tot, la formació i tramitació d'altres projectes urbanístics. Específicament podrà instar l'obtenció del certificat de domini i càrregues del Registre de la Propietat respecte a les finques afectades i l'anotació marginal de l'afecció de les mateixes al sistema de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica.

3. Els titulars incorporats amb posterioritat a la constitució de l'Entitat, es subrogaran igualment les despeses assumides pels titulars anteriors o promotors inicials de la gestió, amb aplicació, per el cas de demora del interès que preveu l'article 33.2 dels presents Estatuts.

Caldes de Montbui, febrer 2015.

Vicenç Personat Pallarès, en representació de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Jordi Garcia Vilagrassa, en representació d’Immobiliària Montbui, S.L.

José Ángel Moreno Berbegal

Silvia Trujillo Ferrer»

BASES D'ACTUACIÓ DE LA JUNTA DE COMPENSACIÓ DEL POLÍGON D'ACTUACIÓ 1 «LA SALUT 2»:

«BASES D’ACTUACIÓ DE LA JUNTA DE COMPENSACIÓ DEL POLÍGON D’ACTUACIÓ-1 «LA SALUT-2» DELIMITAT PER LA MODIFICACIÓ DEL PLA D’ORDENACIÓ URBANÍSTICA MUNICIPAL DE 18 DE DESEMBRE DE 2014

CALDES DE MONTBUI

1ª.- ÀMBIT TERRITORIAL.

Les presents Bases d'Actuació són d'aplicació en l'àmbit territorial del Polígon d’Actuació-1 «La Salut-2», delimitat per la Modificació del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal aprovada per acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona de data 18 de desembre de 2014 (DOGC 6830, de 13 de març de 2015).

2ª.- FINALITAT.

1.- La finalitat de les Bases d'Actuació és reglamentar la incorporació dels propietaris a la Junta de Compensació d’aquest àmbit, la valoració de llurs aportacions, de les finques de resultat, de l'execució de l'obra urbanitzadora i la liquidació dels efectes de l'Entitat, mitjançant l'assenyalament de les normes referents al repartiment de beneficis i càrregues entre els seus components.

2.- En desenvolupament de les bases d'actuació la Junta de Compensació formularà un projecte de reparcel·lació ajustat a les determinacions del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, amb les modificacions de la Llei 3/2012, de 22 de febrer, i pels Reglaments aprovats per Decret 305/2006, de 18 de juliol, i Decret 64/2014, de 13 de maig, que serviran a la vegada de mitjà de distribució de beneficis i càrregues entre els associats i de títol per a l'adjudicació dels terrenys als membres de l'Entitat o a l'Ajuntament de Caldes de Montbui dels sòls de cessió gratuïta i obligatòria.

3ª.- FORÇA D'OBLIGAR.

L'aprovació de les Bases d'Actuació per part de l'Ajuntament de Caldes de Montbui suposarà la seva acceptació per part dels membres integrants de la Junta de Compensació i constituiran normes de obligada observança.

4ª.- VALORACIÓ DE LES FINQUES APORTADES.

1.- El dret inicial dels propietaris es valorarà de forma proporcional a la superfície aportada que és en conjunt, segons el POUM de Caldes de Montbui, i sens perjudici de la medició resultant de l’aixecament topogràfic corresponent, de 3.800,00 m².

2.- En els supòsits de discrepàncies sobre la propietat d'un terreny, part d'ell o l'assenyalament de llindars, la superfície discutida és considerarà pertanyent per iguals parts als discrepants, fins que quedi resolt per acord o resolució judicial.

5ª.- FINQUES A EXPROPIAR I LA SEVA VALORACIÓ.

1.- La Junta de compensació podrà instar de l'Ajuntament de Caldes de Montbui l'expropiació dels sòls propietat d'aquells titulars de sòl que no s'incorporin a l'Entitat d'acord amb el que permet l'article 130.4 del Decret Legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer (endavant TRLU), gaudint l'entitat en tal cas de la condició de beneficiària.

Les finques expropiades per manca d'incorporació dels seus propietaris a la Junta de Compensació es taxaran pel seu valor a efectes urbanístics en la data d'aprovació inicial del Projecte de Reparcel·lació i sota els criteris del Reial Decret Legislatiu 2/2008, de 20 de juny, que aprova el Text refós de la Llei de Sòl (endavant TRLS).

Alternativament a l'expropiació per la no incorporació a la Junta de compensació el projecte de reparcel·lació que redacti aquesta entitat podrà optar per l'ocupació de les finques propietat del no incorporat en els termes que estableix l'article 156, en relació al 130, del TRLU.

2.- També podrà instar l'expropiació de les finques propietat d'aquells membres que, integrats a l'Entitat, incompleixin alguna de les obligacions que s'esmenten a la Base d'Actuació 12ª.

Les finques expropiades com a sanció als membres de la Junta de Compensació es valoraran en la forma indicada en l'epígraf anterior, addicionant les quantitats satisfetes pel pagament d'expropiacions prèvies i per a despeses d'urbanització suportades, però sense que hagin de reemborsar-se les quotes ordinàries pagades pel normal funcionament de l'Entitat.

3. D’acord amb l’article 122.2 del TRLU, el projecte de reparcel·lació determinarà, en el seu cas, com a alternativa a l’expropiació de les finques de les persones propietàries no adherides el pagament de les despeses d’urbanització per mitjà de solars situats dins del polígon.

6ª.- INDEMNITZACIONS.

Les plantacions, obres, edificacions i instal·lacions existents en les finques que no puguin conservar-se, així com les servituds, càrregues, drets d'arrendament i qualsevol altres que per ser incompatibles amb l'execució del planejament hagin d'extingir-se amb l'aprovació definitiva de la reparcel·lació, es valoraran amb independència del sòl i el seu import es satisfarà als propietaris o titulars interessats amb càrrec al projecte en concepte de despeses d'urbanització.

La valoració de les plantacions, obres, edificacions i instal·lacions existents que no puguin conservar-se es valoraran d’acord amb el Text refós de la Llei de sòl i el Reial Decret 1492/2011, de 24 d’octubre, pel que es va aprovar el Reglament de valoracions de la Llei de Sòl.

7ª.- EXISTÈNCIA DE CÀRREGUES REALS.

El fet de que existeixin càrregues reals sobre alguna de les finques incloses en la zona a urbanitzar no altera llur valoració com a finques aportades ni l'adjudicació que correspongui a la mateixa, però en el supòsit de que fossin susceptibles de subrogació real passaran a gravar la finca adjudicada al propietari; convertint-se, en cas contrari, en un crèdit sobre la nova finca.

8ª.- VALORACIÓ DE CÀRREGUES I DRETS.

1.- Per a la valoració de servituds predials i de drets reals sobre immobles s'estarà, segons el dret de que es tracti, al que s'estableix en la legislació expropiatòria, al Dret Civil o Administratiu i, en el seu defecte, al règim legal de l'Impost de Successions i el de Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats.

2.- En els arrendaments vigents sobre les finques aportades es tindran en compte les següents circumstàncies:

a.- Les clàusules contractuals.

b.- La substitució de l'arrendament en condicions anàlogues i la diferència de renda, degudament modulada de conformitat amb la doctrina jurisprudencial vigent.

c.- La incidència de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans.

d.- Quantia de les despeses de trasllat i nova instal·lació.

9ª.- CONTRACTACIÓ DE LES OBRES D'URBANITZACIÓ.

1.- L'execució de les obres d'urbanització podrà realitzar-se en tot o en part, per empreses urbanitzadores incorporades a la Junta de Compensació, amb els requisits i efectes que recullen els Estatuts i aquestes Bases d'Actuació.

2.- En un altre cas s'executaran per la empresa o empreses que es determinin per acord de l'assemblea general consignant-se en el contracte d'execució d'obres, a més de les clàusules comuns, les circumstàncies següents:

a.- El compromís de l'empresa d'ajustar-se en el termini i en la manera d'execució al projecte d'urbanització que aprovi l'Ajuntament de Caldes de Montbui i de facilitar l'acció inspectora d'aquesta Administració actuant i de la Junta de Compensació.

b.- Els supòsits d'incompliment que donaran lloc a la resolució del contracte i les indemnitzacions a satisfer per la no observança de les determinacions tècniques o terminis d'execució.

c.- Forma i terminis d'abonament per la Junta de Compensació de quantitats a compte de la obra realitzada.

d.- La retenció que pugui efectuar la Junta de Compensació de cada pagament parcial, com a garantia de l'execució de les obres, no seran retornades fins que s'hagin rebut definitivament les obres.

e.- En tot cas es compliran els requisits establerts a l’article 172.1 del Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual es va aprovar el Reglament de la Llei d’Urbanisme (endavant RLU) en el sentit que, llevat d’acord unànime dels juntacompensants, caldrà garantir la concurrència de diverses ofertes, amb un mínim de tres.

f.- De conformitat amb el que disposa l’article 172.2 del RLU en els contractes que es celebrin per a la realització de les obres d’urbanització s’hauran de garantir, en tot cas, les facultats de vigilància de l’administració actuant.

10ª.- DESPESES D'URBANITZACIÓ, TÈCNIQUES, DE GESTIÓ I DELS COSTOS D’URBANITZACIÓ I ENDERROC ANTICIPATS.

1.- Les despeses d'urbanització s'afrontaran en proporció al valor de les adjudicacions efectuades a cadascun dels propietaris.

2.- Les despeses de gestió i d’enderroc o desconstrucció que sigui necessari de suportar amb antelació a l'aprovació del projecte d'urbanització tals com honoraris per la redacció de projectes; publicacions; certificats del registre de la propietat; despeses notarials; cost material de l’enderroc, etc., seran suportades de conformitat amb la quota calculada en proporció al dret inicial al que fa referència la Base d'Actuació 4ª, havent-se de procedir a l'oportuna regularització una vegada aprovat el projecte de reparcel·lació que fixarà la participació definitiva.

3.- Es tindran en consideració les despeses d’urbanització ja realitzades per l’Ajuntament, i que també es regularitzaran en el projecte de reparcel·lació, i que es fixen en 177.920,07 €.

4. Igualment, es valoraran les despeses dels enderrocs anticipats conforme al detall següent:

a) Despeses d’enderroc anticipades per l’Ajuntament: 11.900,04 €.

b) Despeses d’enderroc anticipades per la mercantil IMMOBILIARIA MONTBUI, S.L.: 41.326,19 €.

c) Despeses d’enderroc anticipades pels Srs. Jose Angel Moreno Berbegal i Silvia Trujillo Ferrer: 2.808,47 €.

5.- El projecte de reparcel·lació fixarà el valor de reposició dels edificis enderrocats amb antelació a la data d’aprovació en junta de les presents bases d’actuació, sempre que s’hagin desconstruït a partir de la data de 19 de juny de 1998

6.- En cas de ser necessari l’enderroc anticipat d’alguna de les construccions existents en el moment de l’aprovació dels present document de bases d’actuació per raons de seguretat i salubritat, el propietari ho posarà en coneixement de la Junta de compensació als efectes de l’oportuna constància del cost anticipat a compte de la Junta de compensació en el saldo provisional del projecte de reparcel·lació.

11ª.- TERMINIS I FORMA DE PAGAMENT DE QUOTES.

1.- Les quotes ordinàries i extraordinàries que s'aprovin seran satisfetes segons el que resulta dels estatuts de l'entitat.

2.- El pagament es farà en qualsevol de les formes admeses en Dret que podrà substituir-se, amb acord de l'assemblea general, per l'aportació d'indústria o per la entrega d'una part dels terrenys a la Junta de Compensació, en la proporció que correspongui a la quota o quotes.

12ª.- EXPROPIACIÓ PER INCOMPLIMENT D'OBLIGACIONS.

1.- D’acord amb el que disposa amb caràcter general l’article 110.1.e).5è) del TRLU, són causes d'expropiació del dret dels associats per incompliment d'alguna de les obligacions dimanants dels estatuts o les bases d'actuació, les següents:

a.- Impagament de quotes a la Junta de Compensació una vegada transcorregut el termini de pagament en via voluntària si amb anterioritat ja hagués estat precís acudir a la via de constrenyiment per al cobrament d'alguna quota girada al propi membre.

b.- En general, l'incompliment reiterat d'alguna de les obligacions assenyalades en l'article 15 dels estatuts, degudament acreditat per l'assemblea general, amb la ratificació prèvia de l’Administració actuant.

2.- Respecte de la valoració de terrenys s'estarà al que s'assenyala en la base d'actuació 5ª.

13ª.- ALIENACIÓ DE TERRENYS PER LA JUNTA DE COMPENSACIÓ.

1.- Amb la finalitat de fer front a les despeses d'urbanització i en aplicació de la condició de titular fiduciària, la Junta de Compensació podrà alienar els drets que li puguin ser adjudicats, previ acord de l'assemblea general en relació a l'oportunitat de fer-ho i al preu. Igualment podrà constituir gravàmens reals sobre les mateixes finques.

2.- L'adquirent quedarà subrogat en tots els drets i obligacions que correspondrien a la Junta de Compensació com a titular primitiu del terreny.

3.- Si l'adquisició es verifica una vegada convertit el terreny en solar, sigui a través d'alienació per la Junta de Compensació o en el supòsit d'adjudicació a empresa urbanitzadora, es pactarà el que procedeixi quant a l'atribució del pagament de quotes i despeses futures. Si l'obligació és assumida per l'adquirent la seva quantia es determinarà en la proporció que guardi el valor de la finca respecte al total de les resultants.

14ª.- RESPONSABILITAT DE LA JUNTA DE COMPENSACIÓ.

La Junta de Compensació serà directament responsable davant de l'Ajuntament de Caldes de Montbui, de la urbanització completa del Polígon d’Actuació i de la resta d’obligacions dimanants de les presents bases d’actuació i dels estatuts de l’Entitat.

15ª.- AFECCIÓ REAL DELS TERRENYS.

1.- D'acord amb la Llei els terrenys queden afectes al compliment de les obligacions inherents al sistema d'actuació de reparcel·lació, modalitat compensació bàsica, circumstància que es farà constar en el Registre de la Propietat a instància de la Junta de Compensació.

2.- En concret, i conforme al que disposa l’apartat 2on de l’article 154 del RLU, les finques resultants quedaran afectes al pagament de: (a) el saldo de la liquidació definitiva; (b) l’import que els correspongui en el saldo del compte de liquidació provisional de la reparcel·lació; i (c) la quota de participació que se’ls atribueixi en el pagament de la liquidació definitiva per les càrregues d’urbanització, sens perjudici de la compensació procedent per raó de les indemnitzacions que poguessin tenir lloc.

16ª.- CESSIONS OBLIGATÒRIES.

La Junta de Compensació, a través del projecte de reparcel·lació que s'aprovi, està obligada a la cessió al Municipi de Caldes de Montbui dels sòls d'ús i domini públic que determina el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, modificat per l’acord de la Comissió Territorial d’Urbanisme de Barcelona, de 18 de desembre de 2014 (DOGC 6830, de 13 de març de 2015).

17ª.- VALORACIÓ DE LES FINQUES ADJUDICADES.

1.- De conformitat amb l'article 126.1.b) del TRLU les finques resultants es valoren segons els criteris que de forma unànime decideixin els membres de la Junta de Compensació, que hauran de ser objectius i generals per a tot el polígon d'actuació urbanística.

2.- En tot cas la valoració es realitzarà en funció de l’aprofitament urbanístic que li atribueix el planejament, tenint en compte als efectes del que disposa l’article 37 del TRLU, i en el seu cas, la ponderació associada a la situació, ús i circumstàncies de la parcel·la.

3.- Les unitats d’aprofitament resultants de l'anterior càlcul, constituiran el paràmetre sota el qual es calcularan els excessos i els defectes d'adjudicació i la participació en les despeses d'urbanització, atesa llur naturalesa homogeneïtzadora.

4.- Les diferències d'adjudicació que procedeixin es calcularan a partir del valor de repercussió del sòl, determinat segons el mètode residual conforme al criteri legal fixat al TRLS.

5.- Quan per l'escassa quantia dels drets d'alguns membres de la Junta de compensació no sigui possible l'atribució de finca independent, s'adjudicarà en règim de proindivisió, expressant-se en el títol la quota corresponent a cada propietari.

18ª.- DISTRIBUCIÓ DE BENEFICIS I CÀRREGUES.

La distribució de beneficis i càrregues resultants de l'actuació urbanitzadora de la Junta de Compensació es realitzarà de forma proporcional al valor atribuït a cada finca en el procés reparcel·latori.

19ª.- MOMENT I CRITERIS D'ADJUDICACIÓ.

1.- L'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació per part dels òrgans actuants i la expedició del document aprovatori amb les exigències del Reial Decret 1093/1997, de 4 de juliol, determinarà la inscripció en el Registre de la Propietat i la subrogació amb plena eficàcia real de les antigues per les noves parcel·les.

2.- Sempre que ho permetin les condicions i les exigències de la reparcel·lació les finques resultants s'adjudicaran en el lloc més proper possible al de les antigues propietats dels mateixos titulars.

3.- No podran adjudicar-se finques independents inferiors a la parcel·la mínima edificable o bé que no reuneixi la configuració i característiques adequades per a la seva edificació, d’acord amb el planejament.

4.- En tot cas els criteris per a l’adjudicació dels drets de reemplaçament s’ajustaran al que disposa l’article 139 del RLU.

5.- Igualment, i conforme al que disposa l’article 143 del RLU, la reparcel·lació podrà donar lloc a la divisió d’edificacions existents en règim de propietat horitzontal i, en el seu cas, a l’adjudicació de les diferents constituïdes d’acord amb aquest règim, les quals tindran la consideració de finques de resultat.

20ª.- COMPENSACIONS EN METÀL·LIC.

Quan no sigui possible la correspondència exacta entre la quota de participació d'un membre de la Junta de Compensació i la quota d'adjudicació en terrenys, el defecte o excés es compensarà en metàl·lic sempre que la diferència no sigui superior al 15% del valor dels terrenys que se li adjudiquin.

21ª.- EDIFICACIÓ DELS SOLARS.

1.- En el cas de que convingui als interessos generals de la Junta de compensació, l'edificació d'algun terreny per compte de la mateixa podrà acordar-se per l'assemblea general amb el quòrum de l’article 28.1 dels estatuts. L'inici de les obres edificació serà possible, no obstant, conforme al que resulta de l'article 39 i concordants del Reglament de protecció de la legalitat urbanística aprovat pel Decret 64/2014, de 13 de maig, una vegada s’hagin executat les obres d’urbanització bàsiques definides en l’article 58.3 del TRLU.

2.- Per a la valoració dels immobles que es construeixin per la Junta s’estarà al valor mitjà en venda de la zona a determinar a partir d’un mínim de tres informes a emetre per agents de la propietat immobiliària. Aquest serà igualment el mecanisme per determinar el preu de venda d’aquests béns.

3.- L’Ajuntament, en cas d’entendre que concorre interès general, podrà autoritzar l’edificació i urbanització simultània amb les condicions establertes als articles 41 i 42 del TRLU i l’article 39 del Reglament de protecció de la legalitat urbanística, aprovat per Decret 64/2014, de 13 de maig.

22ª.- CONSERVACIÓ DE LA URBANITZACIÓ FINS LA SEVA ENTREGA A L'AJUNTAMENT DE CALDES DE MONTBUI.

1.- Fins que no es produeixi la recepció dels terrenys i serveis urbanístics per part de l'Ajuntament de Caldes de Montbui la conservació de la urbanització executada per la Junta de compensació del polígon «La Salut-2» anirà a càrrec de la Junta de Compensació estant-se al criteri de proporcionalitat general entre els membres de la mateixa, aplicable a la distribució de beneficis i càrregues, per al pagament de quotes de conservació.

2.- El mateix criteri de proporcionalitat s’aplicarà respecte als possibles tercers adquirents de les finques.

23ª.- TRANSMISSIÓ DELS TERRENYS A L'ADMINISTRACIÓ.

L'acord d'aprovació definitiva del projecte de reparcel·lació produirà la cessió de dret de les finques resultants i dels terrenys de cessió gratuïta, a l'Ajuntament de Caldes de Montbui.

24ª.- DRETS DE REALLOTJAMENT.

1.- D’acord amb el que disposa l’article 120 del TRLU i l’article 128 del RLU, en el desplegament de les modalitats dels sistema d’actuació de reparcel·lació es reconeix el dret de reallotjament a favor dels ocupants legals d’habitatges que constitueixin llur residència habitual, i que així s’acrediti per mitjà de l’empadronament que haurà de ser anterior a la publicació de l’acord d’aprovació definitiva del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Caldes de Montbui que conté la delimitació del Polígon d’Actuació-1 “La Salut-2”, en els termes que resulten de l’esmentada regulació.

2.- La comunitat reparcel·latòria assumirà, a més, les despeses de trasllat i d’allotjament temporal fins que no es faci efectiu l’anterior dret, en el seu cas.

Caldes de Montbui, abril 2015

Vicenç Personat Pallarès, en representació de l’Ajuntament de Caldes de Montbui.

Jordi Garcia Vilagrassa, en representació d’Immobiliària Montbui, S.L.

José Ángel Moreno Berbegal

Silvia Trujillo Ferrer»

Caldes de Montbui, 8 de juliol de 2016
L'alcalde actal., Isidre Pineda Moncusí

Data oficial de publicació: CATCert

Darrera actualització: 8.07.2016 | 12:52