La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Caldes de Montbui, en sessió de 3 de febrer de 2017, va aprovar l’acord del qual es transcriu la seva part resolutiva:
“Primer. Aprovar les Condicions per a la concessió de l’autorització ocasional, en règim de concurrència competitiva, per a la instal·lació d’una parada per a la venda de palmes al mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui, el dimarts 4 d'abril de 2017, que tindrà entre 3 i 5 metres lineals i es posarà a la plaça de Catalunya, les quals consten com a Annex 1 dins l’expedient.
Segon. Obrir la convocatòria a partir de l’endemà d’haver publicat les condicions per a la concessió de l’autorització ocasional per a la instal·lació d’una parada per a la venda de palmes en règim de concurrència competitiva, al mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui, el dimarts 4 d'abril de 2017, al Web municipal, i concedir un període de 20 dies hàbils per a la presentació de les sol·licituds.
Tercer. Transcorregut aquest termini, es publicarà la llista de les sol·licituds admeses, la data i el lloc de realització del sorteig d'adjudicació de la parada.
Quart. Notificar l’acord a l'OAC, a l’àrea de Serveis Econòmics i a la regidoria de Desenvolupament Econòmic d’aquest Ajuntament. ”
A continuació es transcriuen, íntegrament, les condicions per a la concessió esmentada:
“CONDICIONS PER A LA CONCESSIÓ DE L’AUTORITZACIÓ OCASIONAL, EN RÈGIM DE CONCURRÈNCIA COMPETITIVA, PER A LA INSTAL·LACIÓ D’UNA PARADA PER A LA VENDA DE PALMES AL MERCAT DE VENDA NO SEDENTÀRIA DE CALDES DE MONTBUI, EL DIMARTS 4 D'ABRIL DE 2017.
1. OBJECTEFixar les condicions que han de regir el procediment per a l’atorgament de l'autorització ocasional, en règim de concurrència competitiva, per a la instal·lació d’una parada per a la venda de palmes en el mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui, el dimarts 4 d'abril de 2017, dia de celebració del mercat, anterior al diumenge de rams.
2. CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE VENDAL'Ajuntament de Caldes de Montbui concedirà una autorització ocasional per a la venda única i exclusiva de palmes, que ocuparà un espai entre 3 i 5 metres lineals que s'instal·larà en la Plaça Catalunya, en el lloc exacte que l'Ajuntament li comunicarà en el moment de la concessió.L’activitat de venda es durà a terme entre les 9.00h i les 13.00h del dimarts 4 d'abril de 2017. El lloc de venda s’instal·larà entre les 7.45h i les 9.00h i es retirarà entre les 13.00h i les 14.30h. A partir d’aquest horari el recinte ha de quedar lliure per a la seva neteja i perquè pugui restablir-se el trànsit habitual a partir de les 15.00h en la zona de productes no comestibles. L'Alcaldia o l'òrgan delegat podrà modificar els horaris per canvi d'emplaçament del mercat o per altres causes que així ho requereixin.Els marxants no podran circular pel mercat fora dels horaris autoritzats d’instal·lació i de retirada de les parades, ni podran estacionar el seu vehicle dins del recinte del mercat. Fora d’aquests horaris, també resta prohibida la instal·lació i la retirada dels punts de venda, així com la circulació de vehicles dins del mercat, tant de marxants com de particulars, llevat de força major autoritzada.
3. SOL·LICITANTPoden sol·licitar la concessió municipal ocasional per a la venda no sedentària de palmes, les persones físiques o jurídiques legalment constituïdes, amb plena capacitat d’obrar, que no estiguin incloses en cap dels supòsits de prohibició per contractar amb l’administració previstos a l’article 60 del Text Refós de la Llei de contractes del sector públic.Un mateix titular, ja sigui persona física o jurídica, no podrà ser adjudicatari de més d’una parada al mercat de venda no sedentària de Caldes de Montbui.
4. REQUISITS PER A L’OBTENCIÓ DE LA CONCESSIÓ DE L’EXERCICI DE LA VENDA NO SEDENTÀRIALes persones interessades en obtenir una autorització ocasional per al dimarts 4 d'abril de 2017, per a la venda de palmes, hauran de complir les condicions per a l’exercici de la venda no sedentària en el mercat de marxants:a) Quan es tracti d’una persona jurídica, cal que estigui legalment constituïda, inscrita en el registre oficial corresponent i el seu objecte social ha d’incloure l’exercici de la venda no sedentària.b) Estar donat d’alta al cens d’obligats tributaris corresponent i satisfer les obligacions fiscals inherents a l’exercici de la venda no sedentària, tant estatals com autonòmiques i locals.c) Estar donat d’alta i al corrent de pagament en el règim de la Seguretat Social que correspongui, tant pel que fa al titular com en relació amb els seus possibles empleats. En aquest sentit, no es consideren empleats per compte aliè els familiars als quals es refereix l’article 1.3 e) de l’Estatut dels treballadors, sens perjudici de la seva inclusió en el règim de treballadors autònoms si es donen les condicions previstes a la normativa de la Seguretat Social.d) Disposar d’una assegurança de responsabilitat civil vigent, suficient i proporcionada per cobrir les despeses derivades dels sinistres individuals i col·lectius que es puguin causar en l’exercici de l’activitat.e) Quan es tracti de venedors extracomunitaris, acreditar, a més, que estan en possessió dels permisos de residència i de treball corresponents, així com del compliment d’allò que estableixi la normativa específica.f) Complir tots els requisits que estableixen les reglamentacions específiques que siguin d’aplicació als productes que s’ofereixin a la venda.g) Disposar de la documentació que acrediti el compliment de la normativa vigent sobre higiene i manipulació d’aliments, si escau, per a la venda d’aquests productes que ho requereixin.
5. PARTICIPACIÓ I REQUISITSLes persones interessades en obtenir aquesta autorització ocasional per al dimarts 4 d'abril de 2017, hauran de presentar en el registre municipal, la seva sol·licitud mitjançant instància, detallant:les característiques de la seva parada.declaració responsable en la que manifesti:El compliment de les condicions per a l’exercici de la venda no sedentària detallades en l'apartat anterior, i el compromís de mantenir aquest compliment durant el període de vigència de l'autorització.El compliment de qualsevol altra condició que sigui exigible en aquestes bases de convocatòria.Estar en possessió de la documentació original que acrediti el compliment de les condicions exigides, que s'haurà de presentar en el moment d'obtenir l'autorització.
Es concedeix un termini de vint dies a comptar des de l’endemà de la publicació d’aquest decret en el Web municipal.
6. PROCEDIMENT DE SELECCIÓL’adjudicació de la parada es farà mitjançant sorteig entre les sol·licituds admeses, i es comunicarà a la persona interessada amb una antelació mínima d’una setmana respecte a la data de celebració del mercat.
7. LLISTA D‘ESPERAQuan el nombre de sol·licituds superi el d'autoritzacions a concedir, l’ajuntament formarà una llista d’espera. Aquesta llista s’ordenarà per ordre decreixent de la puntuació obtinguda, o del sorteig realitzat.Si el titular de l'autorització renunciés a la mateixa, així com també si l’autorització restés sense efecte per qualsevol altra causa, l’ajuntament podrà concedir-la atenint-se a l’ordre de la llista d’espera del corresponent grup de productes.
8. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDSLa sol·licitud es pot presentar a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (Plaça de la Font del Lleó, 11), Ajuntament de Caldes de Montbui, mitjançant instància, en els horaris del registre municipal.Només es podrà presentar una sol·licitud per persona física o jurídica.
Per optar a l’obtenció d’una autorització s’han d’acreditar documentalment els requisits exigits en els punts 4 i 5.”
La qual cosa es fa pública per al coneixement general.