L'Arxiu Municipal de Caldes de Montbui és el servei que s'encarrega de gestionar, tractar i conservar la documentació directament relacionada amb el municipi, especialment la generada i rebuda pels òrgans de govern local al llarg de la història de Caldes de Montbui.
L'Arxiu Municipal proporciona a l'Ajuntament la documentació necessària per a la correcta tramitació dels expedients administratius, dóna les pautes per a l'organització de la documentació des del moment en que es genera, crea els instruments bàsics de descripció i facilita l'accés a aquesta documentació als ciutadans quan no existeixi cap normativa legal que ho impedeixi, ja sigui per realitzar investigacions o bé per a poder reclamar els seus drets.
L'Arxiu Municipal conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental de la vila. La part més important és la de la documentació generada o rebuda per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d'entitats i personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar. L'Arxiu és el servei de l'Ajuntament destinat a la classificació, la conservació i la difusió del patrimoni documental. S'adreça tant als usuaris interns com als externs, i consta de tres seccions ubicades en espais diferenciats: l'Arxiu Històric, l'Arxiu Administratiu i els Arxius de Gestió. Actualment, es conserven fons amb un abast cronològic que va del segle X als nostres dies.
Arxiu Administratiu Plaça de la Font del Lleó, 11 Horari: Cal demanar cita prèvia. Dilluns, dimarts, dijous i divendres 9.00-14.00.
Arxiu Històric Carrer de Santa Teresa, 3 – 5 Horari: Cal demanar cita prèvia. Dimecres 10.00-13.00 i dijous 15.45-18.00
Contacte Telèfon: 93 865 56 56 Correu electrònic: arxiu@caldesdemontbui.cat Fax: 93 865 56 57